Eens, als ik op mijn hond let, ga ik er ook vanuit dat de ander op zijn eigen hond let.chrico schreef:Eigenlijk zijn dit soort discussie al heel vaak gevoerd maar ik vraag me nog steeds af waarom beide partijen niet opletten en het alleen van 1 partij verwacht word. Ook al komt een hond niet om te knokken, die hond hoeft ook niet vriendelijk te komen snuffen, zelfs niet op de dam. Lekker je hond bij je houden als er aangelijnd gelopen word, netjes op de voet zodat er geen mensen onverwachts op je hond stappen, erover vallen of wat dan ook. Dan is er weinig aan de hand en hoeft er niet gemuilkorft te worden om sociale honden die overal op afkomen te beschermen want die heeft een eigen baas die op moet letten.Moos schreef:
Ja, als je het verhaal mag geloven over "me hond Tayson" jaMaar net zoals het nooit blindelings geloofd wordt hier als een hond 'zomaar' gegrepen wordt, geloof ik dus niet blindelings nu dat dat Labje bij de bull kwam om te matten, en vervolgens zelf gegrepen werd. Als je niet kan voorkomen dat je hond meteen in een andere hond hangt die vriendelijk te dichtbij komt dan doe je er maar lekker een muilkorf om als je op de Dam moet gaan lopen per se. Of dit was natuurlijk net weer precies die aller aller eerste keer, kan ook
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Politie Amsterdam peppersprayed honden (filmpje AT5)
Moderator: moderatorteam
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Re: Politie Amsterdam peppersprayed honden (filmpje AT5)
-
Jane Doe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
- Aantal honden: 3
Nee natuurlijk niet, maar je hoeft je hond ook niet op elke hond af te laten komen.Moos schreef:Ja, dat zeg ik, of dit zal weer een gevalletje zijn "aller aller eerste keer"Jane Doe schreef:
Nee maar wat als beide honden dit nog nooit hebben gedaan?
Dan zullen beide baasjes toevallig de verkeerde kant op kijken en even niet op letten.
Want ik kan nergens lezen dat de ambull alleen schuld heeft
Wel dat hij alleen nog vast heeft als er gefilmt word, maar dat zegt natuurlijk niets over de aanleidingDat komt vaak ter sprake in dit soort topics, en het kan natuurlijk, alles kan. Maar ik geloof er niet zo in dat het in de meeste gevallen zo is dat een hond anders altijd zooo lief was, en nu opeens in een andere hond hangt, zo uit het niets
![]()
Als de lab aangelijnd bovenop die Ambull is gedoken, dan heb ik niks gezegd. Maar niemand weet hoe het gegaan is, en het kan net zo goed zijn dat Labje iets teveel richting Ambull kwam en hij er toen in hing. Of van alles ertussenin.
Daarom zei ik dus in mijn eerste bericht ook, de kwesie 'opletten' is voor mij geheel afhankelijk van de situatie. Mijn honden doen niks, dus ik vind dan niet dat ik lopende op de Dam ogen van voren en achteren moet hebben want stel dat er een grijphond aangelijnd opeens in de mijne hangt. Zouden de mijne ook geen lieverdjes zijn, dan word het heel anders.
Stel de Ambull was geen lieverdje, maar de vrouw hield hem kort.
De Lab was wel een hondenvriend en zijn baasje vond het wel even gezellig om hem te laten neuzen bij een wildvreemde hond..
Dan vind ik nog dat de Labeigenaar ook fout zit, ik bedoel, korter als kort kan je niet je hond bij je houden.
Het is als baasje de verantwoordelijkheid om je hond niet naar alle honden te laten lopen

- Moos
- Zeer actief
Ja, in een ideale wereld ja, maar ja, daar leven we niet inchrico schreef: Eigenlijk zijn dit soort discussie al heel vaak gevoerd maar ik vraag me nog steeds af waarom beide partijen niet opletten en het alleen van 1 partij verwacht word. Ook al komt een hond niet om te knokken, die hond hoeft ook niet vriendelijk te komen snuffen, zelfs niet op de dam. Lekker je hond bij je houden als er aangelijnd gelopen word, netjes op de voet zodat er geen mensen onverwachts op je hond stappen, erover vallen of wat dan ook. Dan is er weinig aan de hand en hoeft er niet gemuilkorft te worden om sociale honden die overal op afkomen te beschermen want die heeft een eigen baas die op moet letten.

-
chrico
- Zeer actief
Dan ga ik er vanuit dat jij je honden netjes naast laat lopen en ze nergens op af laten gaan want zoniet, dan vind ik dat je niet moet zeuren als het een keer fout gaatMoos schreef:
Daarom zei ik dus in mijn eerste bericht ook, de kwesie 'opletten' is voor mij geheel afhankelijk van de situatie. Mijn honden doen niks, dus ik vind dan niet dat ik lopende op de Dam ogen van voren en achteren moet hebben want stel dat er een grijphond aangelijnd opeens in de mijne hangt. Zouden de mijne ook geen lieverdjes zijn, dan word het heel anders.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
chrico
- Zeer actief
Uberhaupt heeft het houden van honden een hele grote verantwoording en niet alleen voor de honden met een kleinere persoonlijke circel. De verhouding is precies hetzelfde namelijk in een aanlijngebiedMoos schreef:
Ja, in een ideale wereld ja, maar ja, daar leven we niet inEn dan is een hond die per ongeluk toch iets te dichtbij komt een kwestie van "foutje", maar een hond die er dan vervolgens meteen inhangt naar mijn mening toch even iets meer. Ik vind dat totaal niet in verhouding staan tot elkaar. Als je hond echt schade maakt dan heb je een hele grote verantwoordelijkheid.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Moos
- Zeer actief
Als je geen tijd hebt om in te grijpen bij een Labje waarvan de baas denkt "ga maar gezellig even snuffelen", dan sta je ook niet bepaald goed op te lettenJane Doe schreef: Nee natuurlijk niet, maar je hoeft je hond ook niet op elke hond af te laten komen.
De Lab was wel een hondenvriend en zijn baasje vond het wel even gezellig om hem te laten neuzen bij een wildvreemde hond..
Dan vind ik nog dat de Labeigenaar ook fout zit, ik bedoel, korter als kort kan je niet je hond bij je houden.
Het is als baasje de verantwoordelijkheid om je hond niet naar alle honden te laten lopen
En tuurlijk zit je als Lab baas ook wel fout, maar als ik per ongeluk tegen iemand aanstoot hoef ik ook niet meteen neergemept te worden.

-
Jane Doe
- Zeer actief
Nu moet ik wel vertellen dat ik 1 teefje heb die ook niet makkelijk is met andere honden.
Ik zal met haar dan ook nooit druk bezochten gebieden in gaan en loop zelf al om voor andere honden, dat hoeven ze voor mij dus niet te doen
Mijn hond, mijn verantwoordelijkheid.
Maar daar in tegen heb ik ook een teefje wat met alles kan, alles vind ze leuk en lief.
Maar toch laat ik haar echt niet op elke hond aflopen, of even snuffelen.
Helemaal niet als ze kort aangelijnd zijn.
Lijkt mij eigenlijk best fatsoenlijk als je rekening houd met andere.
Ik zal met haar dan ook nooit druk bezochten gebieden in gaan en loop zelf al om voor andere honden, dat hoeven ze voor mij dus niet te doen
Mijn hond, mijn verantwoordelijkheid.
Maar daar in tegen heb ik ook een teefje wat met alles kan, alles vind ze leuk en lief.
Maar toch laat ik haar echt niet op elke hond aflopen, of even snuffelen.
Helemaal niet als ze kort aangelijnd zijn.
Lijkt mij eigenlijk best fatsoenlijk als je rekening houd met andere.

-
chrico
- Zeer actief
Helemaal mee eens, het was geen losloopgebied maar een aanlijngebied en beide hebben daar een bepaalde verantwoording voor nodig om er te lopenJane Doe schreef: Nee natuurlijk niet, maar je hoeft je hond ook niet op elke hond af te laten komen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Moos
- Zeer actief
Aangelijnd op de Dam hou ik ze inderdaad bij me. Wat denk jij dan, dat ik ze dan even een lange lijn geef om met passerende honden gezellie te snuffen? Kom op zegchrico schreef:Dan ga ik er vanuit dat jij je honden netjes naast laat lopen en ze nergens op af laten gaan want zoniet, dan vind ik dat je niet moet zeuren als het een keer fout gaatMoos schreef:

-
Jane Doe
- Zeer actief
Nee dat lijk mij ook niet, maar je weet het niet he.Moos schreef:Als je geen tijd hebt om in te grijpen bij een Labje waarvan de baas denkt "ga maar gezellig even snuffelen", dan sta je ook niet bepaald goed op te lettenJane Doe schreef: Nee natuurlijk niet, maar je hoeft je hond ook niet op elke hond af te laten komen.
Het is als baasje de verantwoordelijkheid om je hond niet naar alle honden te laten lopenDat Labje komt niet opeens uit de lucht vallen, zeker niet met een koeteldekoetel baasje die er bij staat te mompelen "ga maar even kennis maken" of iets in die trant
![]()
En tuurlijk zit je als Lab baas ook wel fout, maar als ik per ongeluk tegen iemand aanstoot hoef ik ook niet meteen neergemept te worden.
Als het een drukbezocht gebied is en jij bent druk bezig met je hond of je bent afgeleid door een zakkenroller.
Dan zal het natuurlijk mogelijk zijn dat je in 1 keer word verrast door een andere hond.
Dan beide geen idee wat ze moeten doen en dan is een gevecht al gauw een feit.
Laatst gewijzigd door Jane Doe op 15 apr 2010 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Nou ik vind dat nogal wat zeg.chrico schreef:Dan ga ik er vanuit dat jij je honden netjes naast laat lopen en ze nergens op af laten gaan want zoniet, dan vind ik dat je niet moet zeuren als het een keer fout gaatMoos schreef:
In mijn ogen heeft diegene met de agressieve hond toch echt even meer op te letten hoor. En ja dus ook op honden eigenaren die niet zien dat jouw hond gelijk slachtoffers maakt als deze even iets te dicht in de buurt komt.
In mijn geval let ik dus zelf gewoon altijd overal goed op. Zie ik iemand staan met hond dan loop ik er of ver genoeg omheen of ik maak oog contact waarbij duidelijk wordt voor de ander dat ze niet kunnen snuffelen.
Ik loop zelf in de zomer vaak met Hera in het centrum van Bergen op Zoom met mijn ouders. Dat gaat prima hoor.

Cash v Heiligental en Flow.
-
chrico
- Zeer actief
Dat mag je best hoor. Als ik op de dam loop met mijn hond kort op de voet dan let ik op, hou automatisch mijn medewandelaars in de gaten. Als jij er aankomt en recht op mij af zou lopen zal ik je ontwijken, maar als jij dan je hond zijn lijn laat vieren om gezellig te snuffen ondanks dat ik je ontwijk en zij krijgt een snauw dan moet je niet piepen en roepen om een muilkorf. Ik maak het op show regelmatig mee dat honden gezellig contact moeten makenCash schreef:Nou ik vind dat nogal wat zeg.chrico schreef:Dan ga ik er vanuit dat jij je honden netjes naast laat lopen en ze nergens op af laten gaan want zoniet, dan vind ik dat je niet moet zeuren als het een keer fout gaatMoos schreef:
In mijn ogen heeft diegene met de agressieve hond toch echt even meer op te letten hoor. En ja dus ook op honden eigenaren die niet zien dat jouw hond gelijk slachtoffers maakt als deze even iets te dicht in de buurt komt.
In mijn geval let ik dus zelf gewoon altijd overal goed op. Zie ik iemand staan met hond dan loop ik er of ver genoeg omheen of ik maak oog contact waarbij duidelijk wordt voor de ander dat ze niet kunnen snuffelen.
Ik loop zelf in de zomer vaak met Hera in het centrum van Bergen op Zoom met mijn ouders. Dat gaat prima hoor.
Even aangevuld:
Mijn honden zijn niet agressief, ze hebben een kleinere persoonlijke cirkel zonder er direct in te hangen maar wel duidelijk laten merken er niet van gediend te zijn
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Cash
- Zeer actief
Tsja ik vind dan dus dat jij toch echt maar hebt te zorgen dat je hond niet kan bijten.chrico schreef: Dat mag je best hoor. Als ik op de dam loop met mijn hond kort op de voet dan let ik op, hou automatisch mijn medewandelaars in de gaten. Als jij er aankomt en recht op mij af zou lopen zal ik je ontwijken, maar als jij dan je hond zijn lijn laat vieren om gezellig te snuffen ondanks dat ik je ontwijk en zij krijgt een snauw dan moet je niet piepen en roepen om een muilkorf.
Hoe vervelend en irritant het ook mag zijn dat iemand zijn hond maar laat vieren aan de lijn.
ik snap ook niet zo goed dat het je dan dus schijnbaar niet interesseert dat zo'n vreemde hond wellicht gewond kan raken door jouw honden. Dat je daarbij je schouders kan ophalen met de gedachte 'ach ja, had zn baasje de lijn maar niet moeten laten vieren'.
Als ik zo bij Hera zou denken dan liepen er nu aardig wat honden rond met flinke littekens want het komt mij best wel voor dat er een hond toch te dichtbij komt ondanks mijn waarschuwingen e.d.

- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
ja dat zeg ik, ik vind dit beter als het trappen maargoed idd als je op een geven moment niks kan beginnen, moet je wel wat, dat is waar.
En wat een omstanders zeg!
En wat een omstanders zeg!

- Cash
- Zeer actief
Stond er net idd nog niet bij.chrico schreef:Mijn honden zijn niet agressief, ze hebben een kleinere persoonlijke cirkel zonder er direct in te hangen maar wel duidelijk laten merken er niet van gediend te zijn
Maar het gaat hier toch niet om een hond die alleen maar wat gromt of snauwt?
Die hond hangt in die labrador zijn strot....
Dat kun je toch niet gaan vergelijken met een snauw o.i.d.?
Als Hera alleen zou snauwen zou ik mij ook niet zo druk maken.
Hera maakt echt gaten en flinke ook.

-
chrico
- Zeer actief
Wij zijn er niet bij geweest maar een snauw die beantwoord word eindigt binnen een sec in een vechtpartij, daar is maar weinig voor nodig.Cash schreef:Stond er net idd nog niet bij.chrico schreef:Mijn honden zijn niet agressief, ze hebben een kleinere persoonlijke cirkel zonder er direct in te hangen maar wel duidelijk laten merken er niet van gediend te zijn
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Cash
- Zeer actief
mwah ben ik het niet helemaal mee eens.chrico schreef:Wij zijn er niet bij geweest maar een snauw die beantwoord word eindigt binnen een sec in een vechtpartij, daar is maar weinig voor nodig.Cash schreef:Stond er net idd nog niet bij.chrico schreef:Mijn honden zijn niet agressief, ze hebben een kleinere persoonlijke cirkel zonder er direct in te hangen maar wel duidelijk laten merken er niet van gediend te zijn
Genoeg honden naar elkaar zien snauwen, ook reacties op snauwen maar dat wordt echt niet altijd een flinke knokpartij hoor.

-
chrico
- Zeer actief
Dan valt Hera reuze mee en heeft zij een grotere cirkel dan je denktCash schreef:
mwah ben ik het niet helemaal mee eens.
Genoeg honden naar elkaar zien snauwen, ook reacties op snauwen maar dat wordt echt niet altijd een flinke knokpartij hoor.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Cash
- Zeer actief
uhm ik heb het niet over Hera hoor met die zin.chrico schreef:Dan valt Hera reuze mee en heeft zij een grotere cirkel dan je denktCash schreef:
Ik heb genoeg honden gehad en gezien, in grote roedels gelopen, veel honden bij elkaar gezien.

-
chrico
- Zeer actief
Er zijn zat honden die ik ken die een hond weg snauwen die komen snuffen en als daarop met een snauw terug op gereageerd word dat het fout loopt. Ik dan wel te weinig honden komen als jij dat met zoveel andere honden nooit heb meegemaakt.
Maar ik neem aan dat als Hera een hond weg snauwt die het toch gelukt is aan haar te snuffen en die hond gromt terug of beantwoord haar snauw dat zij niet zal schromen erop te klappen
Maar ik neem aan dat als Hera een hond weg snauwt die het toch gelukt is aan haar te snuffen en die hond gromt terug of beantwoord haar snauw dat zij niet zal schromen erop te klappen
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Wie moet er nu meer rekening houden met wie? Waarom niet allebei rekening houden met elkaars honden?
Ligt de volledige verantwoording bij de eigenaar van de hond die bijt?
Zolang je hond maar niet bijt maar alleen gaat snuffelen of kennismaken heb je geen verantwoording voor de veiligheid van je eigen hond?
Wij kunnen dat als mensen allemaal wel vinden maar het feit is dat we met veel honden in een druk land leven.
De honden hebben maar om te gaan met de situatie's waarin wij ze brengen.
We leven nog steeds in een utopie dat honden niet mogen of kunnen bijten...dat doen ze dus wel.
Ik ga met mijn honden nooit naar drukke evenementen omdat ik daar ook graag rond wil kijken en daardoor niet continue op mijn honden en honden van anderen kan en wil letten. Neem je je honden wel mee dan hoor je allebei op te letten.
Ligt de volledige verantwoording bij de eigenaar van de hond die bijt?
Zolang je hond maar niet bijt maar alleen gaat snuffelen of kennismaken heb je geen verantwoording voor de veiligheid van je eigen hond?
Wij kunnen dat als mensen allemaal wel vinden maar het feit is dat we met veel honden in een druk land leven.
De honden hebben maar om te gaan met de situatie's waarin wij ze brengen.
We leven nog steeds in een utopie dat honden niet mogen of kunnen bijten...dat doen ze dus wel.
Ik ga met mijn honden nooit naar drukke evenementen omdat ik daar ook graag rond wil kijken en daardoor niet continue op mijn honden en honden van anderen kan en wil letten. Neem je je honden wel mee dan hoor je allebei op te letten.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Moos schreef:Als je niet kan voorkomen dat je hond meteen in een andere hond hangt die vriendelijk te dichtbij komt dan doe je er maar lekker een muilkorf om als je op de Dam moet gaan lopen per se. Of dit was natuurlijk net weer precies die aller aller eerste keer, kan ook
Nou nee hoor. Als ik op de Dam loop met mijn hond dan horen daar geen honden bij te komen buurten. Ik ben dit weekend nog in Londen geweest. Iedereen in Londen heeft een stafford of een poedel volgens mij. En niemand liet zijn honden bij staffords in de buurt komen.
Ik liep toen ik in Amsterdam woonde altijd met Dapper door de stad want wij woonden daar. Altijd aan de lijn en netjes zoals het hoort. Overal is aanlijnplicht. Als er dan een labrador uit een kroeg kwam stormen en ineens al piepend ongeveer tegen ons op kwam springen werd die gegrepen. En dan was ik heel link op de baasjes want wat zij en die hond doen hoort niet. Ik doe niks verkeerd. Als je hond aan de riem is en naast je loopt hoef je helemaal geen maatregelen te nemen dus. In een bos of park is dat volledig anders.
-
laeken
- Zeer actief
Als een hond bij mij komt buurten als ze aangelijnd zijn en mijn honden zeggen "nee, wij willen niet besnuffed worden" en die hond gromt terug krijgt hij een lel met de werparm. Dat vind ik nl een hond die gaat vechten met aangelijnde honden en die kan dus niet los.chrico schreef:Er zijn zat honden die ik ken die een hond weg snauwen die komen snuffen en als daarop met een snauw terug op gereageerd word dat het fout loopt. Ik dan wel te weinig honden komen als jij dat met zoveel andere honden nooit heb meegemaakt.
Mijn honden zullen nooit gaan vechten met een hond naast zijn baas. Daar hebben ze teveel respect voor mensen voor. Zelfs Dapper en Wuilus deden dat volgens mij niet.
- Cash
- Zeer actief
hera komt niet in de mogelijkheid om te snauwen.chrico schreef:Er zijn zat honden die ik ken die een hond weg snauwen die komen snuffen en als daarop met een snauw terug op gereageerd word dat het fout loopt. Ik dan wel te weinig honden komen als jij dat met zoveel andere honden nooit heb meegemaakt.
hera snauwt namelijk niet, die klapt ergens direct bovenop. Als ze de kans zou krijgen. Die krijgt ze dus niet.

- Moos
- Zeer actief
Ik dacht dat jij met Dapper ook van alles meed om te voorkomen dat er gegrepen werd?MARC_S schreef:Moos schreef:Als je niet kan voorkomen dat je hond meteen in een andere hond hangt die vriendelijk te dichtbij komt dan doe je er maar lekker een muilkorf om als je op de Dam moet gaan lopen per se. Of dit was natuurlijk net weer precies die aller aller eerste keer, kan ook
Nou nee hoor. Als ik op de Dam loop met mijn hond dan horen daar geen honden bij te komen buurten. Ik ben dit weekend nog in Londen geweest. Iedereen in Londen heeft een stafford of een poedel volgens mij. En niemand liet zijn honden bij staffords in de buurt komen.Die staffords zaten allemaal vast. Dat is in mijn ogen hoe het hoort. Ik hoor in de de stad met welke hond dan ook aan de riem te kunnen wandelen. Want in de stad hoort mijn hond genegeerd te worden en niet besnuffeld
Dus al kwam die lab zich leuk en doodvriendelijk opdringen, de schuld ligt bij hem als die bull netjes aangelijnd was en naast zijn bazin liep.
Ik liep toen ik in Amsterdam woonde altijd met Dapper door de stad want wij woonden daar. Altijd aan de lijn en netjes zoals het hoort. Overal is aanlijnplicht. Als er dan een labrador uit een kroeg kwam stormen en ineens al piepend ongeveer tegen ons op kwam springen werd die gegrepen. En dan was ik heel link op de baasjes want wat zij en die hond doen hoort niet. Ik doe niks verkeerd. Als je hond aan de riem is en naast je loopt hoef je helemaal geen maatregelen te nemen dus. In een bos of park is dat volledig anders.
Maar goed, ik vind het prima hoor, ik laat mijn honden niet zomaar snuffelen. Maar ik vind het bijzonder dat een hond dus schijnbaar gewoon gegrepen mag worden als hij te dicht in de buurt komt "want het is aanlijngebied". Ook aangelijnd moet je je hond onder controle hebben, en dat is ie niet als hij in elke willlekeurige hond hangt die te dichtbij komt. Net zo min als die buurtende hond onder controle is.

-
laeken
- Zeer actief
Hier ben ik het echt met Estelle eens. Mijn honden hebben nog nooit gevochten en al duizend keer gesnauwt met elkaar en andere honden. Ik zie echt het verschil wel en ze hebben ook wel eens flink gesnauwt met elkaar en ook krassen gemaakt maar echt matten als in verwonden, nee, nooit. Ze kunnen zo in de dagopvang met 10 honden en in het bos kan je ze op alle honden laten aflopen zonder dat dat mis zal gaan van hun uit. Die vechten gewoon bijna niet en snauwen kunnen ze als de beste.chrico schreef:Dan valt Hera reuze mee en heeft zij een grotere cirkel dan je denktCash schreef:
-
laeken
- Zeer actief
En waar komen die honden die gebeten worden dan vandaan? Van naast hun baas netjes lopend in de stad? Feit is gewoon helaas dat mensen hun honden aan de lange lijn op je hond af sturen. Of wel gewoon loslaten in de stad. Ja en dan? Want natuurlijk deed ik alles om dat te voorkomen. Ik ren wel weg, zo de weg op tussen de auto's. Ik ga wel roepen tegen die hond, NEE!, GA NAAR JE BAAS! en ik sta zwaar voor schut. In de stad hoor je je hond zo te vervoeren dat hij zich niet op andere honden gaat richten. En dat gebeurd gewoon niet. En dan nog waren er honden die ook mee de straat op lopen en dan trek je je hond omhoog en dan springt die hond naar je hond en dan zet je hem neer en laat het ze maar uitzoeken. Pech, dat is dan echt mijn schuld niet en ik ga mijn hond er ook niet voor muilkorven. Zelfs wettelijk ben ik dan helemaal niks verplicht.Moos schreef: Maar goed, ik vind het prima hoor, ik laat mijn honden niet zomaar snuffelen. Maar ik vind het bijzonder dat een hond dus schijnbaar gewoon gegrepen mag worden als hij te dicht in de buurt komt "want het is aanlijngebied". Ook aangelijnd moet je je hond onder controle hebben, en dat is ie niet als hij in elke willlekeurige hond hangt die te dichtbij komt. Net zo min als die buurtende hond onder controle is.
En als de honden vechten trek je ze uit elkaar en scheld je die baas uit en loopt door.
-
chrico
- Zeer actief
En als beide baasjes dus net zoveel verantwoording nemen zonder het bij de 1 zwaarder te laten tellen dan bij de ander is er niets aan de handMoos schreef: Ook aangelijnd moet je je hond onder controle hebben, en dat is ie niet als hij in elke willlekeurige hond hangt die te dichtbij komt. Net zo min als die buurtende hond onder controle is.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
chrico
- Zeer actief
Dus hebben jouw honden een grotere cirkel en over dat soort honden gaat het nu nietMARC_S schreef:Hier ben ik het echt met Estelle eens. Mijn honden hebben nog nooit gevochten en al duizend keer gesnauwt met elkaar en andere honden. Ik zie echt het verschil wel en ze hebben ook wel eens flink gesnauwt met elkaar en ook krassen gemaakt maar echt matten als in verwonden, nee, nooit. Ze kunnen zo in de dagopvang met 10 honden en in het bos kan je ze op alle honden laten aflopen zonder dat dat mis zal gaan van hun uit. Die vechten gewoon bijna niet en snauwen kunnen ze als de beste.chrico schreef:Dan valt Hera reuze mee en heeft zij een grotere cirkel dan je denktCash schreef:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
laeken
- Zeer actief
Als mijn honden me ontglippen en ze rennen naar een aangelijnde stafford dan vind ik het mijn schuld als ze gebeten worden inderdaad. Je kan ook gewoon zorgen dat ze luisteren of beter opletten. Niet elke hond is aardig en dat zijn echt alleen stafford en co niet. Mensen willen dat niet weten en willen daar geen rekening mee houden. Meestal totdat ze zelf een hond hebben die niet van buurten houdt. Dan begrijpen ze het beterchrico schreef:En als beide baasjes dus net zoveel verantwoording nemen zonder het bij de 1 zwaarder te laten tellen dan bij de ander is er niets aan de handMoos schreef: Ook aangelijnd moet je je hond onder controle hebben, en dat is ie niet als hij in elke willlekeurige hond hangt die te dichtbij komt. Net zo min als die buurtende hond onder controle is.Beide hebben net zoveel verantwoording