Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Politie Amsterdam peppersprayed honden (filmpje AT5)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Politie Amsterdam peppersprayed honden (filmpje AT5)

Ongelezen bericht door laeken »

Een pitbull pakt pas over als er niet maar getrokken wordt aan de andere hond :wink: Dus zodra de andere hond eronder ligt gaat hij wel overpakken. Dat zgn "slot" is er zolang de andere hond los probeert te komen of zolang er aan de andere hond getrokken wordt. Hij houdt vast om te zorgen dat de tegenpartij niet weg kan. Zou wat zijn als tijdens een pitbull gevecht het alleen ging om twee honden die elkaar 10 minuten lang op 1 plek vast hebben. :engel: Zo werkt het dus niet. :neenee:
Met dat vasthouden putten ze elkaar uit. Zodra er 1 over de andere heen hangt gaat hij echt wel overpakken hoor, en anders wel schudden en dan begint het echte vervelende gebeuren pas. Het is niet voor niets dat vechthonden onder de bijtwonden zitten. :19:

Maar zolang er druk op staat houden ze vast. Dus hang een pitbull in een autoband aan een ketting en hij houdt vast omdat zijn gewicht die trek in de bek geeft. Geef hem een autoband en hij bijt er steeds in en gaat er lekker mee spelen, sollen en worstelen. Zo is het met vechten ook. Dus mocht ik het ooit weer meemaken dan zorg ik ook dat de lijn vrij strak staat zodat de pitbull in ieder geval niet over kan pakken als het tot dan alleen maar huid is. :ok:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Tussen de lijn strak houden of eraan gaan trekken zit toch wel een aardig groot verschil. Maar goed, het was mijn hond niet dus ze zoeken het maar uit verder. Ik zou mijn lijn laten vieren zodat er ingerepen kan worden op het moment dat de ander los laat om over te happen omdat bij die hond de spanning op de lijn al groot is. 2x trekkracht richt meer schade aan dan 1x.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

bennie schreef: Ik heb ook nog geen ambull kruising mee zien doen hahaha. Ik vond het bij DVS overigens wel heel erg krap en nauw. Overigens zijn er bij agility best wel schermutselingen (best verklaarbaar gezien alle adrenaline bij de hondjes), maar zover ik tot nog heb meegemaakt weten de baasjes daar wel goed mee om te gaan.
DVS vind ik de ergste locatie van allemaal. Je kunt daar niet normaal aan de start staan zonder dat er een Jack Russell aan de kont van je hond staat te snuffen. Vorig jaar heb ik het helemaal mis zien gaan tussen een aantal honden. Dit geheel off topic natuurlijk :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

ik had ook de spray gebruikt,
wat ook helpt is mijn ervaring, als je een jas aan heb die erover heen te gooien
of als ie een slip heeft, omhoog trekken tot ie geen lucht meer krijg
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Als de agenten niet hadden ingegrepen was het weer geweest de politie deed niks.

Ik zou blij zijn met deze actie, als een hond aan mijn hond zou hangen en de politie was er vlakbij met een pepperspray..............
Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

oh wat erg, die 2 laten echt niet los, ik vind het nog niet zon gek idee van de pepperspray, aangezien de baasjes zelf niks konden beginnen, die honden zaten echt vast.
ze lieten in ieder geval los voordat het nog erger werdt, ik vindt dit beter dan dat ze de honden bijv zouden los trappen wat ik welleens heb gezien, is echt geen leuk gezicht. pepperspray ook niet maar dat is beter dan toekijken en niks doen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Chicoahua schreef:ik vindt dit beter dan dat ze de honden bijv zouden los trappen wat ik welleens heb gezien, is echt geen leuk gezicht.
Ik heb mijn honden ook losgetrapt van elkaar... ik mag nl. geen pepperspray bij me hebben als normale sterveling en daarnaast zou ik het ook niet snel gebruiken zeker niet bij mijn eigen honden.
En die zaten ook heel goed vast hoor, hadden elkaar bij de strot en toen ik uiteindelijk na een paar minuten de een los had kwam de ander weer terug en omgekeerd...
Een goede trap en de sloot bood uiteindelijk oplossing... maar ik ben benieuwd hoe jij dat dan had willen oplossen als jou dat zou gebeuren zonder agent met pepperspray.
(zonder iemand in de buurt want het was 21.00 u. op een verlaten industrieterrein)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Ik las een tijd terug een keer van iemand die eerst een van de honden in de lies aan een boom had geknoopt, vervolgens de andere hond achter optilde en op die wijze uitelkaar haalde. Dat vond ik een hele goeie die ik zeker zal onthouden mocht ik er ooit een keer alleen voorstaan.
laeken
Zeer actief

bennie schreef:Ik las een tijd terug een keer van iemand die eerst een van de honden in de lies aan een boom had geknoopt, vervolgens de andere hond achter optilde en op die wijze uitelkaar haalde. Dat vond ik een hele goeie die ik zeker zal onthouden mocht ik er ooit een keer alleen voorstaan.
Dapper liet dan echt niet los hoor. Dat is hetzelfde als trekken. Mijn herder trok ik ook gewoon weg want die beet en liet dan altijd weer los. Niet deze herder overigens want die doet dat niet.
Wij moesten Dapper een paar beuken tegen zijn kop geven om hem los te maken. Dus een paar rammen en dan los brullen en op dat moment meteen wegtrekken. :engel: En dat was heel erg en grof maar beter dan dit tafereel op AT5 lijkt mij. En gelukkig ging dat altijd goed. :E:
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Nanna schreef:
bennie schreef: Zojuist zag ik dat mevrouw ambullkruising op de site van AT5 heeft gereageerd:
... Me hond ''TAYSON'' doet normaal geen vlieg kwaad maar omdat de Labrador van de mevrouw op Mijn hond afkwam.. tjahh toen werd het vechten.
Me hond...Tayson...tsjahh....
Ik weet weer voldoende ;-)
Ik wilde net dat stuk quoten met de tekst: kom er maar in nanna :smile:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Sandor

Ongelezen bericht door Sandor »

Als je een dunne sterke staaf (een matrak) in de keel van een hond propt, krijgt die een kokhalsbeweging en laat die los....als da ni mogelijk is,j gewoon de staarten optillen. raar dat niemand daar echt actie ondernam, (behalve dan die pepperspray)
Laatst gewijzigd door Sandor op 15 apr 2010 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:
bennie schreef:Ik las een tijd terug een keer van iemand die eerst een van de honden in de lies aan een boom had geknoopt, vervolgens de andere hond achter optilde en op die wijze uitelkaar haalde. Dat vond ik een hele goeie die ik zeker zal onthouden mocht ik er ooit een keer alleen voorstaan.
Dapper liet dan echt niet los hoor. Dat is hetzelfde als trekken. Mijn herder trok ik ook gewoon weg want die beet en liet dan altijd weer los. Niet deze herder overigens want die doet dat niet.
Wij moesten Dapper een paar beuken tegen zijn kop geven om hem los te maken. Dus een paar rammen en dan los brullen en op dat moment meteen wegtrekken. :engel: En dat was heel erg en grof maar beter dan dit tafereel op AT5 lijkt mij. En gelukkig ging dat altijd goed. :E:
als ik zo was gaan trekken had ik er nu nog gestaan.... :klaar: Een van mn honden bijt ook en laat af en toe los (dat was ook diegene die ik los had), de ander totaal niet, die bijt zich vast en laat niet meer los.
Dan is een ferme trap toch echt noodzakelijk hoor... (met het risico zelf gebeten te worden)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
abu en sam
Actief

Ongelezen bericht door abu en sam »

stom
en weer word de stafford genoemd hoewijl het een am bull is :devil:
She's not just a dog, she's mine
Afbeelding
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

sorrie hoor maar als zo'n hond mijn hond op die manier vastpakt en ni wil lossen dan krijgt die hond toch iets anders dan alleen paperspray, al goed dat die agent dit heeft gedaan, hoe zag die labrador er anders uit, zo te zien hielt die dog hem vast aan de nek en niet andersom, dus lab had geen schijn van kans, neen, wil het niet meemaken en sta dan niet voor mezelf in, heb al 18 jaar honden, ook die durven vechten maar nog nooit geen gehad die vastpakken en niet meer lossen, trekken mag natuurlijk niet, maar dat is een reflex van de mensen

zijn zoals weer dezelfde soort honden die zo doen
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Sandor schreef:Als je een dunne sterke staaf (een matrak) in de keel van een hond propt, krijgt die een kokhalsbeweging en laat die los....als da ni mogelijk is,j gewoon de staarten optillen. raar dat niemand daar echt actie ondernam, (behalve dan die pepperspray)
Ja, je klinkt echt als iemand met enig verstand.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

chrico schreef:
Als je daar woont dan snap ik al helemaal niet waarom je niet meer oplet. Mijn honden komen ook overal maar als er mensen zijn met andere honden hangen mijn ogen nog meer als verrekijkers alle kanten op. Beide honden aangelijnd in een mensenmassa, sorry dat gaat er bij mij niet in dat beide dan hun hond goed in de gaten hebben gehouden. Dan ben ik van mening dat je niet in hele drukke mensenmassa's moet lopen en lekker je hond thuis moet laten.
Nou dat ligt nogal aan de situatie. Als ik met mijn honden op de Dam loop (en ja, daar loop ik weleens met honden, niet vaak, maar als je eroverheen moet om ergens te komen komt het wel voor :19: ) dan verwacht ik toch even niet dat iemand zijn hond erin laat hangen. Dan zou ik dus continu om me heen moeten loeren of ik een andere hond zie "want voor je het weet let die baas niet op, en hangt die hond in de mijne". Ja, zo lust ik er nog wel een paar :mrgreen:
Verhaal wordt natuurlijk anders als mijn honden zelf klieren kunnen zijn bij vreemde honden :wink: Maar we weten dus niet wat hier gebeurt is.
Afbeelding
Sandor

Ja, je klinkt echt als iemand met enig verstand.
:) een paar jaar geleden hadden we hier een abnormaal aggressieve stafford-pup.
Dit beet naar alles. Door uw vinger vanachter tussen z'n onder en bovenkaak (waar er geen tanden meer zijn) te steken kon je die volledig hulpeloos maken en kon hij z'n kaken niet meer deftig sluiten door het kokhalzen.

Als je zoiets zegt, zeg dan meteen waarom...
Laatst gewijzigd door Sandor op 15 apr 2010 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Tja Sandor, ik vind jouw opmerkingen op dit forum ook niet bijster intelligent overkomen.
Je raaskalt naar mijn mening.
:zweep:
Sandor

dat vindt iedereen:)

klein puntje: Zelfs zaken die recht uit een cursus v/d unif komen, worden afgedaan als gezever...
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Ook ik heb een stafford kruising en ik vind het ook pijnlijk om te zien dat het weer een "vechthond" is die vast heeft.

Zoals een paar anderen al zeggen, al zou het mijn hond geweest zijn had ik alles gedaan om hem los te krijgen. Of het omhoog tillen, schoppen enz zijn. Ik vind pepperspray niet een heel goed idee, maar dat meer omdat ik denk dat het bij honden meer agressie oproept (denk ik hoor weet het niet zeker). Je kan volgens mij beter bij de "vechthond" zijn keel dicht knijpen of zijn ogen indrukken.
Ik heb hier geen verstand van dat zeg ik er alvast bij... Maar ik zou het zelf oplossen en niet net zolang trekken totdat er een politieagent bij komt om pepperspray te gebruiken....
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Judith-Diesel schreef:Ook ik heb een stafford kruising en ik vind het ook pijnlijk om te zien dat het weer een "vechthond" is die vast heeft.

Zoals een paar anderen al zeggen, al zou het mijn hond geweest zijn had ik alles gedaan om hem los te krijgen. Of het omhoog tillen, schoppen enz zijn. Ik vind pepperspray niet een heel goed idee, maar dat meer omdat ik denk dat het bij honden meer agressie oproept (denk ik hoor weet het niet zeker). Je kan volgens mij beter bij de "vechthond" zijn keel dicht knijpen of zijn ogen indrukken.
Ik heb hier geen verstand van dat zeg ik er alvast bij... Maar ik zou het zelf oplossen en niet net zolang trekken totdat er een politieagent bij komt om pepperspray te gebruiken....
Maar dat vind ik dan vooral aan de eigenaar, kan de politieagent wel begrijpen wanneer die niet bij een vreemde hond de ogen wil gaan indrukken. Ik zou dat wss ook niet durven.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
laeken
Zeer actief

Ogen indrukken? Zijn dat knopjes voor los? :engel:
Ik lees hier wel hele vreemde ingrepen. Ik vind het iets overtrokken soms want wat er op dit filmpje gebeurde is natuurlijk eigenlijk niks. :wink: De ene hond heeft de andere bij een vel vast. Die hechtingen hebben die honden door het getrek. Ik vond het een klein akkefietje moet ik zeggen.

Toen ik het filmpje nog niet kon bekijken had ik een totaal ander beeld. Toen ik het goed bekeek zag ik dat het allemaal reuze mee viel. De honden konden elkaar ook prima hebben en er was geen gevaar verder. Ja, de bull moest los gemaakt worden. Dat wel. Maar dat had ook wel rustig gekund denk ik. Ingrepen in de vorm van geweld waren nergens voor nodig want er was echt geen grote haast bij. Het was leuk geweest als het baasje een breakstick gehad had. :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Moos schreef:
chrico schreef:
Als je daar woont dan snap ik al helemaal niet waarom je niet meer oplet. Mijn honden komen ook overal maar als er mensen zijn met andere honden hangen mijn ogen nog meer als verrekijkers alle kanten op. Beide honden aangelijnd in een mensenmassa, sorry dat gaat er bij mij niet in dat beide dan hun hond goed in de gaten hebben gehouden. Dan ben ik van mening dat je niet in hele drukke mensenmassa's moet lopen en lekker je hond thuis moet laten.
Nou dat ligt nogal aan de situatie. Als ik met mijn honden op de Dam loop (en ja, daar loop ik weleens met honden, niet vaak, maar als je eroverheen moet om ergens te komen komt het wel voor :19: ) dan verwacht ik toch even niet dat iemand zijn hond erin laat hangen. Dan zou ik dus continu om me heen moeten loeren of ik een andere hond zie "want voor je het weet let die baas niet op, en hangt die hond in de mijne". Ja, zo lust ik er nog wel een paar :mrgreen:
Verhaal wordt natuurlijk anders als mijn honden zelf klieren kunnen zijn bij vreemde honden :wink: Maar we weten dus niet wat hier gebeurt is.
Ik vind dat je ten alle tijden andere honden in de gaten moet houden waar je ook bent. Als ik bij mijn zusje ben die in een omgeving woont waar het mode is om met een bepaald type honden te wandelen heb ik ogen van voor en achter. Geloof me als ik zeg dat ik omloop want elkaar passeren doe ik niet daar omdat ik mijn medehondenbezitter daar niet vertrouw. Datzelfde zou ik hebben als ik op de dam loop en er komt een hond aan, of het nu een teckel of een bouvier is, ik ga er niet vlak langs
Als je het verhaal moet geloven kwam de lab dus naar de bull terwijl de baasjes staan te kijken naar een aanhouding. Sorry maar dan let je niet op. Of je nu een allemansvriend heb of een vechter, beide letten niet op hun hond op dat moment en dat is triest als je je hond meeneemt naar plaatsen waar het stikt van de mensen
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
MARC_S schreef:Het was leuk geweest als het baasje een breakstick gehad had. :wink:
Het was wel handig geweest als dat hele beest gemuilkorfd was geweest. :19:
Verder snap ik niet wat die hond daar te zoeken heeft, anders dan dat baasje stoer moet lopen doen met me bull Tayson.
Misschien woont ze in Amsterdam, liep ze lekker zoals elke dag met haar maatje op de dam en kwam er een lollige labrador buurten waar haar hond even niet zo'n zin in had? Dat kan toch ook gewoon? Misschien deed haar hond normaal gesproken wel helemaal niks zoals ze zelf ook aangaf en greep die lab haar sullige bull wel gewoon om niks? Eva is toch ook gegrepen door een flatcaot om niks. Ze deed echt niks hoor. Ja krijsen omdat die hond in haar aan het hakken was. Als ze die hond terug gepakt had en bij zijn oor gegrepen had en vanaf dat moment waren ze gaan filmen dan waren wij ook de Tokkies met de kutherder die die "arme lieve zachte" jachthond niet meer los liet. :19: :wink:

Ik was vandaag met Eva en Cleo aan het spelen op het veld. Ik stond daar net 5 minuten toen de eerste honden al aan kwamen rennen. Niet een, nee gewoon een paar die alvast van de parkeerplaats kwamen stuiven terwijl de baasjes nog bij de auto waren. Prima, ware het niet ze meteen op mij en de honden af kwamen. Cleo snel op die honden afgestuurd, Eva aan de riem, andere kant op lopen. Weer honden, nu op Eva af die volgens mij loops wordt. Ik draai me om, Cleo was inmiddels omsingeld door honden en ik ben door een stukje struiken gegaan om die honden te ontlopen. Eva hier bij ons huis aan de riem, tijdens spelletjes confronteren met opdringerige honden is gewoon niet zo prettig. Dat gaat goed of fout dus dan ga ik maar snel. Maar dat moet wel lukken. Als die dame met haar ambull/pitt gewoon ineens opgescheept wordt met een opdringerige labreu kan ze er op een gegeven moment ook niks meer aan doen imo :wink:
Laatst gewijzigd door laeken op 15 apr 2010 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

chrico schreef: Ik vind dat je ten alle tijden andere honden in de gaten moet houden waar je ook bent. Als ik bij mijn zusje ben die in een omgeving woont waar het mode is om met een bepaald type honden te wandelen heb ik ogen van voor en achter. Geloof me als ik zeg dat ik omloop want elkaar passeren doe ik niet daar omdat ik mijn medehondenbezitter daar niet vertrouw. Datzelfde zou ik hebben als ik op de dam loop en er komt een hond aan, of het nu een teckel of een bouvier is, ik ga er niet vlak langs
Nee, ik ook niet. Maar als ik op de Dam loop, en even naar rechts kijk terwijl er net links iemand langskomt met hond, is het niet de bedoeling dat die hond maar even in mijn honden kan hangen "want dan had ik maar beter op moeten letten".
Als je het verhaal moet geloven kwam de lab dus naar de bull terwijl de baasjes staan te kijken naar een aanhouding. Sorry maar dan let je niet op. Of je nu een allemansvriend heb of een vechter, beide letten niet op hun hond op dat moment en dat is triest als je je hond meeneemt naar plaatsen waar het stikt van de mensen
Ja, als je het verhaal mag geloven over "me hond Tayson" ja :mrgreen: Maar net zoals het nooit blindelings geloofd wordt hier als een hond 'zomaar' gegrepen wordt, geloof ik dus niet blindelings nu dat dat Labje bij de bull kwam om te matten, en vervolgens zelf gegrepen werd. Als je niet kan voorkomen dat je hond meteen in een andere hond hangt die vriendelijk te dichtbij komt dan doe je er maar lekker een muilkorf om als je op de Dam moet gaan lopen per se. Of dit was natuurlijk net weer precies die aller aller eerste keer, kan ook :engel:
Afbeelding
Jane Doe
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier

Ongelezen bericht door Jane Doe »

Moos schreef:
chrico schreef: Ik vind dat je ten alle tijden andere honden in de gaten moet houden waar je ook bent. Als ik bij mijn zusje ben die in een omgeving woont waar het mode is om met een bepaald type honden te wandelen heb ik ogen van voor en achter. Geloof me als ik zeg dat ik omloop want elkaar passeren doe ik niet daar omdat ik mijn medehondenbezitter daar niet vertrouw. Datzelfde zou ik hebben als ik op de dam loop en er komt een hond aan, of het nu een teckel of een bouvier is, ik ga er niet vlak langs
Nee, ik ook niet. Maar als ik op de Dam loop, en even naar rechts kijk terwijl er net links iemand langskomt met hond, is het niet de bedoeling dat die hond maar even in mijn honden kan hangen "want dan had ik maar beter op moeten letten".

Nee maar wat als beide honden dit nog nooit hebben gedaan?
Dan zullen beide baasjes toevallig de verkeerde kant op kijken en even niet op letten.
Want ik kan nergens lezen dat de ambull alleen schuld heeft
Wel dat hij alleen nog vast heeft als er gefilmt word, maar dat zegt natuurlijk niets over de aanleiding
Afbeelding
Jane Doe
Zeer actief

massam schreef:
Nakisha schreef:Zo hallo, heftig...
Tja, Ambull, Staff, maakt niet uit. Als een hond ZO in mijn hond hangt, staat de eigenaar een aanklacht te wachten. Muilkorven in het openbaar zo'n beest. Punt.
Ik zou trouwens ook alles uit de kast willen om mijn hond los te krijgen... pepperspray is prima wat mij betreft, als dat beest maar loslaat!

ik vind het wel uitmaken. de staff heeft al een enorme klotereputatie en daar helpt dit niet aan mee terwijl er helemaal geen staff bij betrokken was!

het incident op zich is erg zat!
:ok: Precies wat ik dacht, Mascha.
De stafford heeft al een negatieve naam genoeg, zonder dat ze allemaal incidenten op hun naam krijgen waarbij het ras helemaal niet betrokken was.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Jane Doe schreef:
Nee maar wat als beide honden dit nog nooit hebben gedaan?
Dan zullen beide baasjes toevallig de verkeerde kant op kijken en even niet op letten.
Want ik kan nergens lezen dat de ambull alleen schuld heeft
Wel dat hij alleen nog vast heeft als er gefilmt word, maar dat zegt natuurlijk niets over de aanleiding
Ja, dat zeg ik, of dit zal weer een gevalletje zijn "aller aller eerste keer" :mrgreen: Dat komt vaak ter sprake in dit soort topics, en het kan natuurlijk, alles kan. Maar ik geloof er niet zo in dat het in de meeste gevallen zo is dat een hond anders altijd zooo lief was, en nu opeens in een andere hond hangt, zo uit het niets :wink:
Als de lab aangelijnd bovenop die Ambull is gedoken, dan heb ik niks gezegd. Maar niemand weet hoe het gegaan is, en het kan net zo goed zijn dat Labje iets teveel richting Ambull kwam en hij er toen in hing. Of van alles ertussenin.
Daarom zei ik dus in mijn eerste bericht ook, de kwesie 'opletten' is voor mij geheel afhankelijk van de situatie. Mijn honden doen niks, dus ik vind dan niet dat ik lopende op de Dam ogen van voren en achteren moet hebben want stel dat er een grijphond aangelijnd opeens in de mijne hangt. Zouden de mijne ook geen lieverdjes zijn, dan word het heel anders.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Moos schreef:

Ja, als je het verhaal mag geloven over "me hond Tayson" ja :mrgreen: Maar net zoals het nooit blindelings geloofd wordt hier als een hond 'zomaar' gegrepen wordt, geloof ik dus niet blindelings nu dat dat Labje bij de bull kwam om te matten, en vervolgens zelf gegrepen werd. Als je niet kan voorkomen dat je hond meteen in een andere hond hangt die vriendelijk te dichtbij komt dan doe je er maar lekker een muilkorf om als je op de Dam moet gaan lopen per se. Of dit was natuurlijk net weer precies die aller aller eerste keer, kan ook :engel:
Eigenlijk zijn dit soort discussie al heel vaak gevoerd maar ik vraag me nog steeds af waarom beide partijen niet opletten en het alleen van 1 partij verwacht word. Ook al komt een hond niet om te knokken, die hond hoeft ook niet vriendelijk te komen snuffen, zelfs niet op de dam. Lekker je hond bij je houden als er aangelijnd gelopen word, netjes op de voet zodat er geen mensen onverwachts op je hond stappen, erover vallen of wat dan ook. Dan is er weinig aan de hand en hoeft er niet gemuilkorft te worden om sociale honden die overal op afkomen te beschermen want die heeft een eigen baas die op moet letten.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Jane Doe
Zeer actief

Nanna schreef:
Jane Doe schreef: De stafford heeft al een negatieve naam genoeg, zonder dat ze allemaal incidenten op hun naam krijgen waarbij het ras helemaal niet betrokken was.
Voor het winkelend publiek maakt het niks uit hoor. Alsof die het verschil tussen een Ambull en een Stafford zien. :19:
Die zien alleen maar een vechthond.
Er staat toch niet vechthond in de titel, maar Staffordshire Terrier
Een ras dus, dat ze duidelijk niet goed hebben.
Media noemt het al gauw een Stafford, trekt lekker veel lezers
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”