Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verwarrende leiding.
Moderator: moderatorteam
- Laura-bowie<3
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): All
Verwarrende leiding.
Hoi allemaal,
Mijn pup van 5 maanden loopt in principe prima mee aan de lijn. Maar als ik dan mijn moeder meeneem dan gaat hij helemaal gekdoen en naast háár lopen. Terwijl hij normaal gewoon heel braaf naar mij luisterd. Kan dit zijn omdat mijn moeder overdag het meeste bij hem is, omdat ik op school zit, en omdat hij is gewend buiten naar mij te luisteren, maar omdat mijn moeder er dan bij is verward raakt en denkt dat hij naar haar moet luisteren? Hoe moet ik hiermee omgaan? Hem steeds naar mij terug trekken, en mijn moeder voor laten lopen of juist ik een stukje voor helpt niet! Hij schreeuwt alsof hij geslacht wordt en iedereen kijkt me stom aan. Daar trek ik me dan niks van aan maar dit is niet bepaald gezellig. Dit zou dan betekenen dat het óf alleen met mij wandelen wordt, of alleen met mijn moeder, maar nooit samen! Iemand tips?
Mijn pup van 5 maanden loopt in principe prima mee aan de lijn. Maar als ik dan mijn moeder meeneem dan gaat hij helemaal gekdoen en naast háár lopen. Terwijl hij normaal gewoon heel braaf naar mij luisterd. Kan dit zijn omdat mijn moeder overdag het meeste bij hem is, omdat ik op school zit, en omdat hij is gewend buiten naar mij te luisteren, maar omdat mijn moeder er dan bij is verward raakt en denkt dat hij naar haar moet luisteren? Hoe moet ik hiermee omgaan? Hem steeds naar mij terug trekken, en mijn moeder voor laten lopen of juist ik een stukje voor helpt niet! Hij schreeuwt alsof hij geslacht wordt en iedereen kijkt me stom aan. Daar trek ik me dan niks van aan maar dit is niet bepaald gezellig. Dit zou dan betekenen dat het óf alleen met mij wandelen wordt, of alleen met mijn moeder, maar nooit samen! Iemand tips?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Verwarrende leiding.
Ik zie geen probleem.
Geef je toch gewoon lekker de riem aan je moeder.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Neeltje
Hij spendeert dus de meeste tijd met je moeder, dan is de kans groot dat hij je moeder eerder als leider ziet dan jij. Geeft je moeder hem ook te eten of doe jij dat?
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
- Aantal honden: 2
Cariño wil bij mij lopen, als mijn vriend hem aan de lijn heeft.
Wij lopen dan gewoon naast elkaar met Cariño tussen ons in.
Wij lopen dan gewoon naast elkaar met Cariño tussen ons in.
- Laura-bowie<3
- geregistreerd lid
het probleem is dat mijn moeder bijna geen tijd heeft voor wandelingen, en ik dus wel.bouvierpoedel schreef:Ik zie geen probleem.
- Laura-bowie<3
- geregistreerd lid
meestal mijn moeder ivm school..Neeltje schreef:Hij spendeert dus de meeste tijd met je moeder, dan is de kans groot dat hij je moeder eerder als leider ziet dan jij. Geeft je moeder hem ook te eten of doe jij dat?
In principe is het ook geen écht probleem wou alleen weten of jullie een oplossing weten en hoe dat bij jullie is
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
Dus dan komt het niet vaak voor dat je samen met je moeder wandelt. Zou ik de riem op die momenten aan je moeder geven.
En als je alleen wandelt ging het toch al goed.
Probleem opgelost
Probleem opgelost
- Laura-bowie<3
- geregistreerd lid
haha ja zo kan het natuurlijk ook. Maar goed dankjewel !Brigitte30 schreef:Dus dan komt het niet vaak voor dat je samen met je moeder wandelt. Zou ik de riem op die momenten aan je moeder geven.
Probleem opgelost
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Welja, Isa doet dat ook.
Die loopt normaal met mij mee en 's avonds loopt mijn vrouw met haar (we delen op dan).
Als mijn vrouw meeloopt en we dus samen zijn raakt Isa in de war en wil en moet en zal ze links van mij lopen. Dat heeft ze ooit zo geleerd en dat moet
Dus dan loopt ze gewoon tussen ons in
Isa is bijna negen jaar, dus bereid je er maar op voor dat het niet overgaat
Die loopt normaal met mij mee en 's avonds loopt mijn vrouw met haar (we delen op dan).
Als mijn vrouw meeloopt en we dus samen zijn raakt Isa in de war en wil en moet en zal ze links van mij lopen. Dat heeft ze ooit zo geleerd en dat moet
Dus dan loopt ze gewoon tussen ons in
Isa is bijna negen jaar, dus bereid je er maar op voor dat het niet overgaat
-
Neeltje
Het is echt normaal gedrag. Als er iemand met Tirsa en mij mee loopt en die heeft de lijn vast, heeft Tirsa daar echt geen weet van en gaat gewoon naast mij lopen.Laura-bowie<3 schreef:meestal mijn moeder ivm school..Neeltje schreef:Hij spendeert dus de meeste tijd met je moeder, dan is de kans groot dat hij je moeder eerder als leider ziet dan jij. Geeft je moeder hem ook te eten of doe jij dat?
In principe is het ook geen écht probleem wou alleen weten of jullie een oplossing weten en hoe dat bij jullie is
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Kom zeg, het is een pup van 5 maanden. Ga gewoon lekker met je moeder lopen, wat maakt het uit waar die loopt? Als ik met mijn vriend samen loop, loopt Kay ook meestal tussen ons in. Gezellig toch. Je gaat je toch niet afgewezen voelen doordat een pup naast iemand anders gaat lopen? Wat gebeurd er als je moeder de riem vast houdt? Zou best eens kunnen dat die dan naast jou loopt. Door middel van riem heb jij namelijk al contact met hem, Kay zocht dan contact met de losse partij. Als je echt wilt dat hij alle aandacht voor jou heeft, moet je jezelf leuker maken en niet stommer door te corrigeren. Ik zou het wel weten dan namelijk! Ren ineens stukjes vooruit, doe even gek, speel met de pup, geef hem wat lekker, leer hem commando kijk eens, je kan het zo gek niet bedenken.

- Louie Hulscher
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Contacteer:
Altijd het zelfde.
De kinderen willen een hond..... en wie mag hem gaan verzorgen?!
Ik doe het anders.
Als ik straks niet meer met de hond wil vraag ik mijn vriendin of ze al aan kinderen heeft gedacht.
De kinderen willen een hond..... en wie mag hem gaan verzorgen?!
Ik doe het anders.
Als ik straks niet meer met de hond wil vraag ik mijn vriendin of ze al aan kinderen heeft gedacht.
- Laura-bowie<3
- geregistreerd lid
haha ik voel me ook niet AFGEWEZEN ! Hij begint alleen helemaal te trippen en tegen mijn moeder op te springen en te janken en schreeuwen terwijl hij gewoon naast haar loopt! Ik vroeg me gewoon af of dat normaal was of dat ik iets fout deed ofzo. Verder doe ik dat ook wel wat rennen met hem enzo. Maar omdat hij mijn moeder als hogere leider ziet leg ik me daar maar bij neer.gyanty schreef:Kom zeg, het is een pup van 5 maanden. Ga gewoon lekker met je moeder lopen, wat maakt het uit waar die loopt? Als ik met mijn vriend samen loop, loopt Kay ook meestal tussen ons in. Gezellig toch. Je gaat je toch niet afgewezen voelen doordat een pup naast iemand anders gaat lopen? Wat gebeurd er als je moeder de riem vast houdt? Zou best eens kunnen dat die dan naast jou loopt. Door middel van riem heb jij namelijk al contact met hem, Kay zocht dan contact met de losse partij. Als je echt wilt dat hij alle aandacht voor jou heeft, moet je jezelf leuker maken en niet stommer door te corrigeren. Ik zou het wel weten dan namelijk! Ren ineens stukjes vooruit, doe even gek, speel met de pup, geef hem wat lekker, leer hem commando kijk eens, je kan het zo gek niet bedenken.
Ik weet niet wat mensen denken maar ik bedoel ook niet dat ik dit zie als een probleem, gewoon een vraag.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Laura-bowie<3 schreef:haha ik voel me ook niet AFGEWEZEN ! Hij begint alleen helemaal te trippen en tegen mijn moeder op te springen en te janken en schreeuwen terwijl hij gewoon naast haar loopt! Ik vroeg me gewoon af of dat normaal was of dat ik iets fout deed ofzo. Verder doe ik dat ook wel wat rennen met hem enzo. Maar omdat hij mijn moeder als hogere leider ziet leg ik me daar maar bij neer.gyanty schreef:Kom zeg, het is een pup van 5 maanden. Ga gewoon lekker met je moeder lopen, wat maakt het uit waar die loopt? Als ik met mijn vriend samen loop, loopt Kay ook meestal tussen ons in. Gezellig toch. Je gaat je toch niet afgewezen voelen doordat een pup naast iemand anders gaat lopen? Wat gebeurd er als je moeder de riem vast houdt? Zou best eens kunnen dat die dan naast jou loopt. Door middel van riem heb jij namelijk al contact met hem, Kay zocht dan contact met de losse partij. Als je echt wilt dat hij alle aandacht voor jou heeft, moet je jezelf leuker maken en niet stommer door te corrigeren. Ik zou het wel weten dan namelijk! Ren ineens stukjes vooruit, doe even gek, speel met de pup, geef hem wat lekker, leer hem commando kijk eens, je kan het zo gek niet bedenken.
Ik weet niet wat mensen denken maar ik bedoel ook niet dat ik dit zie als een probleem, gewoon een vraag.
dat gedrag moet je moeder igg gaan negeren of corrigeren en hem terug duwen zo springen lopen en schreeuwen tijdens het lopen is niet oke...
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*