Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Odin heeft weer een geriatrisch vestibulair syndroom

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Odin heeft weer een geriatrisch vestibulair syndroom

Ongelezen bericht door Jacky »

Sjors zag het gebeuren, kop ging weer schudden nu naar voor en naar achteren en het begon weer. Binnen een minuut heb ik hem een spuit Dexamatason gegeven (ben blij dat ik het in huis heb). Gaat nu weer redelijk met hem.
Ik vraag me af, hoe veel kan een hond hebben wat dit betreft. Dit is de derde in twee maanden. :(
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
MoniqueDM
Zeer actief

Re: Odin heeft weer een geriatrisch vestibulair syndroom

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Odin heeft het wel in een heftige vorm Jacky.
Arme vent. Is er meer over bekend hoe vaak zo toeval zich kan herhalen?
Dikke knuf weer voor jullie.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

dat is wel vaak

arme odin en jullie

is sjors erg onder de indruk?
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

MoniqueDM schreef:Odin heeft het wel in een heftige vorm Jacky.
Arme vent. Is er meer over bekend hoe vaak zo toeval zich kan herhalen?
Dikke knuf weer voor jullie.
volgens de DA kwam het zelden voor na de eerste dat het nog eens voor kwam, maar ja het gebeurt dus toch.
Heb de DA wel even gebeld en het gemeld. Kreeg de ass. aan de tel. ze zou het doorgeven aan hem. Hij was bezig. Meer als een Dexa spuit kunnen we toch niet doen. Hij is nu weer aardig rustig.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

fenneke schreef:dat is wel vaak

arme odin en jullie

is sjors erg onder de indruk?
Ja die vindt het vreselijk, maar hij ziet dat Odin nu rustiger is en dan is het goed. Hij is zich wel goed bewust van het feit dat het zomaar over kan zijn met odin. Jochie is 13, die begrijpt het allemaal heel goed. Gelukkig zat ik bij hem in de kamer maar ik zat bij de achtertafel. En gelukkig maar dat het niet nacht is, want dan zouden we het denk ik niet in de gaten hebben. :ugh:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Zijn zijn oren helemaal goed? Omdat daar vaak de link mee gelegd wordt, middenoorontsteking. Verder weet men er ook weinig van, volgens mij. Wel handig dat je het prikje Dex al klaar had liggen :ok:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

arme vent :ugh: . sterkte en beterschap!
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

ik weet het niet of het wel een VS is, ik begin te twijfelen. Vanmorgen was ik met ze in het bos, ging goed, Odin was blij, bracht me stokken om mee te gooien. Heb het rustig aangedaan met ze, zo nu en dan even stoppen, praatje etc.
Vanmiddag liep hij langs me heen en hij is dan stram in de achterhand, zo lijkt het. Dit is eigenlijk gekomen na de tweede keer dat hij het "VS"had en dat is heel langszaam wat beter geworden. Kan ook zo weer helemaal goed zijn, heel apart. Hij heeft slechte en goede dagen zeg maar. En toen kreeg hij dit een paar uur later weer. Opvallend is dat vooral zijn achterhand heel erg trilt en hij kijkt ook steeds achterom . Ik vraag me nu eigenlijk af of het niet in zijn rug kan zitten. Keek ook al bij Degeneratieve myelopathie, de klachten lijken daar wel erg op, alleen odin knapt steeds weer op zij het met restverschijnselen :U:
Wat denken jullie?. Zijn oren zijn gechecked die zijn goed.
Als hij een aanval heeft begint hij eerst met zijn kop te schudden, ogen gaan heen en weer (niet heel lang), begin hevig te trillen en krijgt vooral spiertrekkingen in de achterhand. ( geen epilepsie want dat heeft Ivan en dat herken ik wel, dat is weer anders), en hij hijgt enorm.
Misschien zie ik wel spoken. :oeps:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Sterkte Jacky...
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Jacky schreef:ik weet het niet of het wel een VS is, ik begin te twijfelen. Vanmorgen was ik met ze in het bos, ging goed, Odin was blij, bracht me stokken om mee te gooien. Heb het rustig aangedaan met ze, zo nu en dan even stoppen, praatje etc.
Vanmiddag liep hij langs me heen en hij is dan stram in de achterhand, zo lijkt het. Dit is eigenlijk gekomen na de tweede keer dat hij het "VS"had en dat is heel langszaam wat beter geworden. Kan ook zo weer helemaal goed zijn, heel apart. Hij heeft slechte en goede dagen zeg maar. En toen kreeg hij dit een paar uur later weer. Opvallend is dat vooral zijn achterhand heel erg trilt en hij kijkt ook steeds achterom . Ik vraag me nu eigenlijk af of het niet in zijn rug kan zitten. Keek ook al bij Degeneratieve myelopathie, de klachten lijken daar wel erg op, alleen odin knapt steeds weer op zij het met restverschijnselen :U:
Wat denken jullie?. Zijn oren zijn gechecked die zijn goed.
Als hij een aanval heeft begint hij eerst met zijn kop te schudden, ogen gaan heen en weer (niet heel lang), begin hevig te trillen en krijgt vooral spiertrekkingen in de achterhand. ( geen epilepsie want dat heeft Ivan en dat herken ik wel, dat is weer anders), en hij hijgt enorm.
Misschien zie ik wel spoken. :oeps:
voor degeneratieve myelopathie lijken de symptomen me niet echt typisch, wat het dan wel zou zijn, geen idee :( .

maar hij hield de vorige keren zijn kop toch ook schuin, of niet?
ja dat klopt Inge dat is ook weer zo. Nu had hij geen schuine kop, het was net of hij niet kon slikken, strekte steeds zijn nek naar voren en naar achteren
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

ben ook maar aan het puzzelen wat het is, misschien toch wel VS hoor, is natuurlijk het meest waarschijnlijk.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

:roos: Wat een ellende weer.... Arme Odin.

Ik vind overigens wel dat het bij Odin heel anders verloopt dan bij Joy. Hij herstelt veel sneller dan Joy, de Prednison helpt bij Odin maar bij Joy absoluut niet.

De 1e keer dat Joy een aanval GVS had heeft ze ook een injectie prednison gehad, volgens de DA was dat omdat er toch een klein risico was dat het een hersenbloeding zou zijn. Ook kreeg ze voor 3 weken antibiotica mee omdat haar oren zo vies waren dat het trommelvlies niet te beoordelen was, het zou dus een middenoorontsteking kunnen zijn.

Wel herken ik het stijve/verkrampte lopen. De 2e aanval GVA van Joy gebeurde voor mijn ogen op het moment dat we buiten stonden omdat ik het idee had dat ze even de kramp uit haar achterpootjes moest lopen. Zo'n 9 dagen voor de 1e aanval heeft ze op 1 dag 2x zo'n "krampaanvalletje" gehad, maar dit duurde slechts een minuut of 2-3. Ook verkrampt lopen met achterpoten, omvallen, paniek.

Maar ik hoor ook wel veel verschillende verschijnselen bij GVA. Toch erg lastig dat er maar zo weinig over bekend is.

Heel erg veel sterkte weer met en voor Odin!
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Jemig, wat naar dat het nu wéér gekomen is :(
Ik heb er totaal geen verstand van en kan je niet helpen, maar wens je wel veel sterkte :roos:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Femmel schreef::roos: Wat een ellende weer.... Arme Odin.

Ik vind overigens wel dat het bij Odin heel anders verloopt dan bij Joy. Hij herstelt veel sneller dan Joy, de Prednison helpt bij Odin maar bij Joy absoluut niet.

De 1e keer dat Joy een aanval GVS had heeft ze ook een injectie prednison gehad, volgens de DA was dat omdat er toch een klein risico was dat het een hersenbloeding zou zijn. Ook kreeg ze voor 3 weken antibiotica mee omdat haar oren zo vies waren dat het trommelvlies niet te beoordelen was, het zou dus een middenoorontsteking kunnen zijn.

Wel herken ik het stijve/verkrampte lopen. De 2e aanval GVA van Joy gebeurde voor mijn ogen op het moment dat we buiten stonden omdat ik het idee had dat ze even de kramp uit haar achterpootjes moest lopen. Zo'n 9 dagen voor de 1e aanval heeft ze op 1 dag 2x zo'n "krampaanvalletje" gehad, maar dit duurde slechts een minuut of 2-3. Ook verkrampt lopen met achterpoten, omvallen, paniek.
Odin heeft al heel lang Prednison in pilvorm voor zijn allergie. Hij krijgt hiervoor Dexamethason injecties.
Dat stramme, ik weet ook niet wat dat precies is, vanmorgen was hij weer wat stram, dit heeft hij overgehouden na de eeste keer, soms is het helemaal weg ook. Heel vreemd.
Maar ik hoor ook wel veel verschillende verschijnselen bij GVA. Toch erg lastig dat er maar zo weinig over bekend is.

Heel erg veel sterkte weer met en voor Odin!
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”