Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Politie Amsterdam peppersprayed honden (filmpje AT5)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Politie Amsterdam peppersprayed honden (filmpje AT5)

Ongelezen bericht door bennie »

Een agent moest woensdagmiddag op de Dam naar zijn pepperspray grijpen om een gevecht tussen twee honden te beëindigen.

De politie was bezig met de arrestatie van een trio zakkenrollers toen twee passerende honden elkaar aanvlogen. Een van de agenten moest uiteindelijk met pepperspray spuiten om de agressieve beesten uit elkaar te krijgen.

Het ging om een Staffordshire Terriëren een labrador. Beide dieren raakten gewond en zijn door hun baasjes naar de dierenarts gebracht.

Kijk voor foto's van het ongebruikelijke tafereel op AT5 Gespot.

Bron met filmpje op AT5: http://www.at5.nl/artikelen/38917/agent ... den-op-dam" onclick="window.open(this.href);return false;

Als het mijn hond was geweest had die agent een aanklacht aan zijn broek (pepperspray werkt mi nl niet en dat hadden ze nav dit incident in 2008 kunnen weten: http://www.ditwasdag.nl/binnenland/poli ... nden-46461" onclick="window.open(this.href);return false;). Ik vraag me serieus af of ze bij de Politie uberhaupt leren hoe ze vechtende honden uit elkaar moeten halen (achterhand optillen tot ze loslaten). Hier is duidelijk dat zowel baasjes als politie niet weet waar ze mee bezig zijn. Of ben ik nu gek?
S@ndr@
Zeer actief

Re: Politie Amsterdam peppersprayed honden (filmpje AT5)

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ach dan hadden ze nog mazzel dat ie niet is gaan schieten :Q: :ugh:
ze gaan weer lekker al die agenten in het nieuws :roll:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik vind het nou ook weer geen gekke actie. Iedereen staat aan die honden te trekken, niks laat los, ja dan zou ik ook even kijken of pepperspray misschien werkt. :19:
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie

Ongelezen bericht door bennie »

Je moet ook niet aan vechtende honden gaan trekken, dan grijpen ze alleen maar vaster vast. Je moet ze in onbalans brengen, desnoods til je ze met twee beiden tegelijk aan de staart op. Pas als ze dan loslaten trek je.
Het is erg vreemd dat er bijna geen hondeneigenaren weten hoe en wat.
Brindlecardi
Zeer actief

bennie schreef:Je moet ook niet aan vechtende honden gaan trekken, dan grijpen ze alleen maar vaster vast. Je moet ze in onbalans brengen, desnoods til je ze met twee beiden tegelijk aan de staart op. Pas als ze dan loslaten trek je.
Ja en aangezien een politieagent niet word getraind voor dit soort klusjes, is het niet zo gek dat ze dat niet weten. :19:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

bennie schreef:Je moet ook niet aan vechtende honden gaan trekken, dan grijpen ze alleen maar vaster vast. Je moet ze in onbalans brengen, desnoods til je ze met twee beiden tegelijk aan de staart op. Pas als ze dan loslaten trek je.
Elke situatie is anders. Je weet niet of dat gedaan is. Ik vind het geen drama dat er pepperspray gebruikt is. Het zal je hond maar wezen die gepakt wordt :ugh: "Nee meneer er mag geen pepperspray gebruikt worden hoor" :lees:
Perry en Noah

Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

pff ik vind het wel een heel naar gezicht hoe die stafford in die labrador blijft hangen!

Ik zou echt helemaal gek worden als dit Zazoe was geweest!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

Ik zou ook niet vrolijk worden als een agent dat zo zou doen. Tenzij wij beide als eigenaren daarover instemmen.
Daarnaast zijn er meerdere manieren honden uit elkaar te halen zonder pepperspray. Zou wel prettig zijn als eigenaren wisten hoe, zodat erger miss voorkomen kan worden.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ja de eigenaren weten dat misschien wel.
Maar heb je het ook tegen al die honden verteld dat ze dan moeten loslaten.??
Werkt echt niet bij alle honden hoor.
Nooit een pitje of aanverwant zien vechten.??
Zelfs mijn bouvier reu krijg jij niet los op jouw manier.

Als pepperspray mijn hond kan redden uit de muil van een ander dan zou ik helemaal niet klagen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Gewoon k*t doiets in die mensen massa gebeurd. tuurlijk laten die honden niet los met al die schreeuwende mensen erom heen.
Brindlecardi
Zeer actief

May Linn schreef:Ik zou ook niet vrolijk worden als een agent dat zo zou doen. Tenzij wij beide als eigenaren daarover instemmen.
Daarnaast zijn er meerdere manieren honden uit elkaar te halen zonder pepperspray. Zou wel prettig zijn als eigenaren wisten hoe, zodat erger miss voorkomen kan worden.
Ik heb liever een hond met minder gaten met even voor een paar uur pepperspray in de ogen, dan m'n hond in stukjes.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Als ik het zo zie, denk ik niet dat het werkt om die honden in onbalans te brengen. Dat werkt wel bij honden die om zich heen bijten, maar deze houden vast om niet los te laten. Volgens mij kan je ze aan de staart, 3 meter de lucht inhijsen en dan nog willen ze niet lossen.
Breakstick zou waarschijnlijk het beste zijn geweest, maar ja die heeft niet iedereen bij zich.
Ik vind de pepperspray optie niet eens zo slecht.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Brindlecardi
Zeer actief

Nanna schreef:Die stafford hangt in die Labrador zijn keel. Als dat mijn hond was geweest had die agent die stafford wmb in zijn muil mogen schieten hoor. :19:
Je denkt toch niet serieus dat zo'n staff loslaat als je die pootjes optilt? :piew:

Maar afijn, het fenomeen vechthond heeft bij veel toeschouwers weer een fijne indruk achtergelaten. Not.
Je weet niet wat er aan vooraf is gegaan, voor hetzelfde geldt was labrador nummer 1.
Niet alleen vechthonden kunnen krengen zijn die niet lossen natuurlijk. ;)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bennie schreef:(achterhand optillen tot ze loslaten). Hier is duidelijk dat zowel baasjes als politie niet weet waar ze mee bezig zijn. Of ben ik nu gek?
misschien? :mrgreen: Mijn honden kreeg je absoluut niet uit elkaar door de achterhand op te tillen hoor...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

oh ik zou pepperspray op een gegeven moment ook wel willen.

al zorg ik er zelf wel voor dat Zazoe niet in zon situatie terecht komt!
Als ik een hond zie waarvan ik denk, of zie aan Zazoe of aan die andere hond dat zou wel eens fout kunnen gaan dan zorg ik al dat Zazoe er niet bij kan komen!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

trouwens dat achterlijke getrek aan die honden dat is nou niet het slimste wat je kunt doen zeg... pfff.....
vind je het gek dat ze niet loslaten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

May Linn schreef:Ik zou ook niet vrolijk worden als een agent dat zo zou doen. Tenzij wij beide als eigenaren daarover instemmen.
Wat zou je er van vinden als de eigenaren weten hoe ze de honden uit elkaar moeten halen? Godskolere zeg, ik zou erg blij zijn als iemand, maakt niet uit wie, een poot uitsteekt als een hond Bram vast heeft. Meer dan trekken kunnen de andere eigenaren niet verzinnen he. Doe je hond een muilkorf om als je dit niet kunt voorkomen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Als ik de lab-eigenaar was zou het me werkelijk een gore rotzorg zijn hoe die hond loslaat, als ie maar loslaat! Als ik de staff-eigenaar was had ik een breakstick bij me om mijn hond te beschermen tegen rukkende trekkende en peppersprayspuitende lui. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:
Wat zou je er van vinden als de eigenaren weten hoe ze de honden uit elkaar moeten halen? Godskolere zeg, ik zou erg blij zijn als iemand, maakt niet uit wie, een poot uitsteekt als een hond Bram vast heeft. Meer dan trekken kunnen de andere eigenaren niet verzinnen he. Doe je hond een muilkorf om als je dit niet kunt voorkomen.
Inderdaad. Alsof je ook zoveel tijd hebt om eens uitgebreid een plan van aanpak te bedenken :roll:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Lekker volspuiten die hap. Je honden in het openbaar elkaar laten opentrekken vraagt nu eenmaal om ingrijpen. Als ze dit niet gedaan hadden had de eerste de beste HE-man die stafford naar z'n grootje gestompt. Dat schiet lekker op. Als ik met Eva en Cleo door Amsterdam wandel en er hangt ineens een stafford in mogen ze die ook pepperen hoor. Oprotten! :ok:

Want als er een stafford om Eva's strot hangt is het beter voor die hond dat ik hem niet flink ga trappen. Als de eigenaar er niet heel snel iets aan kan doen en Eva begint te gorgelen schop ik hem helemaal verrot. Daar moet ik heel eerlijk over zijn. Zodra er een staff of pit op mijn honden af komt sta ik al helemaal op scherp. Dus als dat knokken wordt ben ik bang dat ik zo'n hond wel eens in mijn paniek een genadeschop geef. Ik zal niet zeggen hoe Dapper losgemaakt moest worden maar dat ging er heel hard aan toe. Je moet wel als er een hussel van 3 kilo in zit krijsend en in paniek. Dapper liet echt niet los hoor. :neenee: Die kneep zijn kaken op elkaar en ging nootjekraken :N: Dan zette Martijn zwaar geschut in en dat was dan maar jammer. Je kan het niet maken om met een hond als Dapper te lopen waar je zelf niks tegen kan beginnen. Je moet dan onmiddellijk iets kunnen doen als baas, simpel, dat is je verantwoordelijkheid naar andere honden als je niet muilkorft. :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Volgens mij is het een ambull en volgens mij zat die lab vast en deed hij niks. :19: Dus als mij dit gebeurde kreeg die ambull meteen een enorme trap voor zijn bek. Want dat meisje kan en doet niks en staat alleen via die ambull die lab open te trekken.

Moet overigens wel zeggen dat nu zie die ambull alleen vel vast heeft en dan zou ik dus iets rustiger tegen de zaak aankijken en die bek open wrikken. Zodra de hele keel in zijn bek zat ging ik me er wel mee bemoeien. Want je hond blijft erin als een bull om zijn strot hangt. Gelukkig was dat hier niet het geval :ok:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik denk ook dat ik blij zou zijn als er iemand in zou grijpen met pepperspray als het mijn labrador was geweest. Als ik de eigenaar van de andere hond was geweest had ik waarschijnlijk een breakstick op zak gehad.

Wat mij opviel is dat de labrador met de staart hoog bleef kwispelen. :denken: Ik heb nog nooit zo'n gevecht gezien waarbij één van de honden vast houdt, maar komt dat door de adrenaline o.i.d.?
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ongelezen bericht door Budkes »

bennie schreef:

Als het mijn hond was geweest had die agent een aanklacht aan zijn broek (pepperspray werkt mi nl niet en dat hadden ze nav dit incident in 2008 kunnen weten: http://www.ditwasdag.nl/binnenland/poli ... nden-46461" onclick="window.open(this.href);return false;). Ik vraag me serieus af of ze bij de Politie uberhaupt leren hoe ze vechtende honden uit elkaar moeten halen (achterhand optillen tot ze loslaten). Hier is duidelijk dat zowel baasjes als politie niet weet waar ze mee bezig zijn. Of ben ik nu gek?

Tuurlijk moet die agent een aanklacht aan zijn broek hebben van de eigenaar :piew: .
En welke eigenaar had je in gedachten dan, die van die AmBull, die bij god niet weet hoe die zijn hond van de strot van die Lab afkrijgt?
Of die van die Lab, die uiteindelijk de hond los terugkrijgt omdat die agent niet opgeeft?

En nee de politie leert uberhaupt niet hoe ze vechtende honden uit elkaar moet halen, net zomin als dat ze leren hoe ze een paard moeten helpen als het niet goed van haar veulen af kan komen, of een kalvende koe. Wat had je in gedachten dan een politieopleiding van een jaar of 18.

Voorlopig is die politieagent de enige die een poot uitsteekt en ook degene die uiteindelijk de Lab weet te bevrijden. Dus tuurlijk aanklagen die hap. :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
Yoshi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Yoshi »

Niemand weet natuurlijk de achtergrond, maar (1) ik schrok van dit filmpje zo midden op de dam, hoe kan dat nou gebeuren met 2 honden aan de lijn? en (2) wat baal ik er weer van dat het weer oa een stafford is en (3) snap ik niet waarom de politie het gebruik van pepperspray kwalijk wordt genomen. Die politie was wel de enige die actief wat deed. Die eigenaren stonden er maar een beetje bij. Lekker zulke types op een druk plein als de dam. Vraag me af hoe zo'n hond reageert op een klein kind op de damrak of in de kalverstraat. Gewoon een muilkorf om doen. Zou fijn zijn als ik daar met mijn hondjes liep en zo'n hond grijpt opeens... not! Vraag mij af of de baas achteraf zei: "Dat doet die anders nooohoooit". :lol1:
Groetjes van Yoshi, Yane en Ne-yo
laeken
Zeer actief

-Gaby- schreef:Ik denk ook dat ik blij zou zijn als er iemand in zou grijpen met pepperspray als het mijn labrador was geweest. Als ik de eigenaar van de andere hond was geweest had ik waarschijnlijk een breakstick op zak gehad.

Wat mij opviel is dat de labrador met de staart hoog bleef kwispelen. :denken: Ik heb nog nooit zo'n gevecht gezien waarbij één van de honden vast houdt, maar komt dat door de adrenaline o.i.d.?
Nee dat komt vaak door rastype. Dapper was een kruising met ik denk borderterrier x stafford. Die liet niet meer los. :neenee: Die beet een hond in zijn kop en wat er dan ook gebeurde, hij hield vast. Net als op dit filmpje dus. Was wel fijn voor de andere hond want die had dan niks op 4 gaatjes na. :ok: Maar het was moeilijk om dat los te krijgen dus ik vond het altijd eng om met Dapper te wandelen in Amsterdam ivm de RAD en dat gedrag. Er zijn altijd mensen die hun hond op je af laten rennen, zelfs midden in Amsterdam gaven mensen hun hond lange lijn om ongevraagd aan Dapper te snuffelen. :piew: Als hij dan vasthing riepen mensen, EEN PITBULL!!! en een keer kwam er zelfs politie bij. Die hield van honden en heeft niks gedaan omdat Martijn Dapper na een tijdje los kreeg. Maar het was dus doodeng en ik moest echt wegvluchten voor de politie met hem :F:
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik was die agent enorm dankbaar geweest. Die staff hing gigantisch in de keel van de lab en was echt niet van plan los te laten. Bah.
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Naar mijn idee iig geen staff maar een ambull...
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ongelezen bericht door Budkes »

Yoshi schreef: Vraag me af hoe zo'n hond reageert op een klein kind op de damrak of in de kalverstraat.
ehm...wat dacht je van niet..... Een hond is geen kind hè.
Gr. Aniek

Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Geen idee wat er precies gebeurt is maar.....het is potjandroppie's de binnenstad van Amsterdam waar een aanlijn gebod geldt. Dan dien je je hond aan te lijnen en elkaar te ontwijken.

Daar zal al het een en ander mis zijn gegaan, en dan mag de politie, wat mij betreft, die hele bus leegspuiten. Da rekening is dan voor de eigenaars.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

MARC_S schreef:
-Gaby- schreef:Ik denk ook dat ik blij zou zijn als er iemand in zou grijpen met pepperspray als het mijn labrador was geweest. Als ik de eigenaar van de andere hond was geweest had ik waarschijnlijk een breakstick op zak gehad.

Nee dat komt vaak door rastype. Dapper was een kruising met ik denk borderterrier x stafford. Die liet niet meer los. :neenee: Die beet een hond in zijn kop en wat er dan ook gebeurde, hij hield vast. Net als op dit filmpje dus. Was wel fijn voor de andere hond want die had dan niks op 4 gaatjes na. :ok: Maar het was moeilijk om dat los te krijgen dus ik vond het altijd eng om met Dapper te wandelen in Amsterdam ivm de RAD en dat gedrag. Er zijn altijd mensen die hun hond op je af laten rennen, zelfs midden in Amsterdam gaven mensen hun hond lange lijn om ongevraagd aan Dapper te snuffelen. :piew: Als hij dan vasthing riepen mensen, EEN PITBULL!!! en een keer kwam er zelfs politie bij. Die hield van honden en heeft niks gedaan omdat Martijn Dapper na een tijdje los kreeg. Maar het was dus doodeng en ik moest echt wegvluchten voor de politie met hem :F:
Die Dapper! Daar hebben jullie vast je handen vol aan gehad, of niet? :F: Ik kan me voorstellen dat je het dan eng vond met hem te wandelen in Amsterdam. Toen Rhodin nog zo fel was vond ik het ook griezelig als andere honden ongevraagd (en vaak ook nog los :roll: ) op me af kwamen lopen terwijl ik hem aangelijnd had. Terwijl hij niet eens vast houdt en de RAD niet meer bestaat.

Maar nog even over het kwispelen, ik bedoel het kwispelen wat de lab doet. Bij de staffs en pitbulls e.d. herken ik dat wel, maar komt dit ook door het rastype retriever?
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”