Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is dit nu de omgekeerde wereld of ben ik gek geworden?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Is dit nu de omgekeerde wereld of ben ik gek geworden?

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Gister ben ik een stuk met Kyra gaan fietsen, halverwege is dan een stukje losloopgebied waar ik haar altijd eventjes los laat zodat ze lekker vrij kan rennen en zwemmen.

Komt er gister ineens een vrouw met een labrador aan, hond komt op ons afgerend. Begint die vrouw ineens te schreeuwen dat ik op moet passen en mijn hond bij moet houden :scratch: Ik vond het al raar, maar goed, ik roep Kyra bij me, maar die lab bleef naar ons toe komen. Vrouw is nog steeds op een paar meter afstand aan het schreeuwen dat ik moet oppassen (maar loopt gewoon op haar dooie gemak mijn kant op ..) wat bleek; haar hond is loops.

Dus ik roep dat ik een teefje heb dus dat dat in ieder geval geen kwaad kan, maar ben ik nu gek of is dit de omgekeerde wereld?? Als jouw teef loops is laat je hem toch niet los, en al helemaal niet in een losloopgebied? En dan ook nog op anderen lopen te schreeuwen dat ze hun hond bij zich moeten houden. Dus niemand mag zijn hond los laten zodat die loopse teef wel lekker los kan? :19:
heidie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/
Contacteer:

Re: Is dit nu de omgekeerde wereld of ben ik gek geworden?

Ongelezen bericht door heidie »

Nee idd, maar ik kom ook mensen tegen die zeggen ooh laat ze maar los mijn reu doet niets hahaah
sommige mensen...
Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Beetje heftige reactie van haar inderdaad. Misschien had ze je niet meteen gezien toen zij haar hond los liet? Ze had je ook even kunnen vragen of je een reu had of niet.

Ik heb wel een teef, maar ik heb haar nog nooit loops meegemaakt. (geholpen voordat ik haar kreeg) Maar of ik inderdaad een loopse teef zomaar los zou laten weet ik niet. Ik lees wel vaak dat de hond best kan veranderen qua gedrag in die periode, dus ik denk dat ik er voor zou kiezen om haar aangelijnd te houden.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

Sodeju, dat is wel een beetje apart ja. Ik zou ook zeggen dat je je loopse teef maar gewoon bij je moet houden, zo in de rondte schreeuwen vind ik niet zo netjes... Maar het wordt in elk geval gemeld, dat gebeurt hier niet zo vaak helaas. Staat Hades leuk te spelen met een ander hondje, ik zie dat hij wat begint te kwijlen en dan moet ik zélf vragen of hun hond loops is. 'Euh, ik heb hier een volle reu, is die van jou toevállig loops..?' 'Ja, wat vinden ze elkaar leuk he!' :eek: En dan met hele kleine hondjes, ik snap dat echt niet.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

het is en blijft een overloze discussie met teveneigenaars. Ook hier lopen geregeld baasjes met hun loopse teefjes los en aangelijnd over de hei, wat een officieel losloopgebied is. En dan vinden ze het nog raar, als ze reuen achter zich aankrijgen. Of de reueneigenaar zijn hond maar aan wil lijnen, want anders kunnen ze niet rustig lopen met hun loopse teef. Dat die reueneigenaar vervolgens zijn hond de komende dagen helemaal niet meer los kan laten, omdat al die loopse geurtjes over de hei verspreid zijn, daar staat de eigenaar van de loopse teef dan even niet bij stil. En als de reu dan toch nog een poging kan doen om te dekken, dan zijn sommige baasjes van een loopse teef nog in staat om de reu weg te schoppen!!! Als je met loopse teef in een losloopgebied loopt, vraag je om een opdringerige reu en een ongewilde dekking.
Ik moet toch ergens lopen, is meestal de reactie, als je er wat van zegt. Ja natuurlijk!! Loop alleen met je loopse teef NIET in een losloopgebied!!! Als teveneigenaar ben je 2 x per jaar een paar weken de klos om andere wandelingen te maken, als reueneigenaar heb je het hele jaar last van loopse teefjes.

let wel................................ik ben zelf eigenaar van 3 teefjes, die samen 6 x per jaar loops zijn. Die komen dan dus niet op de hei. Loopse teven zijn mijn probleem, daar kan ik een reueneigenaar niet mee opzadelen.
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

De enige keer dat Tirsa loops is geweest, ben ik gewoon heel 'braaf' bij huis gebleven met wandelen, alleen aan de lijn en met argusogen gekeken bij vreemde honden of er nog ergens balletjes onder hingen....
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik liet/laat m'n teven dus wel gewoon los lopen tijdens de loopsheid. Ik weet dat Cyntha niet op zoek gaat naar een reu en kan haar makkelijk bij me roepen als ik een andere hond zie. Dat laatste doe ik trouwens ook buiten de loopsheden om. Vandaag zit madame op dag 13 ofzo dus we hebben nog even te gaan. Scheelt wel dat we hier heerlijk rustig wonen. Kan uren wandelen zonder iemand tegen te komen en het is hier mooi overzichtelijk. In een druk dorp zou ik haar niet los laten.

Als je loopse teef wel andere honden opzoekt zoals het labje is het inderdaad niet zo handig :ugh: Beetje vreemd van die vrouw.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Toen Bente nog loops werd meed ik het losloopgebied als de pest om de reuen het hoofd niet op hol te brengen.
Maar als eigenaar heb je wel een probleem want je bent gewoon nergens welkom;in de wijk "mag" je van reueneigenaren niet lopen vanwege niet luisterende reuen,op het losloopgebied niet en op andere stukken ook niet.
Maar 3 weken met een aangelijnde hond lopen die dat niet gewend is is ook een ramp,dus liet ik haar los in aanlijngebied :19:
Gelukkig hebben we hier ook zat aanlijngebieden die heel rustig zijn,maar echt prettig loopt het niet.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

@ Frederiek en Telgter Toller: dat is helemaal fraai zeg, snap die mensen niet, denken ze nou echt dat het nooit fout kan gaan? En dan ook nog het lef hebben om reutjes weg te schoppen?? :M:

@ Tamara: dat scheelt inderdaad wel, deze vrouw deed niet eens de moeite om haar hond bij zich te roepen, mocht ze me niet gezien hebben (lijkt me sterk, want het was een vrij open gebied) dan lijkt me dat toch het eerste wat je doet, of inderdaad even roepen of ik een reu heb.

Toen Kyra loops was is ze die periode ook niet los geweest. Ook dan vond ik het nog oppassen, komt er een reu (los, maar geen losloopgebied) naar ons toe - flink snuffelend, dus ik geef aan dat die van mij loops is krijg je de reactie: oooow maar dat kan geen kwaad, die van mij zal niets proberen hoor, die is pas een jaar, die weet nog niet wat hij ermee aan moet :scratch: Naja, ik wil het in ieder geval niet uitproberen :80:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik laat loopse teven ook gewoon los hier in het bos.
Geen probleem hoor en ik heb ook nooit problemen met reueneigenaren.
Ja, ze reageren soms, en als ik ze tegenkom zeg ik het even, dan houden we beiden de honden even aan de lijn.

Je kunt als reueneigenaar loopse teven niet ontlopen. Dan kunnen ze beter leren er mee om te gaan.
Dat is niet alleen mijn mening maar de algemene mening hier in de omgeving.
En ook de mening van de trainingen die hier in de regio worden gegeven.
Ik zou nooit een reu wegschoppen, dat is belachelijk. Maar wel ongeveer even belachelijk als mensen met loopse teven vertellen dat ze nergens mogen lopen ;)

Deze mevrouw had wel wat anders kunnen reageren, maar ach.
Je hebt ze er altijd bij.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Marjoleine schreef:Ik laat loopse teven ook gewoon los hier in het bos.
Ja, ze reageren soms, en als ik ze tegenkom zeg ik het even, dan houden we beiden de honden even aan de lijn.

Je kunt als reueneigenaar loopse teven niet ontlopen. Dan kunnen ze beter leren er mee om te gaan.
Ik zou nooit een reu wegschoppen, dat is belachelijk. Maar wel ongeveer even belachelijk als mensen met loopse teven vertellen dat ze nergens mogen lopen ;)

Helemaal mee eens Marjoleine!
Ik laat mijn teven ook gewoon los als ze loops zijn, vermijd natuurlijk alle honden verder maar ze luisteren niet anders dan anders......
Op de trainingen zijn de loopse dames ook welkom, al spreken we wel af dan ze iets later komen (we lopen toch altijd wel wat uit) en dan kunnen ze zonder gedoe zo hun plekje in de groep innemen en an de gang gaan.....
Ik weet dat we het anders geleerd hebben op de instructeurscursus. Maar de praktijk wijst anders uit.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xena loopt gewoon altijd los als ze loops is... zou niet weten waarom niet, ze luisterd prima dus ik ga haar echt niet onnodig aan de lijn houden.
Andere honden ontwijk ik toch altijd al dus voor mij veranderd er bar weinig eigenlijk :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

TeamWork schreef:

Helemaal mee eens Marjoleine!
Ik laat mijn teven ook gewoon los als ze loops zijn, vermijd natuurlijk alle honden verder maar ze luisteren niet anders dan anders......
Op de trainingen zijn de loopse dames ook welkom, al spreken we wel af dan ze iets later komen (we lopen toch altijd wel wat uit) en dan kunnen ze zonder gedoe zo hun plekje in de groep innemen en an de gang gaan.....
Ik weet dat we het anders geleerd hebben op de instructeurscursus. Maar de praktijk wijst anders uit.
Als iedereen daar zo mee om zou gaan :ok:
Helaas zitten er altijd mensen tussen die denken dat ze geen rekening hoeven te houden met anderen.

Ik vind het ook geen probleem om mijn hond even bij me te houden, maar de manier waarop deze mevrouw het aangaf..
Als zij dan ook haar hond bij zich had geroepen is er geen probleem, loop je verder en laat je ze daarna weer los, maar het moet niet zo zijn dat alleen anderen de hond vast moeten houden.
Het is een beetje geven en nemen en helaas vergeten sommige mensen dat wel eens.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

malinois schreef:Xena loopt gewoon altijd los als ze loops is... zou niet weten waarom niet, ze luisterd prima dus ik ga haar echt niet onnodig aan de lijn houden.
Andere honden ontwijk ik toch altijd al dus voor mij veranderd er bar weinig eigenlijk :wink:
Dan is er natuurlijk ook helemaal niets aan de hand :E:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

TeamWork schreef:Op de trainingen zijn de loopse dames ook welkom, al spreken we wel af dan ze iets later komen (we lopen toch altijd wel wat uit) en dan kunnen ze zonder gedoe zo hun plekje in de groep innemen en an de gang gaan.....
Bij ons zijn ze ook welkom, tenzij ze net op het hoogtepunt zijn. Dan wordt het voor alle partijen eerder frustrerend (we werken veel met losse honden).
Maar op zich: gewoon komen.
Reuen moeten leren er mee om te gaan. En reueneigenaren ook ;)
Loopse teven zijn overal. :19:

Afbeelding

*Esther
Zeer actief

Helemaal oke, en soms zijn de loopse dames ook erg sloom, kan ook voorkomen, dan doe je wat rustiger aan of laat je de dame een keertje thuis. Gewoon wat relaxed er mee omgaan en rekening houden met elkaar :ok:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik vind het maf dat je als eigenaar van een loopse teef van andere hondeneigenaren niet meer in hondenuitlaatgebieden mag komen (zelfs niet aangelijnd). Ook loopse teven hebben het recht op (goed) uitgelaten te worden.
Wel moeten alle hondeneigenaren een beetje rekening houden met elkaar en elkaars honden. Dus ik waarschuw hondeneigenaren op een afstandje als mijn teefje(s) loops zijn en ik verwacht dat reueneigenaren hun honden bij zich proberen te houden.
Maar ik ga ze zeker niet angstvallig weghouden van straat/uitlaatgebieden omdat het 'zo lastig is voor andere mensen'.
Ik verwacht ook dat mensen hun reuen weghouden bij mijn (aangelijnde!) reu en ik op mijn beurt zorg dat hij niet de kans krijgt om vervelend te doen naar andere honden.

Gewoon normaal en fatsoenlijk gedrag vertonen en zeker niet gaan lopen schoppen, schreeuwen of slaan naar honden. Niet naar je eigen hond en zeker niet naar andere honden.
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Oh, ik vind absoluut dat loopse teven ook gewoon het recht hebben op lekker wandelen, maar geef het dan in elk geval even aan als er gespeeld wordt met een andere hond. En bij voorkeur niet pas op het moment dat er al uitgebreid geflirt wordt, maar íets eerder :wink: . Dan vind ik het geen probleem om Hades even aan te lijnen en door te lopen, maar het ze zelf lekker laten uitzoeken vind ik een iets minder goed plan.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

...maar het ze zelf lekker laten uitzoeken vind ik een iets minder goed plan...
Vind ik ook niet zo'n strak plan, hoor :mrgreen: .
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Frederiek schreef:Oh, ik vind absoluut dat loopse teven ook gewoon het recht hebben op lekker wandelen, maar geef het dan in elk geval even aan als er gespeeld wordt met een andere hond. En bij voorkeur niet pas op het moment dat er al uitgebreid geflirt wordt, maar íets eerder :wink: . Dan vind ik het geen probleem om Hades even aan te lijnen en door te lopen, maar het ze zelf lekker laten uitzoeken vind ik een iets minder goed plan.
Ik waarschuwde altijd even tevoren dat ik een loopse hond bij me had en dan gaf het bijna nooit problemen,maar heb ook weleens een hele tirade over me heen gehad.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

lieke schreef:Ik vind het maf dat je als eigenaar van een loopse teef van andere hondeneigenaren niet meer in hondenuitlaatgebieden mag komen (zelfs niet aangelijnd). Ook loopse teven hebben het recht op (goed) uitgelaten te worden.
Wel moeten alle hondeneigenaren een beetje rekening houden met elkaar en elkaars honden. Dus ik waarschuw hondeneigenaren op een afstandje als mijn teefje(s) loops zijn en ik verwacht dat reueneigenaren hun honden bij zich proberen te houden.
Maar ik ga ze zeker niet angstvallig weghouden van straat/uitlaatgebieden omdat het 'zo lastig is voor andere mensen'.
Ik verwacht ook dat mensen hun reuen weghouden bij mijn (aangelijnde!) reu en ik op mijn beurt zorg dat hij niet de kans krijgt om vervelend te doen naar andere honden.

Gewoon normaal en fatsoenlijk gedrag vertonen en zeker niet gaan lopen schoppen, schreeuwen of slaan naar honden. Niet naar je eigen hond en zeker niet naar andere honden.
Vind het ook geen probleem dat er loopse teven lopen (zowiezo heb ik ook een teef, dus voor mij helemaal niet "lastig",) maar ik vind dus wel dat je een loopse teef even bij je moet roepen en het gewoon netjes aangeven.
Het moet wel van twee kanten komen, dus niet alleen van de reu-eigenaren verwachten dat hun honden alleen aangelijnd mogen lopen en de teven wel op de (aangelijnde) reu laten aflopen.

Wel moeten alle hondeneigenaren een beetje rekening houden met elkaar en elkaars honden --> helaas gebeurd dat veel te weinig
*Esther
Zeer actief

Veronique & Kyra schreef: Wel moeten alle hondeneigenaren een beetje rekening houden met elkaar en elkaars honden --> helaas gebeurd dat veel te weinig
Helemaal mee eens, ik moet eerlijk zeggen dat ik in de puppycursus er ook wel aandacht aan besteed, wel een beetje een lastig onderwerp maar onder het mom van "ongeschreven regels van hondeneigenaren"
Wat voorbeelden geven waarom iemand met een hond aan de riem loopt in het bos. Waarom het dan geen goed plan is dat jouw hond dan toch kennis gaat maken (geopereerde hond, loopse teef)
Sommige pupeigenaren weten t gewoon niet en dan kan t toch fijn zijn even te horen over hoe en wat.
Maar vertel t altijd wel voorzichtig want wie ben ik?
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Helemaal mee eens! Ik loop ook met een loopse teef in het losloopgebied. Wel loop ik op tijden waar ik zelden tot nooit honden tegen kom. Een loopse teef is geen ziekte hoor, zij willen ook gewoon naar buiten :19:
Perry en Noah

Afbeelding
Loontje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising witte herder met labrador/samojeed

Ongelezen bericht door Loontje »

Ben het helemaal eens met alles wat hierboven is genoemd... Je moet gewoon rekening met elkaar houden, maar niet denken dat als je een loopse teef hebt dat de rest van de honden + baasjes zich daar op aan gaat passen.

Ik hield zelf mijn hond altijd aangelijnd, want wilde het gewoon voorkomen. Het is gebeurd in een wip :smile: en ik zou dan met een zwangere hond zitten en de eigenaar van de reu merkt er niets van... Tevens stond mijn hond goed onder appel, maar het blijven dieren. Zij bleef dus gewoon aangelijnd en ik vermeed het bos en strand. In het park hield ik gewoon de omgeving goed in de gaten en liep een blokje om als er een reutje aan kwam.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Haha, ja, dat is wel erg de omgekeerde wereld inderdaad!
Ik zoek met loopse Vera hele rustige losloopplekjes uit, en ga niet in het stadsparkje lopen ofzo. Maar in rustige weidse gebieden waar je meestal helemaal geen andere hond ziet, daar kan ze dan nog lekker rennen en doen. Vera 2.5-3 weken aangelijnd houden zal lollig worden :N: :mrgreen:
Als ik dan een andere hond zie lijn ik haar wel meteen van verre al aan, en roep ook even dat ze loops is. Eigenlijk nooit ruzie met andere hondeneigenaren op deze manier.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Nou dat is inderdaad de omgekeerde wereld.

Als ik zo iemand tegen zou komen, zou ik denk ik toch 'per ongeluk' wat meer moeite hebben om Shibje aan te lijnen. En nog even roepen dat het een volle reu is. Kijken hoe snel ze dan kan rennen. :engel:
(Shib is geen hond die gelijk op een andere hond gaat, als dat zo zou zijn zou ik zoiets natuurlijk nooit doen :wink: )

Verder heb ik echt geen probleem met loopse teven in een losloopgebied oid. De meeste eigenaren zeggen het vanaf een afstandje...en dan pak ik Shib gewoon ff aan zijn tuig, loods hem de lekkere dame voorbij en gaan weer verder met de wandeling.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Ik kom ook wel loopse teven tegen in losloop gebieden.
Ik vind het niet erg, als het van te voren even gezegd wordt.
Nando blijft dan namelijk plakken en dan moet ik hem ophalen.
En dan zeggen ze pas 'tsja.. mijn hond is loops hoor kijk uit'
Beetje aan de late kant.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Chasing Clouds
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische herder

Ongelezen bericht door Chasing Clouds »

Ik heb dan wel geen teef, maar ik zou ze ook gewoon los laten lopen. Mijn hond loopt ook altijd los, héél af en toe gaat hij aan de lijn. Soms heb ik zelfs geen lijn bij (maar woon dan ook tegen natuurgebied waar ik vanuit mijn tuin in kan)...
Beestjes moeten ook kunnen rennen natuurlijk. Ik zou dan wél op rustige momenten en rustige plaatsen gaan wandelen, maar dat spreekt voor zich!

Waar ik het wél moeilijk mee heb, is dat men met een loopse teef naar de trainingen komt. Dan kan ik dus met Elmo niets aanvangen. En dan is het van de teveneigenaren makkelijk gezegd 'hij moet het maar leren'. Elmo (en ik) zouden dan vol frustratie op het plein staan. Komaan zeg, je verpest héél de training voor de reuen(eiganeren) daardoor. Je weet dat als je een teef hebt, dat je dan af en toe niet kan komen trainen. Punt! We trainen meestal met losse honden, zie je het al voor je als daar één loopse teef bij zou staan? Reuen die op elkaar vliegen, teef die belaagd wordt... Want ondanks dat al deze honden goede wedstrijdhonden zijn in gehoorzaamheid, hebben de meeste bazen er weinig aan te zeggen als de testosteron het overneemt.
Gelukkig mag het op onze hondenschool niet! Ze mogen dan zelfs niet op het terrein komen buiten de lessen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Chasing Clouds schreef:
Waar ik het wél moeilijk mee heb, is dat men met een loopse teef naar de trainingen komt. Dan kan ik dus met Elmo niets aanvangen. En dan is het van de teveneigenaren makkelijk gezegd 'hij moet het maar leren'. Elmo (en ik) zouden dan vol frustratie op het plein staan. Komaan zeg, je verpest héél de training voor de reuen(eiganeren) daardoor. Je weet dat als je een teef hebt, dat je dan af en toe niet kan komen trainen. Punt! We trainen meestal met losse honden, zie je het al voor je als daar één loopse teef bij zou staan? Reuen die op elkaar vliegen, teef die belaagd wordt... Want ondanks dat al deze honden goede wedstrijdhonden zijn in gehoorzaamheid, hebben de meeste bazen er weinig aan te zeggen als de testosteron het overneemt.
Gelukkig mag het op onze hondenschool niet! Ze mogen dan zelfs niet op het terrein komen buiten de lessen.
Ze zouden het moeten verbieden dat hondenscholen loopse teven weigeren, juist daar kun je leren om met je hond om te gaan in een dergelijke situatie...
Bij ons wordt gelukkig ook altijd getraint, sterker nog er is niemand die weet dat er een teef loops is alleen de instrukteur.
En ja alle honden lopen los bij IPO, ik heb zelf reuen en die moet het niet proberen om te gaan lebberen op het veld hoor, veld = trainen en baas...
Als dat wedstrijdhonden zijn dan weet ik niet hoe jullie trainen hoor... sorry...
slechte zaak.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Chasing Clouds schreef: Gelukkig mag het op onze hondenschool niet! Ze mogen dan zelfs niet op het terrein komen buiten de lessen.
Ze zouden het moeten verbieden dat hondenscholen loopse teven weigeren, juist daar kun je leren om met je hond om te gaan in een dergelijke situatie...
Volledig eens.

Bij ons trainen loopse teven ook gewoon door en dan wordt er regelmatig flink afstand genomen (jachttraining).
Juist op trainingen kun je reuen leren hoe hiermee om te gaan.
Als reuen het hun testosteron over laten nemen, zijn het geen betrouwbare werkers.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”