Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vriendin en haar paard op de kiek

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Vriendin en haar paard op de kiek

Ongelezen bericht door LongFields »

Gisteren ben ik bij een vriendin geweest om haar les op de kiek te zetten. Hier een paar foto's die ik hiervan gemaakt heb:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: Vriendin en haar paard op de kiek

Ongelezen bericht door yamie »

prachtig ! mooi dier ook :ok: wat is dit er voor 1?
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Het is een Rousseau x ? (is me ontschoten, kan ik nog wel achterkomen als je wil). Hij is nu 6 jaar en 1.73 hoog. Bij hem vergeleken is Romanov net een pony! :mrgreen:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Wat een knap dier!

Knap dat ze hem zo bij elkaar kan rijden. T is echt een grooooot dier!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Machie schreef: Knap dat ze hem zo bij elkaar kan rijden. T is echt een grooooot dier!
Dat vond ik zelf ook zo opvallend gisteren. Ik had hem al een poos niet gezien en ze heeft hem echt al heel knap verzameld op sommige stukken. Maar ze krijgt ook heel goed les, dat helpt natuurlijk wel. :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Machie schreef: Knap dat ze hem zo bij elkaar kan rijden. T is echt een grooooot dier!
Dat vond ik zelf ook zo opvallend gisteren. Ik had hem al een poos niet gezien en ze heeft hem echt al heel knap verzameld op sommige stukken. Maar ze krijgt ook heel goed les, dat helpt natuurlijk wel. :wink:
ze rijdt hem absoluut lekker, nou is het ook wel, dat ook al is hij groot, hij is niet echt lang, dat scheelt ook al een stuk, de grote paarden met ook nog eens behoorlijk ruglengte, dat is vaak al wat lastiger, ik heb nog ergens een filmpje van mij op een paard, kanon van een merrie met een rug waar geen end aan kwam, zag er ook niet echt sjiek uit zal ik maar zeggen :mrgreen: :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Odin was ook groot én lang, die heb ik in zijn hele leven (okay, dat was maar tot zijn negende jaar) nooit bij elkaar gekregen. :wink:

Afbeelding

Toch wil het natuurlijk ook niet automatisch zeggen, dat een paard wat minder lang is in zijn rug dan ook maar gemakkelijker bij elkaar te rijden is. Ik heb hier zelf met Romanov nog steeds best moeite mee, en hij is erg compact van bouw.
Maar ja, het kan natuurlijk ook gewoon aan mezelf liggen! :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Odin was ook groot én lang, die heb ik in zijn hele leven (okay, dat was maar tot zijn negende jaar) nooit bij elkaar gekregen. :wink:

Afbeelding
precies, dat bedoel ik :mrgreen:

wel een mooi plaatje hoor, maar dat compacte gaat gewoon niet lukken, wat dat betreft is haar Rousseau een pak korter, hij heeft wel veel weg van zijn vader trouwens, Pa heeft misschien een wat verfijnder hoofd... ik vindt dit mooier ( voor een hengst/ruin dan) :wink:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

ja zeg, nog iets toevoegen haha, en neeee dat wil het ook helemaal niet zeggen, daar moet je gewoon wel voor kunnen rijden ;) bedoelde alleen maar, dat groot niet direct staat voor moeilijk bij elkaar te rijden, daar zijn meer dingen van afhankelijk :wink:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

En ik wilde alleen maar toevoegen dat het tegenovergestelde ook niet altijd op hoeft te gaan. :wink:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Mooie foto's hoor. Krijg ik meteen weer zin om te gaan rijden :wink:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik zelf ook! :mrgreen:
Helaas kan dat eventjes niet, Romanov staat momenteel in aquatraining in Leusden vanwege een rugblessure.
Ik heb opeens ook tijd over iedere dag en loop een beetje met mijn ziel onder mijn arm moet ik zeggen. :wink:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

yamie schreef:ja zeg, nog iets toevoegen haha, en neeee dat wil het ook helemaal niet zeggen, daar moet je gewoon wel voor kunnen rijden ;) bedoelde alleen maar, dat groot niet direct staat voor moeilijk bij elkaar te rijden, daar zijn meer dingen van afhankelijk :wink:
Ik vind vaak wel dat grote paarden moeilijker bij elkaar te rijden zijn. Vaak zijn die paarden met 4 galopssprongen al aan de overkant en naar mijn idee heb je dan minder tijd om ze goed op het achterbeen te krijgen. Ik vind het paard van de foto's vooral in de galop mooi klein.
Helemaal die bruine op de foto hierboven lijkt me lastig rijden, die heeft ook nog eens een hele lange rug!

En paardrijden.. Tsja heel leuk, maar zoooo verrekte moeilijk :F:

LF, hoe gaat het met Romanov dan?
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

mooie foto;s :ok:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Machie schreef: Helemaal die bruine op de foto hierboven lijkt me lastig rijden, die heeft ook nog eens een hele lange rug!
Dat was ook heel lastig, alles aan hem was lang namelijk. Helaas is hij niet meer, ik heb hem moeten laten inslapen toen hij 9 jaar oud was. Hij had een ernstig halswervelprobleem waar geen behandeling meer voor mogelijk was.
Machie schreef: LF, hoe gaat het met Romanov dan?
Het gaat goed met hem, hoorde ik toen ik vrijdag gebeld heb. Hij was toen 2x in de aquatrainer geweest en was 1x gelongeerd, wat allemaal heel goed ging.
Ik hoop morgen te horen te krijgen dat ik bij hem langs mag. Dat kan altijd pas als het paard gewend is aan water tot aan buikhoogte, en dat was bij Romanov vrijdag nog niet gebeurd. Dat schijnt nogal spannend te kunnen zijn en dan is het beter om de eigenaar er niet bij te hebben nog. Maar de verwachting is dat het dit weekend al zo ver is gekomen, dus ik ga morgen weer bellen.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

spannend Suzanne, kan me voorstellen dat je even uit je ritme bent zo... maar over een tijdje kunnen jullie vast weer lekker aan de slag :ok:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik denk het wel, de dierenarts is ook heel positief over de prognose want ik ben er gelukkig vroeg genoeg bij geweest.
Machie
Zeer actief

Idd spannend!

T zou niks voor mij zijn, mijn paard achter laten en niet langs mogen komen... Ik ben dat altijd een beetje van het, hmmm... wat spoken ze met mn beest uit?
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nou, wat zouden ze móeten uitspoken, behalve goed voor hem zorgen en hem de afgesproken behandelingen geven?
Bij ons op stal kunnen gekkere dingen gebeuren, met iedere dag hordes onbekende mensen en kinderen die door de stallen gillen en rennen.
Hij staat nu op het eigen terrein van de dierenarts, alle rust en aandacht die hij nodig heeft en een druk programma waar hij waarschijnlijk behoorlijk moe van wordt. Ik heb het vermoeden dat hij mij niet echt mist nog. Ik hem wel overigens, maar ik weet waarvoor ik het doe.
Niet wegbrengen omdat ik het niet leuk vindt dat hij niet dagelijks bij me in de buurt is nu was voor mij geen optie.
Dus dan bijt je even door zo lang je er niet naartoe mag. Dat is maar tijdelijk tenslotte.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Wat een mooie foto's van een schitterend paard! Het ziet er erg harmonieus uit :ok:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

DAt zijn goede foto's die op het juiste moment genomen zijn. Ze doen het paard en zijn amazone recht.

Het valt inderdaad niet mee om een paard goed aan elkaar te rijden. Bij iones was het altijd moeilijk. Vrij lang, wat strak in de lendenen. Het is me wel ooit een paar keer gelukt, dat wel. Maar weet je, het ging hem niet gemakkelijk af en heel die dressuur had al helemaal niet zijn interesse. Hij hield meer van springen en boscrossen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef: Mocht je niet even op het paard van je vriendin, om niet ál te zeer af te kicken :lol1:
Dat mocht wel maar dat wilde ik niet. :wink:
En dat zou ook niet hetzelfde geweest zijn. Ik kan als ik wil bij ons op stal ook paarden rijden, maar dat is toch niet je eigen paard dan. Dat voelt tóch anders.
Laatst gewijzigd door LongFields op 12 apr 2010 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
wortel
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door wortel »

Mooie foto's! Gaaf paard ook, maar idd wel enorm hahahahaha! Ik zou eruit zien als een mug op een olifant dan! (ben zelf maar mini)

Maar wel een goed combi!
Biene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biene »

Machtig mooi paard met een super mooie kleur! :I:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”