Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het kan twee kanten op haha.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Het kan twee kanten op haha.

Ongelezen bericht door Moos »

Gisterenmiddag peerde Vera hem even naar iemand toe omdat zij dacht dat die persoon kon-niet-missen speciaal voor haar in het losloopstuk liep. Ik had het te laat gezien (jaja, mijn fout), en riep haar dus wel terug (en ze luisterde), maar nadat ze al een vreugdedansje om die persoon heen had gedaan.
Mevrouw in kwestie was niet boos, maar kwam wel even naar me toe om te vragen of we op een cursus zaten, want dat was toch wel broodnodig hoor :pffff: Miep die ik dan ben ga ik me nog in allerlei bochten staan wringen ook om te proberen uit te leggen dat ze eigenlijk heel goed luistert, maar nu even foutje bladiebla, en ondertussen wilde mevrouw zo ongeveer de naam van degene waar we puppycursus gedaan hadden weten, want dit gedrag kon natuurlijk niet.
Nou hoor :jank:

Vanmorgen liepen we in de polder, en komen twee keer dezelfde jogger tegen. Beide keren kwam Vera direct uit zichzelf van ver teruggerend om naast mij te komen lopen "want baas, ik zie een jogger hoor, kijk dan kijk dan!", en liet ik beide hondjes even volgen totdat de jogger voorbij was.
De tweede keer stopte deze mevrouw helemaal even met joggen om mij te vertellen hoe keurig opgevoed die honden van mij wel niet waren.

Ach ja, het kan verkeren :engel: :mann:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Re: Het kan twee kanten op haha.

Ongelezen bericht door Fin »

:smile: :smile: :smile:
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Nah wat gek. ik had vorige week net zoiets.
Ik was met Bikkel aan het wandelen bij het Zuidlaardermeer. In de verte kwam een jogger aan waar Bikkel op af ging. Ik had ook de jogger te laat gezien. kwam ook al een uur niemand tegen dus mijn aandacht iets verslapt.
Bikkel deed ook even een 'dansje' om de jogger heen en kwam toen op mijn 'hier' terug.
Die mevrouw kwam dus ook naar mij toe dat dit echt niet kon en dat ik echt moest zorgen dat mijn hond niet meer als 6 meter bij mij vandaan moest gaan. Of ik ook op cursus zat en dat ik hier echt op moest gaan trainen.
Ik dus ook uitgelegd dat ik druk met hem bezig ben, hem niet van pup af aan heb (want dat zei ze ook nog, dat ik dit als pup al had moeten leren) en dat het tov van een halfjaar geleden al enorm verbeterd is. :blah:

En andersom krijg ik dus ook heel vaak te horen dat Bikkel zo sociaal is 'en dat voor een groenendaler!' (er vaak bij) en zo goed luisterd.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Die labiele Golden Retrievers ook altijd..
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Cash schreef:Nah wat gek. ik had vorige week net zoiets.
Ik was met Bikkel aan het wandelen bij het Zuidlaardermeer. In de verte kwam een jogger aan waar Bikkel op af ging. Ik had ook de jogger te laat gezien. kwam ook al een uur niemand tegen dus mijn aandacht iets verslapt.
Bikkel deed ook even een 'dansje' om de jogger heen en kwam toen op mijn 'hier' terug.
Die mevrouw kwam dus ook naar mij toe dat dit echt niet kon en dat ik echt moest zorgen dat mijn hond niet meer als 6 meter bij mij vandaan moest gaan. Of ik ook op cursus zat en dat ik hier echt op moest gaan trainen.
Ik dus ook uitgelegd dat ik druk met hem bezig ben, hem niet van pup af aan heb (want dat zei ze ook nog, dat ik dit als pup al had moeten leren) en dat het tov van een halfjaar geleden al enorm verbeterd is. :blah:

En andersom krijg ik dus ook heel vaak te horen dat Bikkel zo sociaal is 'en dat voor een groenendaler!' (er vaak bij) en zo goed luisterd.
Haha wat toevallig!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Danoontje powerrr schreef:Die labiele Golden Retrievers ook altijd..
Nee joh, ze is juist zo stabiel als wat. Ze wil altijd naar mensen toe :F: Behalve diegene waarbij ik gedrild heb dat het niet mag (joggers dus), en verder moet ik mijn waffel even open trekken om haar te laten weten dat ze "oh ja, ook vandaag weer niemand mag begroeten".
Bij die eerste mevrouw was ik dus iets te laat :oohja: :mrgreen: :wink:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik zou daar zo kriegel van worden, als mensen mij dan de les gaan leren. een 'het spijt me mevrouw, we werken eraan' kunnen ze van me krijgen, maar blehhhh....dat wijsneuzerige van die mensen. een hond is geen robot hoor.
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:ik zou daar zo kriegel van worden, als mensen mij dan de les gaan leren. een 'het spijt me mevrouw, we werken eraan' kunnen ze van me krijgen, maar blehhhh....dat wijsneuzerige van die mensen. een hond is geen robot hoor.
Ik ben dan altijd meteen zo van mijn stuk gebracht dat ik me in allerlei bochten ga lopen wringen om de boel uit te leggen. Schiet ook niet op :mrgreen:
De enkele keer dat Vera toch naar mensen toe gaat die dat duidelijk niet willen roep ik nadat ik haar terug heb geroepen ook altijd meteen "sorry, sorry!", en mensen vinden dat vaak al heel fijn en glimlachen dan nog even terug ofzo. Daar kreeg ik nu de kans niet toe, voordat ik "sorry" had kunnen zeggen had die mevrouw ons al ingeschreven bij een hondenschool :mrgreen:
Afbeelding
Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Ongelezen bericht door Reneey »

Ik kan er dus ook heel erg priegel van worden van dat soort mensen ... kijk tuurlijk moet je je hond kunnen terug roepen ... maar hallo het is wel een hond .. en het zou een hond niet zijn als hij af en toe ook zijn eigen leventje leid.
Is de hond vals en weet ik het wat vind ik het een ander verhaal maar bij honden die gewoon iemand vriendelijk willen begroeten heb ik zoiets van ach ja
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

er zijn ook genoeg mensen die niet zien dat jou hond niets kwaads in de zin heeft maar alleen even wil gaan begroeten.

Hier valt het wel mee dat de mensen je de les gaan lezen maar ik baal er zelf van als diego onder het appel uit schiet omdat dat andere toch even interessanter is. Dus als dat weer een keer gebeurd trainen we de wandelingen daar op extra weer op het terug komen. Maar dit gebeurd maar 1x in de zoveel maanden. Vaak ook omdat iemand ineens de hoek om komt bijv.
Maar uit mezelf roep ik ze al terug en laat ze wachten/volgen/aanlijnen als ik mensen aan zie komen wandelen zonder hond of met de hond aan de lijn.

al heb ik ook ooit dat ik zoals laatst kwam er een groep joggers aan en de honden waren zeiknat van het zwemmen dat ik ze even aan de halsband vast hield. Want ik wist niet hoe ze zouden reageren op een groep van stuk of 10-15 joggers. Normaal springen ze daar niet tegen aan en lopen gewoon verder maar zo'n groep nog nooit tegen gekomen. maar dan krijg je weer reacties van ze zijn zeker gevaarlijk he. en niet loslaten als we voorbij zijn he, etc.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik heb er twee welke gisteren zo nodig een meneer met een Australische Terrier uitgebreiiddd moesten begroeten...Terwijl ik nog om de hoek was... Oeps... :oohja: En nog erger...Fenna is ook nog loops. :N: Het kan dus nog onopgevoeder... :jank:
Moos
Zeer actief

Reneey schreef:Ik kan er dus ook heel erg priegel van worden van dat soort mensen ... kijk tuurlijk moet je je hond kunnen terug roepen ... maar hallo het is wel een hond .. en het zou een hond niet zijn als hij af en toe ook zijn eigen leventje leid.
Is de hond vals en weet ik het wat vind ik het een ander verhaal maar bij honden die gewoon iemand vriendelijk willen begroeten heb ik zoiets van ach ja
Ach, ik kan me best voorstellen dat mensen ook niet op die vriendelijke hond zitten te wachten hoor. Vera komt ook niet een beetje aanhobbelen natuurlijk, die gaat om zo iemand heen staan danzen alsof het haar verjaardagsfeestje is die dag. Het onhandige is dat als mensen op haar reageren als ze aan komt lopen, ze heel rustig blijft, en even een aai, en dan weer doorloopt. Mensen die haar negeren, dan heeft ze dus zoiets van "ehm, mevrouhouww, joehoee, hier ben ik, diegene waar u de hele dag al op zat te wachten :cheer: ".
En juist die mensen die negeren vinden dat dus vervelend. Snap ik ook wel, en daarom let ik ook heel goed op, en 8 van de 10 keer komt Vera zelf al bij me lopen als ze iemand ziet omdat ze weet dat ze er niet heen mag.
Maar ja, soms komen mensen opeens een bocht om ofzo, kijk ik net even de andere kant op, en tja, dan gaat ze er dus heen totdat ik haar terugroep (dan komt ze ook meteen weer hoor). En ik maak dan dus altijd meteen excuses, omdat ik dat ook wel zo netjes vind.

Mevrouw de jogger vanmorgen maakte een hoop goed :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Sonnie1983 schreef: Hier valt het wel mee dat de mensen je de les gaan lezen maar ik baal er zelf van als diego onder het appel uit schiet omdat dat andere toch even interessanter is. Dus als dat weer een keer gebeurd trainen we de wandelingen daar op extra weer op het terug komen. Maar dit gebeurd maar 1x in de zoveel maanden. Vaak ook omdat iemand ineens de hoek om komt bijv.
Maar uit mezelf roep ik ze al terug en laat ze wachten/volgen/aanlijnen als ik mensen aan zie komen wandelen zonder hond of met de hond aan de lijn.
Ik maak het dus ook niet dagelijks mee hoor :19: :wink: De keren dat Vera echt de kans krijgt om om iemand heen te gaan huppelen die dat niet wil, zijn op 1 hand te tellen. Inderdaad mensen die opeens de bocht om komen terwijl ze ook net in die bocht staat ofzo. En dan nog zie ik het vaak op tijd en kan haar meteen bij me roepen. Maar ja, heeeeel soms dus niet.
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Bocht-mensen zijn de ergste mensen... :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Anne&Taar schreef:Ik heb er twee welke gisteren zo nodig een meneer met een Australische Terrier uitgebreiiddd moesten begroeten...Terwijl ik nog om de hoek was... Oeps... :oohja: En nog erger...Fenna is ook nog loops. :N: Het kan dus nog onopgevoeder... :jank:
Ahh, baas boven baas :smile:
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

De meeste mensen hier vallen reuze mee.
Laatst kreeg ik nog een complimentje van een jogger, omdat ik de honden bij me riep en ze netjes voor me zaten.
Heb de laatste tijd vrijwel nooit een zeurend iemand gehad, maar ik wandel dan ook vaak op rustige stukken.
Nou,.. laatst was er een fietser en die fietste op de stoep en ik had Diezel los en Beike nog niet ( was ik net van plan).
Diezel liep volgens die fietser in de weg.
Ik zei: je mag helemaal niet fietsen op de stoep.
Toen was diegene stil.
Achteraf was ikzelf ook fout, want daar mogen de honden eigenlijk niet los.
Maar ik heb vooral Diezel daar vaak los, omdat ze erg goed luisterd.
Mocht ik wel te laat zijn met haar bij me te roepen, dan kan ik haar altijd op afstand laten "liggen op de plaats".
Moos
Zeer actief

Sonnie1983 schreef:er zijn ook genoeg mensen die niet zien dat jou hond niets kwaads in de zin heeft maar alleen even wil gaan begroeten.
Overigens, dat idee heb ik dus nooit hoor. Het zal ook aan het ras liggen denk ik, maar ik heb echt nog nooit meegemaakt dat mensen schrikken van Vera. Alleen niet iedereen vindt haar net zo gezellig als zij zichzelf vindt, en dat snap ik dus ook prima. Maar zoals ze aan komt lopen, lage kwispelstaart, schuddenkont, etc, heb ik nog nooit gehad dat mensen denken dat ze het kwaad bedoelt. Dat dan weer niet.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb je verhaaltje grijnzend zitten lezen.
Vera is gewoon geweldig , zo keurig luisteren en toch lekker hond blijven
Die mevrouw moet gewoon haar goede been zoeken als ze uit bed stapt ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Moos schreef:
Sonnie1983 schreef:er zijn ook genoeg mensen die niet zien dat jou hond niets kwaads in de zin heeft maar alleen even wil gaan begroeten.
Overigens, dat idee heb ik dus nooit hoor. Het zal ook aan het ras liggen denk ik, maar ik heb echt nog nooit meegemaakt dat mensen schrikken van Vera. Alleen niet iedereen vindt haar net zo gezellig als zij zichzelf vindt, en dat snap ik dus ook prima. Maar zoals ze aan komt lopen, lage kwispelstaart, schuddenkont, etc, heb ik nog nooit gehad dat mensen denken dat ze het kwaad bedoelt. Dat dan weer niet.
Ja bij mij speelt het inderdaad mee omdat ik herders heb, en zeker omdat ik er 2 heb dan is het helemaal eng denken mensen dan.
Al snap ik niet dat mensen bang zijn van Ivan want als je die hier in huis ziet of met wandelen is dat gewoon een grote sul zeg maar. Op training issie hartstikke fel en doet hij zijn werk goed (pakwerk).
Maar hier gaan ze dan ook op mensen af kwispelend etc. Je ziet aan de hele houding dat ze nieuwsgierig zijn en even komen begroeten.

al krijgen we inderdaad ook soms complimenten dat ik ze bij me roep en ze blijven wachten tot de personen verder zijn en we dan verder kunnen.

Ivan begint het nu te begrijpen maar als pup is het natuurlijk moeilijk zoiets. Dus dan bood ik ook meteen mijn excuses aan en legde dan uit dat we bezig zijn met dat te oefenen maar dat het nog een pup is dus die moet het nog leren.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

renee-uk schreef:ik heb je verhaaltje grijnzend zitten lezen.
Vera is gewoon geweldig , zo keurig luisteren en toch lekker hond blijven
Die mevrouw moet gewoon haar goede been zoeken als ze uit bed stapt ;)
:ok:
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
miekmiek schreef:ik zou daar zo kriegel van worden, als mensen mij dan de les gaan leren. een 'het spijt me mevrouw, we werken eraan' kunnen ze van me krijgen, maar blehhhh....dat wijsneuzerige van die mensen. een hond is geen robot hoor.
ja, ik verbaas me er hier telkens weer over hoe braaf jullie meestal blijven bij dit soort bemoeiallerige zeurkousen :oeps: . zou echt niks voor mij zijn, ik zou daar écht niet tegen kunnen - ik word niet snel echt boos maar dat zou in zo'n situatie wel snel veranderen :boos: :mrgreen: .
Nou weet je wat het, bij mij iig, dan ook is? Ik vind het zelf ook vervelend dat ze dan zo iemand te uitbundig gaat begroeten, omdat ik gewoon niet wil dat mensen 'last' van mij, en dan dus ook mijn honden, hebben.
Als ik dan dus commentaar krijg zit ik nog te erg in een bui van "he vervelend" om een beetje assertief terug te kunnen reageren, want ik vind het immers zelf ook vervelend, en ben het wat dat betreft ook met ze eens.
Ik vond alleen zelf dat ze uitermate braaf was dat ze na roepen van mij toch weer terug kwam, en die mevrouw met rust liet. Dat zag mevrouw zelf niet helemaal zo :roll: :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
oh, maar van jou verbaast het me niet eens zo erg hoor :engel: . laten we zeggen dat ik dat eerder heb bij de iets assertievere types hier op het forum :mrgreen:
Oh, dat scheelt :smile:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ow, ik ben ook zo'n muts.
Vera is trouwens vreselijk braaf, véél braver dan mijn meisjes!
Ik ga ook meteen uitlopen leggen en zo. :?
Ik vind dat mijn honden geen overlast mogen bezorgen en Orpa heeft een heel eigen mening over joggers :N:

Eigenlijk gaat het altijd goed, maar ja, de cyclus slaat om en dan is ze een paar dagen minder oplettend naar mij, zeg maar ;)
Dus vorige week inderdaad een jogger waar ze keffend omheen danste (ja, een bocht-meneer).
Ik roepen, ze stopte en na de tweede keer kwam ze. Dan ga ik meteen sorry zeggen en zo, maar hij was al doorgelopen.

Kom ik hem een half uur later weer tegen :N:
En toen zei hij in het voorbijgaan (nu zat ze dus wel braaf te wachten) Joh, het zijn hónden, hoor!

Maak je je druk voor niks, terwijl, het is losloopgebied en er zijn nog 200 ha waar ze hondloos kunnen joggen!
Maar ja, dat zeg ik dus nooit, he.
Ik ben ook zo'n muts, dat zei ik al ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Moos
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Kom ik hem een half uur later weer tegen :N:
En toen zei hij in het voorbijgaan (nu zat ze dus wel braaf te wachten) Joh, het zijn hónden, hoor!

Maak je je druk voor niks, terwijl, het is losloopgebied en er zijn nog 200 ha waar ze hondloos kunnen joggen!
Maar ja, dat zeg ik dus nooit, he.
Ik ben ook zo'n muts, dat zei ik al ;)
Hahaah, kijk, dat was nou een aardige jogger :mrgreen: :wink:
Ik ben zo'n muts dat ik dan daarna rustig nog een uur kan lopen denken "is ze echt zo onopgevoed dan? Moeten we er harder aan werken nog?"
Vreselijk haha.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

nou eerlijk gezegd ben ik ook snel klaar met zulke mensen.
Ik zou uiteraard ook sorry zeggen als mijn hond (ja maar eentje want Gina doet dingen waar je aan sorry niet genoeg hebt dus die mag niet los) iemand lastig valt, maar als ze me de les gaan lezen krijgen ze al gauw iets van 'ach mens zeur niet zo' en loop ik verder.
Maar inderdaad dat moet ook wel een beetje in je zitten ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Moos schreef: Hahaah, kijk, dat was nou een aardige jogger :mrgreen: :wink:
Ik ben zo'n muts dat ik dan daarna rustig nog een uur kan lopen denken "is ze echt zo onopgevoed dan? Moeten we er harder aan werken nog?"
Vreselijk haha.
joh gek, Vera is prima opgevoed maar gelukkig nog steeds geen machientje :cheer:
Afbeelding

Moos
Zeer actief

renee-uk schreef:
Moos schreef: Hahaah, kijk, dat was nou een aardige jogger :mrgreen: :wink:
Vreselijk haha.
joh gek, Vera is prima opgevoed maar gelukkig nog steeds geen machientje :cheer:
Een paar uur verder weet ik dat dan ook wel weer :mrgreen:
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Moos schreef: Vera komt ook niet een beetje aanhobbelen natuurlijk, die gaat om zo iemand heen staan danzen alsof het haar verjaardagsfeestje is die dag. Het onhandige is dat als mensen op haar reageren als ze aan komt lopen, ze heel rustig blijft, en even een aai, en dan weer doorloopt. Mensen die haar negeren, dan heeft ze dus zoiets van "ehm, mevrouhouww, joehoee, hier ben ik, diegene waar u de hele dag al op zat te wachten :cheer: ".
:smile2: Die Vera lijkt mij een ge-wel-dig hondje.

Ik heb het andersom gehad met joggers: mijn hond was er nooit of te nimmer in geïnteresseerd.
Tòtdat ik een paar jaar terug een joggende vrouw tegenkwam, die smoorverliefd op Nando bleek.
Al joggende begon ze mijn hondje te roepen en te aaien, onderwijl enthousiaste kreetjes slakend.

Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe Nando daarna op joggers reageerde. :mann:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Danoontje powerrr schreef:
:smile2: Die Vera lijkt mij een ge-wel-dig hondje.
Zeg dat maar niet te hard tegen haar, voor je het weet zit ze in je nek :smile2: :mrgreen:
Ik heb het andersom gehad met joggers: mijn hond was er nooit of te nimmer in geïnteresseerd.
Tòtdat ik een paar jaar terug een joggende vrouw tegenkwam, die smoorverliefd op Nando bleek.
Al joggende begon ze mijn hondje te roepen en te aaien, onderwijl enthousiaste kreetjes slakend.

Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe Nando daarna op joggers reageerde. :mann:
Oh, hahaah, dat is wel balen dan zeg!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef: Ik ben zo'n muts dat ik dan daarna rustig nog een uur kan lopen denken "is ze echt zo onopgevoed dan? Moeten we er harder aan werken nog?"
gelukkig dat je het zelf inziet :smile: .
Ja, dat dan weer wel :smile:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”