Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden uit het buitenland

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Honden uit het buitenland

Ongelezen bericht door Eline* »

cloris schreef:
Klopt, als je het iemand voor de voeten gooit kan je reactie verwachten maar het is toch van de zotte dat hondenliefhebbers onderling nog eens ruzie gaan maken over de herkomst van hun hond? :ugh: Hoe nutteloos kan iets zijn..
:mrgreen: Ach, ik vind het in die zin nog wel zinnig dat mensen die zich uitspreken soms ook nog open staan voor het bijstellen van hun mening.

Er bestaan erg veel vooroordelen en met gesprekken zoals deze kun je door informatie ook een hoop ontkrachten. In die zin vind ik het nog wel zinnig dat eens per paar maanden er weer eens een topic opduikt met deze strekking.
Ik mag me dan ook nog wel eens erg zwart/wit uitlaten in de hoop mensen te prikkelen om echt eens na te denken over wat ze zeggen. Termen als "die honden hierheen halen lost niets op" is zo'n zinnetje wat veel mensen klakkeloos noemen als argument...alsof een raspup iets oplost of een asielhond uit Nederland.. :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Eline* schreef:
cloris schreef:
Klopt, als je het iemand voor de voeten gooit kan je reactie verwachten maar het is toch van de zotte dat hondenliefhebbers onderling nog eens ruzie gaan maken over de herkomst van hun hond? :ugh: Hoe nutteloos kan iets zijn..
:mrgreen: Ach, ik vind het in die zin nog wel zinnig dat mensen die zich uitspreken soms ook nog open staan voor het bijstellen van hun mening.

Er bestaan erg veel vooroordelen en met gesprekken zoals deze kun je door informatie ook een hoop ontkrachten. In die zin vind ik het nog wel zinnig dat eens per paar maanden er weer eens een topic opduikt met deze strekking.
Ik mag me dan ook nog wel eens erg zwart/wit uitlaten in de hoop mensen te prikkelen om echt eens na te denken over wat ze zeggen. Termen als "die honden hierheen halen lost niets op" is zo'n zinnetje wat veel mensen klakkeloos noemen als argument...alsof een raspup iets oplost of een asielhond uit Nederland.. :denken:

Jullie zitten in een behoorlijk oud topic te kletsen :F:
En ja mijn mening (of beter gezegd kijkwijze) is idd behoorlijk bijgesteld sindsdien :wink:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Idd. oud topic en inmiddels al tig keer herkauwd.

Maar om dit soort topics in de toekomst te vermijden heb ik DE oplossing gevonden:
'Op het hondenforum worden als nieuwe leden alleen maar eigenaren van rashonden uit het buitenland toegelaten. De huidige leden mogen alleen maar lid blijven als hun volgende hond(en) én raszuiver zijn én uit het buitenland komen.'

Buitenland is overigens een vrij ruim begrip (alles verder dan de grens Nederland/Vlaams België :mrgreen: ). En alleen FCI-erkende rassen worden als rashond getypeerd :mrgreen: .
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

lieke schreef:Idd. oud topic en inmiddels al tig keer herkauwd.

Maar om dit soort topics in de toekomst te vermijden heb ik DE oplossing gevonden:
'Op het hondenforum worden als nieuwe leden alleen maar eigenaren van rashonden uit het buitenland toegelaten. De huidige leden mogen alleen maar lid blijven als hun volgende hond(en) én raszuiver zijn én uit het buitenland komen.'

Buitenland is overigens een vrij ruim begrip (alles verder dan de grens Nederland/Vlaams België :mrgreen: ). En alleen FCI-erkende rassen worden als rashond getypeerd :mrgreen: .
Dan zit ik slecht met mn Nederlandse heropvoed JR, mn Nederlandse ras pup en mn Nederlandse verwaarloosde rashond :jank:

Mijn hart ligt bij de buitenlandertjes, maar ik heb er momenteel geen...
Bazziebel mis ik nog steeds en Ollie uiteraard ook. Misschien ooit weer een basset of sabueso mix uit Spanje, dan mag ik tenminste lid blijven :pffff:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

nance schreef: Dan zit ik slecht met mn Nederlandse heropvoed JR, mn Nederlandse ras pup en mn Nederlandse verwaarloosde rashond :jank:

Mijn hart ligt bij de buitenlandertjes, maar ik heb er momenteel geen...
Bazziebel mis ik nog steeds en Ollie uiteraard ook. Misschien ooit weer een basset of sabueso mix uit Spanje, dan mag ik tenminste lid blijven :pffff:
Mijn hart ligt bij buitenlandertjes en binnenlandertjes! :wink:
Ik heb een buitenlandertje en een nederlandse jr die jarenlang in een schuur heeft moeten doorbrengen.

Elk hondenleven dat omgebogen wordt tot iets positiefs is er toch weer een!
En 1 leven is niet veel, maar voor die ene hond is het alles want het is zijn leven.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Nanni was in Duitsland gefokt, yeahhhh ik hoorde er bij :E:
Perry en Noah

Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

duitse herder schreef:

Nanni was in Duitsland gefokt, yeahhhh ik hoorde er bij :E:
Jij mag blijven... ik moet mijn lidmaatschap helaas opgeven: Kyra en Lyndie en Cody zijn binnenlandse rashonden en Liesje is zelfs een broodfokhondje uit Nederland :N: .
Vaarwel dus. Het was leuk, maar ik ga nu maar :cry: .
Afbeelding
Woeff
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Een hele lieve halve Galgo Espanol

Ongelezen bericht door Woeff »

Ik was in principe altijd tegen honden uit het buitenland.
Zelf hebben we een dobermann en zochten een leuk maatje.
Natuurlijk hadden we wel bepaalde eisen.
Het moest bij onze ongecastreerde reu passen en bij onze katten.
Zelf wilde ik ook geen hond kleiner dan 50cm.
Ga dan maar eens zoeken.
Als we een leuke hond zagen was hij dezelfde dag alweer weg.
Natuurlijk zitten er leuke honden maar ik durf te zeggen dat er van alle honderden honden niet 1 voor ons tussen zat.
Daarom hebben we nu een Galgo Espanol uit Spanje.
Deze hebben we bij stichting Prozus vandaan.
Alles was keurig netjes geregeld.
Honden door de dierenarts nagekeken in Spanje en zelf geselecteerd door de stichting.
Beviel me perfect.
Als iemand een leuke spaanse hond zoekt is prozus echt een aanrader.

En onze Dober is trouwens een Belg. (geen domme belgen grapjes graag hij kan er ook niks aan doen dat hij af en toe wat raar uit de hoek komt :lol1: )
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

ja Prozus is inderdaad ook een goede stichting. :ok:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

Mij maakt het niet uit waar iemand zijn hond vandaan haalt.

Of het nou van een broodfokker, ras of noem het maar op is zal mij een worst wezen.

Je kiest een hond waar je voor valt. En of dat nou een buitenlandertje is, een Nederlandertje is, geen ras wel een ras. PFFFF mij maakt het niet uit.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Marina schreef:Mij maakt het niet uit waar iemand zijn hond vandaan haalt.

Of het nou van een broodfokker, ras of noem het maar op is zal mij een worst wezen.

Je kiest een hond waar je voor valt. En of dat nou een buitenlandertje is, een Nederlandertje is, geen ras wel een ras. PFFFF mij maakt het niet uit.
Nou ik vind het wel degelijk belangrijk dat je je hond niet bij een broodfokker haalt hoor :denken:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

ik vind het wel heel kwalijk als iemand zijn of haar hond bij een broodfokker vandaan haalt hoor......
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

jacq1970 schreef:

ik vind het wel heel kwalijk als iemand zijn of haar hond bij een broodfokker vandaan haalt hoor......
Ik ook hoor :wink: . Mijn excuus is dat Lisa al bijna 8 jaar was toen ik haar nam. Ik was dus mijn handen in onschuld :cheer: .
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Woeff schreef: En onze Dober is trouwens een Belg. (geen domme belgen grapjes graag hij kan er ook niks aan doen dat hij af en toe wat raar uit de hoek komt :lol1: )
Ik heb ook een belg, de teckel.. die is wel wat vreemder dan die 2 antilliaantjes die ik ook heb :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”