Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik moet dit even kwijt...
Moderator: moderatorteam
-
Aingail
- Actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik moet dit even kwijt...
Mijn vader is vanmiddag met Shadow gaan wandelen en heeft een tijdje met de stok gegooid. Hij doet eerst alsof hij de stok de andere kant op gooit en gooit het vervolgens de tegenovergestelde richting in zodat de stok al op de grond ligt en deze niet omhoog stuit en zo de hond kan verwonden. Op een gegeven moment gooit hij de stok en Shadow rent erachter aan, opeens hoort hij een schreeuw van pijn en Shadow komt heel langzaam (terwijl hij normaal altijd rent met de energie die hij heeft) aangelopen met zijn hoofd scheef.
Thuis aangekomen (Shadow heeft de hele weg mee terug gelopen, aan zijn been geplakt terwijl hij normaal graag een metertje de ruimte neemt) zag ik Shadow en wist dat er iets niet klopte. Ik ben bij hem gaan zitten en hij was heel sloom. Ik heb dit even afgewacht, vooral omdat mijn vader mij niet kon vertellen wat er precies gebeurt was omdat de hond al op afstand was. Ik heb zijn hele lijf nagekeken, om te kijken of er misschien iets aan zijn pootjes was en ik heb zijn mond nagekeken om te kijken of hij een wond of iets dergelijks had. Ik kon niets ontdekken. Kort daarna gaf Shadow over en er zat heel wat bloed bij. Ik heb geen moment getwijfeld en heb meteen de DA gebeld, ik kon gelijk langskomen. Onderweg heeft hij nog twee keer overgegeven en hij bleef heel sloom en reageerde op niets.
De DA heeft hem nagekeken en vermoed dat de stok in zijn keel is geschoten (maar er is niets blijven steken voor zover hij kon zien). Hij vermoed dat er een wond in de keel zit en heeft Shadow een aantal prikjes gegeven (ontstekingsremmer, pijnstiller en tegen de misselijkheid). Ook heb ik pilletjes (lichte antibiotica) gekregen die ik hem 1x per dag moet geven.
Eenmaal thuis aangekomen bleef Shadow te rustig, hij reageerde nog steeds niet en zat constant tegen mij aangeplakt terwijl hij normaal in huis echt zijn vrijheid neemt en alleen komt als ik hem roep en af en toe als ik opsta. Maar nu bleef hij uren tegen me aan liggen en ik mocht geen centimeter opschuiven.
Net heb ik hem uitgelaten, het is al een aantal uren geleden en ik wou kijken hoe hij op alles zou reageren. Met veel moeite heb ik hem naar buiten gekregen, terwijl hij normaal niet kan wachten tot de deur open is. Met veel moeite is hij met me meegelopen naar het parkje, geen centimeter van mijn been afgeweken. Ik had zoiets van: in het parkje komt het wel goed, daar heeft hij het normaal zo naar zijn zin en daar worden altijd leuke dingen gedaan, het zal wel goed komen. Maar nee, hij heeft geen druppel geplast en hield me constant in de gaten en zat ook constant aan me geplakt. Zo is hij normaal helemaal niet en ik schrok er ook echt van. Nu thuis reageert hij ook nergens op en ik weet niet of dat komt omdat hij pijn heeft, of omdat hij heel erg geschrokken is. Ik weet ook niet of dit tijdelijk is of dat dit voor altijd invloed op hem heeft. Hij ligt nu onder mijn stoel, steeds met zijn hoofd rechtop (ik vermoed dat het pijn doet als hij zijn hoofd neerlegt) en steeds tegen mij aan. Ik weet het gewoon even niet meer. Ik weet ook niet waarom ik het hier typ, maar ik moet dit gewoon even kwijt. Ik maak me best wel zorgen en heb echt medelijden met mijn ventje...
Thuis aangekomen (Shadow heeft de hele weg mee terug gelopen, aan zijn been geplakt terwijl hij normaal graag een metertje de ruimte neemt) zag ik Shadow en wist dat er iets niet klopte. Ik ben bij hem gaan zitten en hij was heel sloom. Ik heb dit even afgewacht, vooral omdat mijn vader mij niet kon vertellen wat er precies gebeurt was omdat de hond al op afstand was. Ik heb zijn hele lijf nagekeken, om te kijken of er misschien iets aan zijn pootjes was en ik heb zijn mond nagekeken om te kijken of hij een wond of iets dergelijks had. Ik kon niets ontdekken. Kort daarna gaf Shadow over en er zat heel wat bloed bij. Ik heb geen moment getwijfeld en heb meteen de DA gebeld, ik kon gelijk langskomen. Onderweg heeft hij nog twee keer overgegeven en hij bleef heel sloom en reageerde op niets.
De DA heeft hem nagekeken en vermoed dat de stok in zijn keel is geschoten (maar er is niets blijven steken voor zover hij kon zien). Hij vermoed dat er een wond in de keel zit en heeft Shadow een aantal prikjes gegeven (ontstekingsremmer, pijnstiller en tegen de misselijkheid). Ook heb ik pilletjes (lichte antibiotica) gekregen die ik hem 1x per dag moet geven.
Eenmaal thuis aangekomen bleef Shadow te rustig, hij reageerde nog steeds niet en zat constant tegen mij aangeplakt terwijl hij normaal in huis echt zijn vrijheid neemt en alleen komt als ik hem roep en af en toe als ik opsta. Maar nu bleef hij uren tegen me aan liggen en ik mocht geen centimeter opschuiven.
Net heb ik hem uitgelaten, het is al een aantal uren geleden en ik wou kijken hoe hij op alles zou reageren. Met veel moeite heb ik hem naar buiten gekregen, terwijl hij normaal niet kan wachten tot de deur open is. Met veel moeite is hij met me meegelopen naar het parkje, geen centimeter van mijn been afgeweken. Ik had zoiets van: in het parkje komt het wel goed, daar heeft hij het normaal zo naar zijn zin en daar worden altijd leuke dingen gedaan, het zal wel goed komen. Maar nee, hij heeft geen druppel geplast en hield me constant in de gaten en zat ook constant aan me geplakt. Zo is hij normaal helemaal niet en ik schrok er ook echt van. Nu thuis reageert hij ook nergens op en ik weet niet of dat komt omdat hij pijn heeft, of omdat hij heel erg geschrokken is. Ik weet ook niet of dit tijdelijk is of dat dit voor altijd invloed op hem heeft. Hij ligt nu onder mijn stoel, steeds met zijn hoofd rechtop (ik vermoed dat het pijn doet als hij zijn hoofd neerlegt) en steeds tegen mij aan. Ik weet het gewoon even niet meer. Ik weet ook niet waarom ik het hier typ, maar ik moet dit gewoon even kwijt. Ik maak me best wel zorgen en heb echt medelijden met mijn ventje...

- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Ik moet dit even kwijt...
Hm dat klinkt niet bepaald goed! Ik vind het onderzoek van de dierenarts zo summier lijken, kunnen ze geen echo maken ofzo? Misschien is er toch heel diep van binnen een stuk stok afgebroken?
Ik zou er in ieder geval niet gerust op zijn nu!
Ik zou er in ieder geval niet gerust op zijn nu!

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
- saffie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Arme Shadow, zou hij zo futloos zijn van de pijn denk je?
Ik zou me ook zorgen maken. Ik ga met Miranda mee, als de dierenarts vermoed dat er een wond in zijn keel zit zou er dan niet net zo goed een splinter ofzo nog kunnen zitten?
Ik zou me ook zorgen maken. Ik ga met Miranda mee, als de dierenarts vermoed dat er een wond in zijn keel zit zou er dan niet net zo goed een splinter ofzo nog kunnen zitten?
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
ik zou naar een andere dierenarts gaan en er goed naar laten kijken
dit klinkt niet goed
dit klinkt niet goed
Fenneke en Baloe

- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Ik zou zeker terug gaan! Laatst hadden we zo'n zelfde verhaal op ons forum, en die hond had een gat in zn luchtpijp/slokdarm wat gehecht moest worden!

- *Esther
- Zeer actief
Hou hem maar goed in de gaten, ook vannacht! (blijf bij hem op de bank slapen of zoiets)
Worden zijn slijmvliezen niet bleek?
En als je het niet vertrouwd omdat je hond zich gewoon echt anders blijft gedragen: teruggaan naar deze DA of naar een andere!
Toevallig gister op de puppycursus nog met de cursisten erover gehad hoe gevaarlijk het kan zijn om je hond met stokken te laten spelen.
Beterschap voor je hond!
Worden zijn slijmvliezen niet bleek?
En als je het niet vertrouwd omdat je hond zich gewoon echt anders blijft gedragen: teruggaan naar deze DA of naar een andere!
Toevallig gister op de puppycursus nog met de cursisten erover gehad hoe gevaarlijk het kan zijn om je hond met stokken te laten spelen.
Beterschap voor je hond!
- Loontje
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising witte herder met labrador/samojeed
Jeetje wat vervelend... Ik kan heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Hoe laat ben je bij de dierenarts geweest?? Heeft de dierenarts een tijd gezegd dat je verbetering zou kunnen gaan zien bij je hond??
Als je het echt niet vertrouwd, dan zou ik toch de DA bellen!
Sterkte en succes!!
Als je het echt niet vertrouwd, dan zou ik toch de DA bellen!
Sterkte en succes!!

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ik zou het er zeker niet bij laten zitten. Stoktrauma kan heel dramatisch aflopen. Ik zou meteen naar iemand op zoek gaan die dit wat grondiger aanpakt; om te beginnen een bekinspectie onder sedatie/narcose.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Dat lijkt me toch niet goed.......hoe zien z´n mondslijmvliezen eruit? Ik zou vanavond weer langs de dierenarts gaan en vragen of hij even goed in de keel kan kijken en een echo kan maken. Mischien bloed er ergens iets in de keel. ik zou er niet gerust op zijn. Vooral omdat hij zo sloom is......
Ik hoop dat het allemaal mee valt. Sterkte!
Ik hoop dat het allemaal mee valt. Sterkte!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
Aingail
- Actief
Bedankt voor de reacties. Ik ben net weer met hem naar buiten gegaan omdat hij toch moet plassen maar het was weer precies hetzelfde verhaal. Ik maak me zo druk.
Ik ben sinds ik hem heb al twee keer gewisseld van DA omdat ze allebei grove fouten gemaakt hebben, nu dacht ik eentje gevonden te hebben die goed was. Maar het gedrag van Shadow bevalt me niet, ik maak me echt zorgen.
Ik zou niet weten wie ik dan nu moest bellen...
De DA zei dat hij morgen weer de oude moest zijn, maar als ik Shadow zo bekijk, zie ik dat echt niet gebeuren. Er is totaal geen verbetering ten opzichte van vanmiddag. Het is nu trouwens zes uur geleden.
Edit: de slijmvliezen zien er volgens mij (maar ik heb er niet zoveel verstand van) normaal uit. Wel komt er constant slijm uit zijn mond.
Ik ben sinds ik hem heb al twee keer gewisseld van DA omdat ze allebei grove fouten gemaakt hebben, nu dacht ik eentje gevonden te hebben die goed was. Maar het gedrag van Shadow bevalt me niet, ik maak me echt zorgen.
Ik zou niet weten wie ik dan nu moest bellen...
De DA zei dat hij morgen weer de oude moest zijn, maar als ik Shadow zo bekijk, zie ik dat echt niet gebeuren. Er is totaal geen verbetering ten opzichte van vanmiddag. Het is nu trouwens zes uur geleden.
Edit: de slijmvliezen zien er volgens mij (maar ik heb er niet zoveel verstand van) normaal uit. Wel komt er constant slijm uit zijn mond.

- Cash
- Zeer actief
googlen naar een DA in de buurt?
ik zou toch naar een DA gaan hoor, desnoods terug naar deze DA en zeggen dat je wilt dat hij goed onderzocht gaat worden.
Want wat ik zo uit je eerste berichtje lees is dat de DA niet eens zeker weet wat er nu is maar iets vermoed.....
Met zulke ernstige klachten zou ik toch meer onderzoeke willen hoor.
Hoe ziet zijn tandvlees eruit?
ik zou toch naar een DA gaan hoor, desnoods terug naar deze DA en zeggen dat je wilt dat hij goed onderzocht gaat worden.
Want wat ik zo uit je eerste berichtje lees is dat de DA niet eens zeker weet wat er nu is maar iets vermoed.....
Met zulke ernstige klachten zou ik toch meer onderzoeke willen hoor.
Hoe ziet zijn tandvlees eruit?

Cash v Heiligental en Flow.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik zou bellen dat ik eraan kom, ik vind het verontrustend klinken en jij kennelijk ook. Sterkte 

- fenneke
- Zeer actief
als er nog steeds slijm komt kan hij niet slikken en zit er blijkbaar toch wat in zijn keel
ook omdat hij nog steeds zijn kop zo hoog houdt
bellen en vragen of je weer mag komen omdat je geen verbetering ziet en zo de nacht niet in wil
ook omdat hij nog steeds zijn kop zo hoog houdt
bellen en vragen of je weer mag komen omdat je geen verbetering ziet en zo de nacht niet in wil
Fenneke en Baloe

-
Aingail
- Actief
Ik heb net gebeld, ik ga nu terug naar de DA.
Ik hoop dat alles goed is
... Zucht, ik houd jullie op de hoogte
Ik hoop dat alles goed is

- Cash
- Zeer actief
- fenneke
- Zeer actief
Aingail schreef:Ik heb net gebeld, ik ga nu terug naar de DA.
Ik hoop dat alles goed is... Zucht, ik houd jullie op de hoogte
fijn
Fenneke en Baloe

- *Esther
- Zeer actief
Je bent echt geen vervelende klant hoor als je belt dat je nog eens wilt komen, er is immers echt wat aan de hand!
Zeker dat er nog slijm uit zijn mond komt, misschien is er wel een speekselklier geraakt?
Edit: ik zie dat je al gaat! Heel veel sterkte!!
Zeker dat er nog slijm uit zijn mond komt, misschien is er wel een speekselklier geraakt?
Edit: ik zie dat je al gaat! Heel veel sterkte!!
- saffie
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Heel goed dat je teruggaat! Sterkte en hopelijk valt het mee en is 'ie snel de oude.
- SunDee
- Actief
- Mijn ras(sen): AM staffs
- Contacteer:
Tsjeetje sterkte!!
Of weet je onder tussen al wat meer?
Of weet je onder tussen al wat meer?

Deejay 19-11-2004 - 06-04-2010
- alm@
- moderator
-
Angelique.
heel wijs, ik ging zo mooi de nacht niet in....sterkte 
-
Aingail
- Actief
Nou, ik ben weer terug.
De DA heeft alles weer nagekeken, hij heeft de temperatuur opgemeten en die was 39,9. Flinke verhoging dus en dat zou verklaren dat hij zo suf is. Hij heeft verder de mond nogmaals nagekeken en die ziet er normaal uit. Hij heeft op de borst nog het één en ander nagevoeld en het was wel wat geïrriteerd maar dat zou normaal zijn als die stok inderdaad naar binnen is gegaan.
Ik heb gevraagd of hij een foto's kon maken, maar daar was niet op te zien of er een stuk hout in zat, aangezien hout niet zichtbaar is op een röntgenfoto. Hij heeft een spuit met antibiotica gegeven en iets wat de koorts zou verlagen. Het advies was om de nacht af te wachten en kijken of het morgen beter ging. Ik heb sowieso voor morgenvroeg een afspraak gemaakt ter controle. Ik kon hem wel de hele nacht bellen als er iets was.
Bedankt voor de adviezen, ik kan het echt niet aanzien als er iets is met mijn hond. Ben een beetje gerustgesteld nu (nog niet helemaal) en hoop dat morgenvroeg de dingen er anders uitzien. Shadow slaapt sowieso bij mij op de kamer, dus als er iets is, hoor ik het zo.
De DA heeft alles weer nagekeken, hij heeft de temperatuur opgemeten en die was 39,9. Flinke verhoging dus en dat zou verklaren dat hij zo suf is. Hij heeft verder de mond nogmaals nagekeken en die ziet er normaal uit. Hij heeft op de borst nog het één en ander nagevoeld en het was wel wat geïrriteerd maar dat zou normaal zijn als die stok inderdaad naar binnen is gegaan.
Ik heb gevraagd of hij een foto's kon maken, maar daar was niet op te zien of er een stuk hout in zat, aangezien hout niet zichtbaar is op een röntgenfoto. Hij heeft een spuit met antibiotica gegeven en iets wat de koorts zou verlagen. Het advies was om de nacht af te wachten en kijken of het morgen beter ging. Ik heb sowieso voor morgenvroeg een afspraak gemaakt ter controle. Ik kon hem wel de hele nacht bellen als er iets was.
Bedankt voor de adviezen, ik kan het echt niet aanzien als er iets is met mijn hond. Ben een beetje gerustgesteld nu (nog niet helemaal) en hoop dat morgenvroeg de dingen er anders uitzien. Shadow slaapt sowieso bij mij op de kamer, dus als er iets is, hoor ik het zo.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
beterschap voor Shadow, ik hoop dat ie morgen weer de oude is 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- *Esther
- Zeer actief
Sterkte, ik duim dat jullie een rustige nacht hebben.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Wat een rotsituatie zeg!
Sterkte en beterschap met hem
Sterkte en beterschap met hem
- Cash
- Zeer actief
pfff nog niet helemaal gerust dus.
Sterkte dan voor de nacht, hopen dat er hier morgen een positiever bericht staat.
Sterkte dan voor de nacht, hopen dat er hier morgen een positiever bericht staat.

Cash v Heiligental en Flow.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Succes vannacht
wel een lekker idee dat je de DA gewoon vannacht kunt bellen
En de groeten van de mannen 

- alm@
- moderator