Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat vind je het schattigste aan je hond?
Moderator: moderatorteam
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
- Aantal honden: 1
Re: Wat vind je het schattigste aan je hond?
Van T-Boy zijn een heleboel dingen schattig en vertederend maar het allerschattigst vind ik dat als we wandelen en hij "on a mission" is even stopt, omkijkt naar me en pas weer door rent als ik zeg dat het goed is. Dat koppie met die vragende oogjes....nee zeggen komt niet eens in je op.
Lexie kan zo heerlijk tussen mijn benen komen staan om bescherming te zoeken, ze kijkt dan omhoog met die mooie ogen en dan smelt je.
Lexie kan zo heerlijk tussen mijn benen komen staan om bescherming te zoeken, ze kijkt dan omhoog met die mooie ogen en dan smelt je.
Groetjes, Terry
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Het pirouetjes draaien, trappelen met de pootjes (dansjes doet ze) en het gekreun daarbij
Bij die witte als hij heel erg aan het dromen is en gaat "blaffen".
Bij die witte als hij heel erg aan het dromen is en gaat "blaffen".
- Pippa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): - Friese Stabij/ Kooiker kruising: Pippa
- Rasechte vuilnisbak: Murdock
- Golden Retriever: Tobias - Locatie: Soest
Dat ze zo dolenthousiast is als je de kamer binnen komt, zelfs al ben je alleen even naar de wc geweest!
Ook is het zo lief als ze op je schoot kruipt, ze is ondertussen veel te groot voor op schoot maar ze probeert zo goed en zo kwaad als het kan toch nog helemaal op schoot te liggen!
Hihi, gek beest
Ook is het zo lief als ze op je schoot kruipt, ze is ondertussen veel te groot voor op schoot maar ze probeert zo goed en zo kwaad als het kan toch nog helemaal op schoot te liggen!
Hihi, gek beest

- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Zijn arrogantie is het allerschattigste aan Beau
Hoe dom het er ook uit ziet, hij is heel trots op zichzelf 

- *Esther
- Zeer actief
Delphi is op haar schattigst als ze in de tuin is als ik thuiskom, ze gaat dan met haar voorpoten op het tuinhekje staan en lacht al haar tanden bloot van blijdschap! (aangeleerd gedrag natuurlijk want ik reageer er altijd supervrolijk op)
Aan Olaf is binnenshuis echt heel veel schattigs te zien, hoe hij zichzelf onderdekt onder een kleedje en zo lekker gaat slapen, hoe hij zijn voorpootjes op je schouder zet als je op de bank zit en hij vlijt zo zijn hele lijf tegen je aan (fijn dat je er weer bent!!!)
Hoe hij joelt en zijn lippen tuit 's morgens op bed als je de douche uitkomt, de kusjes die je de hele dag kan krijgen......
Buiten is er helaas nog weinig schattigs aan hem
Luna is op haar schattigst als je op de bank gaat liggen en zij zich gelijk in je knieholte wringt, mmmmm.....
Aan Olaf is binnenshuis echt heel veel schattigs te zien, hoe hij zichzelf onderdekt onder een kleedje en zo lekker gaat slapen, hoe hij zijn voorpootjes op je schouder zet als je op de bank zit en hij vlijt zo zijn hele lijf tegen je aan (fijn dat je er weer bent!!!)
Hoe hij joelt en zijn lippen tuit 's morgens op bed als je de douche uitkomt, de kusjes die je de hele dag kan krijgen......
Buiten is er helaas nog weinig schattigs aan hem
Luna is op haar schattigst als je op de bank gaat liggen en zij zich gelijk in je knieholte wringt, mmmmm.....
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Wat een lieve vraag 
Het allerschattigste aan Cena vind ik de manier waarop ze kan slapen. Languit in de bank, haar ogen stijf dicht, het puntje van haar tong buiten haar mond, haar oortjes naar achteren en volledig ontspannen.... Daar kan ik echt úren naar kijken!!!

Het allerschattigste aan Cena vind ik de manier waarop ze kan slapen. Languit in de bank, haar ogen stijf dicht, het puntje van haar tong buiten haar mond, haar oortjes naar achteren en volledig ontspannen.... Daar kan ik echt úren naar kijken!!!

RIP Cena
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Als ik 's morgens beneden kom en Luna wordt net langzaam wakker.
Er gaat dan een slaperig hoofdje half omhoog, oortjes hangen nog suffig te bungelen en je ziet het puntje van het staartje heel zachtjes op en neer gaan alsof ze zegt "ik vind het wel heel leuk dat je er bent, ik heb alleen nog niet de energie om overeind te komen".
Er gaat dan een slaperig hoofdje half omhoog, oortjes hangen nog suffig te bungelen en je ziet het puntje van het staartje heel zachtjes op en neer gaan alsof ze zegt "ik vind het wel heel leuk dat je er bent, ik heb alleen nog niet de energie om overeind te komen".
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Aan Max:
Het heerlijke sullige, altijd lieve gedrag.
Aan Macho:
Dat hij me altijd zo lief met glinsteroogjes aan kan kijken van: Wat gaan we doen vrouwtje?
Het heerlijke sullige, altijd lieve gedrag.
Aan Macho:
Dat hij me altijd zo lief met glinsteroogjes aan kan kijken van: Wat gaan we doen vrouwtje?
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
buck is op zijn "schattigs" als hij: joelt, met 4 poten in de lucht op de bank ligt te slapen, als hij huppelt als een ponny, als hij trots en blij is, als hij ergens niet mee eens is.
dolly is erg "schattig" als ze: zich uitschut van achter naar voren , als ze loopt en zich tegelijk omdraait om naar ons te lachen, als ze knort als je haar lekker aait, dat ze helemaal in je kruipt om te kroelen.
dolly is erg "schattig" als ze: zich uitschut van achter naar voren , als ze loopt en zich tegelijk omdraait om naar ons te lachen, als ze knort als je haar lekker aait, dat ze helemaal in je kruipt om te kroelen.

- Chione
- Zeer actief
Lola, als ze vrolijk is, wat ze vrijwel altijd is. Lotus op haar rug als ze wil dat haar buikje ge'aaid wordt.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Ik vindt het (nogsteeds) geweldig als hij heerlijk op de bank ligt te dromen. Druk aan het blaffen is. Z'n staart en pootjes gaan dan heen en weer
.
Hij kan ook zo goed schooien. Eerst met één pootje in de lucht, dan op je arm of ben. Als dat nog geen resultaat heeft worden het er 2.
Hij kan ook zo goed schooien. Eerst met één pootje in de lucht, dan op je arm of ben. Als dat nog geen resultaat heeft worden het er 2.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Dat hij tijdens een wandeling geregeld bij me komt, even kopjes geeft tegen mijn benen en me dan scheel van verliefdheid aanblijft kijken.Als het een mens was overwoog ik op zo'n moment om vreemd te gaan.... 
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Ik vind Luka het schattigst als hij ligt te dromen (dat blafje dat hij dan doet!
)

-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Haar oren en haar snuit. Ze kijkt altijd alsof ze de hele wereld aankan 
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Van Sjefke vind ik het het allerschattigst als ze bij mij op schoot komt liggen, op mijn bovenlichaam, ze krult zich dan helemaal op en maakt zich zo klein mogelijk om maar zo min mogelijk last aan mij te bezorgen, zodat ze zo lang mogelijk mag blijven liggen.
Van Nozem vind ik het heel schattig als ze Sjefkes oren en ogen gaat wassen, dat doet ze iedere ochtend.
Van Tapas vind ik meer dingen níet dan wél schattig nog, maar wat ik wel heel schattig vind is wanneer Sjefke ergens ligt en ze er heel bewust tegenaan en heel dichtbij gaat liggen, om vervolgens zowat ín haar te kruipen. En Sjefke vindt dat allemaal goed, ook al zo schattig.
Je zou het niet zeggen, maar ook herders kunnen behoorlijk schattig zijn.
Van Nozem vind ik het heel schattig als ze Sjefkes oren en ogen gaat wassen, dat doet ze iedere ochtend.
Van Tapas vind ik meer dingen níet dan wél schattig nog, maar wat ik wel heel schattig vind is wanneer Sjefke ergens ligt en ze er heel bewust tegenaan en heel dichtbij gaat liggen, om vervolgens zowat ín haar te kruipen. En Sjefke vindt dat allemaal goed, ook al zo schattig.
Je zou het niet zeggen, maar ook herders kunnen behoorlijk schattig zijn.
- Sandracula
- Zeer actief
De manier waarop Nessa mijn jongste zoont begroet als hij uit bed of uit school komt: om te smelten gewoon 
Wat die twee samen hebben, daar kan ik echt heel erg van genieten.. Oh ja, en die dozige blik als ze iets ziet dat ze niet helemaal snapt of de manier waarop ze haar oor in mijn hand propt als ze jeuk heeft

Wat die twee samen hebben, daar kan ik echt heel erg van genieten.. Oh ja, en die dozige blik als ze iets ziet dat ze niet helemaal snapt of de manier waarop ze haar oor in mijn hand propt als ze jeuk heeft

-
nance
- Erelid
Loddie is enorm vertederend in alles wat ze doet, of dat nu slapen is of gewoon lopen. Ik kan naar haar kijken en dan compleet verliefd worden op haar
Ze moet ook altijd op een andere hond liggen en gaat bv dan rustig bovenop Rambo liggen
Poeh kan heel diep liggen slapen en dan kom ik langs en dan terwijl ze slaapt, gaat ze heel hard liggen kwispelen. Ze kan ook de hele meute gek krijgen door in haar zogenaamde slaap een blaf te laten. Alle honden gaan dan blaffend naar het hek en zij ligt te kwispelen. Dit heeft ze echt af gekeken van Rambo.
Verder vind ik het verstand (ahum) van de Bassets echt heerlijk, je ligt continu in een deuk van wat ze nu weer verzonnen hebben.
Rambo is mijn tranen likkertje, die weet exact wanneer ik mij slecht voel, als ik een rotdag heb en dan zit ze continu bij me. Dan ben ik echt heel blij met mn kleine 'rothondje'.
Ze moet ook altijd op een andere hond liggen en gaat bv dan rustig bovenop Rambo liggen
Poeh kan heel diep liggen slapen en dan kom ik langs en dan terwijl ze slaapt, gaat ze heel hard liggen kwispelen. Ze kan ook de hele meute gek krijgen door in haar zogenaamde slaap een blaf te laten. Alle honden gaan dan blaffend naar het hek en zij ligt te kwispelen. Dit heeft ze echt af gekeken van Rambo.
Verder vind ik het verstand (ahum) van de Bassets echt heerlijk, je ligt continu in een deuk van wat ze nu weer verzonnen hebben.
Rambo is mijn tranen likkertje, die weet exact wanneer ik mij slecht voel, als ik een rotdag heb en dan zit ze continu bij me. Dan ben ik echt heel blij met mn kleine 'rothondje'.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Nelson kan mij helemaal inpakken met zijn grijnzende hoofd. het leukste vind ik altijd als we sávonds gaan slapen. Nel laat zich dan altijd met genoegen roepen zodat we allemaal op hem moeten wachten. En als ie dan komt loopt ie echt alsof hij de ster van de dag is, met zo'n blije kop van Daaar ben ik dan!
En Kiki is schattig in haar kittige gedoe altijd. Kiki komt altijd te kort vindt ze!
En Kiki is schattig in haar kittige gedoe altijd. Kiki komt altijd te kort vindt ze!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Moos
- Zeer actief
Hahaha, ik zit hier hardop te lachen. Zie het helemaal voor meEline* schreef:Nelson kan mij helemaal inpakken met zijn grijnzende hoofd. het leukste vind ik altijd als we sávonds gaan slapen. Nel laat zich dan altijd met genoegen roepen zodat we allemaal op hem moeten wachten. En als ie dan komt loopt ie echt alsof hij de ster van de dag is, met zo'n blije kop van Daaar ben ik dan!![]()

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Als ze heerlijk liggen te snurken met mij op de bank.
Die blije bekken in het bos, jippie rennen en je ding doen.
Die blije bekken in het bos, jippie rennen en je ding doen.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- jemima
- Actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Bij Vala is dat wanneer we bij hoge uitzondering met de kidnerwagen op pad zijn. Dan loopt zij de hele tijd bij degene die de wagen duwt. Want we lopen wel met haar kindje hoor
En bij Rohan is dat zijn liefde voor boomstronken, stammen etc. Zelfs met een halve meter sneeuw wist ie ze feilloos te vinden. Dan moet er even als een zot op gekauwd en gekrabt worden, of ze moeten een stuk meegesleept worden oid. O ja en Rohan heeft vooral 's avonds de neiging om niet te willen gaan liggen. Dan zit ie half slapend met z'n kop op half zeven en half dichte ogen lodderig te kijken, maar vertikt het om gewoon te gaan liggen slapen.
En bij Rohan is dat zijn liefde voor boomstronken, stammen etc. Zelfs met een halve meter sneeuw wist ie ze feilloos te vinden. Dan moet er even als een zot op gekauwd en gekrabt worden, of ze moeten een stuk meegesleept worden oid. O ja en Rohan heeft vooral 's avonds de neiging om niet te willen gaan liggen. Dan zit ie half slapend met z'n kop op half zeven en half dichte ogen lodderig te kijken, maar vertikt het om gewoon te gaan liggen slapen.
gr Jemima
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
als storm ligt te slapen en je loopt langs hem en hij word wakker gaat ie op zijn rug liggen zo van...
toe maar aai maar...
en roxy haar oogjes met die lange wimpers.. als ze wat uitgevroten heeft en je vraagt haar ... wat is dit.. dan kijkt ze met die grote lieve ogen...
toe maar aai maar...
en roxy haar oogjes met die lange wimpers.. als ze wat uitgevroten heeft en je vraagt haar ... wat is dit.. dan kijkt ze met die grote lieve ogen...
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
als boris savonds op bed zich heerlijk op mijn kussen nestelt en ik er bij kom liggen, hij zit helemaal in me vouwt. Als hij van die binnensmondse blafjes doet in zn slaap. Zn blije kop als hij net iets leuks gedaan heeft en hoe hij met Bart samen kan knuffelen.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dat ze allebei zo eigenwijs zijn als ze groot zijn.Heerlijk 

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Dewi is met haar eigenwijze gedrag in een woord schattig, en Sam is met zijn lieve, lompe en blije labradorgedrag zeker niet minder schattig.
Zeker niet nu hij de laatste tijd regelmatig half op schoot kruipt en dan heerlijk tevreden helemaal in coma valt
Zeker niet nu hij de laatste tijd regelmatig half op schoot kruipt en dan heerlijk tevreden helemaal in coma valt
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Otto is een en al schattigheid. Maar ik smelt als hij ergens met zijn snuit in de aarde heeft zitten wroeten en me dan met zijn modderzwarte toet en een scheef koppie zit aan te kijken 

Groetjes,
Sandra
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Jules als ze lekker geslapen heeft en dan keihard gaapt. Zoveel geluid uit zon klein beestje! En dan een blik erbij van: Ja, ik ben wakker hoor, wat nu!
Jazz als ze lekker buiten aan het rennen is en dan kijkt ze altijd zo blij, oortjes die alle kanten op flapperen. En dan heel enthousiast een gat gaan graven en erin liggen en het vertikken om mee naar huis te gaan.
James als hij lekker ligt te slapen, helemaal in elkaar gevouwen, met zn achterpoten tegen zijn neus aan haha.
Jazz als ze lekker buiten aan het rennen is en dan kijkt ze altijd zo blij, oortjes die alle kanten op flapperen. En dan heel enthousiast een gat gaan graven en erin liggen en het vertikken om mee naar huis te gaan.
James als hij lekker ligt te slapen, helemaal in elkaar gevouwen, met zn achterpoten tegen zijn neus aan haha.

- Ellepel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...
Het allerschattigste in het algemeen van mijn honden vind ik toch wel, als we het gewone lange rondje lopen, en dan niet links maar rechtdoor gaan, dat is d eextra lange ronde...kijken ze allemaal tegelijk heel blij om van echt waar
,springen allemaal tegelijk een halve meter omhoog, lebberen elkaar eens door de snoet....wordt jezelf ook blij van.
Moon wast elke dag nog het gezicht van haar dochter Fea,ook toen Fea zelf pups had moest ze er elke dag aan geloven.Nu doet Fea het weer bij haar dochter dus 's morgens drie wassende honden naast elkaar....
Moon wast elke dag nog het gezicht van haar dochter Fea,ook toen Fea zelf pups had moest ze er elke dag aan geloven.Nu doet Fea het weer bij haar dochter dus 's morgens drie wassende honden naast elkaar....

- zep
- Vaste gebruiker
Het gekke is dat wat ooit een ergenis was van mij over mijn hond , nl het niet zelfstandig zijn , nu is omgeslagen , ik kan me er niet meer aan ergeren dat ze als een vlieg op een hoop stront aan me kleeft want als ik in haar oogjes kijk zie ik alleen maar liefde .
Zij zal bv nooit in de tuin gaan liggen als ik binnen ben , de schnauzer wel die ligt lekker te zonnen , maar de mechel houdt mij continu in het oog .
Heb haar vroeger in de kennel gehad om zelfstandig te worden , maar nooit gelukt , ze bleef in de stromende regen voor de deur liggen , want in het nachthok ,kon ze niet goed zien of ik eraan kwam .
Hoewel ik mezelf nooit meer zo'n hond gun , heb ik me erbij neergelegd en neem ik haar zoals ze is .
Heb heel veel honden gehad hoor maar nooit zo'n apart geval als zij .
Zij zal bv nooit in de tuin gaan liggen als ik binnen ben , de schnauzer wel die ligt lekker te zonnen , maar de mechel houdt mij continu in het oog .
Heb haar vroeger in de kennel gehad om zelfstandig te worden , maar nooit gelukt , ze bleef in de stromende regen voor de deur liggen , want in het nachthok ,kon ze niet goed zien of ik eraan kwam .
Hoewel ik mezelf nooit meer zo'n hond gun , heb ik me erbij neergelegd en neem ik haar zoals ze is .
Heb heel veel honden gehad hoor maar nooit zo'n apart geval als zij .