Het is wel leuk om dat even te beschrijven:
Tapas heeft een bot en zit om zich heen te spieden of Sjefke en Nozem dat door hebben. Dan sneakt ze de woonkamer door, al speurend naar een geschikte plek om haar bot te verstoppen.
Op die plek aangekomen (dat kan haar kussen zijn, de bank, of gewoon ergens op de grond) gaat ze haar bot neerleggen, en dan gaat ze heel omzichtig met haar neus schuiven om haar bot te begraven. Natuurlijk gaat dat allemaal in het luchtledige want zand of grond hebben we hier doorgaans niet binnenshuis ruim voorradig.
Ze kijkt altijd nog even of het goed "verstopt" is en gaat dan vervolgens ergens anders liggen, geheel tevreden over haar geleverde prestatie.
We liggen hierom heel vaak in een deuk samen, het is zó'n grappig gezicht hoe onze Tapas, enorm serieus, met het verstoppen van haar bot bezig is.
Vanavond ook weer. Ik zat gewoon op de bank, Tapas komt aan met haar bot en komt ook op de bank zitten. Ze legt haar bot bij mij op mijn buik, kijkt om zich heen, en begint eerst met haar neus wat in de lucht te "schuiven". Toen ging ze met haar neus onder mijn arm en schoof ze mijn arm over het bot heen! Echt, je kon mij wel wegdragen!

TARAK