Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Insecten
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Insecten
Of het overwinteraars zijn of 'vroege vogels', geen idee. De afgelopen paar dagen heeft Otto in elk geval kennis gemaakt met een paar hommels. Ze vlogen op toen hij er met zijn grote neus aan kwam om te snuffelen. Hij keek ernaar, vond het intrigerend, wilde er (nog) niet echt achteraan...
Wat als hij HAP doet? Wat als het een wesp is? Hoe doen jullie dat, je hond en al het vliegend en kruipend gespuis dat er straks weer aankomt?
Wat als hij HAP doet? Wat als het een wesp is? Hoe doen jullie dat, je hond en al het vliegend en kruipend gespuis dat er straks weer aankomt?

Groetjes,
Sandra
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: Insecten
tja, als ik het zie, probeer ik ze duidelijk te maken ,door nee te zeggen, dat ze dat beter niet kunnen doen, maar 100 % tegen houden lukt toch niet.
ik heb er 1, die paniekerig van zich af hapt, die is dus ook wel eens gestoken, maar dat maakte alleen maar, dat hij nog feller en sneller er naar hapt ( en daarna dus panisch wegduikt
) zelfs met vliegen in huis word hij angstig...
ik heb er 1, die paniekerig van zich af hapt, die is dus ook wel eens gestoken, maar dat maakte alleen maar, dat hij nog feller en sneller er naar hapt ( en daarna dus panisch wegduikt
- Ink
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
Ik hoop alleen maar dat ie niet geprikt wordt, en als het wel gebeurt, so be it! Je kunt er toch vrij weinig aan doen, dat is de natuur! En meestal heeft het toch vrij weinig gevolgen toch? (zo niet, dan hoor ik het als beginnend hondenbaasje graag, wil het natuurlijk wel weten als ik er wel wat aan kan doen!)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
- [Sandra]
- Zeer actief
Daarom vraag ik het maar evenInk schreef:(zo niet, dan hoor ik het als beginnend hondenbaasje graag, wil het natuurlijk wel weten als ik er wel wat aan kan doen!)

Groetjes,
Sandra
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Als een hond in de bek gestoken wordt is dat toch wel vrij link, vind ik, maar ik begrijp dat je hond nog nooit echt HAP heeft gedaan naar een insect? Dan zou ik me niet teveel zorgen maken. Jack hapt tamelijk fanatiek vliegen en vlinders uit de lucht, Lilo vreet spinnen, maar een hommel (wellicht vanwege dat vaak wat slome bewegen) is geen hapmateriaal. Lilo douwt er eens tegen met een poot in de hoop dat het gaat rennen, en als het een hele grote is gaat Jack ervoor speelbuigen.
Wespen en bijen vind ik veel enger voor de honden. Hier gelukkig heel weinig last van, maar zouden ze gestoken worden dan is het ijsklontjes in die bek douwen en de DA bellen.
Wespen en bijen vind ik veel enger voor de honden. Hier gelukkig heel weinig last van, maar zouden ze gestoken worden dan is het ijsklontjes in die bek douwen en de DA bellen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Ook hier 2 fanatieke jagers, maar als er 1 zoemend aangevlogen komt, kijken de honden eerst naar mij en is mijn blik vaak al voldoende voor hun om er niet achter aan te gaan.
Ze zijn nog nooit gestoken, maar voor het geval het wel zou gebeuren, heb ik Apis in huis. Dat is een soort tegengif op homeopatische basis.
De hommels en wespen hier in Nederland ben ik niet zo bang voor, maar in de zuidelijke landen heb je van die zwarte hommels; 1 steek en de hond legt in het ergste geval het loodje. Van mij mogen ze er dus niét achteraan en ik geloof dat ze nu na al die jaren die boodschap inmiddels wel hebben begrepen.
Ze zijn nog nooit gestoken, maar voor het geval het wel zou gebeuren, heb ik Apis in huis. Dat is een soort tegengif op homeopatische basis.
De hommels en wespen hier in Nederland ben ik niet zo bang voor, maar in de zuidelijke landen heb je van die zwarte hommels; 1 steek en de hond legt in het ergste geval het loodje. Van mij mogen ze er dus niét achteraan en ik geloof dat ze nu na al die jaren die boodschap inmiddels wel hebben begrepen.
- [Sandra]
- Zeer actief
Nee, hij is in oktober als pup bij me gekomen, dus nu ziet hij ze voor het eerst vliegenHanneke2 schreef:Als een hond in de bek gestoken wordt is dat toch wel vrij link, vind ik, maar ik begrijp dat je hond nog nooit echt HAP heeft gedaan naar een insect?
Maar voor hij op het idee komt. Steek in zijn lijf ben ik niet heel erg bang voor, maar in zijn bek/keel toch wel.

Groetjes,
Sandra
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Inderdaad. Een steek in de bek ben ik altijd wat huiverig voor. Maar je kan het toch nooit helemaal voor zijn. Als ik ze zie happen naar en wesp b.v roep ik ze wel bij me, maar ze zullen wel eens een keer gestoken worden. Misschien gaan ze dan de link leggen.[Sandra] schreef:Nee, hij is in oktober als pup bij me gekomen, dus nu ziet hij ze voor het eerst vliegenHanneke2 schreef:Als een hond in de bek gestoken wordt is dat toch wel vrij link, vind ik, maar ik begrijp dat je hond nog nooit echt HAP heeft gedaan naar een insect?![]()
Maar voor hij op het idee komt. Steek in zijn lijf ben ik niet heel erg bang voor, maar in zijn bek/keel toch wel.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- pammetje
- Zeer actief
van mij mogen ze niet achter inseckten jagen
vind het zo link
een hond van mn nichtje is overleden na een steek in zn strot
ik ben er erg huiverig voor
vind het zo link
een hond van mn nichtje is overleden na een steek in zn strot
ik ben er erg huiverig voor

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Lucia
- Zeer actief
Deze vraag wilde ik ook plaatsen.
Jolie maakt nu dus voor het eerst kennis met deze beestjes. Maar ze heeft ze dus ook echt in dr bek. En ze zoekt ook de plantjes af en toe af of er wat zit.
Ik ben dus ook bang dat ze in dr bek gestoken wordt, nu hoorde ik van een vriendin dat er eventueel iets te halen zou zijn bij de DA voor als ze gestoken zijn dat je meteen kunt reageren.
Maar daar ga ik nog even verder naar op zoek en navraag doen.
Jolie maakt nu dus voor het eerst kennis met deze beestjes. Maar ze heeft ze dus ook echt in dr bek. En ze zoekt ook de plantjes af en toe af of er wat zit.
Ik ben dus ook bang dat ze in dr bek gestoken wordt, nu hoorde ik van een vriendin dat er eventueel iets te halen zou zijn bij de DA voor als ze gestoken zijn dat je meteen kunt reageren.
Maar daar ga ik nog even verder naar op zoek en navraag doen.
-
Lieke87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Layka is een gedreven insecten jager. Alles in huis moet dood en buiten alleen als ze rond haar kop zoemen. Ik laat haar maar, ik denk ook dat ze instinctief weet dat een wesp gevaarlijker is als een vlieg. Ze gaat met beide totaal anders om. Een vlieg word nagejaagd in haar mond genomen weer uitgespuugd etc. Maar een wesp wordt in de gaten gehouden en met 1 uitval gedood.
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik doe er helemaal niets mee, maar hij is dan ook niet heel fanatiek. Langsvliegende dingen vindt hij sowieso niet bijster interessant, als het stilzit wil hij nog wel eens een pootje of neus er tegenaan duwen, samen met poes, maar daar blijft het ook bij.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Roos wil ze ook altijd eten, ook vliegen, motten etc. Ik hou haar dan vast maar meer kan ik er ook niet aan doen. Ze is overigens nog nooit gestoken.