Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gevaar voor drijfzand
Moderator: moderatorteam
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Gevaar voor drijfzand
Ik heb vandaag per ongeluk vlak bij huis een ontzettend grote zandafgraving gevonden. De honden vonden het prachtig en hebben zich helemaal moe gerausd. Alleen onder bij de enorme bergen zand kwam er grondwater omhoog (denk ik). Is daar gevaar voor drijfzand? Arie wilde er telkens drinken maar dat vond ik wat eng, was bang dat hij weg zou zakken.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Re: Gevaar voor drijfzand
als het drijfzand is dan moete ndaar toch borden bij staan?

Cash v Heiligental en Flow.
-
shanty
Vaak is het zo dat er dan borden staan zoals estelle al zij.
Heerlijk zo'n afgraving hier hebben we er ook een op 8 minuten rijden met de auto
Heerlijk zo'n afgraving hier hebben we er ook een op 8 minuten rijden met de auto
- Carmen
- Zeer actief
Er staan idd geen borden bij en je kunt er zo op wandelen. Ik vroeg me alleen af of water+ zand dus drijfzand kan maken. De bulten zand zijn nml. enorm hoog en redelijk steil. Als hij op een bepaalde plek vast zou komen te zitten ben ik er niet 123 bij. Maar het is echt een geweldige plek voor de honden
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Volgens mij mag je niet bij de bulten zand van een afgravind komen. Dat is namelijk los zand was zo naar beneden komt.
Drijfzand is niet echt gevaarlijk, je drijft er namelijk in
. Daarnaast moet de mix van het juiste zand met de goede hoeveelheid water aanwezig zijn om uberhaupt drijfzand te maken.
Drijfzand zou ik me niet echt druk om maken, los/mul zand op een hoge stijle berg wel.
Drijfzand is niet echt gevaarlijk, je drijft er namelijk in
Drijfzand zou ik me niet echt druk om maken, los/mul zand op een hoge stijle berg wel.

-
Sandor
mja, in een moeras komen mensen ook steeds wweer boven drijven...na een tijdjeDrijfzand is niet echt gevaarlijk, je drijft er namelijk in.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Een moeras is iets anders. Ondanks dat veel mensen het denken wordt je niet "opgezogen" door drijfzand. Je zakt er net zo in weg als in water, ook daar blijf je op een gegeven moment gewoon drijven.Sandor schreef:mja, in een moeras komen mensen ook steeds wweer boven drijven...na een tijdjeDrijfzand is niet echt gevaarlijk, je drijft er namelijk in.

- Carmen
- Zeer actief
Los mul zand is niet zo'n gevaar want die zware machines rijden er continu op door de week dus alles is aardig geplet.sjaak-k schreef:Volgens mij mag je niet bij de bulten zand van een afgravind komen. Dat is namelijk los zand was zo naar beneden komt.
Drijfzand is niet echt gevaarlijk, je drijft er namelijk in. Daarnaast moet de mix van het juiste zand met de goede hoeveelheid water aanwezig zijn om uberhaupt drijfzand te maken.
Ik ga er maar vanuit dat het gewoon veilig is
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ik zou het toch niet durven riskeren Carmen, ik zou bang zijn dat er een lawine van zand naar beneden zou komen, en dat mijn hond onder de berg zand verdween, jakkes ik moet er niet aan denken, krijg het gewoon benauwd bij de gedachte alleen al. En als het echt drijfzand is wordt je naar beneden gezogen en kom je er zelf niet meer uit, en de hondjes al helemaal niet.
Misschien ben ik wel te voorzichtig.
Misschien ben ik wel te voorzichtig.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Ik zou wel oppassen. Zelf ben ik een aantal jaren geleden ook op een bouwterrein vast komen te zitten in een bult zand/modder en werd echt wel naar beneden gezogen. Zat op een gegeven moment tot over m'n knieen vast :N: Hoe meer ik omhoog probeerde te komen met m'n voeten hoe dieper ik juist kwam te zitten
Gelukkig was Gert in de buurt en die heeft me er toen uit kunnen halen. Was wel m'n wandelschoenen kwijt 
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Ik zou mijn hond niet loslaten bij een afgraving, de grond daar is nooit stabiel genoeg, en zeker steile zandhopen zijn levensgevaarlijk.Ik herinner me nog goed het jongetje wat gestikt is door een schuivende zandhoop.