Nu bedacht we ons opeens dat het spugen ook was gekomen bij verandering van voer, mooi op tijd
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verandering van gedrag door voer?
Moderator: moderatorteam
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Verandering van gedrag door voer?
Arie is vorig jaar begonnen met spugen. We weten het toen aan het happen in de sneeuw. De sneeuw was allang weg maar het spugen bleef. Het was ook echt stress-spugen. Als je thuis kwam en hij was blij, als hij dachtdat hij uit mocht, als hij dacht dat je boos was. Maar dan ook meteen al zonder dat er iets gebeurde. Hij werd ook langzamerhand steeds drukker, eerst nog alleen bij bezoek, later ook bij ons, op het onzekere en neurotische af, we snapten er niets van. We hadden het al over bach e.d
Nu bedacht we ons opeens dat het spugen ook was gekomen bij verandering van voer, mooi op tijd
, maar goed we hadden ons zo gericht op dat sneeuw-eten dat ook rond die tijd begon. Dus we zijn weer terug overgestapt naar cavom. Ze hadden altijd cavom, waren overgestapt op Prins omdat Kira er wat vadsig van werd, nu sinds een week weer cavom. Het spugen is over. Maar wat ik heel frappant vind en dat realiseren we ons net pas is dat Arie niet meer neurotisch is. Hij is weer rustig. Nou ja rustig, wel enthousiast, maar niet dat onzekere hypere meer. Toeval of toch door verandering van voer?
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Re: Verandering van gedrag door voer?
Wat zoiets betreft geloof ik niet in toeval. Ik denk dat hij niet goed reageerde op het vorige voer. Het is fijn dat het nu weer over is en dat je alsnog de link met het voer hebt gelegd, al denk dat je jezelf wel voor je kop kunt slaan dat je hier niet eerder aan hebt gedacht
.
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Er zijn ook onderzoeken naar het effect van voeding op het gedrag van honden, dus ik geloof best wel dat het een mogelijkheid is dat het voer hierin een rol heeft gespeeld. Er zijn ook gedragstherapeuten die werken met voeding om mede daardoor bepaald probleemgedrag op te lossen.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Ja, daar geloof ik ook in! En wat fijn dat jullie erachter zijn gekomen en Arie van het spugen en van zijn neurotische gedrag af is. Maf hè? Dat voer blijkbaar zo veel invloed kan hebben.
- Chione
- Zeer actief
Niet mee bekend. Eigenlijk ook nooit bij stil gestaan dat het ook neurologisch gezien invloed kan hebben.
Fijn dat het beter gaat met Arie!
Fijn dat het beter gaat met Arie!
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Ja wij zijn er ook blij mee. Toch staat Prins wel bekend als "relatief' goed voer. Dus vraag me dan ook af waar hij zo heftig op reageert
-
S@ndr@
- Zeer actief
misschien is hij zich anders gaan gedragen doordat hij zich niet goed voelde, dus dan is de reactie dus indirect op het voer, en niet direct
,
en niet iedere hond reageert goed op voer, ook al is de kwaliteit nog zo goed, het is individueel bepaald of iets ook echt goed verdragen wordt, wel fijn dat je dan nu de oorzaak gevonden hebt
en niet iedere hond reageert goed op voer, ook al is de kwaliteit nog zo goed, het is individueel bepaald of iets ook echt goed verdragen wordt, wel fijn dat je dan nu de oorzaak gevonden hebt
-
Cootje1963
Ik geloof er ook wel in.En er hoeft maar 1 stofje in te zitten wat dit net veroorzaakt.Een van onze honden heeft allergische klachten en op somige merken reageerd hij heel sterk en op de ander voer weer veel minder.en dan bekijk ik de labels en zie ik amper verschil.Maar fijn voor jullie dat de klachten nu weer over zijn.Dat getob is waardeloos.Carmen schreef:Ja wij zijn er ook blij mee. Toch staat Prins wel bekend als "relatief' goed voer. Dus vraag me dan ook af waar hij zo heftig op reageert
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wij krijgen heel regelmatig mensen in de winkel die hun honden als adhd honden zien. Meestal staan die op pedigree-bonzo of beneful. Die gaan dan vaak over op een voer zonder kunstmatige kleurstoffen en andere rommeltjes en dan komen ze kort daarna terug om te zeggen dat hun hond zoveel rustiger is geworden.
Ik merk zelf ook veel positieve gedragsveranderingen bij mijn honden sinds ze op vers staan!
Ik merk zelf ook veel positieve gedragsveranderingen bij mijn honden sinds ze op vers staan!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het zal heus vrij goed voer zijn, maar dus niet voor jou hond. Het is zeker waar , hier zijn ze ook "rustiger" geworden naCarmen schreef:Ja wij zijn er ook blij mee. Toch staat Prins wel bekend als "relatief' goed voer. Dus vraag me dan ook af waar hij zo heftig op reageert
ze vers hebben gekregen. Kane had toch een lichte allergie voor iets in een brok waardoor die vaak spuugde, gras at,
niet lekker in zn vel zat enz, op vers werd ie een stuk stabieler en was van al dat spugen af.
Ook al heb je de "beste" brokken van 300 euro per zak, dan hoeft het nog niet goed aan te slaan bij jou hond.
Gelukkig gaat nu alles beter met hem!!! Lekker op cavom houden dus!

http://www.Adebowale.nl