Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sil heeft een ontstoken teen (nagel) en heeft hiervoor AB (clavubactin) en pijnstillers/ontstekingsremmers (carporal)
gekregen.
Ook kreeg ik het advies om elke dag z'n poot in een sodabadje te doen.
Weet iemand hoe lang dat ongeveer moet? Ik heb net ca. 3 minuten z'n poot vastgehouden in een sodabadje maar
dat lijkt me iets te kort.
Ik deed altijd biotex groen, dat werkt nog beter. Ik kookte het water altijd even en als het lauwwarm was pootje erin. 3 minuten is best lang genoeg, ff met je hand erbij een beetje het water heen en weer doen. Ik deed het 2 x per dag.
Eventhough you're gone, we're still a team'. (r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Groene Biotex is idd wat zachter en minder prikkend dan de soda.. werking is wel hetzelfde maar wat vriendelijker... je kan idd een minuut of 5 aanhouden en na een wandeling even goed deppen/schoonmaken met de biotex oplossing...of soda net wat je wilt.
Toen Sira allemaal onstekinkjes tussen haar teentjes had deed ik het 2x daags ongeveer 10 minuutjes. Een teiltje vond ik erg onhandig en bovendien had zij het aan 3 poten. Dus liet ik gewoon een laagje water in bad lopen en gooide daar soda bij. Ging prima.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart. Until you meet again one day......
Bedankt voor de reacties.
Ik heb inmiddels groene biotex gekocht en daar doe ik z'n poot 1 a 2 keer per dag ca. 5 minuten in en dat
gaat prima.
Ik heb het idee dat het nu ook al weer wat beter gaat.