Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

buurtkinderen zitten op de schutting klimmen in mijn tuin

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: buurtkinderen zitten op de schutting klimmen in mijn tuin

Ongelezen bericht door malinois »

prikkeldraad met een schrikdraadje erbij....
zijn ze helemaal....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Nanna schreef:
Ri@ schreef:Ik zou bij het gaas waar ze doorheen kunnen kijken en roepen flinke vuurdoorns neerzetten.
Duivelswandelstok! Dat had ik vroeger in de tuin staan op de route van de krantenbezorger die het wel handig vond om dwars door ons perceel te ploegen ;-) Na die aanplant heeft ie dat niet meer gedaan :mrgreen:
en zeker weer de katten de schuld gegeven :smile: :wink:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

malinois schreef:prikkeldraad met een schrikdraadje erbij....
zijn ze helemaal....
Schrik- of prikkeldraad mag niet in elke gemeente, dat kan je nog een bekeuring kosten. Even de apv nalezen :wink:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Nanna schreef:
Pepie schreef:
Nanna schreef:Zeg gewoon dat je met het oog op de loslopende katten stroom op je gaas zet en prikkeldraad gaat spijkeren. En dat je uit goede wil die ouders vast waarschuwt want het zou toch heul vervelend zijn als hun satansgebroed zich zou bezeren :mrgreen:
Zo ben jij de heilige maagd Maria die het beste met de kotertjes voorheeft en ben je er in één klap vanaf :ok:
waarom zou je daar over liegen? :19:
Om de lieve vrede te bewaren. Wat heb je aan mot met de buren?
Het effect is uiteindelijk hetzelfde :mrgreen:
ik zou daar niet om liegen hoor,ze heeft de buren diverse keren aangesproken,wat moet ze dan zeggen bij het volgende akkefietje?
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Nu het lekker warm weer is, zou ik even de tuinstoelen pakken. Vervolgens draag je die doodleuk naar de voortuin van je buren. Klapt ze uit, biertje erbij, en lekker samen keuvelen. En zodra je nu boze buren in je nek hebt, leg je hen vriendelijk uit dat hoe zij zich nu voelen is hoe jij je voelt als hun kinderen in jouw tuin komen zonder toestemming.

Het is de rel waard - OK, bijna. :engel: Nee, ik sluit me bij de anderen aan, en als je kennelijk niet goed uit je woorden komt, belltje naar de wijkagent, nette brief naar de buren, en in die nette brief zet je dat je een kopie van de brief naar de wijkagent gestuurd hebt uit zorg voor evt. beschuldigingen richting je hond mocht die ooit een vreemd kind bijten in jouw tuin. Dan zijn ze maar kwaad, boeie. Mens, ik zou over de rooie gaan van dit gedrag. :(
Pepie
Zeer actief

christo schreef:Nu het lekker warm weer is, zou ik even de tuinstoelen pakken. Vervolgens draag je die doodleuk naar de voortuin van je buren. Klapt ze uit, biertje erbij, en lekker samen keuvelen. En zodra je nu boze buren in je nek hebt, leg je hen vriendelijk uit dat hoe zij zich nu voelen is hoe jij je voelt als hun kinderen in jouw tuin komen zonder toestemming.Het is de rel waard - OK, bijna. :engel: Nee, ik sluit me bij de anderen aan, en als je kennelijk niet goed uit je woorden komt, belltje naar de wijkagent, nette brief naar de buren, en in die nette brief zet je dat je een kopie van de brief naar de wijkagent gestuurd hebt uit zorg voor evt. beschuldigingen richting je hond mocht die ooit een vreemd kind bijten in jouw tuin. Dan zijn ze maar kwaad, boeie. Mens, ik zou over de rooie gaan van dit gedrag. :(
:smile: :smile: en de bbq aansteken
Afbeelding
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Magic »

Pepie schreef:
christo schreef:Nu het lekker warm weer is, zou ik even de tuinstoelen pakken. Vervolgens draag je die doodleuk naar de voortuin van je buren. Klapt ze uit, biertje erbij, en lekker samen keuvelen. En zodra je nu boze buren in je nek hebt, leg je hen vriendelijk uit dat hoe zij zich nu voelen is hoe jij je voelt als hun kinderen in jouw tuin komen zonder toestemming.Het is de rel waard - OK, bijna. :engel: Nee, ik sluit me bij de anderen aan, en als je kennelijk niet goed uit je woorden komt, belltje naar de wijkagent, nette brief naar de buren, en in die nette brief zet je dat je een kopie van de brief naar de wijkagent gestuurd hebt uit zorg voor evt. beschuldigingen richting je hond mocht die ooit een vreemd kind bijten in jouw tuin. Dan zijn ze maar kwaad, boeie. Mens, ik zou over de rooie gaan van dit gedrag. :(
En dan blijk je buren te hebben die dat gezellig vinden en hun kratje bier en treetje vlees er gewoon bij pakken :cool2:
Afbeelding
Iedere dag feest!
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Ik ben wat minder beleefd geworden.
We wonen hier nu bijna tien jaar, was heerlijk rustig wonen in den beginne.
Tot mensen een paar huizen verderop besloten een opvang te beginnen voor kinderen die speciale begeleiding nodig hebben.
Ik weet niet hoe ik het moet noemen zonder iemand voor het hoofd te stoten. Er zijn hier op het forum immers zat ouders die hun stinkende best doen om hun kinderen de best mogelijke begeleiding te geven, en een "zorgboerderij" uitkiezen voor hun kind.
Nou, ik zie het van dichtbij en ik vind het helemaal niks.
Kinderen die in een groepje - zonder begeleiding- joelend en schreeuwend over straat lopen.
Waar is de begeleider ? Die is er niet.
En mijn honden vinden het niet zo leuk als er 15 mentaal gehandicapte pubers over het hek hangen om tegen de honden te gillen.
We hebben niet voor niks dubbele hekken gezet.
Het gebeurt niet vaak dat die kinderen over het hek hangen , maar soms wel. Ik stuur dan de honden naar binnen en stuur linea recta die kinderen weg en loop er meteen achteraan voor een pittig praatje met de eigenaar van die "zorginstelling".

Hou godverdomme die krengen bij je. Ik wil er geen last van hebben. Gebruik het PGB om iets met die kinderen te doen in plaats van ze los te laten lopen AUB.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Nanna schreef:Zeg gewoon dat je met het oog op de loslopende katten stroom op je gaas zet en prikkeldraad gaat spijkeren. En dat je uit goede wil die ouders vast waarschuwt want het zou toch heul vervelend zijn als hun satansgebroed zich zou bezeren :mrgreen:
Zo ben jij de heilige maagd Maria die het beste met de kotertjes voorheeft en ben je er in één klap vanaf :ok:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Suzanne
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Pepie schreef:
Blijkt het ineens zo´n familie te zijn: :N:

Afbeelding
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

:smile: Voor wie goed kan liegen zou dat zeker de moeite waard zijn. :mrgreen:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

ja, kweet niet. Als jij idd al met de betreffende ouders e.e.a. besproken hebt en zij hebben hun kinderen niet dusdanig "aangesproken" en of straf in het vooruitschiet gegeven zou t mij niks kunnen bommen (bij wijze van).

Ik denk dat ik ze dan "op zou wachten" en op het moment (als het idd zo vaak gebeurd) dat ze weer beginnen met klimmen de knuppel tevoorschijn zou halen en ze dusdanig "angst" aan zou jagen dat ze het niet meer in hun kop zouden halen bij mij op de schutting te klimmen. :19:
Glasscherven bovenop je schutting metselen, dát zal ze leren.

Degene die de optie opperde om er dan maar "glas" op te zetten :piew: Dat doe je niet. Simpel.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

Martijn schreef:Waarom eigenlijk niet?

Wat? Die glas scherven op je schutting?
Laatst gewijzigd door smoekie op 09 apr 2010 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

smoekie schreef:ja, kweet niet. Als jij idd al met de betreffende ouders e.e.a. besproken hebt en zij hebben hun kinderen niet dusdanig "aangesproken" en of straf in het vooruitschiet gegeven zou t mij niks kunnen bommen (bij wijze van).

Ik denk dat ik ze dan "op zou wachten" en op het moment (als het idd zo vaak gebeurd) dat ze weer beginnen met klimmen de knuppel tevoorschijn zou halen en ze dusdanig "angst" aan zou jagen dat ze het niet meer in hun kop zouden halen bij mij op de schutting te klimmen. :19:

Degene die de optie opperde om er dan maar "glas" op te zetten :piew: Dat doe je niet. Simpel.
Oh nee, koters bedreigen met een knuppel is inderdaad véél kindvriendelijker. :19: :piew:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Maylala schreef:
smoekie schreef:ja, kweet niet. Als jij idd al met de betreffende ouders e.e.a. besproken hebt en zij hebben hun kinderen niet dusdanig "aangesproken" en of straf in het vooruitschiet gegeven zou t mij niks kunnen bommen (bij wijze van).

Oh nee, koters bedreigen met een knuppel is inderdaad véél kindvriendelijker. :19: :piew:
Ja geloof me (edit: laten schrikken), dat is idd zeker gezien de verhalen van ts "kindvriendelijker" :pffff:
Pepie
Zeer actief

ik opperde het niet,ik heb alleen gezegd dat ze dat hier ook doen,sommige dan ,en ik moet zeggen dat werkt wel, :zweep:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Pepie schreef:

ik opperde het niet,ik heb alleen gezegd dat ze dat hier ook doen,sommige dan ,en ik moet zeggen dat werkt wel, :zweep:

T was ook niet jouw citaat, en jij was ook niet degene die dat opperde dan maar te doen :engel:
Laatst gewijzigd door smoekie op 09 apr 2010 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Maylala
Zeer actief

Tsja, ieder z'n eigen stijl he. Ik heb persoonlijk niet eens een knuppel in huis. :19:
Maar al had ik er tien, ik word nog liever dood gevonden op m'n eigen glasschutting dan dat ik kinderen ga staan bedreigen met een wapen in de hand. Naast smakeloos vind ik het ook een extreem hoog Tokkengehalte hebben, maar dat kan aan mij liggen. Maar ach, zoals ik al zei; ieder z'n stijl, of die nou smaakvol of ronduit genant is.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Maylala schreef:Tsja, ieder z'n eigen stijl he. Ik heb persoonlijk niet eens een knuppel in huis. :19:
Maar al had ik er tien, ik word nog liever dood gevonden op m'n eigen glasschutting dan dat ik kinderen ga staan bedreigen met een wapen in de hand. Naast smakeloos vind ik het ook een extreem hoog Tokkengehalte hebben, maar dat kan aan mij liggen. Maar ach, zoals ik al zei; ieder z'n stijl, of die nou smaakvol of ronduit genant is.

Aangezien ik vroeger zelf eens op zo'n "schutting" gevallen ben kan ik je uit ervaring vertellen dat ik liever zou hebben gehad dat ze me gewoon "weggejaagd" zouden hebben. Al dan niet met een knuppel in de hand. Dat zou op mij veel meer indruk hebben gemaakt.

De 2e x dat het gebeurde (zelfde tuin overigens) wilde ik me niet laten kennen, en weer maakte ik dezelfde "fout" :piew:

Als men het "smaakvol" vind om glas op de schutting te moeten monteren prima. Ik vind dat vele male (zeker nu ik zelf kinderen heb) gevaarlijker (levensgevaarlijk zelfs) dan een kind schrik aanbrengen door met bij wijze van spreke een knuppel te zwaaien :F:
Maylala
Zeer actief

Heb je enig idee hoe ziek, zuur en geschift iemand eruit ziet die kinderen staat te bedreigen?
Dat jij zo stom was om twee keer op een glasmuur te klimmen is 1 ding, ervan uit gaan dat ieder kind zo stom is en daarom liever nachtmerries van psychopatische buurvrouwen aangesmeerd krijgt is een tweede. Het is trouwens wel een goede manier om een echte old school Tokkenburenruzie te ontketenen, dat dan weer wel.
Prikkeldraad of punten zijn prima effectief, van te voren duidelijk zichtbaar en ik ga er persoonlijk niet van uit dat er erg veel kinderen zo dom en hardleers zijn dat ze daar (meerdere keren) kans op verwonding aan gaan riskeren. Zelfs glas kun je erg zichtbaar op je schutting lijmen, en als je even je begrijpertje gebruikt ziet iedere mafkees wel dat het pijn gaat doen als je daarop klimt. Voor dat effect hoef je echt jezelf niet als gestoorde psychobuuf te profileren. Tenzij je dat toch al deed, dan kan dit er ook nog wel bij. ;)
Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Voordat je je op laat jutten door een aantal mensen hier: glasscherven zijn wettelijk verboden en daar krijg je dus echt grote problemen mee! Ook prikkeldraad kan in die categorie vallen.
Voor een erfafscheiding is geen wettelijk voorgeschreven vorm. Wel kan in zijn algemeenheid uit de wet worden afgeleid dat een erfafscheiding veilig moet zijn en dat er dus sprake moet zijn van een degelijke constructie. Zo moet een schutting bijvoorbeeld goed in de grond verankerd zijn zodat hij niet kan omwaaien. Het is niet toegestaan een erfafscheiding zo uit te voeren dat mensen of dieren letsel kunnen oplopen indien zij de erfafscheiding aangeraken. Het inmetselen van glasscherven in een muur om ongewenste bezoekers te weren is dus niet toegestaan.
Wees dus wijzer als die "grote brulboeien" hier en ga gewoon naar de wijkagent, desnoods na eerst nog een keer het waarschuwen van de buren. Daarbij je honden als gevaarlijk afschilderen is niet de meest strategische opmerking, denk ik. Wel kan je stellen dat je honden geen verschil kunnen maken tussen inbrekers en spelende buurkinderen als jij niet in de buurt bent. Dat zal iedereen begrijpen. :F:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Maylala schreef:Heb je enig idee hoe ziek, zuur en geschift iemand eruit ziet die kinderen staat te bedreigen?
Dat jij zo stom was om twee keer op een glasmuur te klimmen is 1 ding, ervan uit gaan dat ieder kind zo stom is en daarom liever nachtmerries van psychopatische buurvrouwen aangesmeerd krijgt is een tweede. Het is trouwens wel een goede manier om een echte old school Tokkenburenruzie te ontketenen, dat dan weer wel.
Prikkeldraad of punten zijn prima effectief, van te voren duidelijk zichtbaar en ik ga er persoonlijk niet van uit dat er erg veel kinderen zo dom en hardleers zijn dat ze daar (meerdere keren) kans op verwonding aan gaan riskeren. Zelfs glas kun je erg zichtbaar op je schutting lijmen, en als je even je begrijpertje gebruikt ziet iedere mafkees wel dat het pijn gaat doen als je daarop klimt. Voor dat effect hoef je echt jezelf niet als gestoorde psychobuuf te profileren. Tenzij je dat toch al deed, dan kan dit er ook nog wel bij. ;)
ehm ja. Om je de waarheid te zeggen wel je. En ik moet zeggen. Dat ik meer schrok van hen die met een schroevedraaier - aard.schilmes. dreigden, dan dat ik "schrok" van die "scherven". Dat ik niet eens de "boosdoener" was, maakt niet uit. Ik zorgde er mede daarom ook wel voor dat ik niet de boosdoener was. Desondanks flikkerde ik toch tot 2x toe in/op zo'n klote muur.

JIj vind ze "effectief" :wink: Ik zeg van niet. Ik zeg dat ik het levensgevaarlijk vind, en ik zeg dat ik liever een of andere mafkees heb die me (mijn kinderen) "bedreigd" (lees angst aanjaagd) met een knuppel - mes weet ik veel. Hij/zij zal mij niks doen.Maar die muur/schutting daarentegen tcoh echt wel.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Kamy schreef:
herejede schreef:is het jullie schutting? dan hebben die kinderen er niks op te zoeken
zit dit met verbazing te lezen, fijne ouders ook die het maar goed vinden

denk toch even goed met de ouders praten
Ja de schutting is door ons betaald en neergezet.
Nu, dan is het heel eenvoudig, eraf met die handel. Ik heb hier nieuwe buren en de kinderen gingen tegen de houten schutting voetballen. Nu, daar is hij niet voor gemaakt en ik heb dat ook duidelijk gezegd. Als jouw buren niet willen luisteren, dan zou ik de politie inschakelen i.v.m. zonder toestemming betreden van terrein. Heel eenvoudig.
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ik zou nog eens een uitgebreid gesprek met die ouders aangaan en ze duidelijk uitleggen wat de gevolgen kunnen zijn.
Dat die ouders vinden dat andere kinderen in jou tuin moeten kunnen spelen vind ik ook absurt, het JOUW tuin, jij bepaald wie daar over de vloer komt en niet de buurt.
Willen de ouders niet luisteren dan zou ik net als al gezegt is een gesprek aangaan met de wijkagent en vragen of hij met die ouders wil gaan praten.
En wil het niet helpen, prikkeldraad op de schutting.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Pepie
Zeer actief

smoekie schreef:
Maylala schreef:Heb je enig idee hoe ziek, zuur en geschift iemand eruit ziet die kinderen staat te bedreigen?
ehm ja. Om je de waarheid te zeggen wel je. En ik moet zeggen. Dat ik meer schrok van hen die met een schroevedraaier - aard.schilmes. dreigden, dan dat ik "schrok" van die "scherven". Dat ik niet eens de "boosdoener" was, maakt niet uit. Ik zorgde er mede daarom ook wel voor dat ik niet de boosdoener was. Desondanks flikkerde ik toch tot 2x toe in/op zo'n klote muur.

JIj vind ze "effectief" :wink: Ik zeg van niet. Ik zeg dat ik het levensgevaarlijk vind, en ik zeg dat ik liever een of andere mafkees heb die me (mijn kinderen) "bedreigd" (lees angst aanjaagd) met een knuppel - mes weet ik veel. Hij/zij zal mij niks doen.Maar die muur/schutting daarentegen tcoh echt wel.
nou dat ben ik toch niet met je eens hoor smoek,bij glasscherven zien ze het gevaar,als de buurman met een schroevendraaier staat te dreigen,vind ik persoonlijk toch een stuk angstiger overkomen :eek:ik doe trouwens zelf geen van beide hoor :wink:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Suzanne123 schreef:
goud schreef:
Kamy schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ik ben heel blij te horen hoe jullie hierover denken.
Deze kinderen spelen onderling bij elkaar in de tuin en vinden dat ze het recht hebben (en de ouders want dat is toch zooo leuk als ze allemaal samen spelen) om dat ook in onze tuin te doen. De kinderen zijn echt veel en veel ouder dan die van mij dus samen "leuk" spelen is hier totaal niet aan de orde.
Ik wil natuurlijk niet een hele ruzie ontketen als het niet nodig is maar ik ga ze nu minder vriendelijk erop aanspreken en die tip van de prikkeldraad vind ik een hele goeie! Als dat niet helpt wordt het de wijkagent.
Er bestaan ook nog punten. Worden ook gebruikt om katten uit tuinen te weren. Bevestig je óp de schutting. Verder borden op hangen met "betreden op eigen risico", wijkagent inlichten én politiebureau. Schriftelijk, met bewijs dat het gelezen is. En dan gewoon afwachten. Je zou ook in de buurt flyers in de bus kunnen doen met wat voor maatregelen je hebt genomen én waarom je dit doet. Gewoon in vriendelijke bewoordingen. Ik zou het er op aan laten komen. Eens kijken wat het resultaat is.
Dat is ook een hele goede, dat je het op een flyer zet en huis aan huis even bezorgt in de straat (na een mondeling gesprke met de buren). Het is zowiezo vervelend als mensen / kinderen in je tuin komen ... dat hoort en mag niet, en is in dit gevall ook nog potentieel gevaarlijk. Het vervelende is dat je namelijk volgens de wet wel aansprakelijk bent, ook al zou er iets in je eigen tuin gebeuren. Ik zou dan ook zeker nog waarschuwingsbordejs ophangen (op of aan de "buitenkant" van de schutting).

Suzanne
Kom op zeg, je hoeft toch niet met een flyer aan te geven dat je niet wilt dat kinderen over je schutting klimmen??? Is onze samenleving dan al zo ver gezakt?? Je blijft gewoon uit iemand anders tuin als je daar geen toestemming voor hebt.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

smoekie schreef:JIj vind ze "effectief" :wink: Ik zeg van niet. Ik zeg dat ik het levensgevaarlijk vind, en ik zeg dat ik liever een of andere mafkees heb die me (mijn kinderen) "bedreigd" (lees angst aanjaagd) met een knuppel - mes weet ik veel. Hij/zij zal mij niks doen.Maar die muur/schutting daarentegen tcoh echt wel.
GRAPJE hoop ik?? :eek: :eek:

Waarom is het tegenwoordig zo moeilijk om je kinderen stomweg te leren niet op hekken/schuttingen/muurtjes te klimmen, en niet zonder toestemming andermans tuin in te gaan? :denken: Voed je kind op, dan heb je ook geen problemen, al heeft iemand 120 volt op zijn hek/muur/schutting...

Ik wil geen kinderen in mijn tuin, PUNT. Valt niet over te praten. Het is ook voor hun eigen veiligheid. Ik wil ze hier absoluut niet hebben en zal ook zeker bijzonder hard optreden indien nodig. (NO way echter dat ik ze ga bedreigen, wat is dat voor belachelijks?!! Uitfoeteren misschien, ouders aanspreken mits mogelijk ZEKER... maar BEDREIGEN?? Hoe ziek ben je dan.)

Ik heb een keer een klein meisje hier op het tuinpad gehad. Dat kind was te klein om echt mee te praten en was bang en volgens mij ook wat verward. Die heb ik gewoon vriendelijk via het hek de tuin uit begeleid en dat was dat, nooit meer gezien. Maar als ik kinderen zie die willens en wetens proberen mijn tuin in te komen, kan ik heel giftig worden! We hebben al het één en ander aan schade van andermans kinderen gehad; een scheve schutting, afgebroken takken van een struik, kinderen die door de voortuin denderen en de plantjes en het gras vertrappen... Nee, ik accepteer dat niet, zo simpel! Ouders zijn trouwens zowieso meestal nergens te bekennen en als het om schade gaat ook al niet aanspreekbaar, dus...
Afbeelding
Sjoera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier

Ongelezen bericht door Sjoera »

Heb dit met open mond gelezen. Wat vind ik dit erg voor jullie!
Ik zou de ouders toe spreken en zeggen dat je er niet van gediend bent dat hun kinderen in jullie tuin komen. En dat je anders de politie in gaat schakelen. Tevens gewoon even bij de politie langs gaan in je laten informeren wat je er tegen kan doen. Zeker weten dat hun er ook tips voor hebben.

Wij hadden in het begin ook kinderen die zomaar in onze tuin kwamen om hun bal te halen.
Tja, van een Tibetaanse haarbal zijn ze niet bang.....tot op een dag we op de honden van mijn zwager moesten passen (Collie en Akita). Toen waren ze wel bang! Hoewel de Collie meer geluid maakt was het toch die Akita die de meeste indruk maakte. Tot op heden geen last meer van :E:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

smoekie schreef:

De eerst volgende keer dat ze die dreigende psychobuuf de straat uit zien rijden slopen ze je tuin. JIJ bent dan immers de angstfactor voor die kinderen, en de boosdoener in ogen van de ouders. Als je gewoon zorgt dat kinderen zien dat het heel erg pijn gaat doen om over die schutting te willen krijg je tenminste geen tokkenwraak als reactie op jouw tokkendreigementen.

De eerste debiel die ik trouwens een kind zie bedreigen met een mes of knuppel of wat je dan ook nog meer acceptabel anti-koter-gereedschap vindt, is die de mijne trouwens. Wat een ongelooflijk zieke, doorgeslagen engerd ben je dan zeg, bah.
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Célie schreef:
*tweety* schreef:Ik zou nog eens een uitgebreid gesprek met die ouders aangaan en ze duidelijk uitleggen wat de gevolgen kunnen zijn.
Dat die ouders vinden dat andere kinderen in jou tuin moeten kunnen spelen vind ik ook absurt, het JOUW tuin, jij bepaald wie daar over de vloer komt en niet de buurt.
Willen de ouders niet luisteren dan zou ik net als al gezegt is een gesprek aangaan met de wijkagent en vragen of hij met die ouders wil gaan praten.
En wil het niet helpen, prikkeldraad op de schutting.
Och ik kan het je nog sterker vertellen hiernaast heeft de buurvrouw een hele mooie vijver in de tuin maar aangezien de buurvrouw er nooit is (heeft een nieuwe vriend en verblijft liever daar) denken de buurkinderen dat ze zich de tuin kunnen toeeigenen (is helemaal omheind met schutingen van 1.80)en de moeder van die lieve buurtkindertjes heeft zelfs de wijkagent zover gekregen dat die de vijver hebben laten leegpompen want stel je voor er zou wel eens een kind in kunnen verdrinken !!
:eek: :eek: :eek:
Dit is toch niet te geloven?!!!! Ongelooflijk... de koters doen iets onwettigs en jij mag ervoor lijden?!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”