Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond alleen laten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Danny1972
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Bulldog en kruising

Re: Hond alleen laten

Ongelezen bericht door Danny1972 »

Ik moet ze ook wel eens alleen laten voor langere tijd, ik woon alleen. Maar ik heb gewoon hondenluik zodat ze in en uit kunne lopen.
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Ik werk 32 uur en mijn vriend 40 uur.
beide honden lopen gewoon los in de huiskamer en keuken. Laat ze flink rennen en moe maken voordat ik weg ga en als ik thuis kom is mijn tijd weer voor hun. Ik werk onregelmatig dus ze zijn niet vaak lange tijd alleen. Alleen op de donderdag heeft mijn vriend koopavond dus of ik dan een middag of dag dienst draai ze zijn dan gewoon wel 8 uur alleen. Verder probeer het een beetje in te plannen. Maar ze maken er geen problemen van zolang ik voor en na het werken maar genoeg tijd voor ze heb....
Sjoera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sjoera »

Wij trainen Taiko nu al.
Ik ga regelmatig boodschappen doen of naar vrienden en de buurvrouw. Normaal heb ik Taiko in de bench als ik langer weg ben, maar nu laat ik hem ook vaker los lopen in de kamer.

Nu heb ik weer wat sollicitaties lopen, dus als er wat uitkomt zullen ze alleen moeten kunnen zijn. Ik zou het liefste part-time willen werken, maar op dit moment is iedere baan goed. Als ik maar weer aan het werk kom. Ben het thuis zitten nu wel erg beu.
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Hier hebben ze met zijn 2en de hele tuin tot hun beschikking, 3 plekken om droog en uit de wind te liggen en voldoende water en in de zomer zelfs een zwembad speciaal voor hun :)
Hier zitten ze max 8 uurtjes op een dag alleen. mijn vriend begint al vroeg met werken en ik ben 8 uur/half 9 weg en halverwege de middag/einde van de middag is hij meestal al weer thuis.

Maar daar tegen over staat ook weer dat ze beiden 3 a 4x per week een dagdeel mee naar de club gaan (maandag t/m donderdagavond vanaf 7 uur en zaterdagmiddag vanaf 1 uur en dan soms zondagochtend nog). En daarbij worden ze goed uitgelaten. En ze vermaken zich prima in de tuin samen.

Ik zou dit nooit doen als ze in de bench zouden moeten blijven. Dat gebeurt hier alleen als het heel slecht weer is en mijn vriend moet weg en zeker weet dat ik binnen 30 min thuis ben.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”