Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welkom Toby....maar hoe dat bijten afleren.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jonas_BE
Vaste gebruiker

Welkom Toby....maar hoe dat bijten afleren.

Ongelezen bericht door Jonas_BE »

Beste mensen,

Ons gezin overweegt weer sterk de aankoop van een hond.

Echter zijn wij geremd omdat mijn vader allergisch was voor onze vorige hond (west highland white terrier). Na een viertal maanden kreeg hij plots last(rode en pijnlijke ogen, jeuk en plekken op vooral de armen) en moesten we hem wegdoen.
Vreemd genoeg was hij niet allergisch aan onze eerste hond(een kruising waarvan we de rassen van vader en moeder niet kenden, hond moest geschoren worden en verloor veel haar als we dit uitstelden).
Van vele mensen krijgen we nu tegenstrijdige informatie(haar zou de boosdoener zijn, maar onze west highland verloor quasi geen haar, terwijl onze eerste dit dus wel deed). Huidschilfers zou ook een boosdoener kunnen zijn, maar een lijst met hondenrassen die weinig schilfers produceren vindk niet(wel algemene lijsten met hypo-allergenische rassen, maar daar komt de west highland soms ook in voor....).
Ook voor een poedel is mijn vader allergisch(vooral rode jeukende ogen).
Zijn er mensen die weet hebben van honden waar mijn pa wel eventueel tegen bestand is (wetende dat hij ook rode ogen krijgt van poedels).

Vriendelijke groet,
Jonas

P.S.: het is uiteraard overduidelijk dat wij enkel een hond in huis halen als we zeker weten dat mijn vader er geen last van heeft
Laatst gewijzigd door Jonas_BE op 29 apr 2010 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Re: vader allergisch===>zelfs aan poedels

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

een labradoodle schijnt voor mensen met allergie goed te zijn...
maar rete duur..

maar vind het vreemd dat je vader pas naar een paar maanden ziek werd..
ik ben bv allergisch voor katten en ik merk het al naar 5 minuten
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Nanna schreef:
Jonas_BE schreef: Echter zijn wij geremd omdat mijn vader allergisch was voor onze vorige hond. Na een viertal maanden kreeg hij plots last(rode en pijnlijke ogen, jeuk en plekken op vooral de armen) en moesten we hem wegdoen.
Dat bedoel je vast niet zo, maar ik moest er wel verschrikkelijk om lachen :smile: :smile:

:smile: :smile:

Oh en on topic zal je wel bekend zijn met de zogenaamde anti allergische honden genaamd de labradoodle. Kost wel een beetje maar dan heb je ook wat :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

Nanna schreef:
smoekie schreef:[
on topic zal je wel bekend zijn met de zogenaamde anti allergische honden genaamd de labradoodle. Kost wel een beetje maar dan heb je ook wat :F:
Nee, dat zou ik ook niet doen. Vader kan niet tegen poedels en als er iets hypo-allergeen is zijn die het wel.

Nee ok, maar van hetgeen ik nog niet zolang geleden gelezen heb is het juist een bepaald gefokte poedel met een bepaalde vacht die er juist voor zou zorgen dat mensen met een allergie voor honden deze (doodles) juist wel zouden kunnen halen. Ook had dat geloof ik met een bepaalde generatie te maken die pas daadwerkelijk gehouden zouden kunnen worden door mensen met een allergie voor honden.Met andere woorden al ben je allergisch voor een poedel (zijn uiteraard lang niet allemaal hetzelfde en hebben lang niet allemaal dezelfde beharing) zou het juist met een labradoodle wel grote kans van slagen hebben.

Daarbij als ze er al over zouden denken is het lijkt mij een logisch iets zo'n doodle bij een fokker vandaan te halen die aangesloten is bij ALFA-Europe. Daarmee verzeker je je in ieder geval dat mocht je toch ook voor die pup allergisch blijken te zijn je contact op moet nemen met de fokker. (en de fokker weer met ALFA) Dan wordt de betreffende pup op allergievriendelijkheid getest en wordt er (dat is vastgelegd in de koopovereenkomst) naar een gepaste oplossing gezocht. En moet er uiteindelijk besloten worden tot herplaatsing omdat het gewoon niet anders kan de betreffende fokker kosteloos de pupkoper helpt met het herplaatsen en ook de kosten (als die er al zijn) voor zijn rekening neemt.

Kan me niet voorstellen dat een bij ALFE aangesloten fokker de regels aan zijn laarzen zou lappen met het risico als er een klacht hierover zou komen er dan als fokker zijnde uit geknikkerd zou worden.

Dus ik snap wel wat je bedoelt, maar zelf zou ik als ik het zou willen proberen mijn hond bij zo een fokker vandaan halen. Mocht het dan blijken dat ik ook niet tegen een labradoolde zou kunnen ik er toch van verzekerd ben dat ik niet naar mijn "geld" kan fluiten en zonder geld en een paar honderd euro armer zou komen te staan :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Jonas_BE
Vaste gebruiker

smoekie schreef:
Nanna schreef:
Jonas_BE schreef: Echter zijn wij geremd omdat mijn vader allergisch was voor onze vorige hond. Na een viertal maanden kreeg hij plots last(rode en pijnlijke ogen, jeuk en plekken op vooral de armen) en moesten we hem wegdoen.
Dat bedoel je vast niet zo, maar ik moest er wel verschrikkelijk om lachen :smile: :smile:

:smile: :smile:

Oh en on topic zal je wel bekend zijn met de zogenaamde anti allergische honden genaamd de labradoodle. Kost wel een beetje maar dan heb je ook wat :F:
Precies....ik zoek dus mensen die me kunnen vertellen hoe het precies komt dat hij poedels niet kan verdragen. Mss heeft een poedel een eigenschap waardoor hij er wel op reageert, een eigenschap dat een ander ras niet heeft.

(maar eigenlijk heb'k de hoop al opgegeven...)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Jonas_BE schreef:Precies....ik zoek dus mensen die me kunnen vertellen hoe het precies komt dat hij poedels niet kan verdragen. Mss heeft een poedel een eigenschap waardoor hij er wel op reageert, een eigenschap dat een ander ras niet heeft.

Je kunt voor de ene hond van een ras allergisch zijn en voor de andere niet...
Poedels worden vrijwel altijd goed verdragen door allergische mensen, maar inderdaad is het probleem vaak de huidschilfers. Poedels zijn echt niet anders dan andere rassen, maar het kan dus wel degelijk aan dit ene exemplaar liggen.

Maar is je vader getest? Dat zou ik eerst laten doen. Want dat er pas na vier maanden klachten kwamen is wel gek.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Jonas_BE
Vaste gebruiker

smoekie schreef:
Nanna schreef:
smoekie schreef:[
on topic zal je wel bekend zijn met de zogenaamde anti allergische honden genaamd de labradoodle. Kost wel een beetje maar dan heb je ook wat :F:
Nee, dat zou ik ook niet doen. Vader kan niet tegen poedels en als er iets hypo-allergeen is zijn die het wel.

Nee ok, maar van hetgeen ik nog niet zolang geleden gelezen heb is het juist een bepaald gefokte poedel met een bepaalde vacht die er juist voor zou zorgen dat mensen met een allergie voor honden deze (doodles) juist wel zouden kunnen halen. Ook had dat geloof ik met een bepaalde generatie te maken die pas daadwerkelijk gehouden zouden kunnen worden door mensen met een allergie voor honden.Met andere woorden al ben je allergisch voor een poedel (zijn uiteraard lang niet allemaal hetzelfde en hebben lang niet allemaal dezelfde beharing) zou het juist met een labradoodle wel grote kans van slagen hebben.

Daarbij als ze er al over zouden denken is het lijkt mij een logisch iets zo'n doodle bij een fokker vandaan te halen die aangesloten is bij ALFA-Europe. Daarmee verzeker je je in ieder geval dat mocht je toch ook voor die pup allergisch blijken te zijn je contact op moet nemen met de fokker. (en de fokker weer met ALFA) Dan wordt de betreffende pup op allergievriendelijkheid getest en wordt er (dat is vastgelegd in de koopovereenkomst) naar een gepaste oplossing gezocht. En moet er uiteindelijk besloten worden tot herplaatsing omdat het gewoon niet anders kan de betreffende fokker kosteloos de pupkoper helpt met het herplaatsen en ook de kosten (als die er al zijn) voor zijn rekening neemt.

Kan me niet voorstellen dat een bij ALFE aangesloten fokker de regels aan zijn laarzen zou lappen met het risico als er een klacht hierover zou komen er dan als fokker zijnde uit geknikkerd zou worden.

Dus ik snap wel wat je bedoelt, maar zelf zou ik als ik het zou willen proberen mijn hond bij zo een fokker vandaan halen. Mocht het dan blijken dat ik ook niet tegen een labradoolde zou kunnen ik er toch van verzekerd ben dat ik niet naar mijn "geld" kan fluiten en zonder geld en een paar honderd euro armer zou komen te staan :wink:
Zo een Doodle is wel een hele dure zaak, we zoeken eigenlijk een 'gewoon' ras.
Zou een draadharige Fox Terriër soelaas kunnen brengen? (zijn we hier allemaal wild van)
Jonas_BE
Vaste gebruiker

Marjoleine schreef:
Jonas_BE schreef:Precies....ik zoek dus mensen die me kunnen vertellen hoe het precies komt dat hij poedels niet kan verdragen. Mss heeft een poedel een eigenschap waardoor hij er wel op reageert, een eigenschap dat een ander ras niet heeft.

Je kunt voor de ene hond van een ras allergisch zijn en voor de andere niet...
Poedels worden vrijwel altijd goed verdragen door allergische mensen, maar inderdaad is het probleem vaak de huidschilfers. Poedels zijn echt niet anders dan andere rassen, maar het kan dus wel degelijk aan dit ene exemplaar liggen.

Maar is je vader getest? Dat zou ik eerst laten doen. Want dat er pas na vier maanden klachten kwamen is wel gek.

Wel onze tweede hond hadden we als kleintje en een bevriende studente dierenarts vertelde me dat pups vaak goed verdragen worden, maar dat de problemen beginnen als ze ouder worden(en er dus veranderingen optreden in de vacht, huidschilfers).
smoekie
Zeer actief

Bij de Labradoodle is het zo heb ik begrepen juist de multigeneratie die er voor bijna 100% voor zorgt dat als men allergisch is voor honden zij geen allergische reactie krijgen.Dus tis niet zo dat je een koningspoedel kunt nemen omdat deze "gebruikt" wordt. Dus ja, wat er dan nog overblijft????

Jonas_BE schreef:Zo een Doodle is wel een hele dure zaak, we zoeken eigenlijk een 'gewoon' ras.
Zou een draadharige Fox Terriër soelaas kunnen brengen? (zijn we hier allemaal wild van)
Ja tis idd een aardig kostenplaatje wat er aan vast hang, maar als men zo graag een hond zou willen zou dat voor mij de enige hond zijn die ik zou proberen omdat je daar toch ergens wel een soort van "garantie" bij krijgt dat je straks niet een heleboel geld kwijt bent als je toevallig toch de pech hebt ook daar allergisch voor te zijn plus dat de fokker jou kosteloos helpt bij het herplaatsen en eventuele kosten ook voor rekening van de fokker zijn. Bij een ander (bijv de fox terrier) heb je toch weer grote kans dat je deze ok weer zult moeten herplaatsen en je je geld "kwijt" bent. Proberen kan natuurlijk altijd maar tis dan de hond die straks weer naar de zoveelste baas moet vertrekken omdat die niet gehouden kan worden. :19:

Succes in ieder geval met zoeken.

Edit: Bij een goede doodle fokker krijg je ook de kans vooraf dusdanig met de hond in contact te komen om te zien of men de hond idd "verdraagt" als je echt allergisch bent voor de hond zal je vader dat hoogstwaarschijnlijk bijna direct al merken.

Bij andere pups zou het misschien kunnen zijn doordat de vacht anders wordt dat het pas na verloop van tijd is, maar zo is dat als het goed is bij de doodles niet wat de reden is dat zij mens vaak van te voren al in aanraking willen laten komen met de pups. Iemand die desondanks allergisch zou zijn zou dat gelijk al merken. (zo heb ik het gelezen tenminste)
Jonas_BE
Vaste gebruiker

smoekie schreef:

Bij de Labradoodle is het zo heb ik begrepen juist de multigeneratie die er voor bijna 100% voor zorgt dat als men allergisch is voor honden zij geen allergische reactie krijgen.Dus tis niet zo dat je een koningspoedel kunt nemen omdat deze "gebruikt" wordt. Dus ja, wat er dan nog overblijft????

Jonas_BE schreef:Zo een Doodle is wel een hele dure zaak, we zoeken eigenlijk een 'gewoon' ras.
Ja tis idd een aardig kostenplaatje wat er aan vast hang, maar als men zo graag een hond zou willen zou dat voor mij de enige hond zijn die ik zou proberen omdat je daar toch ergens wel een soort van "garantie" bij krijgt dat je straks niet een heleboel geld kwijt bent als je toevallig toch de pech hebt ook daar allergisch voor te zijn plus dat de fokker jou kosteloos helpt bij het herplaatsen en eventuele kosten ook voor rekening van de fokker zijn. Bij een ander (bijv de fox terrier) heb je toch weer grote kans dat je deze ok weer zult moeten herplaatsen en je je geld "kwijt" bent. Proberen kan natuurlijk altijd maar tis dan de hond die straks weer naar de zoveelste baas moet vertrekken omdat die niet gehouden kan worden. :19:

Succes in ieder geval met zoeken.

Edit: Bij een goede doodle fokker krijg je ook de kans vooraf dusdanig met de hond in contact te komen om te zien of men de hond idd "verdraagt" als je echt allergisch bent voor de hond zal je vader dat hoogstwaarschijnlijk bijna direct al merken.

Bij andere pups zou het misschien kunnen zijn doordat de vacht anders wordt dat het pas na verloop van tijd is, maar zo is dat als het goed is bij de doodles niet wat de reden is dat zij mens vaak van te voren al in aanraking willen laten komen met de pups. Iemand die desondanks allergisch zou zijn zou dat gelijk al merken. (zo heb ik het gelezen tenminste)
Bedankt voor de nuttige info.

Zijn er doodlefokkers bekend in België(moeilijk te vinden in ieder geval).
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zolang je niet weet waar je vader precies allergiesch voor is kun je geen hond aanschaffen.
Voor iedere allergie patiént ligt dat ergens anders.
De doodle is ook niet geschikt voor iedere allergie patient.
Er zijn er ondertussen ook al wat verhuist en weggedaan daarom.
Een allergie krijg je soms niet van de ene op de andere dag ,dat kun je ook opbouwen.
Ja en dan blijkt dat je je vader weg moet doen na 4 maanden. :lol1:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Jonas_BE
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef:Zolang je niet weet waar je vader precies allergiesch voor is kun je geen hond aanschaffen.
Een allergie krijg je soms niet van de ene op de andere dag ,dat kun je ook opbouwen.
Hehe, zijn er dan specifieke tests waardoor we kunnen uitmaken welke honden eventueel wel kunnen?
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Jonas_BE schreef:
bouvierpoedel schreef:Zolang je niet weet waar je vader precies allergiesch voor is kun je geen hond aanschaffen.
Hehe, zijn er dan specifieke tests waardoor we kunnen uitmaken welke honden eventueel wel kunnen?
dat weet ik niet maar zeker test om te uitvinden of je allergisch bent voor huidschilfers...

en het is ook een kwestie van gewening.. ik ben ook allergisch voor huidschilfers.. en had de eerste twee maand heel veel last van mijn ogen en nu niet meer...

eigenijk alleen bij jackrussels nog.. :scratch:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Jonas_BE schreef:Hehe, zijn er dan specifieke tests waardoor we kunnen uitmaken welke honden eventueel wel kunnen?
Die schijnen er wel te zijn maar volgens mij niet in Europa.

Vrienden van ons in de US hebben dat laten doen. Daar kwam de soft coated wheaten terrier uiteindelijk als enige optie uit (is een knipras, die ruien dus niet), en die hebben ze al jaren tot volle tevredenheid. Geen enkele allergische reactie.
Maar misschien is het verstandig om eerst eens uitgebreid op de koffie te gaan bij een fokker van zo'n ras en je vader daar een middag tussen de honden te zetten.
Kijken wat er gebeurt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
smoekie
Zeer actief

Jonas_BE schreef:Zijn er doodlefokkers bekend in België(moeilijk te vinden in ieder geval).
In België zou ik niet weten maar ik heb hieronder wel een paar Nederlandse fokkers die bij ALFA europe zijn aangesloten:
http://www.alfa-europe.org/NL/ontstaan_ALFA-Europe.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Panningen > http://www.cymbrogi-labradoodles.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nes (Dongeradeel) > http://www.cymbrogi-labradoodles.com/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Velserbroek > http://www.labradoodleasd.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Er zullen er ongetwijfeld wel meer zijn, en waarschijnlijk ook wel in België (bij goed zoeken) maar mocht je al interesse hebben om uiteindelijk misschien toch een doodle aan te schaffen zou ik zoals ik al zei een doodle bij een fokker vandaan willen die bij hen is aangesloten en ook via hun regelement fokt. Dan ben je op een dusdanige manier ervan verzekerd dat welk onderzoek er ook gedaan kan en moet worden ook daadwerkelijk gedaan is. Je krijgt bij hen een AES stamboom, een DNA profiel. De verzekering dat mocht je vader ondanks alle goede voorlichting en ondanks eventuele eerdere kennismaking met de hond toch allergisch blijken te zijn jullie je geld niet kwijt zijn en zij je(jullie) verder helpen met het herplaatsen van de hond etc etc.

Uiteraard kun je je hond bij een meerdere fokkers halen (er zullen er genoeg zijn) maar dan is het toch een beetje op hoop van "zegen" denk ik zelf als deze niet bij hen zijn aangesloten. En mocht het onverhoopt toch niet goed gaan je weinig hebt om over te "klagen" zeg maar. :wink:

succes
Triplefox
Zeer actief
Mijn ras(sen): Fox Terrier
Kerry Blue Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Triplefox »

Jonas_BE schreef: Zou een draadharige Fox Terriër soelaas kunnen brengen? (zijn we hier allemaal wild van)
Wij hebben een draadhaar Fox genomen vanwege de allergie van mijn vriendin, we hebben eerst 10 dagen een hond van de fokker in huis gehad om haar langere tijd in aanraking te laten zijn met "de bron", dat ging helemaal goed en hebben we de stap genomen.
Haar allergie is er niet minder op geworden maar van de Fox heeft ze alleen wat last op het moment dat ze ook erge last heeft van hooikoorts, dit zijn slechts een paar weken per jaar en met frequent handen wassen en iedere avond een schoon kussensloop is het prima te doen.
Sinds 3 jaar hebben we een Kerry Blue erbij ook vanwege de vacht, hier heeft ze nog minder last van tenzij... ze hem gaat kammen en borstelen in de weken dat ze last heeft van hooikoorts.
De Fox moet geplukt worden, na het plukken is het wel een paar weken wat minder gunstig, de huid geeft dan een wat vettige substantie af die haar allergie erg kan triggeren, de Kerry knip je kort en dan is het geen probleem, wij hebben hier zelfs een Kerry in showtrim rond lopen en dat geeft best wel wat meer onderhoud en gekam maar dan nog is het prima te doen.
Misschien eens informeren bij fokkers of de clubs van deze rassen of er misschien mogelijkheden zijn om een "testdrive" te doen met een hond zodat je geen pup op de gok hoeft te kopen en na verloop van tijd moet herplaatsen.
Persoonlijk zou ik naar een Kerry kijken, deze zijn toch nog wat makkelijker wbt allergie, het kan ook een perfecte gezinshond zijn maar wel een ras wat duidelijke sturing nodig heeft.
Mocht je meer info willen kan je me PB'en.
Jonas_BE
Vaste gebruiker

Triplefox schreef:
Jonas_BE schreef: Zou een draadharige Fox Terriër soelaas kunnen brengen? (zijn we hier allemaal wild van)
Wij hebben een draadhaar Fox genomen vanwege de allergie van mijn vriendin, we hebben eerst 10 dagen een hond van de fokker in huis gehad om haar langere tijd in aanraking te laten zijn met "de bron", dat ging helemaal goed en hebben we de stap genomen.
Haar allergie is er niet minder op geworden maar van de Fox heeft ze alleen wat last op het moment dat ze ook erge last heeft van hooikoorts, dit zijn slechts een paar weken per jaar en met frequent handen wassen en iedere avond een schoon kussensloop is het prima te doen.
Sinds 3 jaar hebben we een Kerry Blue erbij ook vanwege de vacht, hier heeft ze nog minder last van tenzij... ze hem gaat kammen en borstelen in de weken dat ze last heeft van hooikoorts.
De Fox moet geplukt worden, na het plukken is het wel een paar weken wat minder gunstig, de huid geeft dan een wat vettige substantie af die haar allergie erg kan triggeren, de Kerry knip je kort en dan is het geen probleem, wij hebben hier zelfs een Kerry in showtrim rond lopen en dat geeft best wel wat meer onderhoud en gekam maar dan nog is het prima te doen.
Misschien eens informeren bij fokkers of de clubs van deze rassen of er misschien mogelijkheden zijn om een "testdrive" te doen met een hond zodat je geen pup op de gok hoeft te kopen en na verloop van tijd moet herplaatsen.
Persoonlijk zou ik naar een Kerry kijken, deze zijn toch nog wat makkelijker wbt allergie, het kan ook een perfecte gezinshond zijn maar wel een ras wat duidelijke sturing nodig heeft.
Mocht je meer info willen kan je me PB'en.
Alvast bedankt voor de nuttige info.

Weet jij of jouw vriendin allergisch is voor poedels?
bouvierpoedel
Zeer actief

Als je een fox draadhaar vergelijkt met een WHW terrier dan liggen ze qua haartype niet veel uit elkaar.
Dus .................niet echt aan te raden.
Triplefox
Zeer actief
Kerry Blue Terrier
Contacteer:

Jonas_BE schreef: Alvast bedankt voor de nuttige info.
Weet jij of jouw vriendin allergisch is voor poedels?
Niet heel erg maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van het "onderhoud" v/d hond.
Wij hebben een poos zeer regelmatig 2 grote poedels over de vloer gehad, het waren showhonden die regelmatig werden gewassen en geborsteld maar wel redelijk lang in hun vacht zaten.
Soms had ze wel wat last van de poedels en niet van onze Fox of Kerry.. dus ja heel afhankelijk van de situatie lijkt me.
Triplefox
Zeer actief
Kerry Blue Terrier
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:Als je een fox draadhaar vergelijkt met een WHW terrier dan liggen ze qua haartype niet veel uit elkaar.
Zeg je dat op basis van ervaring of kennis?
Jonas_BE
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef:Als je een fox draadhaar vergelijkt met een WHW terrier dan liggen ze qua haartype niet veel uit elkaar.

Ik dacht toch dat er een duidelijk verschil tussen de twee haartypes zat...(kan me vergissen hoor).
bouvierpoedel
Zeer actief

Alle 2 plukhonden hé.

Maar ik zit net te denken dat .
Is jullie westy omstreeks de tijd dat je vader allergie begon te vertonen bij de trimmer geweest.??
En daar geplukt met krijt of gewassen .??
Of hebben jullie de hond zelf behandeld met vlooien middel/pipetten of lekker geurtje of gewassen.??
Jonas_BE
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef:Alle 2 plukhonden hé.

Maar ik zit net te denken dat .
Is jullie westy omstreeks de tijd dat je vader allergie begon te vertonen bij de trimmer geweest.??
En daar geplukt met krijt of gewassen .??
Of hebben jullie de hond zelf behandeld met vlooien middel/pipetten of lekker geurtje of gewassen.??
Geen idee(ik was toen te klein om dat te beseffen, zal het vanavond eens aan mijn ouders vragen).

Wat ik wel weet is dat we hem nogal vaak wasten (hij hield daar echt van).
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik vond het een vreemd verhaal maar op de reunie van Odin's nestje laatste hoorde ik dat een stel die zijn broerdje heeft ook een van de 2 allergisch ongeveer dezelfde symptomen als jij beschrijft. Ze zijn er toen toevallig achter gekomen dat ze dus voor een aussie niet allergisch was. En nu hebben ze heel veel plezier van een hond.

Maar als je deze hond overweegt moet je wel eerst beseffen dat het een hond is die heel wat nodig heeft van zijn baas. Ze zijn verre van de makkelijkste er je moet ze goed bezig houden. Honden dus waar veel tijd en energie in gaat zitten.

Als je dat allemaal leuk vind en je een beetje hebt verdiept kun je natuurlijk eens bij mensen langsgaan die zo'n hond hebben kijken of het voor jullie vader ook zo geld.

Ik vind het verhaal nog steeds opvallend omdat ze dus niet tegen een bordercollie kon maar wel tegen een australian shepherd :19: maar wie weet :wink:
Jonas_BE
Vaste gebruiker

corason del perro schreef:Ik vond het een vreemd verhaal maar op de reunie van Odin's nestje laatste hoorde ik dat een stel die zijn broerdje heeft ook een van de 2 allergisch ongeveer dezelfde symptomen als jij beschrijft. Ze zijn er toen toevallig achter gekomen dat ze dus voor een aussie niet allergisch was. En nu hebben ze heel veel plezier van een hond.

Maar als je deze hond overweegt moet je wel eerst beseffen dat het een hond is die heel wat nodig heeft van zijn baas. Ze zijn verre van de makkelijkste er je moet ze goed bezig houden. Honden dus waar veel tijd en energie in gaat zitten.

Als je dat allemaal leuk vind en je een beetje hebt verdiept kun je natuurlijk eens bij mensen langsgaan die zo'n hond hebben kijken of het voor jullie vader ook zo geld.

Ik vind het verhaal nog steeds opvallend omdat ze dus niet tegen een bordercollie kon maar wel tegen een australian shepherd :19: maar wie weet :wink:

Ergens zal er idd wel een ras bestaan waar hij geen last van heeft, maar via dit forum hoop ik dus ervaringen/tips te sprokkelen.

Alvast bedankt!
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Allergieën bouw je op dus het is heel normaal dat je vader pas na 4 mnd last kreeg. Ook heeft iemands weerstand veel invloed op een allergie. Stel dat hij ook hooikoorts heeft of bv een milde allergie voor iets waar hij op dat moment veel mee in aanraking komt heb je een veel grotere kans dat je vader ook gaat reageren op de hond. Allergie is een (overdreven) afweerreactie van je lichaam, als dat al om iets anders geactiveerd is heb je meer kans op reacties op andere dingen.

De enige mogelijkheid om erachter te komen voor welk ras je vader niet allergisch is, is op bezoek gaan bij mensen die er 1 (of meer) hebben. En dan eerlijk kijken zonder medicatie.
Ga een paar keer op bezoek en laat je vader goed knuffelen met de honden en daarna eens aan zijn gezicht zitten. Is er een kleine reactie, niet doen dan.
Er zijn geen hondenrassen waar niemand allergisch voor is. Er zijn ook mensen allergisch voor naakthonden of Labradoodles en je kunt ook nog van de ene hond van een ras meer last hebben dan van de ander.

Voor mensen met aanleg tot allergieën en het opbouwen ervan is het belangrijk dat het lichaam s'nachts kan herstellen.
Dus geen hond op de slaapkamer.En wellicht is een ionisator/luchtreiniger s'nachts op de slaapkamer een goed idee.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Je zou ook een allergoloog om advies kunnen vragen. Ik weet niet welke testen ze allemaal uit kunnen voeren, maar wel een boel. Ik denk niet specifiek voor rassen, maar wel bijvoorbeeld voor schilfers of haar of stof of vlooienmiddel. En nee, ik verzin dat niet, een allergoloog bestaat echt. Je zou ook even kunnen googlen op 'allergoloog' en 'hond', ik vind dan allerlei ervaringsverhalen.
anja68
Actief
Mijn ras(sen): kruising maltheser/shishu,en een
tibetaanse terrier,
Contacteer:

Ongelezen bericht door anja68 »

mijn dochter was vroeger ook allergies voor honden,
maar bij een york-shire terrier had ze geen last,
bij navraag klopte dat ook wel, ze hebben geen ruiperiode en geen haarverlies,
te vergelijken een beetje met mensenhaar,ze hebben ook ander haar dan andere honden,zijdezacht toch wel..
dus misschien is dat wat voor jullie..

grtjes anja :roos:
Afbeelding
grtjes anja,en een poot van shynie en myra.
leer de mens kennen,en je gaat vanzelf van dieren houden.
Misty 2
Actief

Ongelezen bericht door Misty 2 »

StormenRoxy schreef:een labradoodle schijnt voor mensen met allergie goed te zijn...
maar rete duur..

Een allergie bouw je op, ik heb van mijn geboorte tot ik 35, was altijd katten in huis gehad.
En toen ineens was er daar die allergie , die zo erg was dat ik met loeiende sirene naar het ziekenhuis moest, anders was ik gestikt. Na veel onderzoeken kwamen ze er achter dat dat door de kat kwam en als ik nu bij iemand kom met een kat heb ik het inderdaad met 5 minuten al benauwd. Behalve bij de katten van mijn zoon ( en dat begrijp ik soms ook niet).
Dus erg vreemd is het niet dat het pas na 4 maanden begint.
Groetjes, Corrie en Misty
smoekie
Zeer actief

Misty 2 schreef:
StormenRoxy schreef:een labradoodle schijnt voor mensen met allergie goed te zijn...
maar rete duur..

Een allergie bouw je op, ik heb van mijn geboorte tot ik 35, was altijd katten in huis gehad.
En toen ineens was er daar die allergie , die zo erg was dat ik met loeiende sirene naar het ziekenhuis moest, anders was ik gestikt. Na veel onderzoeken kwamen ze er achter dat dat door de kat kwam en als ik nu bij iemand kom met een kat heb ik het inderdaad met 5 minuten al benauwd. Behalve bij de katten van mijn zoon ( en dat begrijp ik soms ook niet).
Dus erg vreemd is het niet dat het pas na 4 maanden begint.

Dat klopt. Maar eenmaal opgebouwd en in de buurt van een hond/kat of wat dan ook waar je allergisch voor bent komt het 9 vd 10x toch echt (nagenoeg) "direct" tot uiting.

Dus als de vader nu dicht in de buurt zou zijn van een labradoodle of welk ander soort ras die "bekend" staan als anti allergisch is dat vaak toch wel heel snel al op te merken. Vandaar dat fokkers van doodles vaak ook aangeven dat het goed is voor daadwerkelijk tot de koop over te gaan wat tijd door te brengen met de hond(en).

Komen de allergie verschijnselen drict of pas bij thuiskomst of in je slaap tot uiting dan is het wel duidelijk dat de doodle (of welk andere) het beste kan blijven zitten waar hij/zij zit. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”