Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond alleen laten
Moderator: moderatorteam
-
mwillow
Re: Hond alleen laten
Ik vind elk uur opgesloten in een bench er 1 te veel, laat staan 8. Mijn honden gaan lekker in een hondbestendige ruimte of zoals nu met de goldens gewoon de gehele benedenverdieping.
Als ik fulltime of 32 uur zou werken, zou ik iets regelen dat de honden tussen de middag uitgelaten worden. Of door mezelf of door familie, buren of wat dan ook.
Als ik fulltime of 32 uur zou werken, zou ik iets regelen dat de honden tussen de middag uitgelaten worden. Of door mezelf of door familie, buren of wat dan ook.
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik vind 8 uur in een bench echt not done....triest bijna..
Toen Luna nog in de bench lag, was dat nooit meer dan 3 hooguit 4 uurtjes en dat vond ik zelf al vreselijk lang.
Nu is ze nog steeds maximaal 4 uurtjes per dag alleen thuis, maar ik snap dat ik daarin in een luxe positie verkeer.
8 uur alleen thuis vind ik een max, mits langzaam opgebouwd en voldoende bewegingsvrijheid.
Daarbij is het voor mij logisch dat als de hond een aantal uren alleen thuis moet zitten, daar een behoorlijke wandeling aan vooraf gaat.
Toen Luna nog in de bench lag, was dat nooit meer dan 3 hooguit 4 uurtjes en dat vond ik zelf al vreselijk lang.
Nu is ze nog steeds maximaal 4 uurtjes per dag alleen thuis, maar ik snap dat ik daarin in een luxe positie verkeer.
8 uur alleen thuis vind ik een max, mits langzaam opgebouwd en voldoende bewegingsvrijheid.
Daarbij is het voor mij logisch dat als de hond een aantal uren alleen thuis moet zitten, daar een behoorlijke wandeling aan vooraf gaat.
- Moos
- Zeer actief
Ik ben mijn eigen uitlaat als ik werkEline* schreef:Moos schreef:Ik de bench vind ik een uur of 3-4 wel de max. Hele dagen in een bench vind ik niet kunnen.
En het maakt voor mij ook veel verschil of een hond alleen is of met meerdere, dan zijn ze nooit echt alleen natuurlijk. Hier hebben ze van pup af aan, rustig opbouwen, geleerd tot zo'n 4-5 uur achter elkaar alleen te zijn. Dat was dan ook meteen het langste wat ze alleen waren.
.precies, helemaal mee eens. Op de dagen dat ik werk heb ik uitlaat en het is de reden dat ik 2 honden heb. Een hond alleen is ook echt alleen.
En een bench vind ik geen ding om een hond 8 uur in op te sluiten. Dat neigt in mijn ogen echt naar fors benchmisbruik.
En nou ja, hele dagen in de bench vind ik niet eens een discussiepunt eigenlijk

-
Sandor
Ik vind niet dat je een hond thuis in een bench mag opsluiten, enkel in noodgevallen of om ze te laten wennen aan de bench. Als het niet anders kan, moet je niet aaan een hond beginnen.
Je hond in je huis meerdere uren alleen opsluiten (overdag) vind ik eigenlijk ook niet ideaal. Enkel in de tuin kan dat.
Je hond in je huis meerdere uren alleen opsluiten (overdag) vind ik eigenlijk ook niet ideaal. Enkel in de tuin kan dat.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Hoezo kan dat alleen in de tuinSandor schreef:Ik vind niet dat je een hond thuis in een bench mag opsluiten, enkel in noodgevallen of om ze te laten wennen aan de bench. Als het niet anders kan, moet je niet aaan een hond beginnen.
Je hond in je huis meerdere uren opsluiten (overdag) vind ik eigenlijk ook niet ideaal. Enkel in de tuin kan dat.
Mijn hond mag zowel binnen als in de tuin niet plassen en het oppervlakte binnen is groter dan de tuin...
-
Angelique.
Ik ben daar echt heel erg in
Als het echt echt echt niet anders kan mogen ze max 5 uur alleen blijven en dan splits ik ze op in 2 groepjes omdat ik dat zelf veiliger vind voor het geval dat....(je weet maar nooit)
de ene helft heeft dan een eigen kamer en de andere helft de keuken/gang.
Maar ik ben in principe eigenlijk altijd thuis op boodschappen doen na dan, moeten we naar een verjaardag of 1 of ander feestje hebben we 3 vaste oppassers, dat zijn mensen die ook met ons trainen en mee naar shows gaan dus die onze honden heel goed kennen.
Als het echt echt echt niet anders kan mogen ze max 5 uur alleen blijven en dan splits ik ze op in 2 groepjes omdat ik dat zelf veiliger vind voor het geval dat....(je weet maar nooit)
de ene helft heeft dan een eigen kamer en de andere helft de keuken/gang.
Maar ik ben in principe eigenlijk altijd thuis op boodschappen doen na dan, moeten we naar een verjaardag of 1 of ander feestje hebben we 3 vaste oppassers, dat zijn mensen die ook met ons trainen en mee naar shows gaan dus die onze honden heel goed kennen.
-
Sita
- Zeer actief
Ik vind het juist eng als ze alleen in de tuin kunnen. Nu is onze voortuin gelijk onze tuin, andere kant is water. Zou doodsbenauwd zijn dat ze continue zitten te blaffen als er iemand langs komt of dat iemand ze meeneemt uit de tuin. Nee hoor, laat ze maar lekker binnen zitten.Sandor schreef:Ik vind niet dat je een hond thuis in een bench mag opsluiten, enkel in noodgevallen of om ze te laten wennen aan de bench. Als het niet anders kan, moet je niet aaan een hond beginnen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
Sandor
dat is echt zieligNee hoor, laat ze maar lekker binnen zitten.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mijn honden hebben drie verdiepingen tot hun beschikking, ik kan hier niets zielig aan vindenSandor schreef:dat is echt zieligNee hoor, laat ze maar lekker binnen zitten.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Moos
- Zeer actief
Ja, reuze zielig. Weet je wat pas zielig is? Een hondje zoals Saar in elk seizoen buiten laten verblijven. Arme ding bibbert zich nog eens dood dan.Sandor schreef:dat is echt zieligNee hoor, laat ze maar lekker binnen zitten.
Prima hoor dat jij vindt dat jouw hond alleen in de tuin alleen kan blijven. Maar dat maakt het nog niet als vaststaand feit dat een hond die in huis blijft zielig is.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Goed, als jij het zegt..ik zal ze morgen buiten op het balkon zetten!Sandor schreef:dat is echt zieligNee hoor, laat ze maar lekker binnen zitten.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Mojuan
- Zeer actief
Ja hoor, weet je wat zielig is?Sandor schreef:dat is echt zieligNee hoor, laat ze maar lekker binnen zitten.
Jouw reacties.
Weet je wel hoeveel honden zichzelf helemaal kapot janken als ze in de tuin moeten blijven?
Hoeveel honden het ijskoud krijgen en doodvriezen?
Hoeveel gevaren eraan zitten?
Wat denk je van ontsnappen? Bijtincidenten?
En mensen die een hekel aan je hond hebben kunnen gemakkelijk iets lekkers met gif erin over je hek droppen.
Nee, laat mijn honden maar lekker binnen zitten met de gordijnen dicht zodat ze niet continu willen waken.
Niemand die last van ze heeft, en ze vermaken zich prima door lekker te luieren, en met elkaar te spelen.
Als ik die van mij in de tuin laat als ik er niet ben, zullen ze helemaal doordraaien, dat is niet hun plekkie, ze willen lekker binnen op de bank, en in hun mandje.
Daarnaast bestaat het gevaar dat ze iemand of een hond of kat bijten, want wie zegt dat er niemand zo stom is om met de handen door het hek te gaan? Of dat ze zichzelf uit weten te graven? Of ineens erg hoog kunnen springen? Ik weet niet wat er allemaal gebeurt als ik er niet bij ben. Vind ik toch niet veilig hoor.
Maar goed, het is zielig, ik mishandel mijn honden door ze lekker warm en zacht binnen te laten.

- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
4 tot 5 uur en in echte noodgevallen 6 uur vind ik echt het maximum. Uiteraard los in huis en na een goede uitlaatbeurt, niet in een kleine kooi.......... Heb niks tegen een bench maar langer dan 2 tot 3 uur ze erin zetten moet ik zelf echt niet aan denken.
Ik verbaas me trouwens altijd over die ''8 uurtjes'': wonen al die mensen pal naast hun werk zodat ze geen reistijd hebben of werken die parttime 6 of 7 uren per dag?
Ik verbaas me trouwens altijd over die ''8 uurtjes'': wonen al die mensen pal naast hun werk zodat ze geen reistijd hebben of werken die parttime 6 of 7 uren per dag?
-
Mojuan
- Zeer actief
Bij mij zijn de honden vrij lang alleen thuis.spijkerhond schreef:4 tot 5 uur en in echte noodgevallen 6 uur vind ik echt het maximum. Uiteraard los in huis en na een goede uitlaatbeurt, niet in een kleine kooi.......... Heb niks tegen een bench maar langer dan 2 tot 3 uur ze erin zetten moet ik zelf echt niet aan denken.
Als ik werk, ben ik een half uurtje onderweg, en ik werk acht uur, en dan weer een half uurtje terug naar huis. Dit vier tot vijf dagen per week, woensdag ben ik vrij.
Uit het werk ga ik anderhalf uur met de honden naar buiten.
Maar ze gaan echt niet in de bench, ik moet er niet aan denken!
Overigens is dit niet het hele jaar door zo.
De laatste drie maanden van het jaar ben ik vrij.
En vanaf Mei/Juni is het een paar maanden rustig op het werk, en dan werk ik minder uren.
En als ik in Januari weer begin met werken, wordt dit ook opgebouwd, dus niet ineens weer vier/vijf hele dagen.

- Dreetje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Nee hoor, mijn werkdag bedraagt 7,5 uur, rij een kwartier heen en een kwartier terug - 8 uurtjes dusspijkerhond schreef:Ik verbaas me trouwens altijd over die ''8 uurtjes'': wonen al die mensen pal naast hun werk zodat ze geen reistijd hebben of werken die parttime 6 of 7 uren per dag?
Andrea

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ach ja, jij hebt natuurlijk nog een halve wolf. Maar als mensen hun Chihuahua / JR of wat dan ook buiten zetten is dat natuuurlijk ook helemaal niet zielig, die rillen niet van de kou en kunnen nét zoveel hebben als jouw West-Siberische Laika.Sandor schreef:dat is echt zieligNee hoor, laat ze maar lekker binnen zitten.
-
Angelique.
LéonieHonden schreef:Ach ja, jij hebt natuurlijk nog een halve wolf. Maar als mensen hun Chihuahua / JR of wat dan ook buiten zetten is dat natuuurlijk ook helemaal niet zielig, die rillen niet van de kou en kunnen nét zoveel hebben als jouw West-Siberische Laika.Sandor schreef:dat is echt zieligNee hoor, laat ze maar lekker binnen zitten.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Viel het zo op?Nuyvilaq schreef:
-
Angelique.
LéonieHonden schreef:Viel het zo op?Nuyvilaq schreef:
mwoah
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Ik wilde het niet zeggen :lol: Outback JackLéonieHonden schreef:Viel het zo op?Nuyvilaq schreef:

- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
onze honden zijn hooguit 2á3 keer per week een aantal uurtjes alleen, natuurlijk wel los in huis. Ik werk vanuit huis en plan mijn eigen agenda waardoor ik nu veel rekening met de honden kan houden.
Het gaat er vooral om wat je de rest van de week met de honden onderneemt: we trainen met de honden en gaan elke dag minimaal 2 uur wandelen. In de weekende nemen we de honden ook overal mee naar toe.
Het gaat er vooral om wat je de rest van de week met de honden onderneemt: we trainen met de honden en gaan elke dag minimaal 2 uur wandelen. In de weekende nemen we de honden ook overal mee naar toe.

- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Max is nagenoeg nooit alleen, soms even kort, maar that's it. Hij kan het wel, soms gebeurd het ook wel. Alle deuren beneden staan dan open (kantoor, bijkeuken, keuken en huiskamer). Hij heeft een stuk of 4 favoriete slaapplekken waar hij dan ook dankbaar gebruik van maakt
. De bench zat erbij toen we hem ophaalden, die is nooit in gebruik geweest.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Mijn honden kunnen rustig 8 uur of langer alleen blijven. Ze zitten in de woonkamer en als het lekker weer is kunnen ze ook naar buiten. Tuin is uitbraakproof. En ik denk niet dat iemand dapper genoeg is om in te breken
. Daarnaast ligt de tuin niet aan de openbare weg. Blaffen en/of janken doen de heren niet.
Dat weet ik van de buren.
Het komt nu nagenoeg niet meer voor dat ze 8 uur of langer alleen zijn, 4 mensen in 1 huis met allemaal verschillende vertrek en thuiskom tijden, maar als we met z`n allen een dag op pad gaan dan laat ik ze met een gerust hart een uurtje of 10 alleen (nou ja met zn 3tjes dus).
Toen ik nog alleen woonde èn fulltime werkte had ik ook al een hond. Werkte wel onregelmatig, dus veel vrije tijd overdag. De hond ging buiten mijn werk om altijd mee, dus echt altijd. Naar de kroeg, de stad in, winkelen, op visite, koninginnenacht, kortom altijd. Die was blij als ik weer eens 8 uur weg was, had ie eindelijk rust
.
Dat weet ik van de buren.
Het komt nu nagenoeg niet meer voor dat ze 8 uur of langer alleen zijn, 4 mensen in 1 huis met allemaal verschillende vertrek en thuiskom tijden, maar als we met z`n allen een dag op pad gaan dan laat ik ze met een gerust hart een uurtje of 10 alleen (nou ja met zn 3tjes dus).
Toen ik nog alleen woonde èn fulltime werkte had ik ook al een hond. Werkte wel onregelmatig, dus veel vrije tijd overdag. De hond ging buiten mijn werk om altijd mee, dus echt altijd. Naar de kroeg, de stad in, winkelen, op visite, koninginnenacht, kortom altijd. Die was blij als ik weer eens 8 uur weg was, had ie eindelijk rust
Gr. Aniek

- Melle
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Smous
Labrador
Ik voel me al schuldig als ze 3 uurtjes alleen zijn! En dan zijn ze nog met z'n tweeën ook...
Yep. Ik heb verwende honden. 't Is nu officieel...
Yep. Ik heb verwende honden. 't Is nu officieel...
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik werk parttime, mijn man fulltime.
De honden zijn ca 5,5 uur alleen. Ze kunnen het qua ontlasting wel langer ophouden, maar ik vind het the max. Ze zitten los, bij elkaar in de woonkamer. Uiteraard na gewnning als pup en in het begin heb ik voor beide shelties en bench gebruikt.
Suzanne
De honden zijn ca 5,5 uur alleen. Ze kunnen het qua ontlasting wel langer ophouden, maar ik vind het the max. Ze zitten los, bij elkaar in de woonkamer. Uiteraard na gewnning als pup en in het begin heb ik voor beide shelties en bench gebruikt.
Suzanne
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
zielig als ze binnen zitten???
nou vind het zieliger als ik chico buiten dump in de vriezende kou..
en trouwens binnen heeft hij het behagelijker en is voor hem stukken rustiger dan buiten (katten, kinderen/mensen).
hij ligt graag te luieren in zn stoel, heeft alle rust dus geen gestressen als ik de achterdeur openlaat zit hij alsnog binnen
Wat is daar nou zielig aan....
nou vind het zieliger als ik chico buiten dump in de vriezende kou..
en trouwens binnen heeft hij het behagelijker en is voor hem stukken rustiger dan buiten (katten, kinderen/mensen).
hij ligt graag te luieren in zn stoel, heeft alle rust dus geen gestressen als ik de achterdeur openlaat zit hij alsnog binnen
Wat is daar nou zielig aan....

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Nou ik vind er niets zieligs aan als ze binnen liggen, maar ik vind het voor elke hond, van elk ras, leuker als hij/zij kan kiezen wat hij/zij wil; binnen en/of buiten. Als dat niet kan dan houdt het op natuurlijk, maar ik vind het wel het meest ideaal.
Gr. Aniek

-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Wij laten onze hond los binnen. Echt niet buiten, dan kan gewoon niet goed gaan. in de winter veel te koud. Zie je het al voor je een chihuahua in de winter alleen in de tuin? Brrrrrrr.....
- Moos
- Zeer actief
Daar ben ik het wel mee eens hoor. Maar een uitloop naar buiten is gewoon vaak niet echt te realiseren denk ikBudkes schreef:Nou ik vind er niets zieligs aan als ze binnen liggen, maar ik vind het voor elke hond, van elk ras, leuker als hij/zij kan kiezen wat hij/zij wil; binnen en/of buiten. Als dat niet kan dan houdt het op natuurlijk, maar ik vind het wel het meest ideaal.
Qua plassen/poepen maakt het voor Vera overigens niet uit, zij doet absoluut niks in de tuin, uit zichzelf besloten

- ineke-m
- Actief
- Mijn ras(sen): labradors
- Contacteer:
ik werkte in de avonduuren dus onze honden hebben nooit alleen gezeten ..ik was overdag thuis en jan s'avonds..maar ik ben s'avonds ook gestopt met werken vanwegen m'n honden .... ik denk dat iedereen het op zijn manier goed wil doen
gr ineke..
gr ineke..