Moet eerlijk zeggen dat alles wat bij mij opgroeid met elkaar ook altijd samen is kunnen blijven gaan; mijn ratten/katten/kippen/honden/oppasbaardagamen hebben altijd probleemloos naast en met elkaar kunnen leven.
Charlie is opgegroeid met katten en onze kater Ramses is gek op alle honden.

Een tijdje terug hadden we hier een reus van een dog op bezoek en daar rende Ramses meteen naartoe om hem een kopje te geven en even in z'n staart te bijten...
Dit is ramses met de hond van zijn fokker:

Komen we op straat een kat tegen dan zeg ik 'kijk Charlie, een Ramsesje'. Ze is wel geinteresserd, maar niet gefixeerd en trekt ook niet aan de riem.
Denk dat katteneigenaren best wat meer verantwoording naar hun dieren toe mogen nemen; vroeger mochten mijn katten niet buiten mijn tuin.
Nu zitten ze alleen maar op het balkon; maar wanneer we verhuisd zijn komt er toch een elektrisch syteem om alles in te tuin te houden. Moet er niet aan denken dat één van mijn dieren overlast veroorzaakt bij de buren of dat ze inderdaad aangereden of gepakt worden.
Natuurlijk zou ik mijn hond nooit afmaken voor het pakken van de kat; al zijn we helemaal gek met onze 4 katers.
Een dierenarts die om die reden een hond af maakt, daar zou ik zelf niet met mijn dieren heen gaan. Vind het absoluut etisch onverantwoord!
Helaas zijn er genoeg die weinig respect voor dieren hebben en des te meer voor hun eigen beurs.
Heb gelukkig een hele goede dierenarts met een hoop kennis en een goed hard...