Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Advies graag over dominante hond
Moderator: moderatorteam
-
Danny1972
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Bulldog en kruising
Advies graag over dominante hond
Ik heb een reu van 5 jaar en een teef van 3 jaar. De teef die de dominante is van de 2 heeft van af dr 12 weken al gevochten met de reu voor de rang in huis. Nu is het op zich wel rustig in huis na een paar jaar.
Maar nu komt mij dilemma. Ik ga dit jaar op vakantie sinds 13 jaar en wil ik een goed honden pension zoeken voor 4 weken.
Waar ik bang voor ben voor als ik terug kom is dat ze weer gaan vechten voor de rang.
Wat ik nu wil weten of het zou uitmaken als ik probeer te regelen dat ze kooien NAAST elkaar krijgen. Zodat ze elkaar misschien niet zo ontwennen. Bij elkaar in de kooi is geen optie, ze vechten voor eten.
Zijn er mensen die dit hebben mee gemaakt of ervaring in hebben? Het zijn honden met respectievelijk 48 en 60 kilo. Als ze vechten is er altijd wel schade.
Het is "pas" over 4 maanden maar ik maak me nu al druk, nog drukker dan over het vliegen zelf terwijl ik wel enige vliegangst heb hahah.
Maar nu komt mij dilemma. Ik ga dit jaar op vakantie sinds 13 jaar en wil ik een goed honden pension zoeken voor 4 weken.
Waar ik bang voor ben voor als ik terug kom is dat ze weer gaan vechten voor de rang.
Wat ik nu wil weten of het zou uitmaken als ik probeer te regelen dat ze kooien NAAST elkaar krijgen. Zodat ze elkaar misschien niet zo ontwennen. Bij elkaar in de kooi is geen optie, ze vechten voor eten.
Zijn er mensen die dit hebben mee gemaakt of ervaring in hebben? Het zijn honden met respectievelijk 48 en 60 kilo. Als ze vechten is er altijd wel schade.
Het is "pas" over 4 maanden maar ik maak me nu al druk, nog drukker dan over het vliegen zelf terwijl ik wel enige vliegangst heb hahah.
-
Danny1972
- geregistreerd lid
Re: Advies graag over dominante hond
In principe zou ik dat kunnen vragen. Maar als ik zo de websites met hondenpensions bekijk zijn de nacht verblijven vrij klein. Zij tolereerd hem niet te dichtbij. En hij durft ook niet te dichtbij haar te slapen. Het gebeurd wel eens dat ze samen in 1 mand slapen. Maar dat komt dan omdat hij er eerst in lag en zij gaat er dan bij liggen. 9 van de 10 keer gaat hij dan weg. Maar andersom gebeurd dat nooit.Nanna schreef:Kunnen ze in het pension niet samen in een hok, maar dan wel apart eten?
-
Fin
- Zeer actief
Ik denk dat het wel fijn is voor ze om even uit elkaar te zijn, het klinkt niet echt als een leuke combi. Als je ze ophaalt zou ik ze eerst uitlaten in een losloopgebied, daarna naar huis. Eenmaal thuis pakken ze al snel de vertrouwde routine op hoor.
Juist hokken naast elkaar zou ik niet doen, je weet nooit wat de één met de ander uithaalt als ze weten dat ze toch niet bij elkaar kunnen komen. Honden hebben 1001 manieren om elkaar tot op het bot te beledigen zonder fysiek te worden. Als er één de hele tijd zo
kan doen tegen de ander dan kom je pas echt thuis met een probleem.
Juist hokken naast elkaar zou ik niet doen, je weet nooit wat de één met de ander uithaalt als ze weten dat ze toch niet bij elkaar kunnen komen. Honden hebben 1001 manieren om elkaar tot op het bot te beledigen zonder fysiek te worden. Als er één de hele tijd zo
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
- Aantal honden: 2
Waar ik werkte deden we dat ook: dan ging het schot gewoon even naar beneden.Nanna schreef:Kunnen ze in het pension niet samen in een hok, maar dan wel apart eten?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik zou een pension zoeken met ruimere kennels waar wel twee manden op enige afstand van elkaar kunnen staan en regelen dat ze apart eten krijgen.
Dat laatste heb ik bij mijn honden ook altijd moeten doen, niet omdat er oorlog uitbrak over het eten, maar omdat Jan een wat moeilijker eter is die zijn bak gewoon leeg laat eten door Gina als hem dat zo uitkomt en ik er geen zin in heb de dikke en de dunne op te moeten halen na een vakantie
Ik heb ook best intensief gezocht naar een pension waar dat allemaal kon en uiteindelijk het pension gevonden waar ze nu altijd heen gaan als ik op vakantie ga.
Ik betaal er wel wat meer dan bij de andere pensions maar dat kan me niet schelen zolang er goed voor mijn honden gezorgd wordt.
Dat laatste heb ik bij mijn honden ook altijd moeten doen, niet omdat er oorlog uitbrak over het eten, maar omdat Jan een wat moeilijker eter is die zijn bak gewoon leeg laat eten door Gina als hem dat zo uitkomt en ik er geen zin in heb de dikke en de dunne op te moeten halen na een vakantie
Ik heb ook best intensief gezocht naar een pension waar dat allemaal kon en uiteindelijk het pension gevonden waar ze nu altijd heen gaan als ik op vakantie ga.
Ik betaal er wel wat meer dan bij de andere pensions maar dat kan me niet schelen zolang er goed voor mijn honden gezorgd wordt.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Danny1972
- geregistreerd lid
Nanna schreef:Dan zet je toch twee manden in dat verblijfDanny1972 schreef:In principe zou ik dat kunnen vragen. Maar als ik zo de websites met hondenpensions bekijk zijn de nacht verblijven vrij klein. Zij tolereerd hem niet te dichtbij. En hij durft ook niet te dichtbij haar te slapen. Het gebeurd wel eens dat ze samen in 1 mand slapen. Maar dat komt dan omdat hij er eerst in lag en zij gaat er dan bij liggen. 9 van de 10 keer gaat hij dan weg. Maar andersom gebeurd dat nooit.Nanna schreef:Kunnen ze in het pension niet samen in een hok, maar dan wel apart eten?
Ja dat bedoel ik dus, als de manden te dicht op elkaar staan gaat ie er niet in liggen.
-
Danny1972
- geregistreerd lid
christo schreef:Ik denk dat het wel fijn is voor ze om even uit elkaar te zijn, het klinkt niet echt als een leuke combi. Als je ze ophaalt zou ik ze eerst uitlaten in een losloopgebied, daarna naar huis. Eenmaal thuis pakken ze al snel de vertrouwde routine op hoor.
Juist hokken naast elkaar zou ik niet doen, je weet nooit wat de één met de ander uithaalt als ze weten dat ze toch niet bij elkaar kunnen komen. Honden hebben 1001 manieren om elkaar tot op het bot te beledigen zonder fysiek te worden. Als er één de hele tijd zokan doen tegen de ander dan kom je pas echt thuis met een probleem.
Zou het?!? Ik heb wel meer gehoord dat als honden al 1 week uitelkaar zijn dat ze dan vechten. Ok, waarschijnlijk niet met allemans vriendjes, maar die kunnen zowiezoal met elke hond opschieten.
-
Danny1972
- geregistreerd lid
Bedankt voor de reacties, ik kan er wel wat mee. Natuurlijk als ik pensions ga bekijken vraag ik hun ook om advies. En dan maar hopen dat het allemaal goed komt.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
In de buurt van Groesbeek schijnt een pension te zijn dat goed met moeilijker types om kan gaan."Massam" brengt een van haar honden daar volgens mij ook weleens naartoe.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Danny1972
- geregistreerd lid
Is wel aan de verre kant voor mij, is bij Nijmegen als ik het goed heb. Maar ik zal het onthouden, thanx.
-
angus 2
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): mechelse herder
Hoi,
Zoals nana zei samen in hok en apart voeren.1in binnenkennel ander in buitenkennel.zitten ze tochlekker bij elkaar voor de rest.en ik zou dan aan klant voorstellen als het in de zomer is dan. 1mand ook in buitenkennel en 1 in binnenkennel de schuif is s'nachts toch open.toch bij elkaar maar wel eigen ruimte.
Grt Leo
Zoals nana zei samen in hok en apart voeren.1in binnenkennel ander in buitenkennel.zitten ze tochlekker bij elkaar voor de rest.en ik zou dan aan klant voorstellen als het in de zomer is dan. 1mand ook in buitenkennel en 1 in binnenkennel de schuif is s'nachts toch open.toch bij elkaar maar wel eigen ruimte.
Grt Leo
-
angus 2
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): mechelse herder
voer trouwens eigenlijk altijd appart wil het risico niet lopen dat honden gaan vechten om voer.Ook al kunnen ze het voor de rest heel goed met elkaar vinden.en spreek uit ervaring zet bijna altijd 2 honden bij elkaar in het pension alleen als de klant dat ook wil he.
Grt Leo
Grt Leo
-
Danny1972
- geregistreerd lid
Ik maak hier uit op dat je een pension of kennel runt?angus 2 schreef:voer trouwens eigenlijk altijd appart wil het risico niet lopen dat honden gaan vechten om voer.Ook al kunnen ze het voor de rest heel goed met elkaar vinden.en spreek uit ervaring zet bijna altijd 2 honden bij elkaar in het pension alleen als de klant dat ook wil he.
Grt Leo
Thuis eten ze altijd in een aparte ruimte. Het probleem is als de een zn eten niet helemaal op eet.
Ik geef ze zo`n 30 minuten de kans om te eten. Wie dan zn eten niet op heeft heeft pech want dan gooi ik het weg.