Pfff. ik voel me af en toe wel een tut hoor
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oormijt?
Moderator: moderatorteam
-
Sil
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): maltezer
- Aantal honden: 2
oormijt?
Harley is nu bijna 7 maanden en toen hij uit het nest kwam heeft hij oormijt gehad. Veel voorkomend hoorde ik toen dus niets om je druk over te maken. Is toen uiteraard wel behandeld. Op de één of andere manier heb ik nu wel één of andere moeder hen oormijt tik overgehouden. Maar om steeds naar de da te rennen staat ook zo dom en financieel is het ook niet zo aantrekkelijk. Dus nu mijn vraag. Harley's haartjes in zijn oren zijn niet geplukt. Omdat de meningen daarover nogal verdeeld zijn heb ik daarvoor gekozen. Die haartjes zijn de laatste tijd bruin gekleurd en zien er wat plakkerig uit (Harley is wit). Er zit verder niet een te veel aan oorsmeer. Horen honden oren er zo uit te zien of niet? Als ik Harley en bad geef probeer ik zijn oren niet overdreven goed droog te houden omdat ik denk dat een hond ook kan zwemmen en daarbij z'n oren niet dicht houdt. (Uiteraard spuit ik geen water in z'n oren). Ik neem aan dat dat geen kwaad kan?
.
- anja68
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising maltheser/shishu,en een
tibetaanse terrier, - Locatie: maastricht
- Contacteer:
Re: oormijt?
die van mij heeft ook oormijt gehad,nu was ze weer aan het krabben aan het oor vaak,Sil schreef:Harley is nu bijna 7 maanden en toen hij uit het nest kwam heeft hij oormijt gehad. Veel voorkomend hoorde ik toen dus niets om je druk over te maken. Is toen uiteraard wel behandeld. Op de één of andere manier heb ik nu wel één of andere moeder hen oormijt tik overgehouden. Maar om steeds naar de da te rennen staat ook zo dom en financieel is het ook niet zo aantrekkelijk. Dus nu mijn vraag. Harley's haartjes in zijn oren zijn niet geplukt. Omdat de meningen daarover nogal verdeeld zijn heb ik daarvoor gekozen. Die haartjes zijn de laatste tijd bruin gekleurd en zien er wat plakkerig uit (Harley is wit). Er zit verder niet een te veel aan oorsmeer. Horen honden oren er zo uit te zien of niet? Als ik Harley en bad geef probeer ik zijn oren niet overdreven goed droog te houden omdat ik denk dat een hond ook kan zwemmen en daarbij z'n oren niet dicht houdt. (Uiteraard spuit ik geen water in z'n oren). Ik neem aan dat dat geen kwaad kan?
Pfff. ik voel me af en toe wel een tut hoor.
ik na de dierenarts maar geen oormijt tezien,de oren waren schoon,
ik was de honden ook gewoon,en heb daarbij nooit de oren beschermd..
dat heeft volgens mij ook niets met oormijt te maken,
oormijt is volgens mij iets overdraagbaars door andere honden,had ik begrepen..
na het wassen droog ik de oren wel goed af,ook van de binnekant..
grtjes anja

grtjes anja,en een poot van shynie en myra.
leer de mens kennen,en je gaat vanzelf van dieren houden.
-
truusje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
Ik zou zeker de haren uit zn oren plukken. gewoon voorzichtig plukje voor plukje de haren er uit trekken. Daarna oren met een earcleaner of met wat zonnebloemolie of babydoekje goed schoonmaken. is het spul op je doekje zwart, dan heb je grote kans dat het oormijt is. Even bij de Da een flesje surolan halen.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Of gebruik Stronghold of Advocate als je je hond wilt beschermen tegen vlooien dan help je hem gelijk van oormijt en wormen af en is uiteindelijk wel zo voordelig.............
Sandra

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Als zijn oren er erg vies uit zien zou ik de haartjes in de gehoorgang wel weghalen en daarna met oorcleaner de oren schoonmaken.
-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
De lab van mijn vader kwam ook uit het nest met oormijt.
Hebben we toen niet direct in de gaten gehad.
Zitten nu met een hond die vrijwel altijd oormijt heeft als we er niets aan doen.
De redenatie van mijn DA is dat hij het al vanaf pup af aan gehad heeft en dat zodoende
zijn lichaam denk dat het lichaamseigen cellen zijn. Daardoor gaat het lichaam niet in de aanval
tegen de oormijt.
Heel vervelend maar beheersbaar door goede behandeling en op tijd behandelen.
Hebben we toen niet direct in de gaten gehad.
Zitten nu met een hond die vrijwel altijd oormijt heeft als we er niets aan doen.
De redenatie van mijn DA is dat hij het al vanaf pup af aan gehad heeft en dat zodoende
zijn lichaam denk dat het lichaamseigen cellen zijn. Daardoor gaat het lichaam niet in de aanval
tegen de oormijt.
Heel vervelend maar beheersbaar door goede behandeling en op tijd behandelen.