Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Waarom?

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Toen we een hond zochten was Jack simpelweg de leukste die we konden vinden, ondanks zijn wiebelpoten paste hij perfect. En Lilo paste precies bij Jack en bij mij. Twee keer verliefd geworden op een foto, en twee keer helemaal goed.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Gewoon verliefd geworden en dat resulteerde eerst jaren in enkele Leonbergers en daarna in een 'huwelijk' met newfoundlanders en sinds 2006 terug bij mijn eerste jeugdliefde de Grand Basset Griffon Vendéen.........allemaal leker eigenwijs en zelfstandig zoals de baas ;-)1
Sandra
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Toen ik na 18 jaar zeuren voor een hond te horen kreeg dat een bekende een nestje malthezers had wist ik gewoon dat ik nu dicht bij een hond krijgen zat.

Ik wist van mn school en werk uit al wat het ras in hield en dat ze zo zachtaardig zijn sprak mij wel aan.

2 broertjes gekregen :D Mijn spike is helaas na 1 jaar doodgereden :jank:

Toen Spike overleden was wisten we wel zeker dat er voor onze hond Max een hondje bij moest, max was zo ziellig. Dus na een middagje op internet kwam in bij shadow uit, kruising shi-tzu/york. Iets pittiger kwa karakter dacht ik al maar kwa formaat, vacht en kleur vond ik hem heel erg leuk! :ok:

Max en shadow zijn dan ook onafscheidelijk!

Toen ik mijn vriend leerde kennen had hij al een mops hondje, zou ik zelf nooit uitgekozen hebben omdat ik het een niet al te gezond ras vind maar ik ben wel heel erg gek op hem nu ik hem heb ;)

En onze nieuweste aanwist, Ik ben al lang gek op poedels, zowel omdat ze zo lekker wollig zijn en omdat ze zo inteligent zijn en ik toch wel ga proberen wat cursusjes te doen enzo wat ik bij mijn andere honden nooit gedaan heb. De schnauzer waarmee die gekruist is zijn ook hele inteligente honden en kwa uiterlijk ook ontzettend leuk! :D Kwa formaat wilde ik een niet al te grote hond aangezien we aan boord van een schip wonen.
Afbeelding
Sandor

Ongelezen bericht door Sandor »

Dapper heb ik gekozen omdat hij naar me keek.
:D zalige reden
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Wij hebben voor de saarloos gekozen omdat ik verliefd ben geworden op het natuurlijk gedrag van het ras. De manier waarop hij reageerd op zijn baas en op vreemden. ik houd van het terughoudende in het karakter, de manier waarop ze dingen bijna kunnen beredeneren en buiten dat het karakter perfect bij me past vind ik het ook het mooiste ras wat er bestaat :I:

Mika heb ik gekozen omdat ik op zoek was naar een actief maatje voor onze toenmalige saarloos. Een hond waar ik mee kon sporten. maar dat hoefde niet persee een flatcoated te zijn.
Een flatcoated is er mogelijk niet altijd in de toekomst, een saarloos zeer ws. wel.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik wilde een ongecompliceerd, vrolijk en sportief hondje en een middenmaatje.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik wilde een niet te groot hondje dat actief en vrolijk is met een tikkie eigenzinnigheid. En geen allemansvriend. Een Kooikerhondje.

De Aus is er gekomen omdat ik een wat groter maatje met een flinke drive wilde, baasgericht en geen allemansvriend.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Vroeger thuis hadden we een Heidewachtel, een teefje genaamd Pollie. Een geweldig hondje voor in ons gezin. Ik hield toen al van lange wandelingen samen met de hond en daar was Pollie het helemaal mee eens. Ze was echter altijd op jacht. Dat heeft me jaren van mijn leven gekost, zo bezorgd was ik vaak. Ik ben bij deze eenzame zwerftochten in Zuid-Limburg als meisje vaak geconfronteerd met mannen die nogal onaangenaam uit de hoek kwamen. Daaraan kwam abrupt een einde toen ik de grote zwarte Dogkruising Bas kreeg. Bas bleef dichtbij mij in de buurt en ik ben nooit meer lastig gevallen. Een grote zwarte hond moest het weer worden toen Bas oud werd. In mijn studietijd had ik Bas en Bolke. Bolke was erbij gekomen omdat ik graag een tweede hond wilde maar niet zo'n grote omdat ik klein behuisd was. Hij moest wel sportief en aardig zijn. Dat werd dus herplaatsertje Bolke. Toen Bas oud werd en ik groter woonde, kwam er een beauceron bij. Een teef, Barousse. Een beauceron omdat ik niet meer zonder grote zwarte hond wilde. De baasgerichtheid van een beauceron samen met zijn robuustheid deden mij daartoe besluiten.

Rein, de fuchs kwam erbij in een periode dat ik de balen had van de rashondenwereld, ik graag een gezonde herder wilde en verder wilde ervaren hoe een prikkelgevoelige herder zou zijn. Na deze ervaring ben ik ervan overtuigd dat een meer laconieke herder als een beauceron me beter past dan een explosieve, felle herder zoals een fuchs. Het werd dus opnieuw een beauceron na Barousse' overlijden.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik had hiervoor een terrier en ondanks dat het perfect luisterde, miste ik iets in gehoorzaamheid. Ik deed met deze hond behendigheid en dit vind ik erg leuk. Ik ontdekte meer sporten die me leuk leken, maar wat met mijn terrier geen optie was) De hond daarna moest dus beter luisteren, veelzijdig en sportief zijn.
We hadden thuis ook nog een Schotse Collie. Kwa uiterlijk een erg mooie honden, kwa gehoorzaamheid al meer mijn smaak en kwa sociale omgang echt geweldig. Toch miste ik pit in de schotten.Je kan er best leuk mee sporten, maar ze zijn niet superfanatiek. Mijn vriend vond het ras ook niet echt zijn ding. Te truttig. Hij had liever een labrador. Nu heb ik totaal niks met labradors, dus ging ik op zoek naar een hond die bij ons beide paste:

-grote mate van gehoorzaamheid (die ik de hond aanleer en mijn vriend makkelijk kan toepassen)
- sportief (zowel in de sport voor mij, als voor lekker wandelen en baggeren met mijn vriend)
- hond met enige mate van humor, spelletjesgek
- sierlijk maar robuust, niet te groot, maar zeer zeker ook niet te klein
- zelfverzekerde hond, maar niet te erg, wel redelijk makkelijk sociaal te begeleiden.
- geen jagende hond, maar een type herder

Geloof dat ik hier zo ongeveer op uit kwam. We kwamen 2 rassen overeen, waarbij we eigenlijk in eerst instantie meer keken naar een Schotse Collie korthaar dan een border, omdat ik bang was, dat een border misschien te veel voor ons was. Uiteindelijk daar toch overeen gezet, en toch voor een border gekozen. Dacht dat een schot, ook de korthaar toch iets aan humor miste en nog te veel statigheid heeft voor ons. een border is meer type rouwdouwer, wat meer bij ons past. Super keuze geweest, al blijft de schotse collie korthaar ook nog op de achtergrond nog steeds interessant. Dus voor in de toekomst er misschien bij? ;)
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Mijn vriend wilde ontzettend graag een herder. Hij had thuis altijd al herders gehad, waaronder een Groenendaeler x Mechelaar en het MOEST gewoon weer een herder worden. :D Voor mij absoluut geen straf, want ik ben altijd al gek geweest op herders. Mijn vriend wilde in eerste instantie graag een Hollandse herder, maar toen ik wat verder zocht kwam ik de Oudduitse herder tegen en ik was direct verkocht. Het (kind)vriendelijke, sociale, gehoorzame, makkelijk opvoedbare en bewegingsbehoefte in dit ras trok mij enorm, maar ook qua uiterlijk helemaal wat ik zoek. Langharig, forser gebouwd dan een Hollandse herder en de rechte rug die ik bij de Duitse herder uit showlijnen nogal eens mis. Ik wilde geen hond uit werklijnen, maar wel een hond waar we 1 en ander mee kunnen ondernemen en onze Haakon voldoet volledig aan onze verwachting. :mrgreen:
Plus dat ik het echt enorm fijn vind dat het je een veilig gevoel geeft als je 's avonds met je hond over straat loopt.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Benno is hier gekomen omdat ik verliefd op zijn nestje werd en tussen hem en Floor klikte het meteen zo goed dat Benno mee naar huis ging. Hoewel is eigenlijk op zoek was naar een sportief hondje ben ik ontzettend blij met hem. Het is een zalig hondje.

Na het overlijden van Job en Floor wilde ik niet te lang wachten met een nieuwe hond omdat Benno nogal in een dip raakte. Het moest een niet te groot hondje worden, wat graag wilde sporten. Ik heb getwijfeld tussen een pyreneese herder en de poedel. Mijn vader vond de pyreneër niks en ik twijfelde omdat ze niet allemaal even leuk zijn. Ik heb gekozen om maar gewoon op safe te spelen en ben op zoek gegaan naar een sportief poedeltje (wat nog niet zo makkelijk is als je ook nog graag een witte wilt :wink: ).

Ziva is gekomen omdat mijn vriend ook graag een hond wilde die iets meer van hem was. Eigenlijk wilde hij een herder, maar dat zag ik niet zitten. Ik heb toen laten vallen dat een border eigenlijk het enige ras is wat ik leuk genoeg vindt om een grotere hond te nemen. Toen is hij zich erin gaan verdiepen en hij vond dat ook hele leuke honden. Sportieve honden waar je veel mee kunt doen. Uiteindelijk ben ik op zoek gegaan naar een nestje en zo zijn we bij Ziva uitgekomen.

En toen was daar de roedel met van alles en nog wat :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Ik woonde destijds samen met mijn toenmalige vriend (nu exvriend) en we wilden graag een jack russel of een beagle. Uiteindelijk hebben we een pup via marktplaats gereserveerd, dit was een kruising tussen een boerenfox en een beagle. We kregen foto's van het nestje doorgestuurd en we waren helemaal blij!

Toen herinnerde iemand mij eraan dat mensen in de straat van mijn ouders een nest ridgebacks hadden liggen, ik vond het mooie honden maar was er altijd ook wel een beetje bang van geweest. Ze waren zo lomp en groot... Mijn vriend wilde eigenlijk ook wel een rottweiler en na even wat gepraat te hebben waren we toch ook wel nieuwsgierig naar de ridgebackpups.

Ik heb diezelfde avond de fokker gebeld (van de RR) en we konden de dag erna, op woensdagavond, gaan kijken.. Natuurlijk waren we helemaal verliefd en aangezien ze al 10 weken waren mochten ze meteen mee. De vrijdagavond hebben we Mitch opgehaald en heb ik de mensen van de kruising boerenfox-beagle een mail gestuurd dat ik geen interesse meer had.

De RR fokker had ons wel wat verteld over het ras, maar allemaal meer in het voordeel van hem.. uiteindelijk heb ik via internet heel veel informatie opgezocht over het ras en ik heb enorm veel geleerd van Mitch. Het was niet altijd een makkelijke pup en puber, maar ik heb volgehouden en het is nu een heerlijke hond!
Mitch & Kiyo
Afbeelding
heidie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/
Contacteer:

Ongelezen bericht door heidie »

Ik heb voor de dalmatier gekozen omdat ze een mooie vacht hadden....... erg maar waar...
Maar.... het blijkt een goede match te zijn.

Ze zijn vrolijk, ik ook
Ze zijn actief en blij, ik ook
Ze zijn mooi, ..... nouja haha
Ze zijn grappig
Ze zijn eigenwijs, ik ook
Ze zijn gewoon geweldig!
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Mijn dochter was allergisch, de hond was voor haar dus werd het een poedel.
Ze heeft tot hiertoe nooit last gehad.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik wou een hond die vele sporten aankan en geen mh of bc is want dat hebben de meesten in de sport.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Omdat Beagles lekker lompe sukkels zijn :mrgreen: Nouja.. Eerlijk gezegt.. Omdat ik toen ik kleiner was een film met een Beagle heb gezien en die wel heel erg leuk ben blijven vinden. Verder omdat ik toch hondenleek was (nog erger dan ik nu nog ben :mrgreen: ) hadden we geen idee wat we in huis haalden. Maar dat eerste klopt ook wel hoor :F:
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Voor Rakker heb ik toendertijd gekozen omdat ik eindelijk een hondje mocht en mijn ouders geen grote hond wilden, op de manege waar mijn zusje paardreed hadden ze twee Jack Russell Terriërs hadden die zich in niets gedroegen als een kleine hond en die lekker fel waren. Voor een Golden Retriever heb ik gekozen omdat ik een grote hond wou en ik de Goldens die ik kende leuke honden vond. Beide keren niet echt weldoordacht, maar goed, beide honden zou ik voor geen goud willen missen.
Jessy was van mijn schoonmoeder, ik vond haar al gelijk erg leuk. Toen mijn schoonmoeder het erover had dat ze haar kwijt wilde, heeft mijn vriend haar overgenomen.
Tibetaanse Terriër kwam ik voor het eerst mee in aanraking in de buurt, zo'n 9 jaar geleden. Buren verderop hadden er twee en ergens in de wijk woonde er ook nog één ik vond het leuke en vrolijke honden. Toen wat verder via internet in verdiept en toen stond het ras voor mij al op mijn "eventuele toekomstige hondenras"-lijstje :mrgreen: Aangezien ik toen geen hond erbij kon, steeds in mijn achterhoofd gehouden. Raakte met iemand van de club over dat ras aan de praat, en die kreeg er toevallig eentje binnen een paar weken. Dat hondje heeft ook een paar keer bij ons gelogeerd en toen was ik helemaal om. Jaren later pas in de gelegenheid om er eentje te nemen (Mi-Lan), maar in de jaren ervoor al kennisgemaakt met een aantal fokkers enzo, en nu we Mi-Lan hebben denk ik dat er nog meer zullen volgen. Voor mij is de Tibetaan alles wat ik in een hond zoek. Gehoorzaam, maar niet slaafs, clownesk, ondeugend, altijd vrolijk, en zoals een titel van een boek over de TT al zegt: "Little people". Vind ze gewoon geweldig :ok:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

In feite heb ik mijn ras niet zelf gekozen, maar is de keuze ruim beinvloed door mijn ex.
En ook is dit ras niet de perfecte hond voor mij/ons.

In principe is alles aan hun karakter geweldig, op de agressie naar andere honden na.
Dus daarom voor ons hierna een ander ras, met een soortgelijk karakter, maar sociaal en vriendelijk met andere honden.
:zweep:
jolanda.S
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door jolanda.S »

Ik heb hiervoor bouviers gehad,maar was al jaren verliefd op de bullterrier.
Een uniek uiterlijk met een uniek karakter.
Een hond die niet zomaar alles doet wat je wilt,maar toch een vreselijke knuffelkont en heel belangrijk een grote kindervriend.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

uit alle rassen kon ik niet 1 ras kiezen. (vind alles leuk).

totdat er hier in de buurt een nestje (noem het voor mij part pretnestje) van twee rassen was die ons allebei erg aansprak.
namelijk de husky en de am. bulldog.

dus toen kwam Buster. heb daarvoor en daarna nog MP in de gaten gehouden of het fanatieke broodfokkers waren. maar tot op de dag van vandaag nooit die indruk gehad.

aan Buster hebben we een gouden hond!

voor de tweede hond wilde ik geen pup. want die tijd hadden we nog maar net gehad. en ik wilde geen puber bij onze hond zetten. maar een volwassen herplaatser.
ik wilde een kleine kortharige hond uit het asiel. dus toen kwam Luca. heerlijk hondje en nooit spijt gehad,integendeel, prima match!

ik vind een ras kiezen nog steeds moeilijk. beetje fan van de dalmatier en sharpei. maar als we over nog vele lange jaren nog een hond willen, dan wordt dat waarschijnlijk weer een uit asiel of herplaatser. want een ras kiezen. . .een klick,verliefdheid vind ik vele malen belangrijker :wink:
Else
Actief
Mijn ras(sen): dwergteckeltje langhaar

Ongelezen bericht door Else »

Vroeger hebben we altijd heidewachtels gehad. Het karakter daarvan spreekt me nog steeds heel erg aan.
Toen mijn zus haar dwergteckeltje kreeg en wij ook over een hond gingen nadenken, zou het in eerste instantie weer een heidewachtel worden.
Na wikken en wegen toen toch gekozen voor een dwergteckeltje. Het karakter is leuk: best eigenwijs, maar ontzettend lief.
We hebben vooral voor een dwergteckeltje gekozen (in plaats van een heidewachtel) vanwege het formaat.
De opzet was dat Joy dan ook met mijn ouders op vakantie mee zou kunnen in de camper. En dan is een dwergteckeltje toch net iets praktischer dan een heidewachtel.
Alleen jammer voor mijn ouders dat ik Joy niet kan missen. Ik moet er niet aan denken om haar enkele weken niet te zien!!
Ik weet wel dat er toch ook ooit nog een keer een heidewachtel komt.
JOY
Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Abby (cairnterriër) is niet bewust qua ras gekozen. Ik wou een middelgrote hond om actief dingen te ondernemen en te trainen (gehoorzaamheid enz). En dat is allemaal jammerlijk mislukt... :mrgreen: Het is dus een cairn (=klein), loopt wel mee met lange wandelingen, maar met tegenzin, ligt liever thuis op de bank, en qua luisteren heb ik de hoop al enkele jaren geleden opgegeven... :roll: Met loslopen komt ze wel als ik roep (tenzij er iets interessanters in de buurt is), maar dat is het ook wel zo'n beetje. :engel: En toch zou ik het mormel voor geen goud willen missen.

Yolah was een bewuste keuze van mijn vriend. Hij wou iets 'stoerders' dan wat hij van huis uit was gewend (setters), en na een wandeling met een bullmastiff uit het asiel waar ik toen stageliep, was hij fan van dat soort honden.
Toen hij had besloten om een hond te nemen, kwamen we op een herplaatsingssite voor bordeauxdoggen en na de rasbeschrijving te hebben goedgekeurd ( :mrgreen: ) kwam Yolah.
Ik had eerst zo mijn twijfels, was bang dat het een dominante dame zou zijn, maar viel allemaal erg mee. Het is een vermomde bordercollie. :wink: Leert erg snel, vindt het ook erg leuk om iets goed te doen, gehoorzaamt goed en is verder een enorme sukkel. Echt een clown.
En toch zou ik niet weer zo'n type hond willen.
Om dezelfde reden die Nanna ook al noemde. Het enige nadeel van Yolah is, dat ze niet altijd leuk op andere honden reageert, en ik niet kan voorspellen bij wie het wel of niet goed gaat.
Ik heb het wel een beejte gehad met het constant op mn hoede moeten zijn als we lekker wandelen. :kotz:
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

De Dober, omdat ik het temperament heerlijk vind.
De Galgo, omdat hij een hele zware tijd gehad heeft en zich bij binnenkomst direct op de bank neerplofte terwijl hij keek met de blik:
'zo, en nu ben ik eindelijk thuis'.
Toen hebben we hem maar gehouden. :19:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Angelcollies schreef:Ze zijn vrolijk en soms denken ze voor mij :D hoe kan ik een comando makkelijker en sneller maken dan de baas het bedacht heeft :D
het zijn geen ruzie zoekers en volgen me overal
Dat, en omdat het zulke verschrikkelijk lieve knuffels zijn.
En o ja: omdat het de mooiste honden ter wereld zijn :pffff: :mrgreen: .
Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Opgegroeid met Duitse herders; karakter, werklustigheid, verschijning, sportiviteit, veelzijdigheid, baasgerichtheid, fantastische gezinshond, loyale waker van huis en haard. Al mijn duitse herders hadden en hebben de voorgaande opsomming waar gemaakt. Vooral mijn huidige duitse herder past helemaal in mijn beeld van ideale herder.
Omdat we altijd twee honden minimaal hebben gehad maar ik niet meer in de hondensport wilde maar wel weer een tweede hond zocht, zijn we bij een oude verliefdheid uitgekomen, de teckel...ik wilde de kort of langhaar maar de enige die mijn man wilde was een ruwhaar (anders geen teckel). We hebben dus "de teckel", moedig, kan tegen een stootje, sportief, gezellig, weinig of veel beweging alles is prima...Geweldig hondje maar wel mijn eerste en laatste teckel, hij heeft als het even kan buiten veel lawaai, blaft tegen alles en iedereen en het is hem niet af te leren...en laat ik daar nu een vreselijke hekel aan hebben, honden die overal om en tegen blaffen...

En als laatste onze beauceron; ik wilde een gezonde hond, fysiek moest die goed in elkaar zitten, sportief zijn, baasgericht zijn maar niet te overdreven, waker maar niet tot in het extreme, wilde toch wel weer wat gaan sporten met de hond maar dan niet voor de podiumplaatsen zeg maar...moest werklust bezitten maar niet te extreem en als ik op de bank hang in de avonden wil ik een hond die daar als een vloerkleed bij komt liggen en niet de hele avond en als ik opsta om koffie te pakken begint te dribbelen, redelijk sociaal met andere honden..
Fien onze beauceron voldoet aan mijn verwachtingen, ze heeft eigelijk 1 minpunt en dat is dat ze erg bezig gehouden moet worden anders gaat ze zelf aan de slag en de puberperiode duurt mij soms wel wat te lang...maar verder een fijne hond die werkelijk niets uit de weg gaat al moet ik d'r soms wel even overtuigen.
En omdat ik overal wandel, bij nacht en ontij is het fijn als daar een hond bij is die toch wel wat ontzag oproept en ik geloof dat ze dat ook wel doet.
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

ik zocht een leuke,sportieve,baasgerichte hond, een middenmaat.
door "toeval" is dit ras op mijn pad gekomen....ben hier heel erg blij mee, het voelt allemaal erg goed :D
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Danoontje powerrr schreef: De Galgo, omdat hij een hele zware tijd gehad heeft en zich bij binnenkomst direct op de bank neerplofte terwijl hij keek met de blik:
'zo, en nu ben ik eindelijk thuis'.
Toen hebben we hem maar gehouden. :19:
Prachtige reden :ok:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”