Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oppas gezocht...Update: Gevonden!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Youp
Zeer actief

Oppas gezocht...Update: Gevonden!

Ongelezen bericht door Youp »

Ik ga hier toch maar eens polsen.

Wij gaan in de bouwvak 2,5 week naar Kroatie. De honden meenemen is geen optie ivm de temperatuur. Pension hebben we over nagedacht maar dat is de laatste optie.
Wij zoeken dus oppas voor beide honden in deze periode.

We willen dat ze samen blijven en een tuin waarin ze mogen ravotten is ook wel erg belangrijk. Verder zijn ze vrij makkelijk. Diesel willen we alleen niet bij een andere intacte reu hebben. Zahra kan overal bij en is geholpen. Ze kunnen los lopen en luisteren meestal goed.
Diesel vecht niet maar is wel een dominant haantje bij de eerste kennismaking.
Zahra kan alleen niet bij vee. Ze is met katten opgegroeid maar buiten jaagt ze ze na. Ik weet niet of Diesel met katten kan.

Met kinderen gaan ze perfect samen. Ik zelf een zoontje van 9 maanden en een dochter van bijna 3. Diesel is niet altijd dol op ieder vreemd persoon. Als hij je eenmaal kent is het echt een mensenhond.

Ik ben benieuwd naar de reacties.
Laatst gewijzigd door Youp op 03 apr 2010 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Oppas gezocht

Ongelezen bericht door Machie »

Kim, welke weken?
En mag Diesel wel bij Luca?
Youp
Zeer actief

Machie schreef:Kim, welke weken?
En mag Diesel wel bij Luca?
Met Luca lijkt me geen probleem. Het gaat om de periode van wk 30 tot en met 33. En dan dus 2,5 week. We weten de exacte data nog niet.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ik zal eens overleggen :)
Als je iets anders vind, gewoon doen hoor! Ik moet namelijk eerst een vent gaan overhalen. Maar mij lijkt het leuk aangezien wij toch niet op vakantie gaan en Diesel en Zahra zijn geweldige honden!!
Youp
Zeer actief

Overleg maar eens even. Hij heeft ze gezien dus hij weet waar hij evt aan begint. We zullen ook even moeten kijken of het met Diesel en Luca tegen die tijd nog steeds goed gaat. Luca wordt ook ouder natuurlijk.
Afbeelding
Machie
Zeer actief

Dat is ook waar :)
Maar Luca is nu nog steeds heeeel onderdanig :)
Youp
Zeer actief

Oppas bij ons thuis is ook een mogelijkheid trouwens en uiteraard staat er een vergoeding tegenover.
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Helaas wij hebben 2 intacte reuen.
Youp
Zeer actief

Re: Oppas gezocht...Update: Gevonden!

Vandaag bij hele fijne mensen in Duitsland op bezoek geweest. Het is een pension, maar wel in een iets andere vorm dan wat we hier gewend zijn.

De honden zijn de hele dag buiten op 1 van de 8 speelweides (stuk groter dan de gemiddelde tuin in NL) Op iedere weide staat een blokhut waar de honden in kunnen als het regent bijv. Ook staan er bomen die voor voldoende schaduw zorgen. Als het donker wordt gaan ze naar binnen. Dit zijn wel kennels, maar alles is heel open en ruim opgezet.
Honden die samen horen blijven samen en daar komt geen andere hond bij in. Heel fijn! Honden die alleen komen worden indien mogelijk bij een maatje geplaatst. Voer moet je zelf meenemen.

Het voelde zo ontzettend goed dat we meteen hebben geboekt voor de zomervakantie. In mei gaan ze nog een keer op proef.

Dus, Marleen.....Bedankt dat je het wilde overwegen, maar het is niet meer nodig.

Het 1e pension waar we gingen kijken viel trouwens heel erg tegen! Binnen en buitenverblijven werden in de vakanties apart vehuurd om meer honden te kunnen plaatsen. Er waren maar 3 kleine speelweides met gras, de rest was beton. Honden die graven mogen niet op de weide. Diesel graaft dus zou dan die paar uurtjes (3 per dag) op beton moeten staan. Hij gaat niet op beton liggen en dat is ook helemaal niet goed voor hem.
Afbeelding
Machie
Zeer actief

Vent hier was het er toch niet helemaal mee eens!

Maar fijn dat je zo'n goede plek voor je tweetal gevonden hebt! Klinkt echt als een prima plek voor ze!
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Youp schreef:Vandaag bij hele fijne mensen in Duitsland op bezoek geweest. Het is een pension, maar wel in een iets andere vorm dan wat we hier gewend zijn.

De honden zijn de hele dag buiten op 1 van de 8 speelweides (stuk groter dan de gemiddelde tuin in NL) Op iedere weide staat een blokhut waar de honden in kunnen als het regent bijv. Ook staan er bomen die voor voldoende schaduw zorgen. Als het donker wordt gaan ze naar binnen. Dit zijn wel kennels, maar alles is heel open en ruim opgezet.
Honden die samen horen blijven samen en daar komt geen andere hond bij in. Heel fijn! Honden die alleen komen worden indien mogelijk bij een maatje geplaatst. Voer moet je zelf meenemen.

Het voelde zo ontzettend goed dat we meteen hebben geboekt voor de zomervakantie. In mei gaan ze nog een keer op proef.

Dus, Marleen.....Bedankt dat je het wilde overwegen, maar het is niet meer nodig.

Het 1e pension waar we gingen kijken viel trouwens heel erg tegen! Binnen en buitenverblijven werden in de vakanties apart vehuurd om meer honden te kunnen plaatsen. Er waren maar 3 kleine speelweides met gras, de rest was beton. Honden die graven mogen niet op de weide. Diesel graaft dus zou dan die paar uurtjes (3 per dag) op beton moeten staan. Hij gaat niet op beton liggen en dat is ook helemaal niet goed voor hem.
super joh! heb je daar een link van? miet dat ik ze breng maar ben wel erg benieuwd!
Afbeelding
Youp
Zeer actief

http://www.hundezentrum-hermelink.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

helemaal of topic maar zo'n krabpaaltje zoek ik al een hele tijd

Afbeelding

't ziet er op de site mooi uit. Wat is hun capaciteit zomers?
Youp
Zeer actief

Weet ik niet, maar ik denk hooguit 20 honden per keer.
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Rosita Compagner schreef:helemaal of topic maar zo'n krabpaaltje zoek ik al een hele tijd

Afbeelding
iets vergelijkbaars staat hier al jaren in de bijkeuken....mag je zo komen halen als je wilt. Kleur is beige :wink:
:pop:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Dat ziet er mooi uit voor je twee honden!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”