Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zijn mestkorrels giftig?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

miekmiek

zijn mestkorrels giftig?

Ongelezen bericht door miekmiek »

we zijn wat met de tuin bezig en nu dus ook aan het mesten. (de hagen en het gras). nu mogen mijn honden niet van de mestkorrels eten en dus mogen ze nu de tuin niet in. maar zijn die korrels eigenlijn giftig? niet dat ze dan ineens alles op mogen vreten, maar dan hoef ik er ook niet zo om te stressen.
mwillow

Re: zijn mestkorrels giftig?

Ongelezen bericht door mwillow »

Dat ligt er aan wat je gebruikt. Kunstmestkorrels zijn giftig, maken bodemleven dood en zijn in het algemeen slecht voor het milieu...ook voor dieren.
Organische mest uit een winkel, daar zou ik ook niet spontaan mijn hond van laten snoepen, maar kan minder kwaad. Meestal gebruiken wij compostmest. Daar zit vrijwel niets schadelijks in voor een dier en wordt meteen opgenomen door de planten, gras etc.
Sandor

Re: zijn mestkorrels giftig?

Ongelezen bericht door Sandor »

Meststof is wel de reden dat je een hond nooit uit een beek of plas naast een veld moogt laten drinken.
Velden worden bemest, en als het veld niet volledig horizontaal ligt, zal (door regen) amoniak uit de mest worden gespoeld en terechtkomen in beken en plassen.
Hetzelfde kan in theorie in je tuin gebeuren.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”