Dat is natuurlijk helemaal niet waar. Er werden ook volop honden verkocht voordat er internet bestond en die niet bij een rasvereniging waren aangesloten. Dus al zou het hele internet in elkaar storten denk ik niet dat er 1 hond minder om verkocht of gefokt zal worden.smoekie schreef:Daarbij. Dan betrek je het niet alleen maar tot de honden, maar ook tot katten/vogels/ratten/muizen etc etc etc etc. Allemaal "levende wezens" die iedereen kan fokken of wat dan ook.
En stel dat je het verkopen van honden alleen al zou verbieden wat dan? Dan zou iedere fokker zo ongeveer verplicht zijn zich aan te melden bij een of andere rasvereniging terwijl ze dat zelf niet willen maar wat dan 1 van de 1e keuzes zou zijn om je (toekomstige) pups te koop aan te bieden. Ik zie er in ieder geval zeker geen oplossing in. Meer dan genoeg "prof" fokkers die een iets als MP nodig hebben om hun pups te slijten. Al ben ik dan wel weer van mening dat als een fokker MP hard nodig heeft je je ook kunt afvragen of met wel zo op jouw "produkt" zit te wachten aangezien de goede fokkers zich mijn inziens toch wel weer onderscheiden door een 'wachtlijst" en de pups zo te zeggen al "weg" zijn nog voor ze geboren zijn
Broodfok los je alleen op als mensen daar niet meer kopen, en zoals Marie Josee al zei, dat is een utopie.