Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
boomer hondjes
Moderator: moderatorteam
-
ChocoKyra
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever (chocolade bruin)
boomer hondjes
hallo,
mijn zusje wil graag een boomerhondje. Nu heeft ze contact gehad met een fokker en zou ze 2de paasdag op bezoek komen. Nu hebben we gegoogeld en staat deze fokker in huissen niet goed aangeschreven! Zelfs tros radar heeft zich ermee bemoeid..
nu de vraag.
weten jullie een goede fokker voor dit soort hondjes?
Groetjes Chocokyra
mijn zusje wil graag een boomerhondje. Nu heeft ze contact gehad met een fokker en zou ze 2de paasdag op bezoek komen. Nu hebben we gegoogeld en staat deze fokker in huissen niet goed aangeschreven! Zelfs tros radar heeft zich ermee bemoeid..
nu de vraag.
Groetjes Chocokyra
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: boomer hondjes
Boomers zijn kruisingen dus een hele goede fokker ga je daar niet voor vinden... dit soort hondjes vind je heel erg veel bij broodfokkers en andere malafide handelaren.
Misschien kan ze eens op dierenasiels.com kijken voor een leuke hond die op een "boomer"lijkt...
Misschien kan ze eens op dierenasiels.com kijken voor een leuke hond die op een "boomer"lijkt...
- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
en wat versta je onder "boomerhondje"
die bestaan namelijk niet...
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
bommerhondjes zijn toch alle kleine hondjes met een swiffer-look?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik sluit me aan bij mijn voorgangers; NIET gaan kijken (want dan ga je voor de bijl).
Wel: een rashond uitzoeken, daar meer over leren en leren kennen en dan op zoek naar een goede fokker, of een heerlijk moppie uit het asiel halen.
Suzanne
Wel: een rashond uitzoeken, daar meer over leren en leren kennen en dan op zoek naar een goede fokker, of een heerlijk moppie uit het asiel halen.
Suzanne
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Waarom wil ze graag een boomerhondje?
Ik ga mee in het 'koop geen boomerhondje', want het is HET teken van een broodfokker. Naar een asiel gaan of nog wat tijd besteden aan het kiezen van een ras en een fokker.
Ik ga mee in het 'koop geen boomerhondje', want het is HET teken van een broodfokker. Naar een asiel gaan of nog wat tijd besteden aan het kiezen van een ras en een fokker.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee, die heeft inderdaad geen beste naam.ChocoKyra schreef:Nu hebben we gegoogeld en staat deze fokker in huissen niet goed aangeschreven!
Dit soort hondjes komt vrijwel altijd bij verkeerde "fokkers" vandaan.
Niet doen dus!
Door daar een pup te kopen houd je dit soort ellende alleen maar in stand.
Ga naar een goede fokker, koop gewoon een rashondje.
Dan weet je wat je ongeveer kunt verwachten en heb je nog iemand om op terug te vallen ook.
Boomerachtige honden vind je in rasgroep 9.
In deze link vind je de rassen en de rasverenigingen die daarbij horen.
-
Neeltje
Om nu persé een rashond te kopen vind ik overdreven. Ga in het asiel kijken of vraag bij een dierenarts in de buurt of hij/zij misschien ergens een nestje weet.
Maar koop niet zo'n hondje bij 'fokkers' die op Marktplaats of dergelijke sites staan. De kans dat het hondje heel erg ziek is, is dan heel erg groot en ze zijn er dan niet meer om je te helpen.
Maar koop niet zo'n hondje bij 'fokkers' die op Marktplaats of dergelijke sites staan. De kans dat het hondje heel erg ziek is, is dan heel erg groot en ze zijn er dan niet meer om je te helpen.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Laat je zus alsjeblieft niet gaan kijken!
Wil je voor een 'boomerachtig hondje' en het hoeft geen pup te zijn, dan staat op http://www.dierenasiels.com misschien wel een leuk hondje.
Wil ze voor een pup gaan, dan zou ze het beste via onderstaande link het ras uit kunnen zoeken wat het beste bij haar past en dan op zoek gaan naar een goede fokker.
Wil je voor een 'boomerachtig hondje' en het hoeft geen pup te zijn, dan staat op http://www.dierenasiels.com misschien wel een leuk hondje.
Wil ze voor een pup gaan, dan zou ze het beste via onderstaande link het ras uit kunnen zoeken wat het beste bij haar past en dan op zoek gaan naar een goede fokker.
Marjoleine schreef: In deze link vind je de rassen en de rasverenigingen die daarbij horen.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Wat goed dat jullie eerst informatie zoeken voor jullie ergens gaan kijken 
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Welke rashond lijkt het meest op een 'boomer'?
De cairn terriër? Maar ja dat is een terriër... ook weer zo wat....
De cairn terriër? Maar ja dat is een terriër... ook weer zo wat....
-
Ayurveda
- Zeer actief
Boomer hondjes bestaan idd niet
is gewoon een verzinsel wat vaak gebruikt wordt voor een malthezer/shi-tzu kruising.
ik weet bijv nog wel een verwacht shi-tzu nestje dat is misschien wel wat voor jullie als je zon soort hond leuk vind!? of een malthezer
of idd een kijkje in het asiel
die zijn vaak ook heel lief!
is gewoon een verzinsel wat vaak gebruikt wordt voor een malthezer/shi-tzu kruising.
ik weet bijv nog wel een verwacht shi-tzu nestje dat is misschien wel wat voor jullie als je zon soort hond leuk vind!? of een malthezer
of idd een kijkje in het asiel
Laatst gewijzigd door Ayurveda op 31 mar 2010 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Boomer- hondjes komt van een tv-serie uit '78/80 waarin de hoofdrol gespeeld werd door een kruising hond die in de serie "Boomer"heette.( eigenlijk Johnny) Was een terrier-achtige kruising

-
miekmiek
ik denk dat het je zus vooral gaat om een lief uitziende, makkelijke langhaar. ik zou óf in het asiel gaan kijken of daar zo'n hond zit. (bijvoorbeeld op http://www.dierenasiels.com ) of een ras uitkiezen wat daar het meeste aan voldoet. (bv. de malthezer).
- anja68
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising maltheser/shishu,en een
tibetaanse terrier, - Locatie: maastricht
- Contacteer:
ik heb ook een zgn boomer..maltheserx shi-shu...
een echt kern gezond hondje,nooit problemen mee gehad..
maar dan raad ik je wel aan,dat je ze beter niet in een kennel kan kopen,
maar gewoon bij mensen die thuis eens een nestje hebben(niks verkeerds aan)
en het is echt niet zo dat kruisigen meer problemen hebben dan honden met stambomen..
het ligt eraan waar je de hond koopt,ongeacht stamboom of niet..

een echt kern gezond hondje,nooit problemen mee gehad..
maar dan raad ik je wel aan,dat je ze beter niet in een kennel kan kopen,
maar gewoon bij mensen die thuis eens een nestje hebben(niks verkeerds aan)
en het is echt niet zo dat kruisigen meer problemen hebben dan honden met stambomen..

grtjes anja,en een poot van shynie en myra.
leer de mens kennen,en je gaat vanzelf van dieren houden.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
tineke
Huissen dat is volgens mij een broodfokker die daar zit ,niet heen gaan dusChocoKyra schreef:hallo,
nu de vraag.
Groetjes Chocokyra
-
tineke
Onzin het ligt oa aan de afstamming niet waar je de hond koopt.anja68 schreef:en het is echt niet zo dat kruisigen meer problemen hebben dan honden met stambomen..
Neemt niet weg dat het een egoistische keuze is om bewust een broodfokhondje te kopen en dat je dan beter op zoek kunt gaan naar een ander adres.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dat vraag ik mijzelf dus ook wel eens af.
Of er nu meer gezondheid problemen zijn bij de rashond met stamboom of bij de xsingen/ras zonder stamboom.
Zijn daar wel eens onderzoeken naar geweest.??
Of er nu meer gezondheid problemen zijn bij de rashond met stamboom of bij de xsingen/ras zonder stamboom.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Neeltje
tuurlijk niet, het is veel gemakkelijker om af te geven op honden met stamboom.bouvierpoedel schreef:Dat vraag ik mijzelf dus ook wel eens af.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Fokker>>>>Huissen=Lako of die andere die er zit.En dat is een grote nono want broodfok(en laat daar Google maar eens op los).Tenzij je voor een rashond met stamboom gaat natuurlijk.
Ooit heb ik de fout gemaakt om bij Lako een hond te kopen (de zwart/witte helft in mijn handtekeningfoto) maar daar heb ik onbewust een walgelijke handel mee in stand gehouden,dus ik doe het nooit meer.
Max was en is gezond,maar daar heb ik erg veel geluk mee gehad.Laat ze s.v.p. ook niet gaan kijken bij "kennels" wiens naam op .nl of .be eindigen.En ook niet bij een of andere ranch.
Ze doen zich mooi voor op MP maar het is troep.
Ooit heb ik de fout gemaakt om bij Lako een hond te kopen (de zwart/witte helft in mijn handtekeningfoto) maar daar heb ik onbewust een walgelijke handel mee in stand gehouden,dus ik doe het nooit meer.
Max was en is gezond,maar daar heb ik erg veel geluk mee gehad.Laat ze s.v.p. ook niet gaan kijken bij "kennels" wiens naam op .nl of .be eindigen.En ook niet bij een of andere ranch.
Ze doen zich mooi voor op MP maar het is troep.
Laatst gewijzigd door marian* op 01 apr 2010 11:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Is het te onderzoeken? Geen rashond is hetzelfde en geen kruising is hetzelfe!bouvierpoedel schreef:Dat vraag ik mijzelf dus ook wel eens af.
Mijn ouders hebben 2 honden uit hetzelfde nest, kruising honden. De ene heeft nooit iets en de ander heel gevoelige darmen. Zo zie je al dat er per nest zelfs verschil in honden kan zitten. Van echte bikkels die nooit wat hebben en pechvogels die elk virusje meepakken.
Bij de meestal rassen heb je natuurlijk wel veel en veel meer onderzoek op gebied van gezondheid dan bij de gemiddelde kruising. Dus ik durf wel te zeggen dat er over de gezondheid van een rashond meer bekend is dan van kruisingen.
-
Ayurveda
- Zeer actief
Wat ik wel vind is dat sommige rashanden te ver doorgefokt worden en daarbij niet meer naar de gezondheid gekeken wordt maar alleen naar uiterlijk.
Maar in princiepe kunnen ras en niet rashonden even gezond en ook even ongezond zijn.
Ik heb dan toevallig kruisingen omdat ik die gewoon erg leuk vind!
Maar ieder zo zn eigen smaak natuurlijk!

Maar in princiepe kunnen ras en niet rashonden even gezond en ook even ongezond zijn.
Ik heb dan toevallig kruisingen omdat ik die gewoon erg leuk vind!
Maar ieder zo zn eigen smaak natuurlijk!

- Liesbeth
- Zeer actief
Of op kruisingen. Ligt er maar net aan, aan welke kant je staat.Neeltje schreef:tuurlijk niet, het is veel gemakkelijker om af te geven op honden met stamboom.bouvierpoedel schreef:Dat vraag ik mijzelf dus ook wel eens af.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Hier moet ik toch wel even om grinniken, afkomstig van iemand met een Mops.Ayurveda schreef:Wat ik wel vind is dat sommige rashanden te ver doorgefokt worden en daarbij niet meer naar de gezondheid gekeken wordt maar alleen naar uiterlijk.
Is absoluut niet beledigend bedoelt hoor, ik ben gek op Mopsen, mijn vader en moeder hebben er zelf eentje. Maar het past zo niet bij je hond, zo'n uitspraak
Gr. Aniek

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik denk zomaar dat al die rasgebonden (de naam zegt al genoeg) afwijkingen waarvoor we dure DNA-testen laten maken niet sporadisch voorkomen? Als je ras A koopt heb je dus grotere kans (da's meer dan gemiddeld) op afwijking X (en Y en Z en nog zo'n rijtje van 17 als je bv voor een Cavalier kiest).
Rashonden zijn bewezen ongezond, daarom moeten we ze testen voor we er mee fokken en dat doen we al een poosje. Toch wordt de pot ellende alleen maar groter.
Rashonden zijn bewezen ongezond, daarom moeten we ze testen voor we er mee fokken en dat doen we al een poosje. Toch wordt de pot ellende alleen maar groter.
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Het gaat in elk geval niet om de prijs, want voor dat geld wat je in Huissen voor een "boomerhond" moet betalen zijn zeker ook rashondjes te koop zie ik net op marktplaats :N: .
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
In het asiel zitten ook regelmatig kruizingen c.q boomerachtig puppies hoor. Niet alleen volwassen honden. Kon nu niks vinden, zijn allemaal geplaatst,maar er komen veel nieuwe honden binnen, dus kijk eens een aantal weken.

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Binnenkort wordt op Terschelling een nestje Boomerhondjes verwacht, las ik in ons plaatselijke Marktplaatsje:
http://www.fodzoeker.nl/index.asp?pagin ... 0335,40324#" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fodzoeker.nl/index.asp?pagin ... 0335,40324#" onclick="window.open(this.href);return false;