Ik hoor vaak dat Eukaneuba goed is, wel aan de prijzige kant. Kan ik dan beter overstappen op Eukaneuba? Bram weegt iets meer dan 3kg, is nu 5 maanden, ribben zijn voelbaar en niet zichtbaar. Eet goed en is levendig zoals een echte Jack Russell hoort te zijn
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Frolic
Moderator: moderatorteam
- Bram
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jack Russell
Frolic
Ik geef onze Bram frolic en dat vind hij altijd erg lekker. Nu heeft hij vanmorgen al 3x gepoept. 1x normaal en 2x breiig waarvan de laatste 2 ook in huis. Heel raar want dat heeft hij zowiso al ruim een maand niet gedaan. Is Frolic goed voer? Hij heeft er nooit last van gehad! Ik heb nu nog 4kg dus vind ik het ook weer zonde om dat niet meer te gebruiken.
Ik hoor vaak dat Eukaneuba goed is, wel aan de prijzige kant. Kan ik dan beter overstappen op Eukaneuba? Bram weegt iets meer dan 3kg, is nu 5 maanden, ribben zijn voelbaar en niet zichtbaar. Eet goed en is levendig zoals een echte Jack Russell hoort te zijn
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Frolic
frolic is geweldig als beloningssnoepje maar echt bagger als gewoon voer.
ik ga je niet zeggen wat je wel moet kopen maar ik gok dat zelfs eigen merk voer van de supermarkt beter is dan frolic.
zelf voer ik mijn ene hond brok (duits merk, hier niet te krijgen volgens mij) en mijn andere hond eet Renske (is een merk) in combinatie met rauwe vis
ik ga je niet zeggen wat je wel moet kopen maar ik gok dat zelfs eigen merk voer van de supermarkt beter is dan frolic.
zelf voer ik mijn ene hond brok (duits merk, hier niet te krijgen volgens mij) en mijn andere hond eet Renske (is een merk) in combinatie met rauwe vis

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Frolic is troep.
Als je brok wilt voeren kun je beter voor een meer natuurlijk merk kiezen als farmfood of cavom.
Als ik zelf brok zou voeren (dat doe ik dus niet), dan zou ik voor orijen kiezen maar dat is nog veel duurder.
Als je brok wilt voeren kun je beter voor een meer natuurlijk merk kiezen als farmfood of cavom.
Als ik zelf brok zou voeren (dat doe ik dus niet), dan zou ik voor orijen kiezen maar dat is nog veel duurder.

-
shanty
Ik zelf vind frolic geen goed basisvoer. Ik gebruik het alleen als beloning de rest krijgt mijn hond KVV dat is versvlees uit de diepvries. Zoals smuldier, Rodi, Carnibest.
Als je dat niks lijkt kan je altijd kijken naar een beter brok zoals Farmfood of Cavom.
Als je dat niks lijkt kan je altijd kijken naar een beter brok zoals Farmfood of Cavom.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Frolicjes zijn geweldige belongingsvoertjes! Tenminste, dat vind mijn hond
Maar als echt voer is het in mijn ogen 10 x niks...
Maar als echt voer is het in mijn ogen 10 x niks...
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
- Aantal honden: 2
Bo krijgt Frolic met het trainen of als beloning.
Ik geef als normaal voer Farmfood.
Heel tevreden over.
Frolic zou ik niemand aanraden als hoofdvoer. Brokken horen geen kleurtjes te hebben.
Ik geef als normaal voer Farmfood.
Heel tevreden over.
Frolic zou ik niemand aanraden als hoofdvoer. Brokken horen geen kleurtjes te hebben.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
- Bram
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jack Russell
Dus er zitten kleurstoffen in dan..... ik ga toch dan maar eens zoeken naar ander voer. Bedankt voor de tips en ik heb geen idee waarom dit een 1 april grap zou moeten zijn.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Frolic gebruiken als beloningsbrokjes, en op zoek naar een goede brok.
Of andere manier van voeren..
Of andere manier van voeren..

- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Farmfood is ook niet zo duur hoor.
15 kilo kost hier 37,95 euro.
Is een geperste brok. Beter dan menig merk voer.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
- yuki
- Zeer actief
Ik heb nog nooit een hondje frolic gegeven en ben het ook niet van plan
Maar als voer vind ik het pas echt bagger!
In de wijk achter mijn huis (volksbuurt) liggen regelmatig grote droge oranje hopen stront. Dan weet je dat er weer zo'n frolic/bonzopoeper is langs geweest.
Maar als voer vind ik het pas echt bagger!
In de wijk achter mijn huis (volksbuurt) liggen regelmatig grote droge oranje hopen stront. Dan weet je dat er weer zo'n frolic/bonzopoeper is langs geweest.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Zelfs als beloningssnoepjes komen ze er hier niet meer in. KVV zoals Carnibest ed voor het gemak, en BARF for the win
.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Hoi Bram, in de supermarkt ligt in de vriezer compleet voer dat smuldier heet. Dit zal je hondje minstens zo lekker vinden en het is een stuk gezonder 
- Yaika
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
ik heb alles even na zitten rekenen ..
Ik voerde diesel royal canin.. Lekker duur.. dacht dat het supe voer was..
Maar nu ben ik erachter dat nu ik smuldier voer ik een heleboel geld bespaar en dat het ook nog beter is voor hem!
Dus misschien is een overstap op vers een goed idee?
Maar nu ben ik erachter dat nu ik smuldier voer ik een heleboel geld bespaar en dat het ook nog beter is voor hem!
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, zeker een goed idee.Yaikaa schreef:ik heb alles even na zitten rekenen ..
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Onze hond krijgt heel soms Frolic voer, heb nog nooit klachten gehad over poepen etc.
Ik geef onze hond verder eigenlijk alleen Royal Canin brokken, prima voer!
- bennie
- Zeer actief
Die klachten komen ook pas nadat je weet hoe versvoer keutels er uit zienKimsjen schreef:Onze hond krijgt heel soms Frolic voer, heb nog nooit klachten gehad over poepen etc.
-
Sandor
ik gaf vroeger frolic als snoepje, nu niet meer.
Ze zijn te groot en eens ze uitgedroogd zijn, zijn ze enkel met je tanden in stukken te brekken. En het smaakt niet echt goed...
Ze zijn te groot en eens ze uitgedroogd zijn, zijn ze enkel met je tanden in stukken te brekken. En het smaakt niet echt goed...
- bennie
- Zeer actief
Zoals ik dit lees heb je ze zelf een keer geproefdSandor schreef:ik gaf vroeger frolic als snoepje, nu niet meer.
-
Sandor
natuurlijk:)
De zalmsmaak van Pro Plan blijft echt een ganse dag in m'n mond hangen, degoutant.
Van kvv heb'k wel nog niet geproefd.
De zalmsmaak van Pro Plan blijft echt een ganse dag in m'n mond hangen, degoutant.
- bennie
- Zeer actief
Van kvv heb ik ook nog nooit geproefd, maar van barfproducten heb ik zelf ook nog wel eens een stoofpotje gegetenSandor schreef:natuurlijk:)
Brokken nog nooit geproefd, moet er niet aan denken, zeker niet met zalmsmaak
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Daar begin ik niet aan, omdat ik zeer tevreden ben over de brokken die ik nu voer. en waarom iets anders gaan voeren als onze hond het hier perfect op doet.bennie schreef:Die klachten komen ook pas nadat je weet hoe versvoer keutels er uit zien .
bennie schreef:Van kvv heb ik ook nog nooit geproefd, maar van barfproducten heb ik zelf ook nog wel eens een stoofpotje gegetenSandor schreef:natuurlijk:)
Van kvv heb'k wel nog niet geproefd..
Brokken nog nooit geproefd, moet er niet aan denken, zeker niet met zalmsmaak.
-
Baily&Luna
- Zeer actief
even een reactie op je vragen i.p.v over te halen op vers voer
Nee, Frolic is geen goed basis voer.
Eukanuba hebben mijn honden ook gehad maar die van MIJ deden het er niet zo goed op.
daarna overgestapt op Cavom, deze at Baily (mijn labrador) goed en ze deed het er ook goed op, maar Luna (mijn bordercollie) at het gewoon niet
Nu heb ik Royal Canin en dit eten ze beide graag en ze doen het er goed op. zien er goed uit en hebben goede poep
Maar ik zou sowieso geen Frolic meer geven en zelf even goed kijken welke brok je iets lijkt en waar je hondje het dus goed op doet
Nee, Frolic is geen goed basis voer.
Eukanuba hebben mijn honden ook gehad maar die van MIJ deden het er niet zo goed op.
daarna overgestapt op Cavom, deze at Baily (mijn labrador) goed en ze deed het er ook goed op, maar Luna (mijn bordercollie) at het gewoon niet
Nu heb ik Royal Canin en dit eten ze beide graag en ze doen het er goed op. zien er goed uit en hebben goede poep
Maar ik zou sowieso geen Frolic meer geven en zelf even goed kijken welke brok je iets lijkt en waar je hondje het dus goed op doet
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Frolic is niet geschikt als basisvoer. Echter prima als beloningsvoertjes, óf voor een oudje die bijna niets meer lust en die toch iets moet eten.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Stoppen met Frolic voeren, dat is echt geen goed voer, daarnaast vind ik het nog duur ook.
En overhalen wil ik het niet noemen hoor, want ik voer zelf namelijk ook net zo makkelijk brok, maar ik zou met een JR van 5 maand lekker overgaan op smuldier uit het vriesvak in de supermarkt. Goedkoper kun je bijna niet voeren en het is nog heel erg goed ook.
Onze 11 mnd oude JR eet grotendeels Smuldier en die poept weinig, maar mooie keutels, heeft een bereconditie en glimt als een spiegel.
Maar er zijn net zo goed andere goede merken brokken. Ben zelf erg vd Nutro maar dat is wel erg duur. En ben nu met 1 hond gedwongen over op Proplan. Nutro High Energy is uit productie dus ik moest wel wat anders. (Hond wil geen vers eten
)
En overhalen wil ik het niet noemen hoor, want ik voer zelf namelijk ook net zo makkelijk brok, maar ik zou met een JR van 5 maand lekker overgaan op smuldier uit het vriesvak in de supermarkt. Goedkoper kun je bijna niet voeren en het is nog heel erg goed ook.
Onze 11 mnd oude JR eet grotendeels Smuldier en die poept weinig, maar mooie keutels, heeft een bereconditie en glimt als een spiegel.
Maar er zijn net zo goed andere goede merken brokken. Ben zelf erg vd Nutro maar dat is wel erg duur. En ben nu met 1 hond gedwongen over op Proplan. Nutro High Energy is uit productie dus ik moest wel wat anders. (Hond wil geen vers eten
Gr. Aniek

-
Sita
- Zeer actief
Hier nog iemand die aanraadt om te stoppen met Frolic als hoofdvoeding. Als beloning zijn ze prima.
En qua brok er is zoveel verschil en zo verschillend per hond waar ze goed op reageren. Ik voer als ik brok geef Royal Canin of Carocroc. Vooral de laatste is niet duur en mijn honden doen het er goed op.
En qua brok er is zoveel verschil en zo verschillend per hond waar ze goed op reageren. Ik voer als ik brok geef Royal Canin of Carocroc. Vooral de laatste is niet duur en mijn honden doen het er goed op.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Ik geef ze alleen als beloning.
Als er op een dag wat meer doorheen gegaan zijn, gaat Suus ook wat dunner poepen (en geler
).
Als voer geef ik Fokker, heeft ze mooie bruine stevige drollen van.
Als er op een dag wat meer doorheen gegaan zijn, gaat Suus ook wat dunner poepen (en geler
Als voer geef ik Fokker, heeft ze mooie bruine stevige drollen van.
-
Sita
- Zeer actief
Sita heeft eens een hele zak frolic achter elkaar naar binnen gewerkt in een onbewaakt ogenblik. De geur en kleur (echt rood :N: )hoe het eruit kwam 
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik zou de kleine verpakking nemen voor een Jack Russel.Sanne&Bo schreef:Farmfood is ook niet zo duur hoor.
Farm Food is niet lang houdbaar omdat er geen chemische conserveringsmiddelen inzitten.
Groetjes van Charlotte

- bennie
- Zeer actief
Ik weet niet wat het prijsverschil is, maar als dat erg groot is tussen een kleine en een grote verpakking, dan kun je het natuurlijk ook gewoon invriezen.Sjalot schreef:Ik zou de kleine verpakking nemen voor een Jack Russel.Sanne&Bo schreef:Farmfood is ook niet zo duur hoor.
Farm Food is niet lang houdbaar omdat er geen chemische conserveringsmiddelen inzitten.