Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
welke oplossing voor mp tegen broodfokverkoop
Moderator: moderatorteam
- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:
welke oplossing voor mp tegen broodfokverkoop
Ik vraag me af of jullie er wel eens over nadenken of er een manier te vinden is dat de broodfokkers op marktplaats eruit gefilterd zouden kunnen worden.
Het is inderdaad zo dat het een hele mooie handelsplaats is voor honden en met name pups. Ze schieten de grond uit met hun aanbod.
Zouden ze het beleid niet zo kunnen doen dat als iemand meer dan 1 nest per jaar aanbied dat ze dan niet meer mogen aanbieden in die rubriek? Een goede fokker heeft over het algemeen mp niet nodig.
en een oepsnestje is meestal maar 1 malig toch?.
Dan zit je natuurlijk alleen nog met het feit dat ze het onder een ander naam en gegevens zouden kunnen doen. Zou daar een oplossing voor zijn???
Ben wel benieuwd hoe andere hier over denken en of jullie evt oplossingen zouden weten.. Ik vind het erg triest wat ik allemaal op mp voorbij zie komen.
Het is inderdaad zo dat het een hele mooie handelsplaats is voor honden en met name pups. Ze schieten de grond uit met hun aanbod.
Zouden ze het beleid niet zo kunnen doen dat als iemand meer dan 1 nest per jaar aanbied dat ze dan niet meer mogen aanbieden in die rubriek? Een goede fokker heeft over het algemeen mp niet nodig.
en een oepsnestje is meestal maar 1 malig toch?.
Dan zit je natuurlijk alleen nog met het feit dat ze het onder een ander naam en gegevens zouden kunnen doen. Zou daar een oplossing voor zijn???
Ben wel benieuwd hoe andere hier over denken en of jullie evt oplossingen zouden weten.. Ik vind het erg triest wat ik allemaal op mp voorbij zie komen.
- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: welke oplossing voor mp tegen broodfokverkoop
Nou het gaat er niet zozeer om of ze er wat mee zouden doen. Maar ben meer benieuwd of er uberhaubt oplossingen zouden zijn en zo ja welke en hoe toe te passen
- yuki
- Zeer actief
Marktplaats is eigendom/onderdeel van Ebay. Deze heeft al jaren de handel in levende have afgeschaft. Dat lijkt me de enige oplossing 

Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
En dat lijkt me ook terecht.yuki schreef:Marktplaats is eigendom/onderdeel van Ebay. Deze heeft al jaren de handel in levende have afgeschaft. Dat lijkt me de enige oplossing
Net als dat afgeschaft zou moeten worden in winkels.
Als ze niet op marktplaats staan, staan ze wel op de tig andere gelijksoortige sites. Zo lang er vraag is, zal er aanbod zijn.
- yuki
- Zeer actief
Ja vast. Maar geen enkele site heeft de reikwijdte als MP.Neeltje schreef:Als ze niet op marktplaats staan, staan ze wel op de tig andere gelijksoortige sites. Zo lang er vraag is, zal er aanbod zijn.
Esther
Esther
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
idd! tegenhouden kan je het toch niet...Neeltje schreef:Als ze niet op marktplaats staan, staan ze wel op de tig andere gelijksoortige sites. Zo lang er vraag is, zal er aanbod zijn.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
En zo is het.Machie schreef:idd! tegenhouden kan je het toch niet...Neeltje schreef:Als ze niet op marktplaats staan, staan ze wel op de tig andere gelijksoortige sites. Zo lang er vraag is, zal er aanbod zijn.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Ja en wat denk je wat er dan gebeurt? Dan verschuift alles naar de volgende verkoopsiteyuki schreef:Ja vast. Maar geen enkele site heeft de reikwijdte als MP.Neeltje schreef:Als ze niet op marktplaats staan, staan ze wel op de tig andere gelijksoortige sites. Zo lang er vraag is, zal er aanbod zijn.

-
- Zeer actief
En daar heb je helemaal gelijk in.ladybird schreef:Ja en wat denk je wat er dan gebeurt? Dan verschuift alles naar de volgende verkoopsiteyuki schreef:Ja vast. Maar geen enkele site heeft de reikwijdte als MP.Neeltje schreef:Als ze niet op marktplaats staan, staan ze wel op de tig andere gelijksoortige sites. Zo lang er vraag is, zal er aanbod zijn.Commercie is commercie
- yuki
- Zeer actief
Kimsjen schreef:En zo is het.Machie schreef:idd! tegenhouden kan je het toch niet...Neeltje schreef:Als ze niet op marktplaats staan, staan ze wel op de tig andere gelijksoortige sites. Zo lang er vraag is, zal er aanbod zijn.
Laat me raden, je hebt je eigen stamboomloze Chi ook van MP??

Als MP ermee stopt zou het een mooie eerste stap zijn. De andere sites zijn erg klein en versnipperd. Maar het zou ook gewoon verboden kunnen worden, of in ieder geval qua regelgeving strenger. Ik denk dat het bestaan van dit soort sites (dus het gemak waarmee je hondjes aan de grote massa aanbiedt) broodfok wel meer in de hand werkt.
Esther
Esther
-
- Zeer actief
Toevallig wel, maar als we het nogmaals moesten doen zou ik naar een erkende fokker gaan. Ben toch super blij met onze hondyuki schreef:Laat me raden, je hebt je eigen stamboomloze Chi ook van MP??

Ik denk dat andere sites groter zouden worden. En wanneer je het zou verbieden, zou alles meer in de illegaliteit komen en dus nog minder controle.yuki schreef:Als MP ermee stopt zou het een mooie eerste stap zijn. De andere sites zijn erg klein en versnipperd. Maar het zou ook gewoon verboden kunnen worden, of in ieder geval qua regelgeving strenger. Ik denk dat het bestaan van dit soort sites (dus het gemak waarmee je hondjes aan de grote massa aanbiedt) broodfok wel meer in de hand werkt
- yuki
- Zeer actief
Verbieden nee, strengere regelgeving ja! En MP geeft geen enkele controle op broodfok hoor, voor het digitale tijdperk kocht je gewoon de ViaVia. Was landelijk en soort van de MP onder de bladen. Toch was het aanbod veel kleiner dan nu op MP. Ik denk dat je toch heel wat mensen de wind uit de zeilen neemt met andere regelgeving.Kimsjen schreef:Toevallig wel, maar als we het nogmaals moesten doen zou ik naar een erkende fokker gaan. Ben toch super blij met onze hondyuki schreef:Laat me raden, je hebt je eigen stamboomloze Chi ook van MP??![]()
Hoezo dat dan?
Ik denk dat andere sites groter zouden worden. En wanneer je het zou verbieden, zou alles meer in de illegaliteit komen en dus nog minder controle.yuki schreef:Als MP ermee stopt zou het een mooie eerste stap zijn. De andere sites zijn erg klein en versnipperd. Maar het zou ook gewoon verboden kunnen worden, of in ieder geval qua regelgeving strenger. Ik denk dat het bestaan van dit soort sites (dus het gemak waarmee je hondjes aan de grote massa aanbiedt) broodfok wel meer in de hand werkt
Zolang mensen stamboomloze honden op MP of elders blijven kopen, blijven deze fokkers gewoon doorgaan. Geef ze eens ongelijk

Esther
Esther
-
- Zeer actief
De reden dat we de volgende keer wel via een "erkende" fokker zullen gaan kopen is omdat we toch wel veel geluk hebben gehad. Er zijn veel malafide hondenhandelaren die zieke honden, te jonge honden, etc. verkopen. Gelukkig zijn wij bij iemand uitgekomen met een gelegenheidsnestje. de moeder en vaderhond hebben we gezien en we hebben nog steeds contact met die mensen.
De reden dat we onze huidige hond wel via MP gekocht hebben is, omdat mijn partner mij deze hond cadeau heeft gedaan. Ik wist er in 1e instantie helemaal niets vanaf. Wel wilde ik al lang een chihuahua en had me er al in verdiept.
En zeg nou zelf als je naar een nestje met puppy's gaat kijken, je bent zo verkocht. Daarom heeft mijn partner goed naar de omgeving, etc. gekeken.
Nu ik er zo over nadenk hoef een hond voor mij trouwens ook geen stamboom te hebben hoor!
De reden dat we onze huidige hond wel via MP gekocht hebben is, omdat mijn partner mij deze hond cadeau heeft gedaan. Ik wist er in 1e instantie helemaal niets vanaf. Wel wilde ik al lang een chihuahua en had me er al in verdiept.
En zeg nou zelf als je naar een nestje met puppy's gaat kijken, je bent zo verkocht. Daarom heeft mijn partner goed naar de omgeving, etc. gekeken.
Nu ik er zo over nadenk hoef een hond voor mij trouwens ook geen stamboom te hebben hoor!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Zolang de broodfok niet verboden is, vind ik ook niet dat MP het moet gaan weren. Straks word het HKB afgeschaft en krijgen de broodfokkers steeds meer ruimte. De stamboomfokkers krijgen daarintegen steeds meer regels opgelegd en de broodfok krijgt steeds meer ruimte 

- anja68
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising maltheser/shishu,en een
tibetaanse terrier, - Locatie: maastricht
- Contacteer:
gelijk heb je ook honden zonder stamboom zijn vaak hele goede honden,Kimsjen schreef:De reden dat we de volgende keer wel via een "erkende" fokker zullen gaan kopen is omdat we toch wel veel geluk hebben gehad. Er zijn veel malafide hondenhandelaren die zieke honden, te jonge honden, etc. verkopen. Gelukkig zijn wij bij iemand uitgekomen met een gelegenheidsnestje. de moeder en vaderhond hebben we gezien en we hebben nog steeds contact met die mensen.
ken genoeg honden met wel een stamboom,die ook vanalles mankeren..
dus het zegt niets..

grtjes anja,en een poot van shynie en myra.
leer de mens kennen,en je gaat vanzelf van dieren houden.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Dit is ook zo een vreselijke dooddoeneranja68 schreef: gelijk heb je ook honden zonder stamboom zijn vaak hele goede honden,
dus het zegt niets..

Er waren ook meer dan genoeg broodfokkers voordat het hele internet bestond. Die zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn zolang de wet niet verandert. Dan gaan ze gewoon weer massaal terug naar de kranten bij de kleine advertenties, waar ze nu ook nog staan. En dan komen ze met eigen websites die vast heel goed gevonden zullen worden via google.yuki schreef:Kimsjen schreef:En zo is het.Machie schreef:
idd! tegenhouden kan je het toch niet...
Laat me raden, je hebt je eigen stamboomloze Chi ook van MP??![]()
![]()
Als MP ermee stopt zou het een mooie eerste stap zijn. De andere sites zijn erg klein en versnipperd. Maar het zou ook gewoon verboden kunnen worden, of in ieder geval qua regelgeving strenger. Ik denk dat het bestaan van dit soort sites (dus het gemak waarmee je hondjes aan de grote massa aanbiedt) broodfok wel meer in de hand werkt.
Het is de kopers die moeten wegblijven, dat is het enige dat helpt.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
De voorloper van Marktplaats was de beroemde gele Snuffelkrant.Die stond ook al vol met broodfoknestjes.Ik denk niet dat het in te dammen is door een verbod.
Het enige wat helpt is boycotten door er geen dieren meer te kopen.En dat, lieve kijkbuiskinderen, zal wel een utopie blijven.
Het enige wat helpt is boycotten door er geen dieren meer te kopen.En dat, lieve kijkbuiskinderen, zal wel een utopie blijven.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik vind dat er niets mis is met marktplaats. Je kunt er inderdaad je nest of dekaankondiging zetten en erg veel reacties krijgen. Daaruit kun je toch gewoon selecteren? Je bereikt er erg veel mensen mee. Zelfde voor herplaatsers, ik heb een herplaatser via marktplaats. Via zo een site kun je erg veel mensen bereiken. En mensen die vandaag per se een wit hondje met zwarte oogvlek willen kopen die toch wel, marktplaats of geen marktplaats.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Alaskan malamute
Ik heb mijn nest ook op marktplaats gezet en heb daardoor zoveel reacties gekregen dat ik uitgebreid kon selecteren. Alle pups gaan dan nu ook naar mensen die ervaring met het ras hebben, de tijd hebben enz. enz.
Natuurlijk zaten er ook veel onzin-reacties bij: voor 240 euro wil ik hem wel hebben. Ja, dag. En: we hebben geen geld maar we zullen er wel goed voor zorgen. Vast ja.
Natuurlijk zaten er ook veel onzin-reacties bij: voor 240 euro wil ik hem wel hebben. Ja, dag. En: we hebben geen geld maar we zullen er wel goed voor zorgen. Vast ja.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
daar is een stamboom toch niet voor... een stamboom is een afstammingsbewijs en dat zegt heel veel...anja68 schreef:
gelijk heb je ook honden zonder stamboom zijn vaak hele goede honden,
dus het zegt niets..
Dat is waar ik nl naar kijk als ik een hond koop, de afstamming.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- sjef
- Zeer actief
Er zijn zoveel sites waar honden worden aangeboden, nog veel meer dan op MP, ook rashonden. Zoveel nestjes elke dag, dat het verwonderlijk is, dat al die pupjes een nieuw huis kunnen vinden. Dus alleen maar MP noemen slaat nergens op.
MP kent iedereen, maar als je morgen een hondje wilt hebben, hoef je heus niet alleen op MP te zoeken.
Als alle fokkers en ik bedoel allen ook die van boomhonden verboden zou worden om meerdere keren per jaar nestjes te hebben, werd het misschien nog wat.
MP kent iedereen, maar als je morgen een hondje wilt hebben, hoef je heus niet alleen op MP te zoeken.
Als alle fokkers en ik bedoel allen ook die van boomhonden verboden zou worden om meerdere keren per jaar nestjes te hebben, werd het misschien nog wat.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
En dan? Zelfs erkende fokkers bieden hun pups via MP - Puppynet etc aan. Kun je wel zeggen net als ebay het verbieden van handen in levende have maar dan blijven ook zij straks nog eens zitten met hun pups. Ze kunnen ze nu soms al niet kwijt. 

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
ehhh... minder fokken zou dan ook een optie zijn... en als "erkende"fokkers al blijven zitten met hun honden...tja .. zegt genoeg denk ik..geld is toch geld he.smoekie schreef:En dan? Zelfs erkende fokkers bieden hun pups via MP - Puppynet etc aan. Kun je wel zeggen net als ebay het verbieden van handen in levende have maar dan blijven ook zij straks nog eens zitten met hun pups. Ze kunnen ze nu soms al niet kwijt.
Helaas het verbieden zal niks uitmaken, mensen die niet meer kopen via marktplaats is een utopie....
- Valerie
- Zeer actief
Ligt eraan, zo makkelijk is het niet om staffordreuen kwijt te raken en als je net een nest krijgt met 9 reuenjacq1970 schreef:ehhh... minder fokken zou dan ook een optie zijn... en als "erkende"fokkers al blijven zitten met hun honden...tja .. zegt genoeg denk ik..geld is toch geld he.smoekie schreef:En dan? Zelfs erkende fokkers bieden hun pups via MP - Puppynet etc aan. Kun je wel zeggen net als ebay het verbieden van handen in levende have maar dan blijven ook zij straks nog eens zitten met hun pups. Ze kunnen ze nu soms al niet kwijt.
Helaas het verbieden zal niks uitmaken, mensen die niet meer kopen via marktplaats is een utopie....

-
- Zeer actief
- Contacteer:
ja helaas weet je niet wat erut komt he...risico van het vak heet dat dan... tis lullig.Valerie schreef:Ligt eraan, zo makkelijk is het niet om staffordreuen kwijt te raken en als je net een nest krijgt met 9 reuenjacq1970 schreef:ehhh... minder fokken zou dan ook een optie zijn... en als "erkende"fokkers al blijven zitten met hun honden...tja .. zegt genoeg denk ik..geld is toch geld he.smoekie schreef:En dan? Zelfs erkende fokkers bieden hun pups via MP - Puppynet etc aan. Kun je wel zeggen net als ebay het verbieden van handen in levende have maar dan blijven ook zij straks nog eens zitten met hun pups. Ze kunnen ze nu soms al niet kwijt.
- Valerie
- Zeer actief
Ja en dan is het goed om zo veel mogelijk mensen te hebben waar je uit kunt selecteren zoals via marktplaats
Als ik een herplaatser zoek kijk ik daar ook. Ik denk juist dat het goed is als goede fokkers ook via daar adverteren en niet alleen broodfokkers. Ik weet ook van fokkers die daar een advertentie plaatsen terwijl alle pups al verkocht zijn, gewoon om te laten zien dat het ook zo kan.

-
- Zeer actief
Het verbieden van verkoop van levende have via sites als mp vind ik geen oplossing.
Het probleem verschuift dan alleen maar.
En ik zou er allerminst blij mee zijn, ik heb al heel veel opvangcavia's aan een zeer goed thuis kunnen helpen via mp, en wat anderen ook al zeggen: ik heb kans op te selecteren.
Dat vind ik toch ook wel belangrijk, goed kijken naar wie de dieren gaan, zodat ze echt een goed thuis krijgen.
Het probleem verschuift dan alleen maar.
En ik zou er allerminst blij mee zijn, ik heb al heel veel opvangcavia's aan een zeer goed thuis kunnen helpen via mp, en wat anderen ook al zeggen: ik heb kans op te selecteren.
Dat vind ik toch ook wel belangrijk, goed kijken naar wie de dieren gaan, zodat ze echt een goed thuis krijgen.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Daarbij. Dan betrek je het niet alleen maar tot de honden, maar ook tot katten/vogels/ratten/muizen etc etc etc etc. Allemaal "levende wezens" die iedereen kan fokken of wat dan ook.
En stel dat je het verkopen van honden alleen al zou verbieden wat dan? Dan zou iedere fokker zo ongeveer verplicht zijn zich aan te melden bij een of andere rasvereniging terwijl ze dat zelf niet willen maar wat dan 1 van de 1e keuzes zou zijn om je (toekomstige) pups te koop aan te bieden. Ik zie er in ieder geval zeker geen oplossing in. Meer dan genoeg "prof" fokkers die een iets als MP nodig hebben om hun pups te slijten. Al ben ik dan wel weer van mening dat als een fokker MP hard nodig heeft je je ook kunt afvragen of met wel zo op jouw "produkt" zit te wachten aangezien de goede fokkers zich mijn inziens toch wel weer onderscheiden door een 'wachtlijst" en de pups zo te zeggen al "weg" zijn nog voor ze geboren zijn
En stel dat je het verkopen van honden alleen al zou verbieden wat dan? Dan zou iedere fokker zo ongeveer verplicht zijn zich aan te melden bij een of andere rasvereniging terwijl ze dat zelf niet willen maar wat dan 1 van de 1e keuzes zou zijn om je (toekomstige) pups te koop aan te bieden. Ik zie er in ieder geval zeker geen oplossing in. Meer dan genoeg "prof" fokkers die een iets als MP nodig hebben om hun pups te slijten. Al ben ik dan wel weer van mening dat als een fokker MP hard nodig heeft je je ook kunt afvragen of met wel zo op jouw "produkt" zit te wachten aangezien de goede fokkers zich mijn inziens toch wel weer onderscheiden door een 'wachtlijst" en de pups zo te zeggen al "weg" zijn nog voor ze geboren zijn

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.