Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ronin IPO2

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Carool
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders Ronin & Ran

Ronin IPO2

Ongelezen bericht door Carool »

Afgelopen zondag hebben Ronin en ik examen gedaan voor het IPO2.
Opzich was het goed examen, alleen bij het appel ging er hier en daar wat fout , dus:lol:

Bij het speuren starte Ronin prima, maar net toen we bij de hoek kwamen, kwam er erg veel wind, waardoor er aardig wat verwaaiïng was en hij de hoek niet helemaal strak liep. Eerste voorwerp ging hij wat scheef liggen, daarna zette ik hem niet goed aan, dus dat liep niet goed. De laatste strek ging hij wat hard, dus daar ook wat punten aftrek voor. Maar ja, dat was het gevolg van de motivatie training, dus jammer van de puntjes, maar wel goed om te zien. 90 punten over.

Appel... Het volgen was prima, attente hond (daar was ik met mijn GG examen het minst tevreden over), op het schot moest hij toch weer wat reageren en dat mag bij het IPO niet. Zit uit beweging kon wat sneller, de af uit beweging was helemaal goed. Staan uit beweging ook, maar kon hij sneller aan de voet gaan zitten.
Apporteren over de grond, ging ook goed. Toen kwam de haag en moest ik het lichtere blok gaan gooien ...... dat was dus wat erg licht :lol: :lol: Ik wilde het gooien en voelde het blok inene niet meer in mijn hand, ik zag het ook nergens meer, totdat ik het blok uit de lucht zag vallen :smt040 Ik moest natuurlijk lachen en Ronin ging het alvast maar halen, dus die ging van zijn plek af. Nou ja, tweede keer ging goed met gooien en hij kwam het goed terug brengen, alleen natuurlijk punten kwijt, omdat hij van zijn plek was afgeweest.
Apport over de schutting, gooi ik weer scheef en vergeet dat ik het blok mag ophalen om opnieuw te gooien. Stuur Ronin en die komt langs de schutting terug. Vooruitsturen extra commando nodig.
Toen nog het afliggen, ging gelijk al mis..... hij stond al toen ik twee meter weg was. Na een tijdje ging hij zitten, dat is positie verandering en dan houd je ook niet veel over van de punten. Dus 76 over :cry:
Dus hier veel punten verloren door mezelf.

Manwerk, daar was ik dus echt niet meer bang voor en ging vol vertrouwen eraan beginnen. Revieren prima, alleen hij blaft zich op het moment achteruit. Aan de voet roepen prima, echt snel en netjes. Vlucht, echt op zijn Ronins .... zo mooi om te zien... een grote sprong en vast. Goed lossen. Overval weer prima en weer prima lossen. Tot daar redde ik het de andere keren, maar verder kwam ik nooit, omdat je hierna de pw op transport moet zetten, Ronin liet de man dan nooit niet gaan.
Nu ging het goed, alleen zat Ronin niet bij de start van het transport.... de overal die daarop volgt was weer prima en ook het lossen, maar door het harde inbijten zat zijn tand wat vast in het canvas, dus leek het alsof hij wat zwaar loste, dus wat aftrek, helaas. Zijtransport toch een klein pitje. Afstandsstellen, hij ging als een kanon en loste ook weer prima. Het laatste stukje transport was ook weer prima. 93 punten over.

Ik was echt tevreden over het manwerk, hij heeft geen enkele keer ingepit na het lossen of er zwaar ingehangen. Ronin deed gewoon goed zijn best en liet zich zien, zoals hij tegenwoordig ook op de training is.

Dus jippieeeee eindelijk geslaagd en op naar zijn 3 en zijn aankeuring.

Hier alvast wat speurfoto's.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Carool
"Alles van waarde is weerloos"
Lucebert 1924-1994

Foto's
Stamboom Ronin
Stamboom Ran
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Ronin IPO2

Ongelezen bericht door Inge »

Gefeliciteerd!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

proficiat!
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Gefeliciteerd :cheer: