Moderator: moderatorteam

.jpg)
Marjoleine schreef:Die ene is geverfd![]()
![]()
![]()
Watervaste viltstift zeker?
Ze zijn leuk!
Wanneer wordt dat nou wat?
Met haar en zo bedoel ik?

Even snel deze foto,s van internet gepikt Twinkel, zo heb je beetje een idee..twinkeltje schreef:leuk en hoe zien pa en ma eruit

josefiep schreef:Ooow, wat zijn ze leuk, zeg!
Vooral die bruine, geweldig! Ik denk dat hier ook nog wel eens eentje komt te wonen!

Hier moet ik toch even wat rechtzetten Paulala....een boeroendoek eekhoorn heeft eigenlijk helemaal geen gezelschap nodig van soortgenoten; ze komen alleen kort bij elkaar om te paren. Vooral de vrouwtjes kunnen behoorlijk rabiaat zijn tegen de mannetjes, vooral als ze dragend zijn of jongen hebben; ik ken gevallen waar het mannetje zelfs doodgebeten is....Paulala schreef:josefiep schreef:Ooow, wat zijn ze leuk, zeg!
Vooral die bruine, geweldig! Ik denk dat hier ook nog wel eens eentje komt te wonen!
Nou, doe het dan maar beter niet.
Die beestjes worden dood ongelukkig in hun eentje!
En aan TS: Wat een ontzettende schatjes!
Valt me dan wel weer op dat niemand ernaar vraagt of je wel stambomen hebt, en geen gezeur over onverantwoord fokken etc. haha. (sorry, kon het niet laten, altijd dat gezeur als mensen een keer een nestje pups hebben)

Biene schreef:
Hier moet ik toch even wat rechtzetten Paulala....een boeroendoek eekhoorn heeft eigenlijk helemaal geen gezelschap nodig van soortgenoten; ze komen alleen kort bij elkaar om te paren. Vooral de vrouwtjes kunnen behoorlijk rabiaat zijn tegen de mannetjes, vooral als ze dragend zijn of jongen hebben; ik ken gevallen waar het mannetje zelfs doodgebeten is....
Het lukt met een grote behuizing wel om 1 mannetje en 2-3 vrouwtjes te houden; toch is de kans op oorlog groot omdat het niet hun natuurlijke leefwijze is....

Inderdaad; het zijn solitair levende dieren....Paulala schreef:Biene schreef:
Hier moet ik toch even wat rechtzetten Paulala....een boeroendoek eekhoorn heeft eigenlijk helemaal geen gezelschap nodig van soortgenoten; ze komen alleen kort bij elkaar om te paren. Vooral de vrouwtjes kunnen behoorlijk rabiaat zijn tegen de mannetjes, vooral als ze dragend zijn of jongen hebben; ik ken gevallen waar het mannetje zelfs doodgebeten is....
Het lukt met een grote behuizing wel om 1 mannetje en 2-3 vrouwtjes te houden; toch is de kans op oorlog groot omdat het niet hun natuurlijke leefwijze is....
Oh? Meen je dat nou serieus?
Wat gek dan, ik ben dus altijd verkeerd voorgelicht.
Op meerdere plaatsen heb ik altijd meerdere boeroendoeks bij elkaar gezien, zelfs vrij grote groepen.
En nooit gevechten of problemen.
Groepen van verschillende leeftijden, hele families zelfs.
Hoe kan het dat dat altijd goed is gegaan bij die mensen/kinderboerderij/eigenaar dierenzaak enz. ?
Maar het is dus eigenlijk net als met een hamster?
Solitair levend, en alleen voor het paren komen ze kort bij elkaar om daarna weer hun eigen weg te gaan.

Hoi Gaby!-Gaby- schreef:Wat een leuke beestjes zeg! Leuke foto's ook, wat een schatjes. Momenteel heb ik ratten, maar het nadeel daarvan vind ik dat ze niet oud worden en vaak gezondheidsproblemen krijgen. Maar wat ik dan weer zo ontzettend leuk vind van ratten is dat ze erg tam kunnen worden. Ik probeer me een beetje te oriënteren op knaagdieren die in betere gezondheid oud kunnen worden, maar toch tam te krijgen zijn. Hoe oud worden boeroendoeks? En hoe tam kunnen ze worden?

Uiteraard! Ze zijn echt leuk zeg!Biene schreef:
kijk hier dus regelmatig als je het leuk vind de ontwikkeling mee te vervolgen!