Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

soms zie je foto's en denk je.. is dit dezelfde hond?

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: soms zie je foto's en denk je.. is dit dezelfde hond?

Ongelezen bericht door Mojuan »

Maylala schreef:
Maylala schreef:Afbeelding
Roosje, net in Nederland in opvang..

Roos kijkt gelukkig niet meer zo, zo keek ze toen ze als een bang wrakje bij ons kwam. Dat jij die foto niet indrukwekkend genoeg vindt als illustratie van een bange en verneukte hond doet me eerlijk gezegd niet zoveel, daarvoor heb ik het ook niet geplaatst. :19:
Dat je veel fantasten kent vind ik overigens erg lullig voor je, maar daar kun je zelf iets aan doen, anders dan dit soort opmerkingen maken op een hondenforum. ;)
Ik denk dat mijn reactie totaal verkeerd wordt begrepen, omdat het persoonlijk wordt aangetrokken.
Wat ik wilde zeggen is dus, dat de foto van jou me heel erg aan Julia doet denken, dat is wat ik als eerste zei.
Toen bedacht ik me dus, hoe makkelijk het eigenlijk kan zijn (en dat komt dus door die trieste figuren die ik ken) om op zo'n manier een verhaal te plaatsen.

Nooit zal ik beweren dat jouw Roos op het moment dat die foto is gemaakt een gelukkige hond was.
En nooit zal ik zeggen dat wat ik hier in dit topic lees en zie verzonnen is.

Ik ben juist blij dat al deze honden een tweede kans hebben gekregen op een fijn en gelukkig leven.
Dat is geweldig!
:zweep:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Natuurlijk is het makkelijk om een lulverhaal te verzinnen bij een foto. Maar waarom zou iemand dat doen? :19: :piew:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Paulala schreef:
fenneke schreef:
Paulala schreef: Het is dat ik weet dat mensen hier (over het algemeen) geen verhaaltjes verzinnen rondom dit soort dingen, maar anders zou ik het allemaal met een grote korrel zout nemen.
Komt misschien ook wel omdat ik teveel mensen ken die dus van die verhalen-verzinners zijn om maar aandacht te krijgen.
oh en kwa vacht ---alleen het stankverschil al--en gewicht verschil

is dat ook verzonnen :denken:

Ik zeg toch dat ik weet dat mensen hier op het forum niet zulke verhaaltjes verzinnen :19:
En de geur kan ik niet ruiken van een foto natuurlijk he.
En dat gewichtsverschil zie ik wel ja, maar zelfs dat kan gewoon het verschil zijn tussen een opgroeiende puber en volwassen hond.

Ik snap alleen niet zo goed dat je zo reageert, want ik zeg nergens dat de reacties in dit topic verzonnen zijn.
Plus dat ik reageerde met een quote, en dat deed ik niet voor niets.
Juist omdat die foto een voorbeeld kan zijn van wat ik bedoel, een foto waar je geen slechte vacht of magere hond ziet, maar alleen een onzekere blik.
Ik vind een blik juist alles zeggen. In een simpele blik vertelt al een heel verhaal. Ik vind de zielige blik van ik vraag aandacht ook heel anders dan de blik die Roosje laat zien. Vooral als je ook de na foto ziet. Natuurlijk zijn het moment opnames maar als ik terug kijk naar de foto's van Tyra toen ik haar net had schrik ik van hoe doods zij uit haar ogen kijkt. Zo kijkt ze nu echt niet meer, ook niet als ze zielig is.
Mojuan
Zeer actief

Maylala schreef:Natuurlijk is het makkelijk om een lulverhaal te verzinnen bij een foto. Maar waarom zou iemand dat doen? :19: :piew:
Ik denk dat we het hier maar beter bij kunnen laten.
Mijn geschreven tekst komt verkeerd over, en ik merk dat ik mensen heb gekwetst.
Mijn excuses daarvoor, dat is niet mijn bedoeling geweest.
Eigenlijk was wat ik wilde zeggen niet helemaal volledig, maar ik wilde juist proberen om het zo te typen dat ik geen mensen zou kwetsen, dat is dus duidelijk niet gelukt.
Mojuan
Zeer actief

Valerie schreef:
Paulala schreef:
Ik snap alleen niet zo goed dat je zo reageert, want ik zeg nergens dat de reacties in dit topic verzonnen zijn.
Plus dat ik reageerde met een quote, en dat deed ik niet voor niets.
Juist omdat die foto een voorbeeld kan zijn van wat ik bedoel, een foto waar je geen slechte vacht of magere hond ziet, maar alleen een onzekere blik.
Ik vind een blik juist alles zeggen. In een simpele blik vertelt al een heel verhaal. Ik vind de zielige blik van ik vraag aandacht ook heel anders dan de blik die Roosje laat zien. Vooral als je ook de na foto ziet. Natuurlijk zijn het moment opnames maar als ik terug kijk naar de foto's van Tyra toen ik haar net had schrik ik van hoe doods zij uit haar ogen kijkt. Zo kijkt ze nu echt niet meer, ook niet als ze zielig is.
Dat vond ik dus ook altijd, dat een blik alles zeggend is.
Maar sinds ik Julia's blikken ken, kijk ik daar anders tegenaan.
Zelf heb ik geen ervaring met een herplaatshond die een naar verleden heeft (ja toch wel, maar niet mijn eigen honden).
Dus de blik in de ogen als je de hond in levende lijve ziet, met daarbij de hele lichaamstaal etc. zegt veel meer dan een foto.
Maar Julia kijkt echt vaak precies zo uit haar ogen als op de foto van Roos, en ik ken die blik dus op een heel andere manier. Ze heeft ook nog eens dezelfde kleur als Juul.
En als ik die foto zie, zie ik Julia, maar dan in een andere hond (om het even zo uit te drukken).
Ik heb het overigens wel eens gehad hoor, dat iemand aan me vraagt of we Julia al van pup af aan hebben, omdat ze dachten dat ze mishandeld is geweest :ugh:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Misschien moet je die blik ook kennen om het te herkennen :wink:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Paulala schreef:
Maylala schreef:Natuurlijk is het makkelijk om een lulverhaal te verzinnen bij een foto. Maar waarom zou iemand dat doen? :19: :piew:
Ik denk dat we het hier maar beter bij kunnen laten.
Mijn geschreven tekst komt verkeerd over, en ik merk dat ik mensen heb gekwetst.
Eigenlijk was wat ik wilde zeggen niet helemaal volledig, maar ik wilde juist proberen om het zo te typen dat ik geen mensen zou kwetsen, dat is dus duidelijk niet gelukt.
Mwoah, zo snel ben ik niet gekwetst hoor. ;) Waarschijnlijk heb ik je post gewoon te letterlijk genomen omdat er een foto van mijn hond boven stond. ;)
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Paulala schreef:Ik denk dat we het hier maar beter bij kunnen laten.
t is vandaag sorry dag :wink:

dus ik heb het anders gelezen dan dat jij bedoeld :mrgreen:
en dat kan gelukkig dus aangenomen :ok:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ik ben blij dat mijn excuses niet ook verkeerd zijn opgevat :mrgreen:
Nee, alle gekheid op een stokje.
Ik begrijp ergens wel dat ik met mijn reactie mensen heb kunnen kwetsen.
Je houdt van je hond, en als zo'n dier dan een naar verleden heeft, ligt dat gevoelig.

Mijn getypte tekst kwam gewoon even op een ongelukkig moment op een ongelukkige manier op het scherm :oohja:

Ik zal het niet meer doen :lief:
En ik ben blij dat jullie allemaal zo genieten van jullie lieve herplaatsers. Ik kan me voorstellen dat de band die je met een hond met naar verleden maakt, erg intens kan zijn.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

foto's zeggen genoeg...
:jank:
Afbeelding
Afbeelding

:I:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Die lieve Sammy
Hij had toch zo'n last van voedsel allergie?
Er staat me iets van bij, en dat je toen een dieet bent gaan geven van alleen maar vis, en ProPlan vis dacht ik.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

jep sam heeft flinke allergieen.

hij heeft lang proplan zalm gehad icm echte zalm maar dat leek weer wat slechter te gaan. nu krijgt hij sinds een week of 3 renske vis icm echte zalm (als in koppen en graten) en het gaat weer de goede kant op :ok:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Paulala schreef: Ik kan me voorstellen dat de band die je met een hond met naar verleden maakt, erg intens kan zijn.
Net zo intens als je die kunt hebben met een hond die je van pup af aan hebt, denk ik zo maar. :wink:
Van mijn herplaatsers weet ik erg weinig van hun verleden. Billy is keer vier herplaatst voordat hij bij ons kwam (hij was nog geen jaar) en Silka is zwervend aangetroffen en werd op ongeveer vier jaar geschat.
Allebei hebben ze wel van die dingen waarvan ik denk: waar komt dat gedrag vandaan? Ik heb me regelmatig afgevraagd ze allemaal meegemaakt hebben, maar het feit dat ze vertrouwen in mij hebben gekregen zegt wel dat ze niet helemaal verknipt zijn.
Wat wel echt opvallend is - en dat zie ik met meer herplaatsers die 'thuis' zijn gekomen, is dat die toch wat 'lege' asiel-blik verdwijnt.
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Rami schreef:
Paulala schreef: Ik kan me voorstellen dat de band die je met een hond met naar verleden maakt, erg intens kan zijn.
Net zo intens als je die kunt hebben met een hond die je van pup af aan hebt, denk ik zo maar. :wink:
Van mijn herplaatsers weet ik erg weinig van hun verleden. Billy is keer vier herplaatst voordat hij bij ons kwam (hij was nog geen jaar) en Silka is zwervend aangetroffen en werd op ongeveer vier jaar geschat.
Allebei hebben ze wel van die dingen waarvan ik denk: waar komt dat gedrag vandaan? Ik heb me regelmatig afgevraagd ze allemaal meegemaakt hebben, maar het feit dat ze vertrouwen in mij hebben gekregen zegt wel dat ze niet helemaal verknipt zijn.
Wat wel echt opvallend is - en dat zie ik met meer herplaatsers die 'thuis' zijn gekomen, is dat die toch wat 'lege' asiel-blik verdwijnt.
Dat laatste valt mij ook op ja :ok: Je ziet dan een rustige blik, of een speels hoofd in plaats van die lege ogen of bezorgde blik.
Ik weet ook weinig van Yuk zijn achtergrond, ze hadden het vermoeden dat hij aan de ketting had gelegen als waakhond. Slechte waakhond gebleken: hij blafte nooit, niet bij de bel en niet als iemand met de sleutel binnenkwam om wat te pakken. Zolang ze hem niet wilden meenemen uit huis was het best.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

yuki schreef: Dat laatste valt mij ook op ja :ok: Je ziet dan een rustige blik, of een speels hoofd in plaats van die lege ogen of bezorgde blik.
Ja precies! Het hoeft niet per se een blij hoofd te zijn maar er is wel echt iets veranderd. Er zit ineens 'leven' in zo'n blik. :wink:
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Onze Bassie
Voor
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Na
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Linsey schreef:Heel herkenbaar met Lotje:

Eerste dag hier in 1997, ongeveer 10 maanden oud:
Afbeelding

En een recentere foto, 12 jaar:
Afbeelding

Je ziet aan veel honden hun ogen dat ze veel meegemaakt hebben. Zo'n zielig blik die na verloop van tijd veranderd in een heel vrolijke blik.
Wat een knappe 12-jarige dame!
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

Levi de dag dat we hem ophaalden

Afbeelding

Afbeelding

En Levi nu
Afbeelding
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Levi is erg veranderd zeg! :ok:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Jinx schreef:
yamie schreef:Jinx? komt Tsuki bij Von Reifra vandaan?
Nope. Von Reifra is de meest bekende Jappenfokker die er is en imo een hele goede. Tsuki komt bij Takaoka uit Duitsland vandaan :wink:

keej, dacht dat ik iets herkende op de foto's :mrgreen:

en klopt von reifra is goed :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”