Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lekker aan de wandel met de katten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Lekker aan de wandel met de katten

Ongelezen bericht door sirene »

Carma schreef:Oh en ik wil natuurlijk niet opscheppen, maar hier in Ede loopt met enige regelmaat een man met een ree aan een tuigje door de stad :pffff: :80:
Je hebt altijd baas boven baas hè. :hmmm: :mrgreen:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

:oohja: Handig ja...
Katten overal en nergens in de woonwijken is al irritant zat, en dan nog in een losloopgebied gaan wandelen. :denken:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Carma schreef:Oh en ik wil natuurlijk niet opscheppen, maar hier in Ede loopt met enige regelmaat een man met een ree aan een tuigje door de stad :pffff: :80:
Zag een keer op tv een koe. Dwars door de stad liep het meisje ermee. En ze had roze hartjes op haar koe gemaakt. :mrgreen:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Kwam ik vandaag tegen :pffff:
Afbeelding
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Die is niet lang geleden nog bij de Rijdende Rechter geweest.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

sirene schreef:Kwam ik vandaag tegen :pffff:
Afbeelding
Ben je verhuisd? :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
fresan
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder

Ongelezen bericht door fresan »

Kwam ik vandaag tegen
Je weet toch wel dat er sancties bestaan voor openbaar dronkenschap :mep:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

twinkeltje schreef:ja dat is natuurlijk ook weer waar ,ik heb ook nooit honden met jachtdrift of zo gehad

Even:dit heeft niks met jachtdrift te maken maar met gewone,regelrechte kattenhaat :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

sirene schreef:Kwam ik vandaag tegen :pffff:
Afbeelding
:smile:
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Tara schreef:
Dat is geen ree, dat is een damhert.

Volgens mij waren die man en zijn vrouw laatst op tv bij de rijdende rechter.
Hun buren hadden geklaagd over hun dieren, het was weer genieten! :smile:
Vind ik ook goed :ok:

Die man zei al dat het op tv zou komen, heb het zelf niet gezien, maar ik begreep dat hij wel zijn huisdier mocht behouden.
Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

marian* schreef:
twinkeltje schreef:ja dat is natuurlijk ook weer waar ,ik heb ook nooit honden met jachtdrift of zo gehad

Even:dit heeft niks met jachtdrift te maken maar met gewone,regelrechte kattenhaat :wink:
Ik heb zelf twee katten, dikke maatjes met mijn honden kijk maar. Maar vreemde katten buiten worden achtervolgt en opgejaagd. Geen idee waarom dat leuk is. Wild laten ze met rust; konijnen, reeen, eenden, fazanten enz. is allemaal geen probleem.:U:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

ladybird schreef:
Carma schreef: En in Leeuwarden ben ik in de prinsentuin een keer een enorme neger met een konijn aan een tuigje tegen gekomen :smile: Het kan dus altijd gekker :wink:
Die neger met konijn aan een tuigje zagen wij vorige week in de stad. Konijn huppelde vrolijk mee met die enorme man :mrgreen: Spierwit knijntje, grote zwarte man :smile: :smile:
D'r loopt er ook eentje met een bruin konijn ;)
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

MissDorien schreef:
ladybird schreef:
Carma schreef: En in Leeuwarden ben ik in de prinsentuin een keer een enorme neger met een konijn aan een tuigje tegen gekomen :smile: Het kan dus altijd gekker :wink:
Die neger met konijn aan een tuigje zagen wij vorige week in de stad. Konijn huppelde vrolijk mee met die enorme man :mrgreen: Spierwit knijntje, grote zwarte man :smile: :smile:
Ik kom niet zo vaak in de stad, zeker niet nu het zaailand open ligt :wink:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

marian* schreef:

Dus een hond die een konijn opjaagt, dat is jachtdrift maar als het geen konijn betreft maar een kat, is het kattenhaat.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Inge schreef:Ik ben bang dat het einde kat zou zijn als ik er een tegen zou komen als ik mijn honden los heb. Als ik merk hoe ze hier aangelijnd reageren op katten (terwijl ze er nooit één van heel dichtbij hebben bekeken hoor, puur instinctief denk ik?) zou ik ze echt niet meer los kunnen laten als ik ergens een kat ben tegengekomen.
Marouck was in het nest wel katten gewend maar daarna niet meer, is ze vergeten vrees ik. :oeps:
Raar is dat he, alsof ze geboren worden met een natuurlijke haat richting katten :mrgreen: Noah heeft helaas 2x een kat opgejaagd. Deze liep op een losloopveld en schoot opeens uit de bosjes :N: Zodra ze een kat ruiken, word ze al agressief :denken: Terwijl ze dus nooit een kat van dichtbij gezien heeft
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

twinkeltje schreef:wat ik me dan afvraag zijn jullie honden dan alleen vel op katten en niet op ander wild dat gewoon in de natuur loopt
Tuana is de makkelijkste, die had hekel aan katten. Nanni vertrouwde ik niet met schapen, paarden en katten. Noah jaagt op alles wat geen hond is helaas :19:
Perry en Noah

Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik ben ook wel eens mensen tegengekomen in het losloop gebied die met hun kat liepen, vond het niet bepaald slim :wink:
Afbeelding
29996D

ladybird schreef:
MissDorien schreef:
ladybird schreef:
Ik kom niet zo vaak in de stad, zeker niet nu het zaailand open ligt :wink:
Ik wel, vind het een leuk gezicht, zo'n gaatje in de grond ;)
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Hier in het Vogelzangse bos loopt een dame met twee geiten los te wandelen ,en die lopen echt prima los met haar mee.
Het is een aanlijngebied dus last heb je er niet van,al loop ik wel even om als ze er aankomt :mrgreen:

Mijn rode je weet wel kater liep vroeger ook altijd een rondje mee door de wijk en het park.
Dat heeft eigenlijk nooit tot problemen geleid met andere honden wellicht doordat er twee grote en een klein hondje bij liep.
Wel tilde ooit iemand hem op toen hij wat vooruit huppelde omdat hij mijn honden zag aankomen en Tijger daar zeker voor wilde behoeden.
Stond die zo angstvallig met Tijger ,een lieverd die geen vieg kwaad deed ,met zijn rug naar mij toe een beetje van het pad af.
Zet maar neer hoor hij hoort bij ons ,hij kon het bijna niet geloven maar deed het toch ,en Tijger huppelde vrolijk tussen de honden door weer mee :smile: :smile: :smile:
29996D

tineke schreef:Hier in het Vogelzangse bos loopt een dame met twee geiten los te wandelen ,en die lopen echt prima los met haar mee.
Het is een aanlijngebied dus last heb je er niet van,al loop ik wel even om als ze er aankomt :mrgreen:

Mijn rode je weet wel kater liep vroeger ook altijd een rondje mee door de wijk en het park.
Dat heeft eigenlijk nooit tot problemen geleid met andere honden wellicht doordat er twee grote en een klein hondje bij liep.
Wel tilde ooit iemand hem op toen hij wat vooruit huppelde omdat hij mijn honden zag aankomen en Tijger daar zeker voor wilde behoeden.
Stond die zo angstvallig met Tijger ,een lieverd die geen vieg kwaad deed ,met zijn rug naar mij toe een beetje van het pad af.
Zet maar neer hoor hij hoort bij ons ,hij kon het bijna niet geloven maar deed het toch ,en Tijger huppelde vrolijk tussen de honden door weer mee :smile: :smile: :smile:
Zie je wel, er zijn wel mensen die om anderen denken :lol1:
tineke

MissDorien schreef:
tineke schreef:Hier in het Vogelzangse bos loopt een dame met twee geiten los te wandelen ,en die lopen echt prima los met haar mee.

Zie je wel, er zijn wel mensen die om anderen denken :lol1:
Nou zeker het was ook absoluut lief bedoeld ,hij zag waarschijnlijk een afschuwelijk scenario voor ogen met kat en honden :wink: al was dat niet nodg.
Tijger was meer hond als kat en was een echt roedelmaatje en werd zo ook bezien wat ik altijd ook erg leuk vond :wink:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik zou het niet mee willen maken dat ik Julia los heb lopen in een park en daar ineens katten lopen....
Dan ben ik echt niet snel genoeg, en de katten ook niet!
Ik weet zeker dat ze de kat te grazen neemt, en goed ook.
En dat zou ik verschrikkelijk vinden!
:zweep:
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Wat belachelijk zeg. Oke, hun katten meenemen mag alleen moeten ze ze wel bij zich houden. Op een hondenuitlaatvled zijn nou eenmaal honden en als het een bange of hondenhatende kat is kan de eigenaar er wel op rekenen dat hij bij de dierenarts belandt. De meeste honden willen alleen maar spelen maar als het instinct het overneemt zal het er niet al te best uitzien.
Afbeelding
tineke

Lellibel schreef:Wat belachelijk zeg. Oke, hun katten meenemen mag alleen moeten ze ze wel bij zich houden. Op een hondenuitlaatvled zijn nou eenmaal honden en als het een bange of hondenhatende kat is kan de eigenaar er wel op rekenen dat hij bij de dierenarts belandt. De meeste honden willen alleen maar spelen maar als het instinct het overneemt zal het er niet al te best uitzien.
Katten wel mee maar bij zich houden geld dat niet voor de hond ook dan :denken:
Op een hondenuitlaatveld zou ik niet gaan lopen met mijn kat maar een rondje door de wijk ,waar ik dan liep ,en een park dat deed ik wel.
Overigens liepen daar zat katten rond dus was het sowieso een goede zaak je hond onder controle te kunnen houden als hij daar niet mee om kon gaan ,hij liep dan namelijk ook nogal snel tegen beton aan :wink:
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Ik heb ook zo'n meeloop-kater... Nou loopt die alleen maar mee als we het standaard blokje om doen, want als ik zie dat hij meeloopt naar het bos, breng ik hem naar huis. Maar ik vind het wel vervelend. Hij is namelijk ook niet bang voor honden, en blijft gewoon zitten. Zo vloog er dus een keer een enorme dog-kruising over een hek om de kat eens even 'van dichtbij goeiedag te wensen'. :N:
Stomme lul van n kater blijft gewoon zitten terwijl er zo'n 60 kilo hond op m af komt denderen, maar bedenkt op het laatste moment dat het waarschijnlijk verstandiger is om toch maar even te rennen... :piew: Kat kon toen door prikheg heen, en hond niet, dat was zn redding denk ik.

Ook liep kat een keer mee naar mn schoonouders (in bezit van hond die katten op haar terrein liefst verscheurt) en klimt daar gezellig over de schutting. :engel: Hij heeft mazzel gehad dat ie hoog genoeg op de schutting kon komen, anders schon wieder: einde verhaal.

En 2 herder-aanvaringen. In beide gevallen de boom in gevlucht. Maar bij één herder (n heule mooie trouwens :mrgreen: )met half blind baasje (echt) dat alleen oog had voor zn mobieltje, was het bijna echt klaar geweest. Hond rent als een gek achter kat aan, kat heeft eindleijk door dat t niet goed komt, dus vlucht boom in, maar verliest grip en glijdt weer naar beneden... :eek: Mn hartje had het echt niet meer op dat moment. En aangezien herderbaas niets deed, heb ik zelf heel hard op mn vingers gefloten (je probeert wat :19: ) . Hond drentelt een stukje bij boom vandaan en kijkt mijn kant op, waardoor kat gauw in andere boom kon klimmen.

Baas en hond sjokten vervolgens lekker richting t bos, en ik heb foeterend onder de boom staan wachten tot de rode lamzak zich weer uit de boom durfde te wagen. :8):

Het moge duidelijk zijn dat ik er niet van gediend ben als mijn kat meeloopt wanneer ik de honden uitlaat... :pffff:
tineke

Abby schreef:Ik heb ook zo'n meeloop-kater... Nou loopt die alleen maar mee als we het standaard blokje om doen, want als ik zie dat hij meeloopt naar het bos, breng ik hem naar huis. Maar ik vind het wel vervelend. Hij is namelijk ook niet bang voor honden, en blijft gewoon zitten. Zo vloog er dus een keer een enorme dog-kruising over een hek om de kat eens even 'van dichtbij goeiedag te wensen'. :N:
Stomme lul van n kater blijft gewoon zitten terwijl er zo'n 60 kilo hond op m af komt denderen, maar bedenkt op het laatste moment dat het waarschijnlijk verstandiger is om toch maar even te rennen... :piew: Kat kon toen door prikheg heen, en hond niet, dat was zn redding denk ik.

Ook liep kat een keer mee naar mn schoonouders (in bezit van hond die katten op haar terrein liefst verscheurt) en klimt daar gezellig over de schutting. :engel: Hij heeft mazzel gehad dat ie hoog genoeg op de schutting kon komen, anders schon wieder: einde verhaal.

En 2 herder-aanvaringen. In beide gevallen de boom in gevlucht. Maar bij één herder (n heule mooie trouwens :mrgreen: )met half blind baasje (echt) dat alleen oog had voor zn mobieltje, was het bijna echt klaar geweest. Hond rent als een gek achter kat aan, kat heeft eindleijk door dat t niet goed komt, dus vlucht boom in, maar verliest grip en glijdt weer naar beneden... :eek: Mn hartje had het echt niet meer op dat moment. En aangezien herderbaas niets deed, heb ik zelf heel hard op mn vingers gefloten (je probeert wat :19: ) . Hond drentelt een stukje bij boom vandaan en kijkt mijn kant op, waardoor kat gauw in andere boom kon klimmen.

Baas en hond sjokten vervolgens lekker richting t bos, en ik heb foeterend onder de boom staan wachten tot de rode lamzak zich weer uit de boom durfde te wagen. :8):

Het moge duidelijk zijn dat ik er niet van gediend ben als mijn kat meeloopt wanneer ik de honden uitlaat... :pffff:
Ik heb dat soort dingen in de tijd dat Tijger meeliep echt nooit meegemaakt.
Maar goed mijn roedel bestond toen uit een dwergkeeshond ,een bd en een mastino en wellicht hielden eigenaren sowieso daar hun honden wel bij uit de buurt :F:
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Ik loop ook met een bordeauxdog en een cairnterriër, maar die kat zit niet vast he? Die sjokt waar ie maar gaan wil... Dus of er iemand naar mij toe komt of niet, maakt niet uit, kat loopt niet altijd vlak achter me ofzo (deed ie dat maar, dat rekt zn levensverwachting tenminste een jaar of wat).
Maar als ik kan voorkomen dat hij meeloopt, doe ik dat. :klaar:
tineke

Abby schreef:Ik loop ook met een bordeauxdog en een cairnterriër, maar die kat zit niet vast he? Die sjokt waar ie maar gaan wil... Dus of er iemand naar mij toe komt of niet, maakt niet uit, kat loopt niet altijd vlak achter me ofzo (deed ie dat maar, dat rekt zn levensverwachting tenminste een jaar of wat).
Oh de mijne huppelde wel altijd netjes mee ,hij is overigens 18 geworden :wink:
Hanneke2
Zeer actief

iones schreef:
marian* schreef:

Dus een hond die een konijn opjaagt, dat is jachtdrift maar als het geen konijn betreft maar een kat, is het kattenhaat.
Er zullen best honden zijn die echt een pokkehekel aan katten hebben, maar die van mij vinden katten hartstikke leuk en rennen er nog steeds hard achteraan, dat is echt geen kattenhaat.
Hanneke2
Zeer actief

tineke schreef:
Abby schreef:Ik loop ook met een bordeauxdog en een cairnterriër, maar die kat zit niet vast he? Die sjokt waar ie maar gaan wil... Dus of er iemand naar mij toe komt of niet, maakt niet uit, kat loopt niet altijd vlak achter me ofzo (deed ie dat maar, dat rekt zn levensverwachting tenminste een jaar of wat).
Oh de mijne huppelde wel altijd netjes mee ,hij is overigens 18 geworden :wink:
Pinda wacht altijd netjes in de struiken aan het eind van de parkeerplaats tot we weer terug komen, en komt er dan uitstuiven als ze ons ziet. Pippi liep ook wel mee tot het eind van de parkeerplaats, en ging daar dan hartverscheurend zitten krijsen als we 'te ver' weg liepen. :roll: Die heb ik dus herhaaldelijk eerst thuis moeten brengen voor we naar het park konden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”