Je hebt altijd baas boven baas hè.Carma schreef:Oh en ik wil natuurlijk niet opscheppen, maar hier in Ede loopt met enige regelmaat een man met een ree aan een tuigje door de stad![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lekker aan de wandel met de katten
Moderator: moderatorteam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Lekker aan de wandel met de katten
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Katten overal en nergens in de woonwijken is al irritant zat, en dan nog in een losloopgebied gaan wandelen.

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Zag een keer op tv een koe. Dwars door de stad liep het meisje ermee. En ze had roze hartjes op haar koe gemaakt.Carma schreef:Oh en ik wil natuurlijk niet opscheppen, maar hier in Ede loopt met enige regelmaat een man met een ree aan een tuigje door de stad![]()
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Carma schreef:Oh en ik wil natuurlijk niet opscheppen, maar hier in Ede loopt met enige regelmaat een man met een ree aan een tuigje door de stad![]()
Die is niet lang geleden nog bij de Rijdende Rechter geweest.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Hanneke2
- Zeer actief
Ben je verhuisd?sirene schreef:Kwam ik vandaag tegen![]()
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
fresan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder
Je weet toch wel dat er sancties bestaan voor openbaar dronkenschapKwam ik vandaag tegen
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
twinkeltje schreef:ja dat is natuurlijk ook weer waar ,ik heb ook nooit honden met jachtdrift of zo gehad
Even:dit heeft niks met jachtdrift te maken maar met gewone,regelrechte kattenhaat

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Vind ik ook goedTara schreef:Dat is geen ree, dat is een damhert.Carma schreef:Oh en ik wil natuurlijk niet opscheppen, maar hier in Ede loopt met enige regelmaat een man met een ree aan een tuigje door de stad![]()
Volgens mij waren die man en zijn vrouw laatst op tv bij de rijdende rechter.
Hun buren hadden geklaagd over hun dieren, het was weer genieten!
Die man zei al dat het op tv zou komen, heb het zelf niet gezien, maar ik begreep dat hij wel zijn huisdier mocht behouden.

- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Ik heb zelf twee katten, dikke maatjes met mijn honden kijk maar. Maar vreemde katten buiten worden achtervolgt en opgejaagd. Geen idee waarom dat leuk is. Wild laten ze met rust; konijnen, reeen, eenden, fazanten enz. is allemaal geen probleem.marian* schreef:twinkeltje schreef:ja dat is natuurlijk ook weer waar ,ik heb ook nooit honden met jachtdrift of zo gehad
Even:dit heeft niks met jachtdrift te maken maar met gewone,regelrechte kattenhaat

-
29996D
D'r loopt er ook eentje met een bruin konijnladybird schreef:Die neger met konijn aan een tuigje zagen wij vorige week in de stad. Konijn huppelde vrolijk mee met die enorme manCarma schreef: En in Leeuwarden ben ik in de prinsentuin een keer een enorme neger met een konijn aan een tuigje tegen gekomenHet kan dus altijd gekker
Spierwit knijntje, grote zwarte man
![]()
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Ik kom niet zo vaak in de stad, zeker niet nu het zaailand open ligtMissDorien schreef:D'r loopt er ook eentje met een bruin konijnladybird schreef:Die neger met konijn aan een tuigje zagen wij vorige week in de stad. Konijn huppelde vrolijk mee met die enorme manCarma schreef: En in Leeuwarden ben ik in de prinsentuin een keer een enorme neger met een konijn aan een tuigje tegen gekomenHet kan dus altijd gekker
Spierwit knijntje, grote zwarte man
![]()

- iones
- Zeer actief
Dus een hond die een konijn opjaagt, dat is jachtdrift maar als het geen konijn betreft maar een kat, is het kattenhaat.marian* schreef:twinkeltje schreef:ja dat is natuurlijk ook weer waar ,ik heb ook nooit honden met jachtdrift of zo gehad
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Raar is dat he, alsof ze geboren worden met een natuurlijke haat richting kattenInge schreef:Ik ben bang dat het einde kat zou zijn als ik er een tegen zou komen als ik mijn honden los heb. Als ik merk hoe ze hier aangelijnd reageren op katten (terwijl ze er nooit één van heel dichtbij hebben bekeken hoor, puur instinctief denk ik?) zou ik ze echt niet meer los kunnen laten als ik ergens een kat ben tegengekomen.
Marouck was in het nest wel katten gewend maar daarna niet meer, is ze vergeten vrees ik.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Tuana is de makkelijkste, die had hekel aan katten. Nanni vertrouwde ik niet met schapen, paarden en katten. Noah jaagt op alles wat geen hond is helaastwinkeltje schreef:wat ik me dan afvraag zijn jullie honden dan alleen vel op katten en niet op ander wild dat gewoon in de natuur loopt
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik ben ook wel eens mensen tegengekomen in het losloop gebied die met hun kat liepen, vond het niet bepaald slim 

-
29996D
Ik wel, vind het een leuk gezicht, zo'n gaatje in de grondladybird schreef:Ik kom niet zo vaak in de stad, zeker niet nu het zaailand open ligtMissDorien schreef:D'r loopt er ook eentje met een bruin konijnladybird schreef:
Die neger met konijn aan een tuigje zagen wij vorige week in de stad. Konijn huppelde vrolijk mee met die enorme manSpierwit knijntje, grote zwarte man
![]()
-
tineke
Hier in het Vogelzangse bos loopt een dame met twee geiten los te wandelen ,en die lopen echt prima los met haar mee.
Het is een aanlijngebied dus last heb je er niet van,al loop ik wel even om als ze er aankomt
Mijn rode je weet wel kater liep vroeger ook altijd een rondje mee door de wijk en het park.
Dat heeft eigenlijk nooit tot problemen geleid met andere honden wellicht doordat er twee grote en een klein hondje bij liep.
Wel tilde ooit iemand hem op toen hij wat vooruit huppelde omdat hij mijn honden zag aankomen en Tijger daar zeker voor wilde behoeden.
Stond die zo angstvallig met Tijger ,een lieverd die geen vieg kwaad deed ,met zijn rug naar mij toe een beetje van het pad af.
Zet maar neer hoor hij hoort bij ons ,hij kon het bijna niet geloven maar deed het toch ,en Tijger huppelde vrolijk tussen de honden door weer mee

Het is een aanlijngebied dus last heb je er niet van,al loop ik wel even om als ze er aankomt
Mijn rode je weet wel kater liep vroeger ook altijd een rondje mee door de wijk en het park.
Dat heeft eigenlijk nooit tot problemen geleid met andere honden wellicht doordat er twee grote en een klein hondje bij liep.
Wel tilde ooit iemand hem op toen hij wat vooruit huppelde omdat hij mijn honden zag aankomen en Tijger daar zeker voor wilde behoeden.
Stond die zo angstvallig met Tijger ,een lieverd die geen vieg kwaad deed ,met zijn rug naar mij toe een beetje van het pad af.
Zet maar neer hoor hij hoort bij ons ,hij kon het bijna niet geloven maar deed het toch ,en Tijger huppelde vrolijk tussen de honden door weer mee
-
29996D
Zie je wel, er zijn wel mensen die om anderen denkentineke schreef:Hier in het Vogelzangse bos loopt een dame met twee geiten los te wandelen ,en die lopen echt prima los met haar mee.
Het is een aanlijngebied dus last heb je er niet van,al loop ik wel even om als ze er aankomt![]()
Zet maar neer hoor hij hoort bij ons ,hij kon het bijna niet geloven maar deed het toch ,en Tijger huppelde vrolijk tussen de honden door weer mee![]()
![]()
-
tineke
Nou zeker het was ook absoluut lief bedoeld ,hij zag waarschijnlijk een afschuwelijk scenario voor ogen met kat en hondenMissDorien schreef:Zie je wel, er zijn wel mensen die om anderen denkentineke schreef:Hier in het Vogelzangse bos loopt een dame met twee geiten los te wandelen ,en die lopen echt prima los met haar mee.
Het is een aanlijngebied dus last heb je er niet van,al loop ik wel even om als ze er aankomt![]()
Zet maar neer hoor hij hoort bij ons ,hij kon het bijna niet geloven maar deed het toch ,en Tijger huppelde vrolijk tussen de honden door weer mee![]()
![]()
Tijger was meer hond als kat en was een echt roedelmaatje en werd zo ook bezien wat ik altijd ook erg leuk vond
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik zou het niet mee willen maken dat ik Julia los heb lopen in een park en daar ineens katten lopen....
Dan ben ik echt niet snel genoeg, en de katten ook niet!
Ik weet zeker dat ze de kat te grazen neemt, en goed ook.
En dat zou ik verschrikkelijk vinden!
Dan ben ik echt niet snel genoeg, en de katten ook niet!
Ik weet zeker dat ze de kat te grazen neemt, en goed ook.
En dat zou ik verschrikkelijk vinden!

- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Wat belachelijk zeg. Oke, hun katten meenemen mag alleen moeten ze ze wel bij zich houden. Op een hondenuitlaatvled zijn nou eenmaal honden en als het een bange of hondenhatende kat is kan de eigenaar er wel op rekenen dat hij bij de dierenarts belandt. De meeste honden willen alleen maar spelen maar als het instinct het overneemt zal het er niet al te best uitzien.

-
tineke
Katten wel mee maar bij zich houden geld dat niet voor de hond ook danLellibel schreef:Wat belachelijk zeg. Oke, hun katten meenemen mag alleen moeten ze ze wel bij zich houden. Op een hondenuitlaatvled zijn nou eenmaal honden en als het een bange of hondenhatende kat is kan de eigenaar er wel op rekenen dat hij bij de dierenarts belandt. De meeste honden willen alleen maar spelen maar als het instinct het overneemt zal het er niet al te best uitzien.
Op een hondenuitlaatveld zou ik niet gaan lopen met mijn kat maar een rondje door de wijk ,waar ik dan liep ,en een park dat deed ik wel.
Overigens liepen daar zat katten rond dus was het sowieso een goede zaak je hond onder controle te kunnen houden als hij daar niet mee om kon gaan ,hij liep dan namelijk ook nogal snel tegen beton aan
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Ik heb ook zo'n meeloop-kater... Nou loopt die alleen maar mee als we het standaard blokje om doen, want als ik zie dat hij meeloopt naar het bos, breng ik hem naar huis. Maar ik vind het wel vervelend. Hij is namelijk ook niet bang voor honden, en blijft gewoon zitten. Zo vloog er dus een keer een enorme dog-kruising over een hek om de kat eens even 'van dichtbij goeiedag te wensen'. :N:
Stomme lul van n kater blijft gewoon zitten terwijl er zo'n 60 kilo hond op m af komt denderen, maar bedenkt op het laatste moment dat het waarschijnlijk verstandiger is om toch maar even te rennen...
Kat kon toen door prikheg heen, en hond niet, dat was zn redding denk ik.
Ook liep kat een keer mee naar mn schoonouders (in bezit van hond die katten op haar terrein liefst verscheurt) en klimt daar gezellig over de schutting.
Hij heeft mazzel gehad dat ie hoog genoeg op de schutting kon komen, anders schon wieder: einde verhaal.
En 2 herder-aanvaringen. In beide gevallen de boom in gevlucht. Maar bij één herder (n heule mooie trouwens
)met half blind baasje (echt) dat alleen oog had voor zn mobieltje, was het bijna echt klaar geweest. Hond rent als een gek achter kat aan, kat heeft eindleijk door dat t niet goed komt, dus vlucht boom in, maar verliest grip en glijdt weer naar beneden...
Mn hartje had het echt niet meer op dat moment. En aangezien herderbaas niets deed, heb ik zelf heel hard op mn vingers gefloten (je probeert wat
) . Hond drentelt een stukje bij boom vandaan en kijkt mijn kant op, waardoor kat gauw in andere boom kon klimmen.
Baas en hond sjokten vervolgens lekker richting t bos, en ik heb foeterend onder de boom staan wachten tot de rode lamzak zich weer uit de boom durfde te wagen.
Het moge duidelijk zijn dat ik er niet van gediend ben als mijn kat meeloopt wanneer ik de honden uitlaat...
Stomme lul van n kater blijft gewoon zitten terwijl er zo'n 60 kilo hond op m af komt denderen, maar bedenkt op het laatste moment dat het waarschijnlijk verstandiger is om toch maar even te rennen...
Ook liep kat een keer mee naar mn schoonouders (in bezit van hond die katten op haar terrein liefst verscheurt) en klimt daar gezellig over de schutting.
En 2 herder-aanvaringen. In beide gevallen de boom in gevlucht. Maar bij één herder (n heule mooie trouwens
Baas en hond sjokten vervolgens lekker richting t bos, en ik heb foeterend onder de boom staan wachten tot de rode lamzak zich weer uit de boom durfde te wagen.
Het moge duidelijk zijn dat ik er niet van gediend ben als mijn kat meeloopt wanneer ik de honden uitlaat...
-
tineke
Ik heb dat soort dingen in de tijd dat Tijger meeliep echt nooit meegemaakt.Abby schreef:Ik heb ook zo'n meeloop-kater... Nou loopt die alleen maar mee als we het standaard blokje om doen, want als ik zie dat hij meeloopt naar het bos, breng ik hem naar huis. Maar ik vind het wel vervelend. Hij is namelijk ook niet bang voor honden, en blijft gewoon zitten. Zo vloog er dus een keer een enorme dog-kruising over een hek om de kat eens even 'van dichtbij goeiedag te wensen'. :N:
Stomme lul van n kater blijft gewoon zitten terwijl er zo'n 60 kilo hond op m af komt denderen, maar bedenkt op het laatste moment dat het waarschijnlijk verstandiger is om toch maar even te rennen...Kat kon toen door prikheg heen, en hond niet, dat was zn redding denk ik.
Ook liep kat een keer mee naar mn schoonouders (in bezit van hond die katten op haar terrein liefst verscheurt) en klimt daar gezellig over de schutting.Hij heeft mazzel gehad dat ie hoog genoeg op de schutting kon komen, anders schon wieder: einde verhaal.
En 2 herder-aanvaringen. In beide gevallen de boom in gevlucht. Maar bij één herder (n heule mooie trouwens)met half blind baasje (echt) dat alleen oog had voor zn mobieltje, was het bijna echt klaar geweest. Hond rent als een gek achter kat aan, kat heeft eindleijk door dat t niet goed komt, dus vlucht boom in, maar verliest grip en glijdt weer naar beneden...
Mn hartje had het echt niet meer op dat moment. En aangezien herderbaas niets deed, heb ik zelf heel hard op mn vingers gefloten (je probeert wat
) . Hond drentelt een stukje bij boom vandaan en kijkt mijn kant op, waardoor kat gauw in andere boom kon klimmen.
Baas en hond sjokten vervolgens lekker richting t bos, en ik heb foeterend onder de boom staan wachten tot de rode lamzak zich weer uit de boom durfde te wagen.![]()
Maar goed mijn roedel bestond toen uit een dwergkeeshond ,een bd en een mastino en wellicht hielden eigenaren sowieso daar hun honden wel bij uit de buurt
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Ik loop ook met een bordeauxdog en een cairnterriër, maar die kat zit niet vast he? Die sjokt waar ie maar gaan wil... Dus of er iemand naar mij toe komt of niet, maakt niet uit, kat loopt niet altijd vlak achter me ofzo (deed ie dat maar, dat rekt zn levensverwachting tenminste een jaar of wat).
Maar als ik kan voorkomen dat hij meeloopt, doe ik dat.
-
tineke
Oh de mijne huppelde wel altijd netjes mee ,hij is overigens 18 gewordenAbby schreef:Ik loop ook met een bordeauxdog en een cairnterriër, maar die kat zit niet vast he? Die sjokt waar ie maar gaan wil... Dus of er iemand naar mij toe komt of niet, maakt niet uit, kat loopt niet altijd vlak achter me ofzo (deed ie dat maar, dat rekt zn levensverwachting tenminste een jaar of wat).
- Hanneke2
- Zeer actief
Er zullen best honden zijn die echt een pokkehekel aan katten hebben, maar die van mij vinden katten hartstikke leuk en rennen er nog steeds hard achteraan, dat is echt geen kattenhaat.iones schreef:Dus een hond die een konijn opjaagt, dat is jachtdrift maar als het geen konijn betreft maar een kat, is het kattenhaat.marian* schreef:twinkeltje schreef:ja dat is natuurlijk ook weer waar ,ik heb ook nooit honden met jachtdrift of zo gehad
- Hanneke2
- Zeer actief
Pinda wacht altijd netjes in de struiken aan het eind van de parkeerplaats tot we weer terug komen, en komt er dan uitstuiven als ze ons ziet. Pippi liep ook wel mee tot het eind van de parkeerplaats, en ging daar dan hartverscheurend zitten krijsen als we 'te ver' weg liepen.tineke schreef:Oh de mijne huppelde wel altijd netjes mee ,hij is overigens 18 gewordenAbby schreef:Ik loop ook met een bordeauxdog en een cairnterriër, maar die kat zit niet vast he? Die sjokt waar ie maar gaan wil... Dus of er iemand naar mij toe komt of niet, maakt niet uit, kat loopt niet altijd vlak achter me ofzo (deed ie dat maar, dat rekt zn levensverwachting tenminste een jaar of wat).