Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waaraan herkennen
Moderator: moderatorteam
- Reneey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua - Locatie: Purmerend
Waaraan herkennen
Jullie je hond, stel hij is weggelopen en een particulier heeft hem opgevangen en je moet van die particulier je hond omschrijven zodat ze zeker weten dat het jou hond is ( om maar even een voorbeeld te geven) ...wat voor punten ken jij noemen die specifiek bij jou hond horen.
Mijn vorige hond (Jumbo) kon ik omschrijven : gebroken voortand links.
Hij had ook een wratje op zijn rechterdijbeen en hij had een wit puntje aan zijn staart.
Mozes heeft bijv een zwarte stip op zijn tong ... een klein wit vlekje op zijn rechter oor (lijkt viezigheid) en een donkerdere kleur staart vanaf 1/3 punt vanaf de rug.
Aan welke specifieke kenmerken kunnen jullie je hond herkennen ... en dan heb ik het niet over gedrag maar over echt dingetjes die je niet zomaar opvallen maar die jij als eigenaar eigenlijk alleen kan weten.
Mijn vorige hond (Jumbo) kon ik omschrijven : gebroken voortand links.
Hij had ook een wratje op zijn rechterdijbeen en hij had een wit puntje aan zijn staart.
Mozes heeft bijv een zwarte stip op zijn tong ... een klein wit vlekje op zijn rechter oor (lijkt viezigheid) en een donkerdere kleur staart vanaf 1/3 punt vanaf de rug.
Aan welke specifieke kenmerken kunnen jullie je hond herkennen ... en dan heb ik het niet over gedrag maar over echt dingetjes die je niet zomaar opvallen maar die jij als eigenaar eigenlijk alleen kan weten.

Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: Waaraan herkennen
Kaal plekje aan de binnenkant van z'n oorflap, en aan z'n gouden ketting
Oh ja en een moedervlek op z'n onderste oograndje aan z'n linker oog
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 30 mar 2010 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Reneey
- Zeer actief
Nanna schreef:Mijn Puli's zullen bij identificatie niet teveel problemen opleveren, schat ik zo

- Reneey
- Zeer actief
Zit net in Mozes zijn oren te kijken maar die zijn helemaal kaal van binnen .. alleen het buitenrandje heeft klein beetje haarAimee schreef:Kaal plekje aan de binnenkant van z'n oorflap, en aan z'n gouden kettingOh ja en een moedervlek op z'n onderste oograndje aan z'n linker oog

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
mijn honden hebben allemaal een uniek nummer
- Reneey
- Zeer actief
Maar als ze dat nou niet hadden .. dit had mijn vorige hond inderdaad ook maar met welke kenmerken ken je ze buiten de nummers omschrijvenRosita Compagner schreef:mijn honden hebben allemaal een uniek nummer
Tegenwoordig hebben de meeste honden ook een chip maar dat geld even niet in dit topic

- Sjoera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Aantal honden: 2
Shinji heeft geen voortanden meer. Op zijn kop (tussen zijn lange haren) een stervorm (die je alleen ziet wanneer hem zou schreren). En natuurlijk de tekeningen.

- Reneey
- Zeer actief
Ja inderdaad de tekeningen kan ook nogSjoera schreef:Shinji heeft geen voortanden meer. Op zijn kop (tussen zijn lange haren) een stervorm (die je alleen ziet wanneer hem zou schreren). En natuurlijk de tekeningen.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Krullen op zn rug. Bij zijn staartaanzet nog meer krullen. Wit vlekje op zn borst en witte haartjes op zn pootjes. Ook heeft hij op alle 4 de benen een vlek met bruinblonde haren en witte haren in zn broek.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ds: pak een bal en vraag of ze skippy doet
en ze heeft een tattoeage
Fax: bij ie in een autoband? Dan is het Fax
en ook hij heeft een tattoeage 
Fax: bij ie in een autoband? Dan is het Fax
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Zijn dubbele wolfsklauwtjes, de zwarte stip op z'n witte kin en z'n afgezakte 'sokje' rechtsachter, denk ik. Halflangharig, zwart-wit natuurlijk, witte kraag, buik, poten en staartpunt. Draagt z'n staart omhoog en vrijwel altijd wat naar links vallend. Heel vriendelijk naar vreemden, schofthoogte zo'n 65 cm. Ik denk dat we dan al wel een heel eind komen, eigenlijk
.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Reneey
- Zeer actief
Dat denk ik ook jaFrederiek schreef:Zijn dubbele wolfsklauwtjes, de zwarte stip op z'n witte kin en z'n afgezakte 'sokje' rechtsachter, denk ik. Halflangharig, zwart-wit natuurlijk, witte kraag, buik, poten en staartpunt. Draagt z'n staart omhoog en vrijwel altijd wat naar links vallend. Heel vriendelijk naar vreemden, schofthoogte zo'n 65 cm. Ik denk dat we dan al wel een heel eind komen, eigenlijk.

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
hera mist een paar voortandjes. Ook mist ze haar achterste tepel, die is verwijderd, als je goed voelt dan voel je het litteken nog.
Woopy, zou ik zo even niet weten. Ja hij stinkt uit zn bek.
Bikkel ook niet eigenlijk. Die heeft ook niet iets 'speciaals'. Bedenk me ineens dat Bikkel natuurlijk een overbeet heeft en dat zijn voortanden niet gelijk staan. Hij kan ook eigenlij zijn bek niet helemal dicht doen.
Woopy, zou ik zo even niet weten. Ja hij stinkt uit zn bek.
Bikkel ook niet eigenlijk. Die heeft ook niet iets 'speciaals'. Bedenk me ineens dat Bikkel natuurlijk een overbeet heeft en dat zijn voortanden niet gelijk staan. Hij kan ook eigenlij zijn bek niet helemal dicht doen.

Cash v Heiligental en Flow.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Tenzij Kai maanden later pas gevonden word, heeft hij een kaal achterwerk, ook nogal duidelijk denk niet dat er zo veel rondlopen.
En Kai heeft ook van vacht nogal een specifieke vacht zowel van kleur als textuur.
Lotje mist enkele voorste tanden en ze heeft een licht gekleurde geboortevlek op haar buik. Ze heeft ook een wrat op haar hiel, een vochtbultje op haar hoofd en een hard botachtig bultje op haar schedel, dingen genoeg om haar aan te herkennen. Als dat nog niet genoeg is zal haar karakter wel snel laten tonen dat het Lotje is (een vreemde zal haar namelijk niet zo snel zomaar kunnen oppakken zonder tanden in de hand te hebben).
Lotje mist enkele voorste tanden en ze heeft een licht gekleurde geboortevlek op haar buik. Ze heeft ook een wrat op haar hiel, een vochtbultje op haar hoofd en een hard botachtig bultje op haar schedel, dingen genoeg om haar aan te herkennen. Als dat nog niet genoeg is zal haar karakter wel snel laten tonen dat het Lotje is (een vreemde zal haar namelijk niet zo snel zomaar kunnen oppakken zonder tanden in de hand te hebben).
Laatst gewijzigd door Linsey op 30 mar 2010 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nora heeft een zwarte vlek achter op haar tong, maar die is wat moeilijk te zien als ze niet extreem moe is. Verder zal het moeilijk worden denk ik. Ze lijkt op iedere oude Labrador teef. Ik denk dat ik haar dunne staartje en poten (weinig bone) op zou geven als signalement.
Nilo zal makkelijk te herkennen zijn. Erg donkerrode vacht, er zijn weinig Tollers die een vacht zo donker hebben. En dat in combinatie met erg lichte ogen. Ook zijn zn wenkbrauwen extra benadrukt. En twee witte teentjes per voet
Nilo zal makkelijk te herkennen zijn. Erg donkerrode vacht, er zijn weinig Tollers die een vacht zo donker hebben. En dat in combinatie met erg lichte ogen. Ook zijn zn wenkbrauwen extra benadrukt. En twee witte teentjes per voet
- Dreetje
- Zeer actief
Sil is te herkennen aan z'n specifieke zwart / witte tekening op z'n kop en staat algemeen
bekend als "de krentebol".

Laurie heeft een wit puntje aan d'r staart en op d'r kop aan beide kanten een zwart
schoonheidspukkeltje

bekend als "de krentebol".

Laurie heeft een wit puntje aan d'r staart en op d'r kop aan beide kanten een zwart
schoonheidspukkeltje

Laatst gewijzigd door Dreetje op 30 mar 2010 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Andrea

- yuki
- Zeer actief
Onze pei had een Robert de Niro wratje bij zijn oograndje.
En legio andere kenmerken, kale elleboogjes (heeft ws aan de ketting gelegen in turkije) wratjes op zijn piem, tattoo in zijn oor.
En legio andere kenmerken, kale elleboogjes (heeft ws aan de ketting gelegen in turkije) wratjes op zijn piem, tattoo in zijn oor.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:

.....de lichte vlek tussen haar tussen haar voorpoten...
- Reneey
- Zeer actief
Ik blijf het toch hele aparte honden vinden ... ik vind het er raar uitzien maar heeft toch een prachtige expressie.Badu schreef:
.....de lichte vlek tussen haar tussen haar voorpoten...

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Kelly aan haar tandloze bekkie. Afgesleten tanden, maar wél nog kiezen.
Spike aan hier en daar een litteken.
Indy aan haar zwarte borst.
Spike aan hier en daar een litteken.
Indy aan haar zwarte borst.
- Reneey
- Zeer actief
Zijn veel hondjes hier zonder voortandjes
Komt dat door ouderdom ? Mijn vorige hond is bijv zijn voortand kwijt geraakt in een gevecht met een herder

-
Lieke87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Layka mist bij haar rechter voorpoot een teen en een wit puntje aan haar staart.
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Heb even een foto van één van z'n achterpoten gemaakt voor de duidelijkheid. Niet heel veel honden hebben er vier, tenzij 't bijvoorbeeld bij 't ras hoort, zoals een beauceron. Normaal gesproken worden ze weggehaald, maar dat is bij Hades niet gebeurt.Reneey schreef:
Dat denk ik ook jamaar dubbele wolfklauwtjes ? 2 op 1 plek ?

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Shib heeft afgesleten hoektanden, een 'snotje' in zijn neus en links ter hoogte van zijn ribben zit een litteken van een cm of 5-7.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Reneey
- Zeer actief
Wat apart, wist niet dat het bij sommige honden zelfs zo hoort (ach ja zo leer ik ook weer wat)Frederiek schreef:Heb even een foto van één van z'n achterpoten gemaakt voor de duidelijkheid. Niet heel veel honden hebben er vier, tenzij 't bijvoorbeeld bij 't ras hoort, zoals een beauceron. Normaal gesproken worden ze weggehaald, maar dat is bij Hades niet gebeurt.Reneey schreef:
Dat denk ik ook jamaar dubbele wolfklauwtjes ? 2 op 1 plek ?
Waarom worden ze weggehaald dan, als ze er geen last van hebben maakt het toch niet zoveel uit dat er 2 zitten

- Reneey
- Zeer actief
Een snotje in zijn neusShibby schreef:Shib heeft afgesleten hoektanden, een 'snotje' in zijn neus en links ter hoogte van zijn ribben zit een litteken van een cm of 5-7.

-
magnum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders
Magnum is te herkennen, naast zijn chip natuurlijk:
Aan een iets scheef hangende piep, dit komt door het litteken op zijn buik (loopt van ribbenboog tot naast zijn piep)
Hij heeft een haar kruin op zijn rechter schouder.
Hij mist zijn onder voortandjes. (zijn afgebroken toen hij op niervoeding zat en dus te weining calcium binnen kreeg)
Boven zijn linker oog heeft hij een littekentje (dit na het nemen van een biopt)
Ook zitten zijn oren aan de buitenkant meestal onder de kale plekjes (dit door krabben)
Aan een iets scheef hangende piep, dit komt door het litteken op zijn buik (loopt van ribbenboog tot naast zijn piep)
Hij heeft een haar kruin op zijn rechter schouder.
Hij mist zijn onder voortandjes. (zijn afgebroken toen hij op niervoeding zat en dus te weining calcium binnen kreeg)
Boven zijn linker oog heeft hij een littekentje (dit na het nemen van een biopt)
Ook zitten zijn oren aan de buitenkant meestal onder de kale plekjes (dit door krabben)

-
magnum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders
Foutje, dubbel geplaatst forum liep vast en heeft toen mijn bericht dubbel neergezet.
Laatst gewijzigd door magnum op 30 mar 2010 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ten eerste hebben ze allen en chip en wij een reader
Verder (op volgorde van leeftijd)
Rocky (diensthond Frank, 9jr) - kale plek (eelt) op punt staart, mist bivenstehekft alle 4 zijn hoektanden
Umi (mijn stamteef, 6jr) - kale langwerpige eeltplekken op linker achterpoot zowel boven als onder spronggewricht ivm verbrijzelde achterpoot met 2,5jr, tattooage in rechteroor
Baudi (mijn sport-werk reu, bijna 4jr) - knik oren, afgebroken snijtandje voor de kijker links voor hoektand, tattooage, staartbreuk (verdikking) op 2/3van staart
Medusa (mijn sport-werk-fokteef, 3jr) - litteken bovenaan rechter voorpoot, litteken midden op grote bilspier links achter aan de zijkant, tattooage
Chester (Frank zijn jachthond, 3jr) - weinig pigment rondom ogen, dunne beharing midden op snuit, witte borstvlek, kaal/kort staartpuntje
Mika (Frank zijn sportteef, ook voor de fok, 2jr) - licht gestroomd voor een hollander, lichte nagels, fors voor een teef
Devil (Frank zijn toekomstige diensthond, eind vd zomer hopelijk, 15mnd) - gebroken staart (haakse knik), donker voor een Mechelaar
Tikoes (mijn toekomstige dienst/sporthond, 11 mnd) mist 2de teen van buiten links voor, teddyberen vacht
Draco (Frank zijn toekomstige dienst/sporthond, 7mnd) heel diep zwart strak afgetekend masker, van ene zijde donker gestroomd, van andere zijde licht gestroomd
Draakje (mijn jonge teefje, 7mnd) - mist een p-tje, net als haar broer strak afgetekend diep zwart masker, voor een Hollander een extreem dikke vacht, vooral bij de broek
Ace had een knipje uit zijn rechteroor van het tattooeren, erg herkenbaar
Verder (op volgorde van leeftijd)
Rocky (diensthond Frank, 9jr) - kale plek (eelt) op punt staart, mist bivenstehekft alle 4 zijn hoektanden
Umi (mijn stamteef, 6jr) - kale langwerpige eeltplekken op linker achterpoot zowel boven als onder spronggewricht ivm verbrijzelde achterpoot met 2,5jr, tattooage in rechteroor
Baudi (mijn sport-werk reu, bijna 4jr) - knik oren, afgebroken snijtandje voor de kijker links voor hoektand, tattooage, staartbreuk (verdikking) op 2/3van staart
Medusa (mijn sport-werk-fokteef, 3jr) - litteken bovenaan rechter voorpoot, litteken midden op grote bilspier links achter aan de zijkant, tattooage
Chester (Frank zijn jachthond, 3jr) - weinig pigment rondom ogen, dunne beharing midden op snuit, witte borstvlek, kaal/kort staartpuntje
Mika (Frank zijn sportteef, ook voor de fok, 2jr) - licht gestroomd voor een hollander, lichte nagels, fors voor een teef
Devil (Frank zijn toekomstige diensthond, eind vd zomer hopelijk, 15mnd) - gebroken staart (haakse knik), donker voor een Mechelaar
Tikoes (mijn toekomstige dienst/sporthond, 11 mnd) mist 2de teen van buiten links voor, teddyberen vacht
Draco (Frank zijn toekomstige dienst/sporthond, 7mnd) heel diep zwart strak afgetekend masker, van ene zijde donker gestroomd, van andere zijde licht gestroomd
Draakje (mijn jonge teefje, 7mnd) - mist een p-tje, net als haar broer strak afgetekend diep zwart masker, voor een Hollander een extreem dikke vacht, vooral bij de broek
Ace had een knipje uit zijn rechteroor van het tattooeren, erg herkenbaar
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Lumi: klein kooikerteefje van nog geen 34 cm met een kleine plaat aan de linker kant van haar snoet.
Beetle: een oud kooikerhondteefje met een vrijwel witte snoet.
Vincent: een gecastreerd (reu) kooikerhondje met een kleine witte vlek in het rode zadel en is ook al een beetje op leeftijd.
Beetle: een oud kooikerhondteefje met een vrijwel witte snoet.
Vincent: een gecastreerd (reu) kooikerhondje met een kleine witte vlek in het rode zadel en is ook al een beetje op leeftijd.