Ik loop met de honden door een officieel losloopgebied. Iarik loopt los, Benthor loopt aan de flexlijn. Ik zie in de verte mensen mijn kant op lopen en kijk alvast of ze een hond bij zich hebben. Geen hond te zien, dus Iarik blijft lekker loslopen.
Komen ze dichter bij, zie ik toch iets kleins lopen.
Ik kijk nog eens goed, blijken ze door een hondenlosloopgebied te lopen met twee katten.
Ik denk, "vooruit dan maar, katten moeten ook wel eens wandelen", en doe Iarik aan de lijn.
De mensen en hun katten komen dichterbij en de mensen doen geen enkele poging om het passeren makkelijker te maken. Dus ik loop maar met de honden een weiland op zodat de mensen en hun twee katten kunnen passeren.
De mensen passeren en lopen verder. Maar ja, de katten hebben de honden gezien en durven niet verder. De mensen lopen lekker door. Ik sta daar dus met twee honden en tegenover mij twee bange katten. De katten lopen weg maar niet richting de baasjes die al een stuk verder weg liepen. Die mensen doen nog steeds niets en zijn niet op roepafstand.
Na een poosje heb ik het maar opgegeven en ben de wei uitgegaan. Ik ben een stukje doorgelopen en heb Iarik weer losgelaten. Die zag toch nog één van de katten, wilde kennismaken en de kat klom van schrik in een boom.
Ik ben maar doorgelopen
Dankzij het verre uitzicht in het gebied zag ik die mensen teruglopen. Ze hebben 10 minuten staan wachten tot de kat weer uit de boom kwam. Dat zal ze leren