Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Grote hond vs kleine hond
Moderator: moderatorteam
- Joenino
- Actief
- Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder
- Aantal honden: 1
Grote hond vs kleine hond
Waarom gaan grote honden toch altijd achter kleine hondjes aan?
Waren we gister lekker aan het wandelen met Rex op een mooi nieuw uitren gebied, Rex liep lekker los ging hardstikke goed. Maarjah het was mooi weer dus er waren erg veel honden. Hij heeft nog even leuk kunnen spelen met een labrador met een balletje. Was echt leuk om hem eens helemaal gek te zien doen. Het viel me ook erg op dat hij veel honden gewoon links liet liggen en ze niet eens aandacht schonk. Het ging allemaal hardstikke goed totdat er een roedel met kleine keffertjes aankwam. Rex natuurlijk nieuwsgierig en ging kijken. Ik nog zeggen Rex rustig he. Het ging goed totdat 1 van die keffertje bang werd en te keer ging tegen Rex. Deze chiwauwa (of hoe je het ook schrijft) dacht van ik vind hem toch wel heel erg groot. Deze sprinte dus weg, en jah hoor meneer er achter aan samen met de Labrador waar hij daarvoor mee aan het spelen was. Ik kon hem nog net bespingen zodat ik hem te pakken kreeg. Had niet willen weten wat er gebeurd zou zijn als hij die kleine hond in gehaald had. Misschien wel helemaal niks maar het risico neem ik niet graag. Nu ben ik dus best bang om hem weer los te laten in een uitren gebied ivm al die kleine hondjes. Iemand nog ideeën of adviezen hoe ik het dit het beste aan kan pakken? Gewoon los laten en kijken hoe het verloopt of toch maar continu aan de riem?
Waren we gister lekker aan het wandelen met Rex op een mooi nieuw uitren gebied, Rex liep lekker los ging hardstikke goed. Maarjah het was mooi weer dus er waren erg veel honden. Hij heeft nog even leuk kunnen spelen met een labrador met een balletje. Was echt leuk om hem eens helemaal gek te zien doen. Het viel me ook erg op dat hij veel honden gewoon links liet liggen en ze niet eens aandacht schonk. Het ging allemaal hardstikke goed totdat er een roedel met kleine keffertjes aankwam. Rex natuurlijk nieuwsgierig en ging kijken. Ik nog zeggen Rex rustig he. Het ging goed totdat 1 van die keffertje bang werd en te keer ging tegen Rex. Deze chiwauwa (of hoe je het ook schrijft) dacht van ik vind hem toch wel heel erg groot. Deze sprinte dus weg, en jah hoor meneer er achter aan samen met de Labrador waar hij daarvoor mee aan het spelen was. Ik kon hem nog net bespingen zodat ik hem te pakken kreeg. Had niet willen weten wat er gebeurd zou zijn als hij die kleine hond in gehaald had. Misschien wel helemaal niks maar het risico neem ik niet graag. Nu ben ik dus best bang om hem weer los te laten in een uitren gebied ivm al die kleine hondjes. Iemand nog ideeën of adviezen hoe ik het dit het beste aan kan pakken? Gewoon los laten en kijken hoe het verloopt of toch maar continu aan de riem?
Proud owner of Chow Chow Herder Rex

- Moos
- Zeer actief
Re: Grote hond vs kleine hond
Ik zou 'm gewoon even bij je roepen bij hele kleine hondjes
Doe ik met mijn Golden ook, en die woont samen met een kleintje. Maar je kan op afstand eigenlijk altijd al zien of het kleine hondje wat bangig kan gaan worden, en dan mag Vera er niet heen, of ik roep haar terug als ik angst zie ontstaan. Niet omdat Vera jaagt of wat dan ook, maar omdat ik van dat soort contacten voor beide partijen vrij nutteloos vind.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Zo veel chi's lopen er niet rond in een losloopgebied hoor. Ik weet het, want ik heb Bram ook tijden aan de riem gedaan als ik er een aan zag komen. Inmiddels laat hij ze links liggen. Gewoon bij je roepen als je een heel klein hondje aan ziet komen dus. Ik denk overigens dat het klein zijn niet zozeer de trigger is, maar dat het gaat om de angst van het hondje en het opjagen.

Linda, Izzie en Bram
- Joenino
- Actief
In het gebied waar ik was liepen er bijna alleen maar kleine hondjes. Er waren ook wel grote maar die waren lekker aan het trainen met hun begeleider. En ik lijn rex ook meestal aan hoor maar ik was nu net te laat want stond te praten met de eigenaar van die labrador waar hij even daarvoor mee aan het spelen was.Zoek stok! schreef:Zo veel chi's lopen er niet rond in een losloopgebied hoor. Ik weet het, want ik heb Bram ook tijden aan de riem gedaan als ik er een aan zag komen. Inmiddels laat hij ze links liggen. Gewoon bij je roepen als je een heel klein hondje aan ziet komen dus. Ik denk overigens dat het klein zijn niet zozeer de trigger is, maar dat het gaat om de angst van het hondje en het opjagen.

-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Ja hier ook een jager op kleine hondjes, ik let dus altijd goed op of ik ze zie, en dan houd ik laika bij me...het ligt heel erg aan de situatie en het soort hond...gelukkig kan ik Laika goed bij me roepen (ook als ze bezig is met de jacht op minihond)
Groetjes Lianne
- Joenino
- Actief
lianne05 schreef:Ja hier ook een jager op kleine hondjes, ik let dus altijd goed op of ik ze zie, en dan houd ik laika bij me...het ligt heel erg aan de situatie en het soort hond...gelukkig kan ik Laika goed bij me roepen (ook als ze bezig is met de jacht op minihond)
Ja ik ben met Rex heel hard aan het trainen om hem bij me te krijgen als hij los loopt. Meestal s'morgens vroeg in het park zo'n 10 min lopen bij me huis vandaan. Dit zodat hij zo min mogelijk afgeleid wordt door andere honden. Zijn we met zijn 2e dan gaat dit hardstikke goed en komt hij vrijwel altijd gelijk naar me toe. Maar nu zijn we dus aan het oefenen in uitren gebieden met veel andere honden. Dus dan wil ik eigenlijk niet dat jacht gedrag zien. Heeft iemand hier een suggestie voor? Want je kan niet alles altijd van te voren aan zien komen.

- vaddie
- Actief
- Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
Het reutje gaat heeft ook vaak de neiging om kleine honden op te jagen. Idd vaak omdat die kleine hondjes er uit angst vandoor gaan.
Tegenwoordig doet hij het een stuk minder omdat hij een paar keer flink is afgesnauwd door een teckel en diverse Westie's.
Zodra ik zie dat hij jaagneigingen krijgt roep ik hem terug.
Gelukkig luistert hij dan snel genoeg en hoef ik hem er niet voor aan te lijnen.
Tegenwoordig doet hij het een stuk minder omdat hij een paar keer flink is afgesnauwd door een teckel en diverse Westie's.
Zodra ik zie dat hij jaagneigingen krijgt roep ik hem terug.
Gelukkig luistert hij dan snel genoeg en hoef ik hem er niet voor aan te lijnen.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat denk ik ook. Toevallig was ik vandaag met mn vriendin naar het bos gegaan en hadden we dus vier volwassen Cairns, een pup en een Westie bij ons. Grote honden die stoicijns voorbij lopen zijn geen punt, maar laten ze zich nou niet enigzins angstig gedragen, want dan vliegen ze er het liefst met 3-4 op af om eens even lekker op te jagen. Dat gebeurt trouwens ook als grote hond met grote snelheid op ons af gedenderd komt. Uiteraard staan ze onder appèl en komen ze terug, anders zouden ze niet los lopen.Zoek stok! schreef:Zo veel chi's lopen er niet rond in een losloopgebied hoor. Ik weet het, want ik heb Bram ook tijden aan de riem gedaan als ik er een aan zag komen. Inmiddels laat hij ze links liggen. Gewoon bij je roepen als je een heel klein hondje aan ziet komen dus. Ik denk overigens dat het klein zijn niet zozeer de trigger is, maar dat het gaat om de angst van het hondje en het opjagen.
Maar ik kan me voorstellen dat je een hond met jouw formaat met een chihuahua geen match vind en dus zou ik ook het zekere voor het onzekere nemen: bij je roepen en aanlijnen en daarna weer lekker los.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
-
Muk
Hier is het helaas andersom, de kleine hondjes lopen achter de andere honden aan omdat de eigenaren van een kleine hond dat zoooo schattig vinden dat hun kleine uk denkt dat hij het wel op kan nemen tegen een grote hond.
Gewoon je hond bij je houden en roepen is het beste, zowel voor grote hondeneigenaren als kleine hondeneigenaren.
Gewoon je hond bij je houden en roepen is het beste, zowel voor grote hondeneigenaren als kleine hondeneigenaren.
- Joenino
- Actief
Dit gebeurd bij Rex ook heel veel tot nu toe blijft hij rustig en kijkt zo van wat maak jij een ophef houdt je klep lekker. Blaffen naar honden doet hij gelukkig (nog) niet dus hij zal ook niks uitlokken. Maarja eens gaat het gebeuren dat hij weer eens behapt wordt door zo'n keffertje en dan hapt hij ook. En dan ben jij als grote hond bezitter fout want jah onze kleine woopsiepoopsie doet zoiets nooooit.Muk schreef:Hier is het helaas andersom, de kleine hondjes lopen achter de andere honden aan omdat de eigenaren van een kleine hond dat zoooo schattig vinden dat hun kleine uk denkt dat hij het wel op kan nemen tegen een grote hond.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Dit wordt toch niet weer zo'n 'kleine hondjes lokken het altijd zelf uit' topic he. Bram reageert totaal niet op uit angst keffende honden. Izzie ook niet trouwens. Als jouw hond ze dan gaat opjagen, gewoon even bij je houden.

Linda, Izzie en Bram
- Joenino
- Actief
Zeer zeker niet hoor. Er zijn alleen eigenaren die denken dat hun kleine hondje niks doet tegen een grote hond en die het, zoals eerder al gezegd is, stoer vinden dat hun hondje te keer gaat tegen een grote hond. En ik ga inderdaad Rex bij me houden zodra ik in de verte al kleine hondjes aanziet komen.Zoek stok! schreef:Dit wordt toch niet weer zo'n 'kleine hondjes lokken het altijd zelf uit' topic he. Bram reageert totaal niet op uit angst keffende honden. Izzie ook niet trouwens. Als jouw hond ze dan gaat opjagen, gewoon even bij je houden.

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
en toch doen ze datZoek stok! schreef:Dit wordt toch niet weer zo'n 'kleine hondjes lokken het altijd zelf uit' topic he. Bram reageert totaal niet op uit angst keffende honden. Izzie ook niet trouwens. Als jouw hond ze dan gaat opjagen, gewoon even bij je houden.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Die mensen zijn er inderdaad. Er zijn overigens net zoveel mensen die denken dat hun grote hond toch niks overkomt en ze dus alles laten doen.Joenino schreef: Er zijn alleen eigenaren die denken dat hun kleine hondje niks doet tegen een grote hond en die het, zoals eerder al gezegd is, stoer vinden dat hun hondje te keer gaat tegen een grote hond.

Linda, Izzie en Bram
- Joenino
- Actief
Dit is ook zo en ik ben ook altijd heel oplettend als Rex aan het spelen is of hij niet te wild gaat doen, want hij wil nog wel eens door gaan met spelen terwijl de andere het zat is. Meestal is een snaauw genoeg om Rex te laten stoppen. En als ik zeg dat het klaar is, is het ook klaar. Maar inderdaad zijn ook zat mensen die hun grote hond maar alles laten doen.Zoek stok! schreef:Die mensen zijn er inderdaad. Er zijn overigens net zoveel mensen die denken dat hun grote hond toch niks overkomt en ze dus alles laten doen.Joenino schreef: Er zijn alleen eigenaren die denken dat hun kleine hondje niks doet tegen een grote hond en die het, zoals eerder al gezegd is, stoer vinden dat hun hondje te keer gaat tegen een grote hond.

- Moos
- Zeer actief
Ze lokken het ook wel uit, maar dat jouw jagende hond erop reageert ligt net zo goed aan die jagende hond. En daarin moet je dan dus ook je verantwoordelijkheid nemenduitse herder schreef:en toch doen ze datZoek stok! schreef:Dit wordt toch niet weer zo'n 'kleine hondjes lokken het altijd zelf uit' topic he. Bram reageert totaal niet op uit angst keffende honden. Izzie ook niet trouwens. Als jouw hond ze dan gaat opjagen, gewoon even bij je houden.Een angstige hond word nou eenmaal makkelijker opgejaagd, of deze nou groot of klein is. Gister kwam ik 2 berners en een golden tegen. Een half jaar geleden kwam ik ze ook tegen en had toen Nanni nog bij mij. De berners zagen Noah en die werd meteen opgejaagd. Nanni deed niets
Gister kwam ik ze dus weer tegen en Noah scheet alweer bagger. Maar goed ook, want voor mij liep een rottweiler die ook weer vakkundig opgejaagd werd
Dus het gebeurd bij zowel grote als kleine honden en ze lokken het (onbewust) zelf uit
Net zoals die kleine keffers. Zal wel aan mij liggen, maar ik heb daar echt zelden last van. Ja, sommige kleine hondjes blaffen tegen Vera, ze doen maar

- Joenino
- Actief
Als Rex aan de lijn zit besteed hij hier ook totaal geen aandacht aan maarja los is toch een heel ander verhaal lijkt me. Of laat Vera ze dan ook links liggen? zoja wat is je geheimMoos schreef: Ze lokken het ook wel uit, maar dat jouw jagende hond erop reageert ligt net zo goed aan die jagende hond. En daarin moet je dan dus ook je verantwoordelijkheid nemen![]()
Net zoals die kleine keffers. Zal wel aan mij liggen, maar ik heb daar echt zelden last van. Ja, sommige kleine hondjes blaffen tegen Vera, ze doen maarDat ze al blaffend in d'r gaan hangen heb ik in 2 jaar tijd nu maar 1 keer meegemaakt. Verder keffen ze dan dus maar een eind weg.

- Moos
- Zeer actief
Vera is niet gekJoenino schreef:
Als Rex aan de lijn zit besteed hij hier ook totaal geen aandacht aan maarja los is toch een heel ander verhaal lijkt me. Of laat Vera ze dan ook links liggen? zoja wat is je geheim?
Los wil ze best buurten bij kleine hondjes die 'normaal' doen hoor, maar dan roep ik haar dus zelf terug als ik denk iets van angst te zien.

- Joenino
- Actief
Rex die gaat eigenlijk nooit laag liggen ja als ik hem weer eens op zijn donder geef als hij iets doet wat niet mag. Maar geeft dit laag gaan niet meer zo'n beeld van jij staat boven mij? Dus eigenlijk laat Vera aan die kleinere aanstormende hond weten dat zij onder hem staat? Vraag me eigen dan af of dit wel altijd goed blijft gaan? Voor je het weet heb je een hond aan je eigen hond hangen die deze lichaamsspraak niet begrijpt.Moos schreef:Vera is niet gekJoenino schreef:
Als Rex aan de lijn zit besteed hij hier ook totaal geen aandacht aan maarja los is toch een heel ander verhaal lijkt me. Of laat Vera ze dan ook links liggen? zoja wat is je geheim?
Die gaat echt niet gezellig buurten bij een keffer, die meestal zijn uiterste best doet om te imponeren. En zij gelooft dat meteen
Komen ze op haar af dan gaat ze op de grond liggen met alles laag, en dan denkt zo'n keffer "nah ja, zal wel" en lopen we allemaal weer door
![]()
Los wil ze best buurten bij kleine hondjes die 'normaal' doen hoor, maar dan roep ik haar dus zelf terug als ik denk iets van angst te zien.

- Moos
- Zeer actief
Ik weet vrij zeker dat ze dus nooit kleine hondjes in zich heeft hangen omdat ze heel duidelijk geen bedreiging vormt. Vera laat aan elke hond die dat ook maar een beeeeetje wil, weten dat ze bereid is onder hem/haar te staan, en voorlasnog legt haar dat geen windeierenJoenino schreef:
Rex die gaat eigenlijk nooit laag liggen ja als ik hem weer eens op zijn donder geef als hij iets doet wat niet mag. Maar geeft dit laag gaan niet meer zo'n beld van jij staat boven mij? Dus eigenlijk laat Vera aan die kleinere aanstormende hond weten dat zij onder hem staat? Vraag em eigen dan af of dit wel altijd goed blijft gaan? Voor je het weet heb je een hond aan je eigen hond hangen die deze lichaamsspraak niet begrijpt.
Zou ze zo'n kleine keffer (over bijten heb ik het niet dan he) weleens mores willen leren, dan zou het ook aan mij zijn dat te voorkomen.

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Natuurlijk ligt het aan beide kanten, zowel de angstige hond als de jagende. Ik kwam va nde week een vrouw op de fiets tegen met een soort boerenfox. Ze kwamen om een bocht en Noah liep netjes naast mij naar de ballenwerper te kijken. De hond ziet Noah en rent meteen met staart tussen de poten andere kant op. baasje fietste gewoon doorMoos schreef:
Ze lokken het ook wel uit, maar dat jouw jagende hond erop reageert ligt net zo goed aan die jagende hond. En daarin moet je dan dus ook je verantwoordelijkheid nemen![]()
Net zoals die kleine keffers. Zal wel aan mij liggen, maar ik heb daar echt zelden last van. Ja, sommige kleine hondjes blaffen tegen Vera, ze doen maarDat ze al blaffend in d'r gaan hangen heb ik in 2 jaar tijd nu maar 1 keer meegemaakt. Verder keffen ze dan dus maar een eind weg.
-
Muk
Het is niet meer dan logisch om rekening te houden met de andere honden. Mijn hond jaagt ook geen kleine of grote honden op. En kleine + grote keffers die op mijn hond af komen rennen om stoer te doen (terwijl mijn hond aan de lijn zit) worden vakkundig door mij weggebruld. Ik neem daarin mijn verantwoordelijkheid dat er geen gewonden vallen aan beide zijden.
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Zoek stok! schreef:Die mensen zijn er inderdaad. Er zijn overigens net zoveel mensen die denken dat hun grote hond toch niks overkomt en ze dus alles laten doen.Joenino schreef: Er zijn alleen eigenaren die denken dat hun kleine hondje niks doet tegen een grote hond en die het, zoals eerder al gezegd is, stoer vinden dat hun hondje te keer gaat tegen een grote hond.
Echt wel, en als ik dan vraag wilt U de hond even aanlijnen, want ik heb er eentje bij die is angstig ( voor grote zwarte honden).
Dan krijg ik als antwoord : "Ja maar je moet de honden ook los laten, want ze willen alleen maar spelen".
Dan vraag ik nog maar eens:"Goh, kent U mijn hond dan?"
Hondentaal schijnt een moeilijk te leren taal te zijn.
Groetjes Willy, Djock en Puck

- Lucky luke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua mix
In een losloop gebied is het altijd ff uitkijken, onze Lukas is niet bang naar grote honden toe maar bij grote opdringerige honden wil-ie nog weleens van zich afsnauwen, of zoekt de veiligheid tussen mn benen.
Mijn regel is dat wanneer ik onbekende grotere honden zie, of honden waarvan ik weet dat ze lastig en opdringerig zijn, Lukas aangelijnd wordt en kort naast me moet lopen.
Helaas doen niet alle baasjes dat.
Tot dusver gaat dat meestal goed, er lopen maar enkele nare honden rond en die zijn bekend.
Zo loopt er heel soms een vreselijk opdringerig oversext en pedofiele ADHD bastaard (middelgroot) rond die, mocht het een mens zijn, al lang achter slot en grendel in het Pieter Baan centrum had gezeten.
Ik heb hem vorig jaar al eens in z'n nekvel gegrepen toen-ie boven op Lukas (toen nog geen 6 maanden oud) dook alsof het een loops teefje was.
De hele winter niet gezien maar vorige week wassie erweer, nog net zo gek als eerst, probeerde wéér op Lukas te rijden en kreeg terecht een knauw van Lukas, en een flinke trap na van mij. Geen baasje te bekennen, anders had ik die zeker aangesproken.
Elk baas heeft z'n verantwoordelijkheid, of het nou een grote of kleine hond betreft.
Mijn regel is dat wanneer ik onbekende grotere honden zie, of honden waarvan ik weet dat ze lastig en opdringerig zijn, Lukas aangelijnd wordt en kort naast me moet lopen.
Helaas doen niet alle baasjes dat.
Tot dusver gaat dat meestal goed, er lopen maar enkele nare honden rond en die zijn bekend.
Zo loopt er heel soms een vreselijk opdringerig oversext en pedofiele ADHD bastaard (middelgroot) rond die, mocht het een mens zijn, al lang achter slot en grendel in het Pieter Baan centrum had gezeten.
Ik heb hem vorig jaar al eens in z'n nekvel gegrepen toen-ie boven op Lukas (toen nog geen 6 maanden oud) dook alsof het een loops teefje was.
De hele winter niet gezien maar vorige week wassie erweer, nog net zo gek als eerst, probeerde wéér op Lukas te rijden en kreeg terecht een knauw van Lukas, en een flinke trap na van mij. Geen baasje te bekennen, anders had ik die zeker aangesproken.
Elk baas heeft z'n verantwoordelijkheid, of het nou een grote of kleine hond betreft.

- Hanneke2
- Zeer actief
Volgens mij is het puur het wegrennen. Klein of groot maakt volgens mij weinig uit. Als iets hard wegrent is de eerste reactie van vrijwel elke hond om er achteraan te rennen.Zoek stok! schreef:Zo veel chi's lopen er niet rond in een losloopgebied hoor. Ik weet het, want ik heb Bram ook tijden aan de riem gedaan als ik er een aan zag komen. Inmiddels laat hij ze links liggen. Gewoon bij je roepen als je een heel klein hondje aan ziet komen dus. Ik denk overigens dat het klein zijn niet zozeer de trigger is, maar dat het gaat om de angst van het hondje en het opjagen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Fien vindt die grote honden best eng.
Vanmiddag nog, kwamen we een erg leuke dober tegen. Echt een schatje!
Maar Fien vond hem zooooooooooooo groot!
Dan holt ze dus als een gek naar mij en gaat het van tussen mijn voeten bekijken.
Als ze het echt eng vindt grijpen de andere honden in trouwens, want met name Orpa vindt Fien wel stom, maar het is wel háár stomme Fien
Door Fien gaan mijn honden wel naar kleine hondjes toe, ze weten nu dat die best lollig zijn, maar als ik angst zie roep ik ze meteen terug.
Bij kleine hondjes zie ik vaak een wat dubbele reactie: ze zien Fien en dat is leuk maar die groterds zijn dan weer stom...
Tja, dubio
Ik heb gelukkig nooit problemen met die ukken.
Vanmiddag nog, kwamen we een erg leuke dober tegen. Echt een schatje!
Maar Fien vond hem zooooooooooooo groot!
Dan holt ze dus als een gek naar mij en gaat het van tussen mijn voeten bekijken.
Als ze het echt eng vindt grijpen de andere honden in trouwens, want met name Orpa vindt Fien wel stom, maar het is wel háár stomme Fien
Door Fien gaan mijn honden wel naar kleine hondjes toe, ze weten nu dat die best lollig zijn, maar als ik angst zie roep ik ze meteen terug.
Bij kleine hondjes zie ik vaak een wat dubbele reactie: ze zien Fien en dat is leuk maar die groterds zijn dan weer stom...
Tja, dubio
Ik heb gelukkig nooit problemen met die ukken.
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Klinkt zéér herkenbaar!Lucky luke schreef:In een losloop gebied is het altijd ff uitkijken, onze Lukas is niet bang naar grote honden toe maar bij grote opdringerige honden wil-ie nog weleens van zich afsnauwen, of zoekt de veiligheid tussen mn benen.
- Reneey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua - Locatie: Purmerend
Mozes heeft een chihuahua waar hij altijd mee speelt bij een vriend van me .. maar dat is ook de enige ... maar hij heeft het zelf niet zo op kleine hondjes .. die zijn hem te fel denk ik.
Ben ik aan de ene kant wel blij mee want er zitten vaak mensen tussen die het dood eng vinden zo'n grote hond met hun kleintje ( logisch natuurlijk )
Maar misschien komt het ook wel daardoor dat die kleintjes zo fel zijn omdat mensen ze niet gauw bij grote honden laten, dat ze daarom bangig reageren .. en ja dat werkt natuurlijk averechts op de grote honden want die denken leuk jaagspelletje

Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
- Loontje
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising witte herder met labrador/samojeed
Het belangrijkste is volgens mij gewoon hoe het gedrag van de honden naar elkaar is... klein vs groot. Dinges is gewoon groot, jong, lomp en onbehouden en daar hebben niet alle honden het op, groot of klein. Mijn vorige hondJE wilde juist meer met de grote honden spelen en mochten ze te ver of te lomp zijn dan liet ze dat gewoon weten.
Kortom gewoon goed jouw hond en de andere hond in de gaten houden en als je het niet vertrouwd: even aan de lijn.
Kortom gewoon goed jouw hond en de andere hond in de gaten houden en als je het niet vertrouwd: even aan de lijn.