Ik heb even een vraagje,
de hond van mn ouders (8.5 jaar) huilt ineens erg en lang als ze alleen moet zijn..ze kan normaal gesproken erg goed alleen zijn en heeft dit nooit eerder gedaan.
Wat zou dat kunnen zijn? Zelf denk ik dat het bij het ouder worden hoort en wellicht iets aan het dementeren is maar verder vertoont ze helemaal geen ander gedrag dan normaal..
wat is dit en wat kunnen we doen?
* ze is tegenwoordig bijna nooit meer alleen want mn ouders werken allebei niet meer *
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Huilen bij alleen zijn
Moderator: moderatorteam
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Huilen bij alleen zijn
Groetjes Lianne
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Huilen bij alleen zijn
Uit je bericht begrijp ik dat er toch wel wat veranderd is de laatste tijd? Het een heeft vast met het ander te maken nl.
Verder is het altijd een goed idee om een check-up bij je DA te laten doen op deze leeftijd.....misschien is ze wel dover geworden, of helemaal doof, of heeft ze toch ongemerkt last van ongemakken of zelfs pijn. Honden geven pijn vaak erg slecht aan.
Er kan van alles aan de hand zijn met een ouder wordende hond. Eerst maar de lichamelijke kant uitsluiten voordat we ons gaan richten op haar gedrag.
Neem ook wat urine mee als je gaat!
Succes!
Verder is het altijd een goed idee om een check-up bij je DA te laten doen op deze leeftijd.....misschien is ze wel dover geworden, of helemaal doof, of heeft ze toch ongemerkt last van ongemakken of zelfs pijn. Honden geven pijn vaak erg slecht aan.
Er kan van alles aan de hand zijn met een ouder wordende hond. Eerst maar de lichamelijke kant uitsluiten voordat we ons gaan richten op haar gedrag.
Neem ook wat urine mee als je gaat!
Succes!
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
lianne05 schreef:
* ze is tegenwoordig bijna nooit meer alleen want mn ouders werken allebei niet meer *
Hoeven ze een poos weinig alleen te zijn en mist er struktuur kan dat onrust geven.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Fin
- Zeer actief
Eens. Scheelt mij weer typen.Eline* schreef:lianne05 schreef:
* ze is tegenwoordig bijna nooit meer alleen want mn ouders werken allebei niet meer *Kan dat ook niet de reden zijn? Ik vind dat wij altijd veel te makkelijk ervan uitgaan dat alleen zijn iets is wat een hond kan of niet kan. Dat is niet zo. Een hond moet het leren alleen zijn onderhouden en blijven oefenen, net als bv gehoorzaamheid.
Hoeven ze een poos weinig alleen te zijn en mist er struktuur kan dat onrust geven.
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Mijn vader werkt al zo'n 4 jaar niet meer en mn moeder pas sinds kort ze is altijd nog weleens alleen gebleven bijv. met boodschappen doen etc. dus dat is goed onderhouden...
laatst nog bij de dA geweest en geen gekke dingen gevonden, wel beginnende staar...maar das dus beginnend en ziet verder nog prima, doof is het ook niet denk ik (alleen oost-indisch) ze hoort alles nog...
Het is vorig jaar begonnen op vakantie, mn ouders zitten elk jaar in hetzelfde huisje (rustig aan het water) als ze dan een stukje gaan varen moet ze dus ff alleen zitten..hing er ineens een briefje op de deur dat ze aan 1 stuk door heeft gejankt...daarna niet meer voorgekomen maar nu vorige week weer een keer...best raar, ze zit in een gewende omgeving..
laatst nog bij de dA geweest en geen gekke dingen gevonden, wel beginnende staar...maar das dus beginnend en ziet verder nog prima, doof is het ook niet denk ik (alleen oost-indisch) ze hoort alles nog...
Het is vorig jaar begonnen op vakantie, mn ouders zitten elk jaar in hetzelfde huisje (rustig aan het water) als ze dan een stukje gaan varen moet ze dus ff alleen zitten..hing er ineens een briefje op de deur dat ze aan 1 stuk door heeft gejankt...daarna niet meer voorgekomen maar nu vorige week weer een keer...best raar, ze zit in een gewende omgeving..
Groetjes Lianne