Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe denken forummers over honden in de tuin mogen plassen
Moderator: moderatorteam
- Vlinder
- Actief
- Mijn ras(sen): Bulldoggen
- Aantal honden: 3
Re: Hoe denken forummers over honden in de tuin mogen plassen
Hier mogen ze ook gewoon in de tuin plassen en poepen. We hebben wel een soort van hondentoiletje gemaakt en ik ruim alles z.s.m. op. De tegels worden ook dagelijks schoongemaakt. Daarnaast lopen we ook 3 tot 4 maal per dag, waarvan 1x minimaal een uur. Ik heb er geen moeite mee want ik ga ook vaker naar het toilet dan 4x op een dag.... 
Groetjes!

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Dat zal best, dat de meeste mensen er zo over denken bij jou. Maar dat zegt mij nog steeds niks. Of iemand wel of niet in het bezit is van een tuin, zegt geen klap over hoe honden het bij die persoon hebben.Sandor schreef:Ja tuurluijk, maar dat ligt puur aan het baasje. Het omgekeerde kom je vaker tegen.Ik ken meerdere hondenbezitters zonder tuin en die honden hebben het zoveel beter dan veel honden met een tuin tot hun beschikking. Kortom, onzin.
Hier in de buurt denken de meeste mensen er zo over.
In een stad zal dat wel anders zijn.

Linda, Izzie en Bram
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ze pissen maar een end weg, ze worden genoeg uitgelaten dus veel kan het niet zijn. Ik zie ze ook weleens plassen ja, en dan ben ik blij dat ze het niet op hoeven te houden totdat ik beslis wanneer ze moeten
Soms plassen ze een uur na een flinke uitlaat beurt alweer.
- yuki
- Zeer actief
Ja dat zal gerust wel jaSandor schreef:Ja tuurluijk, maar dat ligt puur aan het baasje. Het omgekeerde kom je vaker tegen.Ik ken meerdere hondenbezitters zonder tuin en die honden hebben het zoveel beter dan veel honden met een tuin tot hun beschikking. Kortom, onzin.
Hier in de buurt denken de meeste mensen er zo over.
In een stad zal dat wel anders zijn.
Ik zie namelijk niet zo goed wat het een met het ander te maken heeft. Er zijn helaas ook zat mensen waarvan de honden niet verder dan het betegelde tuinpad komen.
Een hond wordt blij van leuke wandelingen, indrukken opdoen enz. Niet alleen van een tuin. Zou wat zijn als de asiels er dezelfde vreemde gedachte op na zouden houden
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik vind een tuin echt wel ideaal met honden hoor. Ik zou ook niet meer zonder kunnen. Ze kunnen er lekker in rond crossen, de buren in de gaten houden, zonnen, spelen etc.
Ik zeg niet dat een hond zielig is zonder tuin, mijn oudste gaat er ook nauwelijks in maar de meeste honden vinden het heerlijk.
Ik wandel ook niet minder sinds ik een tuin heb.
Ik zeg niet dat een hond zielig is zonder tuin, mijn oudste gaat er ook nauwelijks in maar de meeste honden vinden het heerlijk.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik zou ook niet meer zonder kunnen, maar dat ligt ook aan de hoeveelheid, toen ik er 2 ( en even 3) had, woonde ik op een bovenwoning, ook geen probleem hoor, dat was nog prima te doen, maar ik ga dus niet met 6 honden tegelijk weg, en zo hoeft niemand plas of poep op te houden als ze op hun beurt wachten.Valerie schreef:Ik vind een tuin echt wel ideaal met honden hoor. Ik zou ook niet meer zonder kunnen. Ze kunnen er lekker in rond crossen, de buren in de gaten houden, zonnen, spelen etc.
ik wandel wel minder... die kleine poep en piesrondjes zijn er maar weinig. en die waren er zonder tuin natuurlijk wel.
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
hier doen ze hun behoefte ook in de tuin ondanks de vele wandelingen.
vind het geen probleem. Vind het alleen wat minder dat Harley nog wel eens precies bij de buiten deur poept en probeer dus ook hen in een speciaal afgezet stukje tuin hun behoefte te laten doen.
vind het geen probleem. Vind het alleen wat minder dat Harley nog wel eens precies bij de buiten deur poept en probeer dus ook hen in een speciaal afgezet stukje tuin hun behoefte te laten doen.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- pukkiepower
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising chihuahua
buddha mag bij ons wel op het balkon door het luik en plassen. poepen doet hij meestal netjes buiten want we laten hem vaak uit maar met plassen vaak te laat met trappen af lopen.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ja hoor, mogen ze.
Sterker nog het laatste plasje voor het slapengaan is altijd in de tuin, ik ga echt niet midden in de nacht in deze buurt op straat lopen.
Sterker nog het laatste plasje voor het slapengaan is altijd in de tuin, ik ga echt niet midden in de nacht in deze buurt op straat lopen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- pukkiepower
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising chihuahua
daar heb ik dan mijn vriend nog voor die mee gaan of alleen gaat, maar als ik alleen ben, nee geen haar op mijn hoofd die eraan denkt.renee-uk schreef:ja hoor, mogen ze.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
vriendje laat ze om 11 uur voor de laatste keer uit, maar het is er hier een beetje ingeslopen dat ze voor ik naar bed ga (meestal laat) nog een plas mogen doen.pukkiepower schreef:daar heb ik dan mijn vriend nog voor die mee gaan of alleen gaat, maar als ik alleen ben, nee geen haar op mijn hoofd die eraan denkt.renee-uk schreef:ja hoor, mogen ze.
En aangezien vriendje dan al op één oor ligt gebeurt dat achter in de tuin

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ik heb er geen problemen mee, ze doen maar.
Niet dat ze het vaak doen, maar ze deponeren wel es wat her en der.
Ik gebruik de tuin niet als vervanging voor wandelingen ed, wij hebben een hondenluik dus ze kunnen te allen tijden de tuin in en ja, soms gaan ze dan plassen.
Mijn teefje is incontinent dus zij plast sowieso vaker.
Poep ruim ik trouwens wel meteen op, als ik het zie.
Edit:typfout.
Niet dat ze het vaak doen, maar ze deponeren wel es wat her en der.
Ik gebruik de tuin niet als vervanging voor wandelingen ed, wij hebben een hondenluik dus ze kunnen te allen tijden de tuin in en ja, soms gaan ze dan plassen.
Mijn teefje is incontinent dus zij plast sowieso vaker.
Poep ruim ik trouwens wel meteen op, als ik het zie.
Edit:typfout.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, als ik moet poepen of plassen en ik ben op een plek waar dat niet direct de bedoeling is, dan hou ik het in. Anders wordt het zo'n zooitjeInge O schreef:en, vind je het gek? wat doe jij als jij nodig moet, wachten tot je vriend/moedr/wie dan ook thuiskomt? al eens bij stilgestaan hoe leuk het moet zijn als hond om grote delen van de dag met een volle blaas en darm rond te lopen, alleen omdat het óns uitkomt hen alleen op gezette tijden te laten piesen/poepen?Baily&Luna schreef: Maar volgens mij is het bij madam gewoon, oh de deur staat open, ik moet poepen en ga dus meteen
-
petervrouw
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): dwergpoedel, kruising dwergpoedel,bouvier
Hier ook gewoon de tuin in. En daar was ik naar 3 knieoperaties bij de boef ook maar wat blij mee, wat doe je met een hond van 32 kilo die niet mag lopen , en niet in de tuin wil plassen
Natuurlijk ontbreken hier de wandelingen ook niet, ( lekker zo'n bos dichtbij)
groet Ria
groet Ria
-
Baily&Luna
- Zeer actief
Inge O schreef:en, vind je het gek? wat doe jij als jij nodig moet, wachten tot je vriend/moedr/wie dan ook thuiskomt? al eens bij stilgestaan hoe leuk het moet zijn als hond om grote delen van de dag met een volle blaas en darm rond te lopen, alleen omdat het óns uitkomt hen alleen op gezette tijden te laten piesen/poepen?Baily&Luna schreef: Maar volgens mij is het bij madam gewoon, oh de deur staat open, ik moet poepen en ga dus meteen
Niet alleen een stukje citeren he! als ze binnen zitten houden ze het toch ook op.
Dus jouw honden die schijten en zeiken binnen.... of jij hebt de hele dag door de deur openstaan?? want stel je voor ze moeten het even een half uurtje ophouden?! zeilig joh
Als ik in een auto zit en moet nog 1 uur rijden ofzo, dan hou ik het ook op ja!
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik niet, ik zoek een tankstationBaily&Luna schreef: Niet alleen een stukje citeren he! als ze binnen zitten houden ze het toch ook op.
Dus jouw honden die schijten en zeiken binnen.... of jij hebt de hele dag door de deur openstaan?? want stel je voor ze moeten het even een half uurtje ophouden?! zeilig joh![]()

Linda, Izzie en Bram
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Bij ons mag ze gewoon in de tuin poepen en plassen. Ze vind het geweldig, de tuin, als ze in de tuin rent (nogal grote tuin, kleine hond) als ze dan net moet gaan poepen en plassen, prima hoor!
We gaan wel iedere dag wandelen, maar vaak poept ze daarna bij ons in de tuin of oprit. Kan ze rustiger haar behoefte doen, dan in een "vreemde" omgeving.
We gaan wel iedere dag wandelen, maar vaak poept ze daarna bij ons in de tuin of oprit. Kan ze rustiger haar behoefte doen, dan in een "vreemde" omgeving.
-
linda]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mudi
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier mogen ze ook alles in de tuin doen. Ik probeer het wel zoveel mogelijk te voorkomen, vanwege bruine plekken in het gras, maar ik vind het wel prettig dat ze altijd hun ontlasting kwijt kunnen als dat nodig is. Verder loop ik niet echt op vaste tijden, dus dan is het ook wel handig als ze tussendoor hun behoefte in de tuin kunnen doen. Daarbij kunnen ze het allebei goed ophouden zolang ze rustig zijn, maar als Zoe druk aan het spelen is moet ze ook sneller plassen.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Hier mogen ze in de tuin hun behoeftes doen. Ruim het dagelijks op indien nodig.
Nika poepte niet meer in de tuin en dat was best lastig als ik eens een dagje ziek was, moesten mijn ouders komen om haar uit te laten.
Wandelen doen we ook gewoon.
Nika poepte niet meer in de tuin en dat was best lastig als ik eens een dagje ziek was, moesten mijn ouders komen om haar uit te laten.
Wandelen doen we ook gewoon.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Sjoera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Beiden honden plassen in onze tuin. Dit is volgens mij ook niet te voorkomen met twee reuen.
Shinji poept niet in de tuin. Bij hele hoge nood doet hij het liever op de deurmat dan in de tuin.
Taiko poept nog soms in de tuin. Dit is steeds minder aan het worden.
Shinji poept niet in de tuin. Bij hele hoge nood doet hij het liever op de deurmat dan in de tuin.
Taiko poept nog soms in de tuin. Dit is steeds minder aan het worden.

-
Neeltje
Slimme honden geven het nl. aan als ze moeten en dan doe je gewoon de deur even open. Heel eenvoudig. Zelfs de kat laat het duidelijk weten wanneer ze naar buiten wilt.Baily&Luna schreef:Inge O schreef:en, vind je het gek? wat doe jij als jij nodig moet, wachten tot je vriend/moedr/wie dan ook thuiskomt? al eens bij stilgestaan hoe leuk het moet zijn als hond om grote delen van de dag met een volle blaas en darm rond te lopen, alleen omdat het óns uitkomt hen alleen op gezette tijden te laten piesen/poepen?Baily&Luna schreef: Maar volgens mij is het bij madam gewoon, oh de deur staat open, ik moet poepen en ga dus meteen
Niet alleen een stukje citeren he! als ze binnen zitten houden ze het toch ook op.
Dus jouw honden die schijten en zeiken binnen.... of jij hebt de hele dag door de deur openstaan?? want stel je voor ze moeten het even een half uurtje ophouden?! zeilig joh![]()
-
Baily&Luna
- Zeer actief
Bah, nee ikke nietZoek stok! schreef:ik niet, ik zoek een tankstationMijn honden mogen trouwens in de tuin wanneer ze willen. Ik doe de deur voor ze open.
Maargoed, precies langs ons huis is nog een groot stuk "bouwgrond" grasveld dus.
Vandaar dat ik niet wil dat ze in de tuin poepen/plassen, als ze het aangeven laat ik ze tussendoor op dat grasveld even snel plassen.
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Nu ik zelf niet in staat ben om te wandelen met de hond mag ze een plasje in de tuin doen.
Manlief laat haar s'morgens uit en mn moeder tussen de middag want poepen doet ze niet in de tuin wil ze zelf niet daarvoor moet ze perse gras onder de kont hebben.
Ze is het ook niet gewend in de tuin te plassen want eerder woonde we op een flat.
Manlief laat haar s'morgens uit en mn moeder tussen de middag want poepen doet ze niet in de tuin wil ze zelf niet daarvoor moet ze perse gras onder de kont hebben.
Ze is het ook niet gewend in de tuin te plassen want eerder woonde we op een flat.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Hier wordt gelukkig niks in de tuin gedaan, al zou ze het mogen ze doet het toch niet..alles is bestraat en madame doet niks op tegels...
Maar goed het mag ook niet dus klaar...
Maar goed het mag ook niet dus klaar...
Groetjes Lianne
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Ik heb de honden nooit geleerd dat ze niet in de tuin mogen plassen of poepen...maar ze hebben het tot nu toe nooit gedaan. Volgens mij omdat we een vrij kleine tuin hebben, het is bij ons buiten misschien niet echt een "tuinbeleving"
Dolly is wel een keer door het kattenluik gesprongen toen ze diarree had,toen kon ze het schijnbaar wel.
Dolly is wel een keer door het kattenluik gesprongen toen ze diarree had,toen kon ze het schijnbaar wel.

- vaddie
- Actief
- Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
Het mag wel maar liever niet.
Teefje poept en plast eigenlijk nooit in de tuin, die wil gras hebben en alles is betegeld.
Reutje doet soms een plasje.
Teefje poept en plast eigenlijk nooit in de tuin, die wil gras hebben en alles is betegeld.
Reutje doet soms een plasje.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
- chan
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Leonberger
- Contacteer:
Fedor mag het wel en doet het de ene keer wel en de andere keer niet. Het wordt steeds minder, dus dat is voor ons wel prettig. Hij heeft wel vaste plekjes in de tuin.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
hier mogen ze het wel.
ik sta heel vroeg op en ga 2 tot 3 uur later van huis.
als ik opsta mogen de honden meteen de tuin in en plassen/poepen. ik loop dan nog in pyama en regel vanalles zoals schoonmaken etc. rond 7 uur ga ik dan met ze lopen maar dan zijn ze vaak al 2 uur op.
ik sta heel vroeg op en ga 2 tot 3 uur later van huis.
als ik opsta mogen de honden meteen de tuin in en plassen/poepen. ik loop dan nog in pyama en regel vanalles zoals schoonmaken etc. rond 7 uur ga ik dan met ze lopen maar dan zijn ze vaak al 2 uur op.

- Moyodo
- Erelid
- Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix
Ik heb regelmatig Migraine en ben dan wel blij dat ik op zo'n moment en zeker in felle zon of in het donker niet percé naar buiten hoef en ze een ker in de tuin kan laten plassen en poepen. De gieter en bezem staan altijd klaar en als ik een keer een plek niet op tijd weg gespeold heb gebruik ik speciaal anti geur spray.

-
wen
- Zeer actief
Ik heb nu maar een heel klein tuintje.. is ook nog helemaal bestraat maar als ze zou willen mag ze van me,
alleen doet ze het niet.
Als ze moet overgeven of aan de dunne is maakt ze er gelukkig wel gebruik van.. maar anders houd ze het gewoon op
alleen doet ze het niet.
Als ze moet overgeven of aan de dunne is maakt ze er gelukkig wel gebruik van.. maar anders houd ze het gewoon op