Nee hoor, als ik maar drie keer op een dag uitga, dan hoeft ze verder ook niet. Maar 's avonds, voor de nacht, even de tuin in is goed voor m'n gemoedsrust. Ik weet niet eens zeker of ze dan wel wat doetAimee schreef:Moeten jullie honden dan zoveel plassen vraag ik me af, als jullie ook gewoon uitgaan?
Ben gaat 's morgens en 's avonds uit, soms dan 's middags maar dat moet niet omdat hij nou zo nodig moet plassen. In de zomer loopt ie dan de hele dag zowat buiten, maar ook dan heeft ie geen neiging om tussendoor even te plassen. Hebben de honden dan 'n slechte blaas, of is mijn hond zo vreemd?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe denken forummers over honden in de tuin mogen plassen
Moderator: moderatorteam
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: Hoe denken forummers over honden in de tuin mogen plassen
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Maar is dat ook niet wat je een hond aanleert? Ben was eerst toen ie bij ons kwam onzindelijk na 4 maanden asiel. Dronk ook veel door z'n voedselallergie, dus dat was wel vaak naar buiten, maar dat is eigenlijk geleidelijk aan veranderd, en nu is het eigenlijk nooit zo dat ie echt naar buiten moet. Osa idem, die was trouwens zo 'deftig' dat ze het niet in d'r kop zou halen om iets binnen of in de tuin te doen. Ik vind het overigens wel handig omdat we dus gewoon 2x per dag wandelen, zo'n 2 a 3 uur. Ik houdt niet zo van de korte wandelingen, dan zit je toch een beetje aan je wijk gebonden.Zoek stok! schreef:Izzie kan haar plas nu wat langer ophouden. Maar die plaste inderdaad tussendoor in de tuin. Bram markeert over de kattenpis heen.Aimee schreef:Moeten jullie honden dan zoveel plassen vraag ik me af, als jullie ook gewoon uitgaan?
Ben gaat 's morgens en 's avonds uit, soms dan 's middags maar dat moet niet omdat hij nou zo nodig moet plassen. In de zomer loopt ie dan de hele dag zowat buiten, maar ook dan heeft ie geen neiging om tussendoor even te plassen. Hebben de honden dan 'n slechte blaas, of is mijn hond zo vreemd?
-
Marion.
Ja hoor, van Saar kan ik dat heel goed voorspellen n.a.v. hoe ze doetMama Sanneke schreef:Er zijn hier toch veel helderzienden![]()
Je weet toch niet altijd op voorhand of ze diarée hebben
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
drib deed niks in de tuin ook niet toen hij met zijn poot lag,ik vond dat een ramp,dus deze mogen plassen in de tuin dol maak er gebruik van,banjer soms in de nacht 

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Natuurlijk. Maar ik heb er dus geen problemen mee. Ze plassen maar een eind weg. Als ik zou willen dat ze niet plassen, zou ik het anders aanpakken.Aimee schreef:Maar is dat ook niet wat je een hond aanleert?

Linda, Izzie en Bram
- Maartje
- Zeer actief
Ze doen maar. Ik ben er zelfs heel blij mee dat ze het doen.
Een van mijn honden moet heel vaak ook 's nachts naar buiten, soms zelfs meerdere malen per nacht en dan ben ik erg blij dat ik de tuindeur open kan gooien en dat ik zelf niet mee hoef naar buiten.
Een van mijn honden moet heel vaak ook 's nachts naar buiten, soms zelfs meerdere malen per nacht en dan ben ik erg blij dat ik de tuindeur open kan gooien en dat ik zelf niet mee hoef naar buiten.
- Moyodo
- Erelid
- Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix
Ik heb Kyra net aangeleerd om het juist wel tussen de middag in de tuin te doen, zij wilde dat voorheen nooit. Eyes wel. Wij gaan wel eens een dag weg en normaal hadden wij een uitlaatservice, waar wij nu achter gekomen zijn dat dat geen beste was. Nu kan ik bij noodgeval een van mijn buurvrouwen vragen om hun in de tuin te laten. Ook als ik ooit weer hele dagen zou moeten werken dan kan ik makkelijker iemand vinden die de honden in de tuin laat tussen de middag dan iemand die met hun loopt. Moet dan ook maar net financiëel haalbaar zijn. Ben ik tussen de middag niet thuis en mijn dochter wel, wil ik niet dat zij hun alleen uitlaat. Eyes is erg sterkt en Kyra kan niet met elke hond, dus vind dat ik dat niet kan verantwoorden. Trouwens hier stinkt het niet want ik spoel het gelijk weg en ruim alles op en ga geregeld met hogedrukreiniger eroverheen. Wij hebben alleen stenen en geen kleine kinderen. Daar waar wij zitten plassen hun nooit. Verder wandel ik gewoon met hun 's morgens, na de middag en 's avonds. De ochtendwandeling is nu 2x zo lang als voorheen omdat ik dus tussen de middag hun nog steeds in de tuin laat of ze zitten er met mooi weer de hele dag in de zon.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Daisy moest, zeker op het laatst, ontzettend veel een plas doen, ook s'nachts. Dan vind ik het wél zo handig als ik even de achterdeur open kan doen.Aimee schreef:Moeten jullie honden dan zoveel plassen vraag ik me af, als jullie ook gewoon uitgaan?
Nu is Indy aan de diarree, ook moet ze s'nachts wel eens naar buiten. Dan vind ik het ook érg handig dat het achter kan.
Het gebeurt niet op de plaats waar we zitten, maar zoals ik schreef, op een braak liggend stuk grond.
In m'n vorige huis liet ik het zo min mogelijk gebeuren. Daar hadden we een véél kleinere tuin.
-
Brigitte
- Zeer actief
Ik heb niet echt een tuin maar een plaats met gewoon betonvloer dus ideaal, en ze plassen hier ook weleens, vnl Tank moet veel plassen en ik zet hier iedere avond even de spuit erop en weg. De deur staat hier dag en nacht open en buiten de wandelingen zijn ze alleen maar op de plaats te vinden.
-
Muk
Anders ik wel. Ik ken meerdere hondenbezitters zonder tuin en die honden hebben het zoveel beter dan veel honden met een tuin tot hun beschikking. Kortom, onzin.Zoek stok! schreef:Zeg je nou dat je geen hond kunt hebben als je geen tuin hebt? Dat vind ik echt onzin namelijk.Sandor schreef:De meningen zullen hier wel sterk over verschillen, maar tenzij je een chihuahua of een yorkshire terrier (een kleine hond dus) ofzo hebt, vind ik niet dat je een hond kan hebben als je die niet alleen kan laten in je tuin.
Wij hebben wel een tuin en als onze hond buiten slaapt zal het misschien best eens voorkomen dat hij ook een plaje doet. Liever niet, maar ik maak mij er niet druk over.
- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Contacteer:
Ik heb zelf geen tuin (en een een chihuahua en yorkie vond ik niet echt bij me passen dus je moet wat
).
Als de honden in iemand zijn tuin zijn ligt het aan die persoon of ze mogen plassen of niet. Maar als ik zeg dat het niet mag laten ze het meestal wel.
Mocht ik ooit zelf een tuin hebben vind ik het prima dat ze daar plassen.
Als de honden in iemand zijn tuin zijn ligt het aan die persoon of ze mogen plassen of niet. Maar als ik zeg dat het niet mag laten ze het meestal wel.
Mocht ik ooit zelf een tuin hebben vind ik het prima dat ze daar plassen.
- Melle
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Smous
Labrador
Ik probeer het te voorkomen, maar het is geen verbod. Lijkt me ook onhandig, als je zelf een keer ziek bent en je honden compleet gefrustreerd hun behoefte zitten op te houden omdat ze geleerd hebben dat ze in de tuin niets mogen doen.
Kwestie van regelmatig door de tuin om hoopjes op te rapen en je niet ergeren aan een gazonnetje met een dambord motiefje (Yep, ik heb teefjes
)
Kwestie van regelmatig door de tuin om hoopjes op te rapen en je niet ergeren aan een gazonnetje met een dambord motiefje (Yep, ik heb teefjes
-
hercujess
Hier gaan ze dagelijks naar het bos, maar soms wachten ze liever tot ze weer thuis zijn 
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Marion. schreef:Ja hoor, van Saar kan ik dat heel goed voorspellen n.a.v. hoe ze doetMama Sanneke schreef:Er zijn hier toch veel helderzienden![]()
Je weet toch niet altijd op voorhand of ze diarée hebben
Marion gaat bij mij komen wonen
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier wordt niet in de tuin gepoept en gepiest. Heeeeel soms bij ultra hoge nood halen ze 't end van het tuinpad aan de voorkant niet en plassen ze in de voortuin, maar achter wordt niet gelekt en dat weten ze ook. Ik wil niet in tuin zitten die als de zon gaat schijnen gaat rieken naar hondenpies en ik wil ook niet in de kak graaien als ik aan het tuinieren ben.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
en ik ben zo bescheiden blij als ie het al buiten doet. 

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
Sandor
Ja tuurluijk, maar dat ligt puur aan het baasje. Het omgekeerde kom je vaker tegen.Ik ken meerdere hondenbezitters zonder tuin en die honden hebben het zoveel beter dan veel honden met een tuin tot hun beschikking. Kortom, onzin.
Hier in de buurt denken de meeste mensen er zo over.
In een stad zal dat wel anders zijn.
- Priscill@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 5
Hier doen ze ook alles in de tuin. De poep ruim ik wel op en bij goed weer spuiten we de tegels regelmatig goed schoon. We hebben dan ook nog nooit last van gehad dat het ging stinken. Maar ook daarbij gaan we ook wel gewoon 3x per dag uit.
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Hier plassen ze alleen in de tuin als ze toevallig in de tuin lopen als wij er ook in zitten. Verder laat ik ze nooit in de tuin puur voor het plassen.
-
29996D
Wij lopen 3-4 keer per dag met Joe, en tussendoor speelt hij veel in de tuin (leuk, in je eentje
)
Wij hebben een aardige lap gras, waar niemand iets mee doet behalve hij, dus daar mag hij best zijn behoefte doen, poep wordt meteen weggeschept. We hebben echt geen last van stank of wat dan ook.
Wij hebben een aardige lap gras, waar niemand iets mee doet behalve hij, dus daar mag hij best zijn behoefte doen, poep wordt meteen weggeschept. We hebben echt geen last van stank of wat dan ook.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Het mag in noodgevallen.Verder liever niet want deze tuin is niet zo groot en dat zou een onfrisse boel worden.Ik ben eens ergens geweest waar drie honden alles in de tuin deden en daar stonk het echt vreselijk.Maar goed; die mensen zaten nooit buiten.
Bruno vertikte het trouwens om in de tuin te plassen of te poepen, Tomas heeft daar minder moeite mee.
Ik vind het wel een prettig idee dat je hond als het echt nodig is toch gauw even zijn behoefte kan doen.
Bruno vertikte het trouwens om in de tuin te plassen of te poepen, Tomas heeft daar minder moeite mee.
Ik vind het wel een prettig idee dat je hond als het echt nodig is toch gauw even zijn behoefte kan doen.
-
Job
- Zeer actief
Hier niks getraind,Iris123 schreef:Hebben jullie een voorkeur gemerkt voor vaste plekken?
Ons plan is de hond vaak en lang uit te laten (ik heb daar ook alle tijd voor) maar dat als hij los in de tuin loopt op bepaalde plekken zich mag laten gaan.
Kan je daarin "trainen" door bij het zindelijkmaken steeds naar dezelfde plek te gaan bijvoorbeeld?
Merken jullie dat jullie hond in de tuin een voorkeursplek hebben? En hebben ze buiten de tuin ook een voorkeurplek?
maar Caya doet het graag op het grind zo dicht mogelijk tegen het huis aan,
Guus in het eerst gedeelte van het gras,
Stella in de hoek bij het varkenskot,
Whoopy daar weer een stuk achter en Job gaat er voor naar de wei.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Wij hebben nu geen tuin, maar als we die wel zouden hebben dan zou 't denk ik nog niet echt een issue zijn. Hades gaat vier keer per dag uit, heel soms drie keer, dus het lijkt me sterk dat de hele tuin dan naar z'n mallemoeren zou gaan. Ik vermoed ook dat hij dan toch liever niet in de 'eigen' tuin poept, maar gewoon op de uitlaatrondes. En af en toe eens een plasje in de tuin als we daar zomers zouden zitten, tsja, dat zou geen ramp zijn. Hij gaat vaak genoeg uit om alles kwijt te raken, dus zoveel zou er niet overblijven om in de tuin te doen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
-
miekmiek
Geer schreef:Hier wordt niet in de tuin gepoept en gepiest. Heeeeel soms bij ultra hoge nood halen ze 't end van het tuinpad aan de voorkant niet en plassen ze in de voortuin, maar achter wordt niet gelekt en dat weten ze ook. Ik wil niet in tuin zitten die als de zon gaat schijnen gaat rieken naar hondenpies en ik wil ook niet in de kak graaien als ik aan het tuinieren ben.
hetzelfde hier. met daarbij nog dat de kinderen in de tuin spelen en ik geen zin heb om iedere keer te moeten checken of er hondenpoep ligt.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Als ik het gras netjes gemaaid heb, doet Luka er altijd een drolleke bij. 

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
proesttttttttttt dat heb ik nu ookMama Sanneke schreef:en ik ben zo bescheiden blij als ie het al buiten doet.
Maar het is de bedoeling dat Bob tijdens zijn dagelijkse wandelingen netjes al zijn behoeftes doet (waarvan ik de opraapbare gedeeltes ook opruim). Maar als dat niet lukt en meneer ledigt zijn blaas in de tuin, sja ik kan er niet mee zitten. Af en toe de hogedrukspuit erover.
Dat moet ik toch al want waar mijn katten heel opgevoed gebruik maken van de kattenbak doen andere katten dat weer niet en zien mijn postzegeltuin aan voor kattebak
En de groeten van de mannen 

-
mwillow
Nee, niet in de tuin.......voorheen heb ik een hond gehad met chronische diarree. Die gaf het 's nachts altijd aan en dan sjouwden we maar weer voor de zoveelste keer naar buiten. Kan me herinneren dat hij een paar x in de voortuin moest zitten, omdat hij het echt niet meer hield. Maar verder zijn we zo snel bij grasstroken en struiken. De tuin hou ik liever zonder poep- en piesluchtjes. Heb ik ook geen gezeik dat er continu overheen geplast of gepoept moet worden als er andere honden op bezoek komen.
- marleenff
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer en Keeshond
Hier mogen ze het in de tuin doen. Het is een groot stuk, en het is op het platteland.
Er staat maar één huis, in de dichte buurt. Niemand heeft er last van.
Hun wandelingen worden ook gewoon gedaan, en dan doen ze ruim hun behoeftes.
Femke, Flup en Fix, zijn onze honden.
.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
nee hier niet, ik heb hier op dit moment 4 intacte reuen zitten en 1 intacte teef... dat wordt een geweldige stinkzooi want elke hond gaat er overheen zeiken...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Hier mag het ook allemaal in de tuin hoor. We lopen ook, maar aangezien mn vriend is geopereerd aan zn liesbreuk en niet met Yolah kan lopen, gaat die gewoon de tuin in. Plesjes kun je wegspoelen met de gieter en poep schep ik zo even in de container.
Wat dat betreft vind ik het een voordeel als je hond wel in de tuin mag poepen, want wat daar ligt, ligt niet langs de openbare weg/schijtstrook...
Als mijn vriend volgende week weer fulltime gaat werken, zal mijn moeder Yolah af en toe ook even naar buiten moeten doen, en dat gaat ook neerkomen op even in de tuin plassen en poepen, want ik wil niet hebben dat mijn moeder met haar loopt. (lang verhaal, komt er op neer dat mn moeder Yolah niet kan houden als het echt moet)
Dat wordt dan afgewisseld met een lange wandeling als ik thuis ben.
Wat dat betreft vind ik het een voordeel als je hond wel in de tuin mag poepen, want wat daar ligt, ligt niet langs de openbare weg/schijtstrook...
Als mijn vriend volgende week weer fulltime gaat werken, zal mijn moeder Yolah af en toe ook even naar buiten moeten doen, en dat gaat ook neerkomen op even in de tuin plassen en poepen, want ik wil niet hebben dat mijn moeder met haar loopt. (lang verhaal, komt er op neer dat mn moeder Yolah niet kan houden als het echt moet)
Dat wordt dan afgewisseld met een lange wandeling als ik thuis ben.