Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voor de hond buiten je werk achter de computer doen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hans de hondenvriend
Vaste gebruiker
Contacteer:

voor de hond buiten je werk achter de computer doen

Ongelezen bericht door Hans de hondenvriend »

sinds ik een laptop heb en mobiel kan internetten voor een vast bedrag.

ga ik als ik online moet invoeren en ander werk achter de laptop , dat buiten doen op de piknik tafel in het honden losloop bos. Later koop ik zelf een tuintafel en stoel om daar te kunnen werken.
Dan kan ik mijn kantoorwerk online doen
en de hond kan lekker vrij rond rennen in het honden losloop bos en met andere honden spelen. Bij een lagere tempratuur doe ik over mijn kleding een skipak. Alleen als het regent doe ik het thuis of in de auto/brommobiel

De hond vind het leuk dat ik een laptop met mobiel internet heb voor een vast bedrag.

Ik heb ondekt dat ik de hond er ook op manier plezier mee kan doen, dus mijn uitgave aan een laptop is het nu helmaal dubbel en dwars waard.
Verder is de laptop verzekerd bij het laten vallen stoten en diefstal uit de auto/brommobiel.
Uiteraad ligt er in de auto iets over de laptoptas heen.
handig om met online invoeren en internet en telefoon niet meer afhangelijk van je eigen huis te zijn.
Ik neem een accu blok mee waar ik online invoer en via de omvormer word 12 volt in 220 omgezet en heb ik stroom, want de baterij van de laptop heeft maar een paar uur stroom.
Een accu blok die niet meer geschikt was om mijn brommobiel te starten, maar vaak nog wel voor zulke dingen en verlichting via de accu nog prima kan werken. Een accu die geen diesel motor meer aan de praat krijg is dus nog niet afgeschreven maar geschikt voor lichtere werk. Dus ik neem de oude accu mee als er in de auto/brommobiel een nieuwe accu in moet.
Scheelt je ook weer kosten in afvoeren van de oude.
Als de oude niet meer werkt breng ik het als particulier gratis naar de gemeente werf.

Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Re: voor de hond buiten je werk achter de computer doen

Ongelezen bericht door Reny »

Hoi Hans, en kijk voor de volgende accu eens voor een huishoudaccu uit een camper. Die is geschikter om langere tijd een zelfde spanning af te geven. Een startaccu is er meer opgebouwd om een spanningsstoot te geven (om te starten dus).
En de groeten van de mannen :zwaai
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

om eerlijk te zijn zou ik als hondeneigenaar helemaal niet blij zijn als iemand zijn hond los laat en zelf gaat zitten werken, en dus niet zijn hond in de gaten houdt. Snap dat jij het prettig vindt, maar voor een ander is het misschien niet zo prettig.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

leuk voor je honden! ik zou het zelf absoluut niet hoeven proberen, elke plek waar ik ga zitten wordt door de honden a la minute tot "territorium" gebombardeerd waar vreemden niet zo maar in mogen :S:
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik kan in het park bijvoorbeeld ook maar 2 minuten op een bankje zitten voordat Beau zijn neus achterna gaat :lol1:
Afbeelding
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Hee Hans! Hondenvriend!

ik doe dat ook wel eens; in het bos studeren. Als het lekker weer is, zit ik op het bankje met een boek op schoot, terwijl Lara lekker speelt. Uiteraard kan ik me dan niet zo goed concenteren als thuis of in de bieb, want je moet natuurlijk wel op je hond (en andere honden) letten tussendoor! Ligt ook maar net aan het soort hond dat je hebt of je rustig kunt gaan zitten werken in het bos.
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Ik zit wel bij mooi weer buiten in de tuin met mijn laptop.
Maddox kan niet op een plek blijven, daar wordt hij onrustig van en dan gaat hij aan het lopen.
Cheeky en Diva zouden wel in de buurt blijven, maar het lijkt mij heel vervelend om ze steeds in de gaten te moeten houden. Wat als ze niet luisteren en ik moet ze ophalen, haha blijft de laptop achter op de tafel?
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

leuk, maar ik denk dat je thuis meer opschiet :wink:

kun je tussendoor niet met je hond wandelen?

in de zomer is het lekker natuurlijk buiten met de laptop, maar ik denk niet dat je je erg zal kunnen concentreren.
en een hond hoeft ook niet 8 uur lang buiten te zijn hoor.
Hans de hondenvriend
Vaste gebruiker
Contacteer:

Emma schreef:leuk,een hond hoeft ook niet 8 uur lang buiten te zijn hoor.

Als de hond het rennen en spelen moe komt ie tussendoor even lekker liggen naast mij en als de hond is uitgerust dan kan de hond weer rond rennen.
Arline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Arline »

Ik kan me voorstellen dat het voor jou leuk is. Maar mij lijkt dat je je niet echt goed kan concentreren en ten tweede is het niet leuk voor andere hondenbezitters als je niet op je hond let. Ik kan natuurlijk vanaf hier niet oordelen of je wel op je hond let, maar als je wel je hond in de gaten houd lijkt het me stug dat er van werken nog iets terecht komt.

Wanneer het erg mooi weer is ga ik wel eens op pad met een deken en een boek en dan ga ik ergens lezen langs de slootkant. Alle keren dat ik daar geweest ben heb ik niemand gezien. Mensen lopen er niet in, het is een doodlopend stukje dat je echt kennen moet. Daarnaast kan je iemand al van ver aan zien komen.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vind het erg afhankelijk van hoe jouw hond is, met andere honden (en mensen), of ik het een goed plan vind of niet. Er zal hoe dan ook niet continu toezicht zijn op jouw hond, en dan moet hij, vind ik, dus wel echt mega sociaal (en dan bedoel ik niet 'hij wil alleen maar spelen") zijn met elke willekeurige hond.
Ik vind wel, eigenlijk, dat je jezelf die plek wel enorm toe-eigend op deze manier :wink: . Mensen die bijvoorbeeld een reu hebben die niet zo leuk met grote zwarte reuen kan (om maar iets te noemen) kunnen daar dan al nauwelijks meer komen als je er bijna dagelijks uren zit te werken, compleet met eigen stoel en tafel straks.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik vind dat maar niets. Je kunt inderdaad je hond helemaal niet in de gaten houden. Mag je hond daar ook los rond bazuinen?

Voor mij zou het totaal niets zijn. Als ik in de natuur ben, wil ik er zelf ook van genieten, en ga liever een eind met m'n hond wandelen en samen spelen. Ga wel eens als er een veld is op 'n kleed zitten, maar dan is het nog om met de hond te spelen.

Werken doe ik thuis wel.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Moos schreef:Ik vind wel, eigenlijk, dat je jezelf die plek wel enorm toe-eigend op deze manier :wink: . Mensen die bijvoorbeeld een reu hebben die niet zo leuk met grote zwarte reuen kan (om maar iets te noemen) kunnen daar dan al nauwelijks meer komen als je er bijna dagelijks uren zit te werken, compleet met eigen stoel en tafel straks.
Dat vind ik eerlijk gezegd ook. Ik ben een trouwe klant van bankjes in het bos, en natuurlijk zijn ze af en toe bezet. Maar de hele dag een bank of picknicktafel in beslag nemen is een beetje aso volgens mij :wink:
En zoals anderen ook al schrijven: ik weet niet hoe jouw hond zich gedraagt, maar ik ben nooit zo gecharmeerd van wildvreemde loslopende honden die op mijn hond af komen rennen zonder dat ik ergens een baasje zie :ugh:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

lekker dan... loop je dan lekker met je hondjes kom je een hond zonder eigenaar tegen... leuk vooral als je moeilijkere honden hebt...
Ik zou er op zn zachts gezegd niet blij mee zijn, je moet je hond in de gaten houden en dat kan niet op jouw manier.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hans de hondenvriend schreef:
Emma schreef:leuk,een hond hoeft ook niet 8 uur lang buiten te zijn hoor.

Als de hond het rennen en spelen moe komt ie tussendoor even lekker liggen naast mij en als de hond is uitgerust dan kan de hond weer rond rennen.
zonder enig toezicht :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

malinois schreef:lekker dan... loop je dan lekker met je hondjes kom je een hond zonder eigenaar tegen... leuk vooral als je moeilijkere honden hebt...
Ik zou er op zn zachts gezegd niet blij mee zijn, je moet je hond in de gaten houden en dat kan niet op jouw manier.
Mee eens. Misschien leuk voor de hond, maar minder leuk voor andere honden + hondenbezitters. Je weet lang niet altijd wat je hond uitvreet zo.
Dat je 8 uur op een bank zit maakt mij geen fluit uit, maar dat je hond zonder toezicht rondbanjert vind ik asociaal.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Niet handig nee. Zou ook niet blij zijn als ik daar net aankom en jij zit te internetten en je honden lopen zomaar wat rond.
Ik ga wel eens even op een bankje zitten onder het wandelen, zomaar even genieten. Maar leuk vinden de honden dat nooit zo. Die willen vooruit, andere luchtjes ruiken.
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

ik dacht echt dat dit een grapje was.... maar nu ik iedereen zo serieus zie reageren :19:

ik zou hier ook niet vrolijk worden als ik een hond zonder eigenaar tegen kom....

of zit te werken aan een picknick tafel en niet op zijn/haar hond zit/staat te letten....
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Tja ..... je moet maar op het idee komen, ik wandel voor mijn plezier met mijn hond en zou het geen genoegen vinden om zomaar een hond zonder baasje tegen te komen.
Maar goed, ik neem aan dat het weinig voorkomt gezien het weer wat we de afgelopen maanden gehad hebben ..... of zet je dan een tentje op? :mrgreen:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Hans de hondenvriend
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hallo

Ik heb bij nader inzien besloten om van dit plan af te zien.
Ik zeg niet dat het door de reacties komt , maar heb wel zinvolle reacties mee genomen om er van af te zien.

Ik wil niet dat het tenkoste gaat van andere honden in het los loop bos.
Ik gun een andere hond net zo veel plezier als mijn eigen hond.
Ik gun elke hond alle plezier.

Met vriendelijke groet
Hans de hondenvriend
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hallo

Ik heb bij nader inzien besloten om van dit plan af te zien.
Ik zeg niet dat het door de reacties komt , maar heb wel zinvolle reacties mee genomen om er van af te zien.

Ik wil niet dat het tenkoste gaat van andere honden in het los loop bos.
Ik gun een andere hond net zo veel plezier als mijn eigen hond.
Ik gun elke hond alle plezier.

Hij loopt met deze dagen al genoeg met mij in het veld buiten.

Met vriendelijke groet
Rexy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herder (heb zelf een kruising DH X DH/Lab)
Australian Shepherd (lease-hond)
Saarloos Wolfhond (heb ik zelf niet)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rexy »

Naar mijn idee is het een gemakzuchtige manier van het uitlaten van je hond.
Als je een honden vriend bent, geef je je hond ook aandacht heeft ie nodig.
De baas hoort het leukste te zijn wat er is.
Je hoort toch een goed band te hebben met je hond, dat is waarom je een hond neemt toch?
Zo wordt de hond wel erg onafhankelijk van jou lijkt me.

En zoals anderen hierboven al schrijven....
Niks irritanters dan een hond die steeds verschillende mensen/honden opzoekt
omdat de baas niet oplet. Vind ik zelf heel vervelend als ik met mijn honden loop.
Rex is niet de moeilijkste, integendeel. Maar hij is er niet altijd van gediend
als er een drukke hond op hem af komt en als hij dan snauwt
om duidelijk te maken dat hij dat niet wil heeft Rex het gedaan.

Dus nee, ik zou zeggen. Gewoon lekker samen met je hondje gaan wandelen.
En als je het nou zo druk hebt met je werk dat dit de enige oplossing is,
vraag ik me af waarom je een hond genomen hebt.
Afbeelding
Afbeelding
Dog means love on 4 legs
Hans de hondenvriend
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ik maak voor de hond tijd genoeg en hij gaat met veld werk gewoon bijna altijd mee.
Dus dit was extra , maar is niet nodig en zie er daarom ook vanaf.

Ik ga weer met mij hond naar buiten.

Wel gaat er een hekwerk om de tuin heen zodat ik de hond met mooiweer los in de tuin kan laten en ik in de tuin kan werken.

Als de hond graaft in de tuin mag hij dat. De tuin groeit toch helemaal dicht zomers met vaste bloeiende planten. ( deze heb planten heb ik er in gezet speciaal voor de hommels vlinders zweefvliegen en andere insecten die van nectar houden ) Dus of de hond wat planten weg graaft ik er zelf er tussen uit haal maakt niet zo veel uit.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Martijn schreef:Nou zeg. Ik vond het net zo'n leuk idee!
Als je er de hond voor hebt zie ik er niet mis mee, hoor.

Ik weet niet hoe productief ik zelf zou zijn maar zolang je het werken niet voor laat gaan op het op de hond letten zie ik het probleem niet hoor.

En inderdaad, het is vervelend als er honden van een grote afstand naar je toe komen maar daar is tot nu toe nog nooit een laptop bij nodig geweest. Zat figuren die "Ga maar dag zeggen tegen de lieve hondjes. Ga maar. Ga maar." staan te prevelen.
Of die het drukker met hun shaggie dan met de rest van de wereld hebben.
moet zeggen dat ik het probleem ook niet zo zie hoor.
Hier in Groningen heb je ergens in een bos een zandvlakte waar honden los mogen lopen. Daar staat een leuke picknicktafel aan de rand van de zandvlakte.
Ik kan mij best voorstellen dat je daar heerlijk zou kunnen werken terwijl je hond zich vermaakt op die zandvlakte.

Het hoeft toch niet gelijk te betekenen dat die hond km's uit zicht rond gaat lopen te banjeren?
Hera (en voorheen Ghaya, Chello en Kimba) zouden dat wel leuk gevonden hebben hoor en die zouden ook gewoon bij mij in de buurt blijven. Beetje rond snuffelen, wat graven etc. Nu kan dat niet met Hera's karakter maar met de anderen had dat prima gekund.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Martijn schreef:Nou zeg. Ik vond het net zo'n leuk idee!
Als je er de hond voor hebt zie ik er niet mis mee, hoor.

Ik weet niet hoe productief ik zelf zou zijn maar zolang je het werken niet voor laat gaan op het op de hond letten zie ik het probleem niet hoor.

En inderdaad, het is vervelend als er honden van een grote afstand naar je toe komen maar daar is tot nu toe nog nooit een laptop bij nodig geweest. Zat figuren die "Ga maar dag zeggen tegen de lieve hondjes. Ga maar. Ga maar." staan te prevelen.
Of die het drukker met hun shaggie dan met de rest van de wereld hebben.
Nou ja, ik zie het probleem ook niet zo :19:

Wij zitten ook weleens 1 1/2 of 2 uur op een veld of strandje met het stel hier. Soms ook wel langer. Dan zou dat ook niet mogen begrijp ik van de andere forummers? :19:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik zie het probleem ook niet. Hangt toch van je hond af?

Ik zit ook wel eens een paar uur ergens te werken of te lezen of studeren of zo, en dan rotzooien ze maar een end aan.
Vinden ze heerlijk en ik ook.
Het hangt er wel vanaf waar je zit denk ik, maar zolang er gemiddeld één hond per uur langskomt (zoals hier) lijkt het me geen punt.

Ik heb veel meer last van de mensen die hier op vakantie zijn, hun hond naar alles op vier poten toesturen "omdat ze hier zo lekker kunnen lopen en contact maken" en vervolgens niet snappen dat niet alle honden dat leuk vinden "want thuis gaat het ook altijd goed".
Of van de shag-prevelaars, zoals Martijn zo treffend omschrijft.

Van mij mag Hans hier lekker komen zitten! :ok:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hans de hondenvriend
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ik heb het in het hondenlosloopbos gedaan waar ik met de auto op een veld mag komen omdat het als dag recreatie terrein is aangemerkt met vele picknick tafels .
Dus ik ga daar op dagen dat ik veel pc werk moet doen en weinig buiten ben, daar wel eens werken en ik merk dat het prima gaat. Gewoon eerst proberen hoe dat gaat. De hond heeft lol en plezier , andere geen overlast en ik kan zo ook mijn werk doen op dagen dat ik veel binnen zou zitten. Er word zelfs met andere honden gespeelt door mensen die naa rhet dag recratie terrein gaan die in het hondenlosloopbos is. Nemen hun caravan mee en zijn daar de heledag en lopen tussendoor met hun hond. Het Zandenbos te Nunspeet daar zijn ook bosvennen en poelen .
Ik doe mijn werk dat gedaan moet worden en die hond kan lekker rond snuffelen en spelen.
Dat gaat tot nu toe goed. Vooral bij droog en bewolkt weer als er nauwelijks vlinders en libellen vliegen doe ik dat.
Handig dat online invoeren.
Ook ga ik wel eens met bewolkt weer en zonnige periode tussen door, naar een werkgebied waar ik libellen monitor en dan in het honden losloop bos er vlak bij online ga invoeren en zodra de zon doorbreekt meteen naar de poel of ven waar geteld moet worden.
Als ik van huis vertrek als de zon doorbreekt is het al weer bewolkt als je aankomt.
Op dagen dat ik veel buiten ben doe ik dit niet dan heeft de hond al genoeg gelopen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Allemachtig zeg, 'claim' je nu ook al een picknickbank als je er op gaat zitten?
Daar zijn die dingen toch voor bedoeld :19:
De één gaat er aan picknicken en de ander gaat er aan laptoppen, wat maakt dat nou uit.
Je hebt groot gelijk Hans, lekker buiten zitten met een half oog op de hond. Heerlijk toch :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Jacky schreef:om eerlijk te zijn zou ik als hondeneigenaar helemaal niet blij zijn als iemand zijn hond los laat en zelf gaat zitten werken, en dus niet zijn hond in de gaten houdt. Snap dat jij het prettig vindt, maar voor een ander is het misschien niet zo prettig.
Daar zat ik ook aan te denken.... ;-(
En noem mij zeurderig, maar voor langere tijd een picknickbank/tafel op die manier in beslag nemen en dus ontoegankelijk voor andere vind ik eigenlijk ook "not done", maar dat kan kome omdat ik het evenzeer "not done" vind om bij anderen te gaan zitten omdat ik het (jaja, daar komt het vandaan) "not done" vind om als ik net zit voor een bak koffie / thee met de honden vastgelegd dat er dan iemand anders bij komt. Noch voor mezelf, noch voor de honden zit ik daarop te wachten.
Een beetje het idee "tafel/bank is nu bezet, kom straks maar terug" maar je kunt het dan niet maken om daar een uur te gaan blijven zitten werken en op die manier langdurig zoiets bezet te houden.

Suzanne
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Suzanne123 schreef:En noem mij zeurderig
Ga ik doen :ok: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”