Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bloedtest
Moderator: moderatorteam
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Bloedtest
Ben vandaag weer met Beau naar de DA geweest. De zes weken van macaroni met koolvis zaten erop, maar Beau had weer volop jeuk. De DA zei dat Beau dus geen voedsel allergie heeft, dat dit nu uit gesloten kan worden. Maar ja de jeuk komt ergens vandaan. Hij zei dat er twee mogelijkheden waren, Beau op een lage dosis prednisolon zetten, en dat zou hij dan zijn hele verdere leven moeten gebruiken, en daar zijn op den duur veel bijwerkingen van te verwachten. Of om een bloedtest te doen, IK zei nee geen prednisolon, dan liever een bloedtest, ja zei de DA een bloedtest is wel erg duur dat kost wel zo'n 300 euro, Ik zei dat ik dus toch een bloedtest wilde. Hij heeft toen bloed bij Beau afgenomen, en dat wordt nu op heel veel dingen getest, midden volgende week hoor ik of en waarvoor Beau allergies is.
Er zijn drie groepen dingen waar hij een allergie voor kan hebben, Dat zijn o.a huismijt, katoen, veren, schimmels en nog veel meer dingen. Dan is er een groep van het buiten gebeuren, o.a pollen, gras, bladeren e.d, de derde groep zijn allerlei schimmels. Als hij uit alle drie de groepen voor een ding 'n allergie zou hebben, gaat het echt handen vol geld kosten, de DA zei zelf, dat is niet te doen, dan zou het toch een hele lage dosis prednisolon worden.
Als hij voor een ding uit één groep allergies is gaat het ook nog best wel enkele honderden euro's kosten, maar dat laat ik dan toch wel doen.
Beau was trouwens weer 2 kilo afgevallen, en is dus nu al 4 kilo kwijt waar ik heel blij om ben, nu nog één kilo eraf proberen te krijgen, en dan zit hij op het gewicht wat hij hebben mag. Hij weegt dan 40 kilo. Bij de DA riepen ze over Beau dat hij er zo mooi uitzag. De DA haalde het bloed uit een ader in zijn keel, ik vond het zo zielig, maar hij gaf geen kik, OOk heeft hij weer zijn jaarlijkse prik gehad, deze keer tegen kennelhoest en de ziekte van weil. En nu maar hopen dat er iets uit komt wat goed te behandelen is.
Er zijn drie groepen dingen waar hij een allergie voor kan hebben, Dat zijn o.a huismijt, katoen, veren, schimmels en nog veel meer dingen. Dan is er een groep van het buiten gebeuren, o.a pollen, gras, bladeren e.d, de derde groep zijn allerlei schimmels. Als hij uit alle drie de groepen voor een ding 'n allergie zou hebben, gaat het echt handen vol geld kosten, de DA zei zelf, dat is niet te doen, dan zou het toch een hele lage dosis prednisolon worden.
Als hij voor een ding uit één groep allergies is gaat het ook nog best wel enkele honderden euro's kosten, maar dat laat ik dan toch wel doen.
Beau was trouwens weer 2 kilo afgevallen, en is dus nu al 4 kilo kwijt waar ik heel blij om ben, nu nog één kilo eraf proberen te krijgen, en dan zit hij op het gewicht wat hij hebben mag. Hij weegt dan 40 kilo. Bij de DA riepen ze over Beau dat hij er zo mooi uitzag. De DA haalde het bloed uit een ader in zijn keel, ik vond het zo zielig, maar hij gaf geen kik, OOk heeft hij weer zijn jaarlijkse prik gehad, deze keer tegen kennelhoest en de ziekte van weil. En nu maar hopen dat er iets uit komt wat goed te behandelen is.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Bloedtest
Wat een naar gedoe allemaal zeg! Even over al die allergietesten; wat lost het concreet op als je weet of en waarvoor hij allergisch is als het gaat om stoffen die je toch niet kan vermijden?
Voeding is natuurlijk iets anders, maar bv huisstofmijt kun je niet omheen.
Ik zou zelf denk ik even een pas op de plaats maken om op een rijtje te zetten wat een test en een uitslag je concreet in handen geeft om het probleem op te lossen. Soms is dat dus echt bitter weinig en dan is het dus in mijn ogen vrij zinloos om door te gaan met onderzoeken. Belastend voor de hond en zonde van je centjes.
Hoe oud is Beau?
Heb je er wel eens over gedacht om het richting de homeopathie te zoeken?
Ik zou zelf denk ik even een pas op de plaats maken om op een rijtje te zetten wat een test en een uitslag je concreet in handen geeft om het probleem op te lossen. Soms is dat dus echt bitter weinig en dan is het dus in mijn ogen vrij zinloos om door te gaan met onderzoeken. Belastend voor de hond en zonde van je centjes.
Hoe oud is Beau?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Muk
Jaymz had ook veel last van jeuk en hotspots. Wij hebben ook vanalles laten testen en uit de allergietest kwam niets bijzonders. Uiteindelijk zijn wij naar een homeopaat gegaan en dat hielp al wel.
Nu moet ik wel zeggen dat hij in de wintermaanden altijd aanmerkelijk minder last had.
Wij denken nu dat het door het zwemmen (de hotspots) en het voer (tot 1,5 jaar terug brok) komt en hier gaan wij rekening mee houden. Jaymz krijgt nu kvv / barf waardoor de huidschilfers zijn verdwenen. Het zwemseizoen begint binnenkort weer en wij gaan kijken of het helpt als wij hem direct afdrogen na elke zwembeurt. Mocht dat helpen, dan zou dat betekenen dat hij eindelijk geen hotspots meer heeft (heeft hij nu ook al een heleboel maanden niet) en dat zou een groot feest waard zijn.
Ik weet niet of jouw hond ook veel zwemt, dan zou je dat ook een oorzaak kunnen zijn. En verder zou ik hem goed laten trimmen (mocht dat nog niet gebeuren) en toch ook verder kijken naar een goede homeopaat. Sterkte.
Nu moet ik wel zeggen dat hij in de wintermaanden altijd aanmerkelijk minder last had.
Wij denken nu dat het door het zwemmen (de hotspots) en het voer (tot 1,5 jaar terug brok) komt en hier gaan wij rekening mee houden. Jaymz krijgt nu kvv / barf waardoor de huidschilfers zijn verdwenen. Het zwemseizoen begint binnenkort weer en wij gaan kijken of het helpt als wij hem direct afdrogen na elke zwembeurt. Mocht dat helpen, dan zou dat betekenen dat hij eindelijk geen hotspots meer heeft (heeft hij nu ook al een heleboel maanden niet) en dat zou een groot feest waard zijn.
Ik weet niet of jouw hond ook veel zwemt, dan zou je dat ook een oorzaak kunnen zijn. En verder zou ik hem goed laten trimmen (mocht dat nog niet gebeuren) en toch ook verder kijken naar een goede homeopaat. Sterkte.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Is die macaroni wel eerst uitgesloten ?
Wat naar voor jullie en voor Beau. Ik hoop dat het eenvoudig uit te sluiten is straks, zijn allergeen. Ik denk dat ik ook anders eerst iets homeopathisch zou proberen voordat ik prednison ging geven.
Wat naar voor jullie en voor Beau. Ik hoop dat het eenvoudig uit te sluiten is straks, zijn allergeen. Ik denk dat ik ook anders eerst iets homeopathisch zou proberen voordat ik prednison ging geven.
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Als de je weet waar de hond allergisch voor is kan je proberen te desensibiliseren met injecties. De allergie kan dan minder worden of zelfs over gaan. Zeker de moeite waard dusEline* schreef:Wat een naar gedoe allemaal zeg! Even over al die allergietesten; wat lost het concreet op als je weet of en waarvoor hij allergisch is als het gaat om stoffen die je toch niet kan vermijden?
Hoe oud is Beau?

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Desensibiliseren kan alleen als het maar 1 of een paar allergenen betreft. Tenminste, vroeger wel.
-
mwillow
Zoals al eerder in een ander topic geschreven, had je een duidelijker beeld gehad als je ook de macaroni had geskipt. Graan schrappen is een eerste vereiste om voedselallergie uit te sluiten. Een hond in deze staat vaccineren draagt er ook niet aan bij. Ongezonde honden mogen niet gevaccineerd worden. De meeste niet te traceren allergiën worden juist veroorzaakt door o.a. vaccinaties (kippeneiwit uit de vaccinaties is daar een bekend voorbeeld van, dan nog de aluminiumverbindingen die zwaar toxisch zijn). Het is een beetje water naar de zee dragen wat je nu doet. Voordat je met die peperdure sensibilisatiebehandelingen begint, waar je op het einde van de rit vaak niet veel mee opschiet, had ik het in een echt drastische voedingsverandering gezocht en me laten adviseren door een bekwaam pro-rauw dierenarts. Goed dat je niet kiest voor die predbehandelingen. Er zijn naar mijn bescheiden mening en ervaringen betere alternatieven. Op mijn forum zitten diverse eigenaren van honden met zeer zware allergieën, die al tijden heel stabiel zijn op de manier zoals ze nu gevoerd worden met holistische ondersteuning. Denk dat je er meer mee opschiet als je het over een geheel andere boeg gaat gooien, dan dat je nu doet. Sterkte voor je hond.
- vinkje
- Zeer actief
___________________________________________________________________________Eline* schreef:Wat een naar gedoe allemaal zeg! Even over al die allergietesten; wat lost het concreet op als je weet of en waarvoor hij allergisch is als het gaat om stoffen die je toch niet kan vermijden?
Hoe oud is Beau?
IK heb dit nog nooit mee gemaakt Eline, en ik ben echt een totale leek op dit gebied.
Beau is nu 7 jaar Eline, hij heeft een aantal jaartjes geleden die jeuk ook 'n keer gehad, maar niet zolang als nu, en dat is toen vanzelf over gegaan.
IK heb nu dus voor het minst pijnlijke onderzoek gekozen, want ze konden ook zijn flank kaal scheren en dan kreeg hij allerlei prikken op die plaats, de DA liet mij daar een foto van zien, maar dat leek mij echt pijnlijk, en ik wil gewoon het allerbeste voor mijn lieverd.
Ik moet nu wel even zo doorgaan, want zijn bloed is opgestuurt, mocht daar niets uit komen, dan kan ik nog richting homeopathie gaan.
Wat is huismijt eigenlijk, is dat stof? of zijn dat beestjes?
Ook stonden huidschilfers in het eerste rijtje, van mens en dier.
Beau heeft wel een hele droge huid en een tijdje terug had hij heel veel schilfers, ik heb hem daar op aanraden van mijn vorige DA elke dag twee thee lepeltjes olijfolie over zijn brokken gedaan, en dat hielp heel goed.
IK ben best wel zenuwachtig over wat er uit de bloedtest gaat komen, en hoop zo dat het iets is wat goed te behandelen is, want jeuk is erger dan pijn zeggen ze wel eens.

- vinkje
- Zeer actief
IK wil jullie allen eerst bedanken voor jullie antwoorden.
Beau is er niet ziek van gelukkig, hij eet, drinkt, poep en plast goed, en is een vrolijke lieve hond.
Daarom heeft hij ook gewoon zijn jaarlijkse prik gekregen.
Ja de DA had het er ook over dat als er iets uit het onderzoek komt, ik Beau zelf zou moeten gaan vaccineren, ik heb hem meteen gezegd dat ik dat echt niet durf, Jee ik moet er echt niet aan denken.
Hij zei toen dat als het zover zou komen, wat dus helemaal niet zo hoeft te zijn, ik daar niet over in hoefde te zitten, want dat ik dan naar hem moest komen, en hij dit kosteloos zou doen, dus dat is ook wel weer aardig van hem.
Ik wacht het bloedonderzoek even af, en als dat niets brengt ga ik gewoon de weg volgen die jullie hier hebben aan gegeven. En het is zo raar, vandaag is hij weer heel rustig wat de jeuk betreft, ik heb hier de deur naar de tuin open staan, en hij ligt nu lekker rustig buiten. Nogmaals allemaal bedankt.
Beau is er niet ziek van gelukkig, hij eet, drinkt, poep en plast goed, en is een vrolijke lieve hond.
Daarom heeft hij ook gewoon zijn jaarlijkse prik gekregen.
Ja de DA had het er ook over dat als er iets uit het onderzoek komt, ik Beau zelf zou moeten gaan vaccineren, ik heb hem meteen gezegd dat ik dat echt niet durf, Jee ik moet er echt niet aan denken.
Hij zei toen dat als het zover zou komen, wat dus helemaal niet zo hoeft te zijn, ik daar niet over in hoefde te zitten, want dat ik dan naar hem moest komen, en hij dit kosteloos zou doen, dus dat is ook wel weer aardig van hem.
Ik wacht het bloedonderzoek even af, en als dat niets brengt ga ik gewoon de weg volgen die jullie hier hebben aan gegeven. En het is zo raar, vandaag is hij weer heel rustig wat de jeuk betreft, ik heb hier de deur naar de tuin open staan, en hij ligt nu lekker rustig buiten. Nogmaals allemaal bedankt.

-
mwillow
Jouw hond heeft ernstige jeukproblemen...is dus op dit moment niet gezond en had niet gevaccineerd mogen worden.vinkje schreef:Beau is er niet ziek van gelukkig, hij eet, drinkt, poep en plast goed, en is een vrolijke lieve hond. Daarom heeft hij ook gewoon zijn jaarlijkse prik gekregen.
En 'gewoon' nog steeds die jaarlijkse prik geven met alle informatie die voor handen is wat het overvaccineren betreft, is je hond naar de donder helpen. Als je weet hoe nauw jeuk- en huidproblematiek samengaan met vaccinaties, zou ik daar wel 3x over na denken over hoe ik mijn hond zou kunnen helpen hem daar niet extra onnodig aan bloot te stellen.
- vinkje
- Zeer actief
Ja ik ben een leek en ik vertrouw helemaal op mijn DA.
IK wandel hier veel langs het water een heel mooi wandel gebied, waar ook ratten zitten.
Dus kan er ook niet het risico genomen worden door Beau niet in te enten tegen Weil.
Heb hier in het forum een tijd geleden ook gelezen dat er een hond overleden is aan de ziekte van Weil,
omdat de hond daar niet voor in ge-ent was.
Vandaag is het betrekkelijk rustig wat de jeuk betreft,we hebben net weer lekker een eind gewandeld, toen we thuis kwamen heeft hij lekker gegeten, en nu ligt hij hier languit in de kamer te slapen.
IK wacht gewoon even af wat er uit het onderzoek naar voren komt, als er iets uit komt.
IK wandel hier veel langs het water een heel mooi wandel gebied, waar ook ratten zitten.
Dus kan er ook niet het risico genomen worden door Beau niet in te enten tegen Weil.
Heb hier in het forum een tijd geleden ook gelezen dat er een hond overleden is aan de ziekte van Weil,
Vandaag is het betrekkelijk rustig wat de jeuk betreft,we hebben net weer lekker een eind gewandeld, toen we thuis kwamen heeft hij lekker gegeten, en nu ligt hij hier languit in de kamer te slapen.
IK wacht gewoon even af wat er uit het onderzoek naar voren komt, als er iets uit komt.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Je bent een leek en je bent, naar mijn gevoel, dat ook van plan te blijven. Jammer voor je hond vind ik dat wel. Ook kan ik dan je teksten hier dan niet helemaal rijmen.
Sta je open voor een andere insteek of wil je ons slechts deelgenoot maken van jullie ervaringen.
Sta je open voor een andere insteek of wil je ons slechts deelgenoot maken van jullie ervaringen.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Het kan ook aan zwemwater liggen. Zwom Nanni in bepaald water, kreeg ze last van jeuk. Soms in de meest gore vennetjes had ze nergens last van, maar van schoon bewegend water wel weer. Helaas mocht ze dus niet zomaar overal zwemmen, anders had ze geheid last van jeukMuk schreef: Ik weet niet of jouw hond ook veel zwemt, dan zou je dat ook een oorzaak kunnen zijn. En verder zou ik hem goed laten trimmen (mocht dat nog niet gebeuren) en toch ook verder kijken naar een goede homeopaat. Sterkte.
- vinkje
- Zeer actief
__________________________________________________________________________Rosita Compagner schreef:Je bent een leek en je bent, naar mijn gevoel, dat ook van plan te blijven. Jammer voor je hond vind ik dat wel. Ook kan ik dan je teksten hier dan niet helemaal rijmen.
Ja op het gebied van jeuk bij een hond ben ik een leek ja.
Ben niet meer de jongste en heb al heel wat hondjes gehad, die allen door ouderdom overleden zijn.
Mijn vorige hond is zelfs 15 jaar geworden, maar ik heb nog nooit een hond met jeuk gehad.
Ik ben alleen met mijn hond en het is mijn alles, mijn hond heeft een super leven bij mij, dus niks jammer voor mijn hond. Ik doe alles voor hem, zou zelf droog brood eten, als mijn hond het maar goed heeft.
Ik heb mijn verhaal hier gewoon neer gezet, omdat ik het even kwijt moest.
En nee ik wil nu nog even geen andere insteek, ik wacht eerst af wat er uit het bloedonderzoek komt.
Mijn DA belt mij zo gauw hij de uitslag binnen heeft.

-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bowie can mij had ook erge jeuk, kale plekken en rode nare bultjes die indroogde en nare harde plekken werden.
Het eliminatiedieet bracht niet de juiste reactie ... ik ben dus wel de homeopathie ingegaan, nadat ze 3 een een convenia injectie heeft gehad van de da die maar een maand of 3 werkte.
Ik heb een pluk haar op gestuurd naar de site van natuurlijk in balans en na 7 dagen had ik de uitslag binnen, ze heeft een allergie voor kip en gevogelte en voor granen.
Ik heb vervolgens anders voer gekocht en na een week merkte ik al minder jeuk, veel minder krabben en een rustiger huid.
Ik had ervoor kunnen kiezen om weer de convenia te laten spuiten maar hoe je het ook went of keert het is en blijft troep dus als het op een andere manier kan dan heel graag...
Ik heb er overigens ook nog druppels bij voor de allergie die ik als ze iets van brood heeft gegeten buiten kan geven...
Haar vacht en huid zien er weer goed uit, zonder dat daar injecties etc inhoeven.
Het is je eigen keuze wat je doet met je hond maar staar je niet blind op 1 manier want er zijn ook andere manieren die ws goed kunnen helpen... mijn da vond het in eerste instantie dikke onzin maar nu hij het reslutaat ziet is hij het er toch wel mee eens.
Het eliminatiedieet bracht niet de juiste reactie ... ik ben dus wel de homeopathie ingegaan, nadat ze 3 een een convenia injectie heeft gehad van de da die maar een maand of 3 werkte.
Ik heb een pluk haar op gestuurd naar de site van natuurlijk in balans en na 7 dagen had ik de uitslag binnen, ze heeft een allergie voor kip en gevogelte en voor granen.
Ik heb vervolgens anders voer gekocht en na een week merkte ik al minder jeuk, veel minder krabben en een rustiger huid.
Ik had ervoor kunnen kiezen om weer de convenia te laten spuiten maar hoe je het ook went of keert het is en blijft troep dus als het op een andere manier kan dan heel graag...
Ik heb er overigens ook nog druppels bij voor de allergie die ik als ze iets van brood heeft gegeten buiten kan geven...
Haar vacht en huid zien er weer goed uit, zonder dat daar injecties etc inhoeven.
Het is je eigen keuze wat je doet met je hond maar staar je niet blind op 1 manier want er zijn ook andere manieren die ws goed kunnen helpen... mijn da vond het in eerste instantie dikke onzin maar nu hij het reslutaat ziet is hij het er toch wel mee eens.
-
Muk
Jeuk is vaak ontzettend lastig, omdat de oorzaak lastig te achterhalen is. Dat je de test afwacht is goed, maar blijf kritisch om je heen kijken.
Onze da adviseerde dat wij eerst bepaald voer moesten uitsluiten (eliminatie) en daarna dat hij een antibioticakuur van 6 weken moest krijgen. Nu ben ik niet zomaar van de ab kuren en al helemaal niet als ze 6 weken moeten duren. Zonder dat je weet of het resultaat heeft. Wij hebben het dus niet gedaan.
Uiteindelijk (heeft ons ook ruim 1 jaar da onderzoeken, homeopatie enz. gekost om daarachter te komen) denken wij dat het zwemmen de oorzaak is. Ook al zwemt hij vooral in grote meren en de zee, dat hoeft dus niets uit te maken. Kortom, het is een ontzettend lastig proces, maar uiteindelijk komt de oplossing wel. Maar blindvaren op de da doe ik nooit, aangezien 99,99% van de da's alleen maar standaardoplossingen hebben.
Onze da adviseerde dat wij eerst bepaald voer moesten uitsluiten (eliminatie) en daarna dat hij een antibioticakuur van 6 weken moest krijgen. Nu ben ik niet zomaar van de ab kuren en al helemaal niet als ze 6 weken moeten duren. Zonder dat je weet of het resultaat heeft. Wij hebben het dus niet gedaan.
Uiteindelijk (heeft ons ook ruim 1 jaar da onderzoeken, homeopatie enz. gekost om daarachter te komen) denken wij dat het zwemmen de oorzaak is. Ook al zwemt hij vooral in grote meren en de zee, dat hoeft dus niets uit te maken. Kortom, het is een ontzettend lastig proces, maar uiteindelijk komt de oplossing wel. Maar blindvaren op de da doe ik nooit, aangezien 99,99% van de da's alleen maar standaardoplossingen hebben.
- vinkje
- Zeer actief
Beau zwemt eigenlijk nooit. Ik woon in de buurt van hele drukke wegen en durf Beau niet los te laten lopen, het mag hier ook niet. Ik heb zelf geen vervoer, en ben dus aangewezen op mijn directe omgeving.
Als ik hier langs het water loop liggen er rond om ook hele drukke wegen.
Het rare is dat Beau zijn vacht mooi glanst, hij een hele schone huid heeft zonder kale of andere plekken, hij heeft helemaal geen uitslag op zijn huid, ook nog nooit gehad.
Als ik hier langs het water loop liggen er rond om ook hele drukke wegen.
Het rare is dat Beau zijn vacht mooi glanst, hij een hele schone huid heeft zonder kale of andere plekken, hij heeft helemaal geen uitslag op zijn huid, ook nog nooit gehad.

- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
sirene schreef:Desensibiliseren kan alleen als het maar 1 of een paar allergenen betreft. Tenminste, vroeger wel.
Er kunnen maximaal 4 groepen allergenen behandeld worden met desensibilisatie.

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Weil kan ook apart geent worden.vinkje schreef:Ja ik ben een leek en ik vertrouw helemaal op mijn DA.
.
Ik heb de vacci check laten uitvoeren bij de da, alle waardes waren nog goed behalve weil, dat was wat aan de lage kant.
Die weil enting laat ik dus apart zetten volgende maand.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Ik ben van mening dat je je hond wel voor de ziekte van Weil moet laten inenten.
- vinkje
- Zeer actief
____________________________________________________________________________gemini6 schreef:Ik ben van mening dat je je hond wel voor de ziekte van Weil moet laten inenten.
Ja ik laat Beau ook elke voorjaar enten tegen de ziekte van Weil.