Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jaa! :D We hebben een pup!
Moderator: moderatorteam
-
BobbyDinoAmber
Re: Jaa! :D We hebben een pup!
Wat is Snow een prachtige pup echt een schatje
!
-
Fin
- Zeer actief
Je zegt het netjes maar dit is gewoon een gezamelijke afzeikparty. Misschien is Klijnthuh naief maar hé, de cynici hier hebben ook niet de waarheid in pacht. Ze had er trouwens ook een labrador bij kunnen zetten zoals Ben van AimeeBaily&Luna schreef:Iedereen zal best hopen dat het goed blijft gaan, maar iedereen zegt 100x hetzelfde tegen haar, dus ik kan me goed voorstellen dat ze er op een gegeven moment genoeg van heeft.
sommige hier op het forum zijn gewoon heel erg direct en komt vaak over dat hun "mening" ook nageleeft moet worden.
maar ik wens je heel erg veel succes en plezier met je nieuwe aanwinst Snow
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
En da's een understatementchristo schreef:Je zegt het netjes maar dit is gewoon een gezamelijke afzeikparty. Misschien is Klijnthuh naief maar hé, de cynici hier hebben ook niet de waarheid in pacht.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Aantal honden: 1
Ja en als ik een zuinige auto wil..koop ik geen grote slurp bakchristo schreef: er wordt hier nog wel eens vergeten dat er behalve raskenmerken ook nog zoiets is al het karakter van een hond.

- Hanneke2
- Zeer actief
Het is een riskante combi. Klaar. Maar die discussie hadden we al lang gehad, hondje is er nu, en wie weet, misschien gaat het wel goed. Ik ken meer voorbeelden van riskante combi's die geweldig uitpakten, alles is mogelijk.
Ik vind het altijd zo jammer als mensen helemaal verdwijnen van het forum tijdens een discussie,en ik had net een poepie van een een chi-mix in het asiel op Curacou gespot en als TS er nog was konden we daar wellicht nog effe over door kletsen.
Ik vind het altijd zo jammer als mensen helemaal verdwijnen van het forum tijdens een discussie,en ik had net een poepie van een een chi-mix in het asiel op Curacou gespot en als TS er nog was konden we daar wellicht nog effe over door kletsen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Ik vind het nog uiterst mild eigenlijk vergeleken met het normale gehakketak.christo schreef:Je zegt het netjes maar dit is gewoon een gezamelijke afzeikparty.
Kan, maar dat en onoplettendheid zorgen voor de meeste ongelukken.Misschien is Klijnthuh naief
Wij hebben zelf ook een niet voor de hand liggende combi maar we wisten wel precies wat we in huis haalden. Als het qua ras al niet helder is acht ik de kans klein dat voorouders e.d. nagekeken kunnen worden en dat is in een normale situatie al wenselijk laat staan deze.
Kan het nog steeds goed gaan maar ik vraag me dan echt af of je je wel terdege bewust bent van de risico's.
'Oooow Lars ik hou van je'

'hahaha jij bent geweldig'

'hahaha jij bent geweldig'

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Nou misschien heeft het lot Kleintjuh wel een beetje geholpen, ik bedoel dat moet de voorzienigheid zijn, dat je een ongelukkig combi bij elkaar koopt als Chi-teven met een Pittbullteef, maar dat het een AmBull blijkt te zijn.
Met een beetje mazzel wordt het een goedmoedige sul. Dan nu alleen nog hopen dat het "onbeBullige" in haar niet zorgt voor een onbeholpen poot op een chi-ruggetje.
Maar ik zou op deze onbedoelde combi een stuk geruster zijn.
Ik vind het overigens een schatje om te zien
Met een beetje mazzel wordt het een goedmoedige sul. Dan nu alleen nog hopen dat het "onbeBullige" in haar niet zorgt voor een onbeholpen poot op een chi-ruggetje.
Maar ik zou op deze onbedoelde combi een stuk geruster zijn.
Ik vind het overigens een schatje om te zien
Gr. Aniek

- *tweety*
- Zeer actief
Hoi Klyntje wat een schatje, lekker snoetje heeft ze hoor!
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
De kans dat een labrador later andere honden het liefst wil vermoorden is wel heel wat kleiner als bij een stafford.christo schreef:Je zegt het netjes maar dit is gewoon een gezamelijke afzeikparty. Misschien is Klijnthuh naief maar hé, de cynici hier hebben ook niet de waarheid in pacht. Ze had er trouwens ook een labrador bij kunnen zetten zoals Ben van AimeeBaily&Luna schreef:Iedereen zal best hopen dat het goed blijft gaan, maar iedereen zegt 100x hetzelfde tegen haar, dus ik kan me goed voorstellen dat ze er op een gegeven moment genoeg van heeft.
sommige hier op het forum zijn gewoon heel erg direct en komt vaak over dat hun "mening" ook nageleeft moet worden.
maar ik wens je heel erg veel succes en plezier met je nieuwe aanwinst Snower wordt hier nog wel eens vergeten dat er behalve raskenmerken ook nog zoiets is al het karakter van een hond.
Maar je kunt idd ook gewoon net doen alsof al die raskenmerken niet bestaan.

Cash v Heiligental en Flow.
-
Fin
- Zeer actief
Komend van iemand die haar eigen pup heeft moeten beschermen tegen haar al in huis zijnde herdershond met een al lang bekend hondagressief karakter is dat een interessante opmerking.Cash schreef:De kans dat een labrador later andere honden het liefst wil vermoorden is wel heel wat kleiner als bij een stafford.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Niet om het een of ander maar er loopt bij Estelle geen enkele hond een risico. Ik vind het dus iets totaal anders. Nu wordt er een afzeik-topic van gemaakt terwijl mensen hier slechts hun oprechte zorg uiten. Beetje triest vind ik dit. Ook deze opmerking naar Estelle vind ik ongepast. Deze dame geeft letterlijk aan de honden niet te gaan scheiden als het teveel wordt voor de chi's. De ambull staat net als de pitbull bekend om een vrij onverdraagzaam karakter naar andere honden toe. De topicstartster koos ervoor om een aantal hondjes van het kleinste ras ter wereld te nemen en kiest er vervolgens voor om een ras te nemen dat bekend staat als een van de meest harde lompe en soms ook agressieve honden. Mag er even iets gezegd worden of mogen we echt alleen maar klappen om alles wat een ander doet omdat het anders een afzeiktopic wordt? En als je achter je eigen beslissingen staat dan trek je je hier sowieso niks van aan en verlaat je al helemaal niet stampvoetend het forum.christo schreef:Komend van iemand die haar eigen pup heeft moeten beschermen tegen haar al in huis zijnde herdershond met een al lang bekend hondagressief karakter is dat een interessante opmerking.Cash schreef:De kans dat een labrador later andere honden het liefst wil vermoorden is wel heel wat kleiner als bij een stafford.
Ik meen mij te herinneren dat de topicstartster 1 hondje had een jaar geleden. Nu heeft ze 4 chi's en een ambull. Ik kan me niet voorstellen dat er ergens over nagedacht is al versterkt door het feit dat de laatste aanwinst van onbekend ras en afkomst was. Eerst was het een American Pitbullterrier van goede erkende afkomst maar bij navraag naar de nog niet bezorgde papieren blijkt het om een Bulldog te gaan. Dus eigenlijk wist ze niet eens welk ras het was. Is er uberhaubt gepraat met de fokker of ploept die pup uit een doos van TNT op ofzo? Je verstaat toch wel het woordje Ambull of ben ik nu gek? Dat moet ik allemaal maar een goed idee vinden want anders voelt iemand zich afgezeken? Kom op zeg! Wat een aanstelleritis.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ze deed in ieder geval niet haar ogen toe, van het zal wel goed komenchristo schreef:Komend van iemand die haar eigen pup heeft moeten beschermen tegen haar al in huis zijnde herdershond met een al lang bekend hondagressief karakter is dat een interessante opmerking.Cash schreef:De kans dat een labrador later andere honden het liefst wil vermoorden is wel heel wat kleiner als bij een stafford.
en naïef kun je haar niet noemen wat dat betreft
TS daarentegen is echt een heel ander verhaal
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Oee, jakkes, niet doen!! Dat is een nare onder de gordelopmerking, die Estelle absoluut niet verdiend.christo schreef:Komend van iemand die haar eigen pup heeft moeten beschermen tegen haar al in huis zijnde herdershond met een al lang bekend hondagressief karakter is dat een interessante opmerking.Cash schreef:De kans dat een labrador later andere honden het liefst wil vermoorden is wel heel wat kleiner als bij een stafford.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Maak je over Cash en Hera maar geen zorgen hoor. Ja ik heb maatregelen genomen omdat ik weet dat Hera pups niet moet en ze veels te hard zou corrigeren.christo schreef:Komend van iemand die haar eigen pup heeft moeten beschermen tegen haar al in huis zijnde herdershond met een al lang bekend hondagressief karakter is dat een interessante opmerking.Cash schreef:De kans dat een labrador later andere honden het liefst wil vermoorden is wel heel wat kleiner als bij een stafford.
Als ik ook maar 1 seconden had gedacht dat het niet goed zou kunnen komen tussen Cash en Hera hadden we Cash nooit in huis genomen. Maar 't komt wel goed. Neem dat maar van mij aan.

Cash v Heiligental en Flow.
-
Sandor
Als je een nieuwe hond koopt, moet je eerst zoveel mogelijk uitzoeken over het ras. Achteraf pas te weten komen dat het niet is wat je denkt is vrij amateuristisch.
Zeker bij rassen die gekweekt zijn om te vechten.
Daardoor vind je veel van dat soort honden in dierenasielen.
In de USA is er trouwens nog steeds een groot ondergronds netwerk waarin honden worden gefokt om te vechten.
Zeker bij rassen die gekweekt zijn om te vechten.
Daardoor vind je veel van dat soort honden in dierenasielen.
In de USA is er trouwens nog steeds een groot ondergronds netwerk waarin honden worden gefokt om te vechten.
Zet ze liever in je voorhoofd:)k heb nu echt genoeg waarschuwingen gehad, ik neem ze mee in mijn achterhoofd...
Laatst gewijzigd door Sandor op 27 mar 2010 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Brigitte
- Zeer actief
Op het AB forum was laatst iemand die een AB bij haar Chi's en Naakthondjes wilde. Als één van de weinige zo niet enige zei ik dat ik het geen combinatie vond. En dan puur gekeken vanuit de lompigheid van de AB. Maar goed, nu zitten er veel mensen met AB's en Chi's samen en ja het is zo leuk en daar gaat het wel goed. Dus de pup kwam, even later was er een Naakthond met een geboken poot, pup was zo wild met de hondjes
en de pup moest dus na 3 weken al weer weg
Hoe leuk het me ook lijkt ik zal nooit in mijn huidige roedel een kleine hond zetten, dat zou met Bunker niet eens kunnen maar ook al had ik Bunker niet zou ik het nog niet doen, weleens zo'n kudde tekeer zien gaan met spelen :N: , vraag maar aan Ernst
Ik vind het geen ideale combinatie ook al is het nu ineens een AB (vond ik ook wel duidelijk te zien) ipv een Pitje.
Ik mag met Elektra echt in mijn handen klappen, ze is echt mijn ideale hondje en socialer en mensgerichter dan menig ander ras maar dat wil niet zeggen dat dat zo altijd zal blijven. Ik denk zelf van wel ja maar ik houd het zeker in mijn achterhoofd dat het ineens anders kan worden en als ik TS was zou ik dat ook zeker altijd blijven doen de hond zijn leven lang
Hoe leuk het me ook lijkt ik zal nooit in mijn huidige roedel een kleine hond zetten, dat zou met Bunker niet eens kunnen maar ook al had ik Bunker niet zou ik het nog niet doen, weleens zo'n kudde tekeer zien gaan met spelen :N: , vraag maar aan Ernst
Ik vind het geen ideale combinatie ook al is het nu ineens een AB (vond ik ook wel duidelijk te zien) ipv een Pitje.
Ik mag met Elektra echt in mijn handen klappen, ze is echt mijn ideale hondje en socialer en mensgerichter dan menig ander ras maar dat wil niet zeggen dat dat zo altijd zal blijven. Ik denk zelf van wel ja maar ik houd het zeker in mijn achterhoofd dat het ineens anders kan worden en als ik TS was zou ik dat ook zeker altijd blijven doen de hond zijn leven lang
-
Brigitte
- Zeer actief
Wat was daarmee danMARC_S schreef:Herinneren jullie je de oren van Bunker van Brigitte niet? Daar groeien ze gewoon in.

-
Fin
- Zeer actief
Dus op leden die buiten het vaste hechte cluppie vallen mag naar hartelust afgereageerd worden maar als 'eigen' aan de beurt is, is het ineens onder de gordel?Eline* schreef:Oee, jakkes, niet doen!! Dat is een nare onder de gordelopmerking, die Estelle absoluut niet verdiend.christo schreef:Komend van iemand die haar eigen pup heeft moeten beschermen tegen haar al in huis zijnde herdershond met een al lang bekend hondagressief karakter is dat een interessante opmerking.Cash schreef:De kans dat een labrador later andere honden het liefst wil vermoorden is wel heel wat kleiner als bij een stafford.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, precies wat Martijn zegt. Onverantwoordelijk zijn zit hem niet per definitie in je combi van honden, maar in de wijze waarop je ermee omgaat.christo schreef:
Dus op leden die buiten het vaste hechte cluppie vallen mag naar hartelust afgereageerd worden maar als 'eigen' aan de beurt is, is het ineens onder de gordel?
Estelle komt hier al zo ontzettend lang en heeft inmiddels lang en breed bewezen een verantwoordelijke hondenbaas te zijn.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Sandor
Een verantwoordelijke hondenbaas?
Het feit dat ze een hond koopt die van een ander ras is dan dat ze dacht, spreekt niet echt in haar voordeel.
Vooral omdat ze die hond (zonder te weten wat voor karakter hij gaat hebben) dan nog combineert met chihuahua's.
Dat is het plot voor een slechte grap.
Je beseft toch ook dat het door zo'n mensen is dat er veel van dat soort honden in een asiel terechtkomen.
Het feit dat ze een hond koopt die van een ander ras is dan dat ze dacht, spreekt niet echt in haar voordeel.
Vooral omdat ze die hond (zonder te weten wat voor karakter hij gaat hebben) dan nog combineert met chihuahua's.
Je beseft toch ook dat het door zo'n mensen is dat er veel van dat soort honden in een asiel terechtkomen.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Spuit 11Sandor schreef:Een verantwoordelijke hondenbaas?
Dat de ts zoveel over zich heenkrijgt is inderdaad omdat ze niet de indruk geeft te weten waarmee ze bezig is.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Sandor
aaah de ts = topicstarter?
-
S@ndr@
- Zeer actief
JaSandor schreef:aaah de ts = topicstarter?
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Van je Tsjiehuahua's!S@ndr@ schreef:JaSandor schreef:aaah de ts = topicstarter?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Eline* schreef:Van je Tsjiehuahua's!S@ndr@ schreef:JaSandor schreef:aaah de ts = topicstarter?
en de pitbull.
euh ambull...
denkt ze
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Klijntjuh schreef:Ik wilde nog netjes gaan beginnen over dat ik weer heb gebeld voor de papieren, en nogmaals navraag heb gedaan over het ras, omdat APT toch een slag kleiner zijn, en hier verboden zijn begreep ik. Ze is een Amerikaanse Bulldog. Geen Amerikaanse Pittbull Terrier.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Estelle weet tenminste dat ze een duitser koopt, dat blijkt niet na een paar dagen ineens een tervueren te zijn ofzo....christo schreef:Komend van iemand die haar eigen pup heeft moeten beschermen tegen haar al in huis zijnde herdershond met een al lang bekend hondagressief karakter is dat een interessante opmerking.Cash schreef:De kans dat een labrador later andere honden het liefst wil vermoorden is wel heel wat kleiner als bij een stafford.
Ik heb Estelle qua verstand van honden vele malen hoger zitten dan TS, waarom zou je geen pup nemen als je een hondagressieve hond hebt? Als je weet hoe je er mee om moet gaan is er geen probleem. Ik heb zelf hier ook pups genomen toen ik Xantos al had...en ja die moet ook geen andere honden dus ook geen pups.
Lage opmerking Christo, had je wel wat hoger ingeschat.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Sandor
Was die opmerking echt serieus bedoeld?Lage opmerking Christo, had je wel wat hoger ingeschat.
Had ik het geweten zou ik het niet kunnen laten die opmerking te maken, maar wel voor de grap dan.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Klijntjuh schreef:Het is dan dus ook geen am-staff of kruising daarvan, maar een amerikaanse pitbull terrier..
Die zijn er nieteens in Nederland. alles wat in Nederland 'pitbulls' genoemd word zijn toch echt een heel ander type en soort honden.Dus kan kloppen dat ze niet lijkt op wat jullie denken dat op een pitbull lijkt
![]()
Klijntjuh schreef:Ik wilde nog netjes gaan beginnen over dat ik weer heb gebeld voor de papieren, en nogmaals navraag heb gedaan over het ras, omdat APT toch een slag kleiner zijn, en hier verboden zijn begreep ik. Ze is een Amerikaanse Bulldog. Geen Amerikaanse Pittbull Terrier.
Hoe heb jij je van te voren "ingelezen" in de rassen?
Neemt niet weg dat ik het een prachtige pup vind
- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Super mooi hondje!
*Volgens mij staan er bij de 'forumdeur' een hoop bezems.........*
*Volgens mij staan er bij de 'forumdeur' een hoop bezems.........*
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3