Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Diesels losloop dagen zijn over...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Re: Diesels losloop dagen zijn over...

Ongelezen bericht door nana »

heb inderdaad niet veel ervaring met pittbuls, ken wel 1 teefje en die is in mijn ogen heel normaal, bijt honden niet de kop eraf, maakt geen gaatjes, maar gromt en snauwt wel als een hond tegen haar op blijft springen bijvoorbeeld. De meeste honden snappen dat het genoeg is geweest en gaan weg en de hond die doorgaat wordt door de eigenaar geroepen en de eigenaar van de pittbull loopt gewoon door met haar teefje. Deze hond is 11 loopt gewoon in het vondelpark elke dag. De eigenaar zorgt ervoor dat de hond niet in de positie wordt gebracht dat ze gaat vechten.

Wat is er nu gebeurt?? Hij heeft gesnauwd en gegromd en lopen uitdagen met de andere hond...
Tuurlijk moet je iets doen met dit signaal. In mijn ogen is grommen, bekvechten normaal hondengedrag.

Ik heb het niet over ontkennen maar er zijn toch genoeg reuen die een periode hebben dat ze feller zijn maar daar ga je mee aan de slag, waarom bij een pittbull niet. Zijn alle pitbul reuen niet in staat om hond hond contact te hebben??
Kan gewoon moeilijk geloven dat een hond puur om het feit dat het een pitbull is na een bepaalde leeftijd niet meer met andere honden kan omdat hij pittbul is. Geloof gelijk dat het moeilijk en lastig is.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Valerie schreef:
Cash schreef:idd goed zorgen voor appel op de hond.
Mijn hond is dus ook niet leuk met andere honden (zacht uitgedrukt) maar ik kan met haar prima op een paar meter afstand staan te apporteren van een wild vreemde hond. Ze is dan helemaal met mij bezig en heeft totaal geen oog voor de andere hond.
Ze zal ook nooit op een hond afstieren. De hond moet echt bij Hera komen.
Hera loopt elke dag los. Ik moet zeggen dat ik hier echt geluk heb met de wandelplekken. Allemaal zijn ze heel overzichtelijk. Honden zie ik van verre aankomen en dan gaat ze even aan de lijn.

Ik zou dus idd flink gaan trainen op terug roepen e.d.
Ik weet niet of dit te vergelijken is met een echt hondagressieve stafford.
Op een paar meter afstand van een vreemd hond gaan ballen doe ik ook vrijwel niet hoor en ik moet er dan ook zeker van zijn dat die andere hond niet gezellig denkt mee te gaan rennen o.i.d.

Hera is idd geen hond die op andere honden afvliegt maar ze is wel degelijk agressief hoor.
Ik vind het wat flauw om te doen alsof het dan met mijn hond wel mee zal vallen alleen maar omdat ik haar goed onder apel heb staan en haar aandacht bij mij weet te houden.

Ik wandel ook niet om 6:00 uur 's ochtends maar vertrek vaak rond 8:30 / 9:00 uur richting het water of weet ik waar naar toe.
Scheelt dat het hier altijd aardig rustig is.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Cash schreef:
Valerie schreef:
Cash schreef:idd goed zorgen voor appel op de hond.
Mijn hond is dus ook niet leuk met andere honden (zacht uitgedrukt) maar ik kan met haar prima op een paar meter afstand staan te apporteren van een wild vreemde hond. Ze is dan helemaal met mij bezig en heeft totaal geen oog voor de andere hond.
Ze zal ook nooit op een hond afstieren. De hond moet echt bij Hera komen.
Hera loopt elke dag los. Ik moet zeggen dat ik hier echt geluk heb met de wandelplekken. Allemaal zijn ze heel overzichtelijk. Honden zie ik van verre aankomen en dan gaat ze even aan de lijn.

Ik zou dus idd flink gaan trainen op terug roepen e.d.
Ik weet niet of dit te vergelijken is met een echt hondagressieve stafford.
Op een paar meter afstand van een vreemd hond gaan ballen doe ik ook vrijwel niet hoor en ik moet er dan ook zeker van zijn dat die andere hond niet gezellig denkt mee te gaan rennen o.i.d.

Hera is idd geen hond die op andere honden afvliegt maar ze is wel degelijk agressief hoor.
Ik vind het wat flauw om te doen alsof het dan met mijn hond wel mee zal vallen alleen maar omdat ik haar goed onder apel heb staan en haar aandacht bij mij weet te houden.

Ik wandel ook niet om 6:00 uur 's ochtends maar vertrek vaak rond 8:30 / 9:00 uur richting het water of weet ik waar naar toe.
Scheelt dat het hier altijd aardig rustig is.
Ik zeg niet dat het bij jou allemaal meevalt, ik zeg dat ik het wel erg gevaarlijk vind om een echt hondagressieve stafford los te laten tussen andere honden. Andere honden = aanlijnen.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik vind dat je het fantastisch hebt opgelost. Ik vind ook de keuze om Diesel vast te houden een heel verstandige en verantwoordelijke keuze. :ok: Dikke pluim dus, geen reden tot schuldgevoel!
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Valerie schreef:Ik zeg niet dat het bij jou allemaal meevalt, ik zeg dat ik het wel erg gevaarlijk vind om een echt hondagressieve stafford los te laten tussen andere honden. Andere honden = aanlijnen.
Een hond die blind op elke hond afduikt, nee daar zou ik ook niet mee tussen vreemde honden gaan staan.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
nana
Zeer actief

Cash schreef:
Valerie schreef:Ik zeg niet dat het bij jou allemaal meevalt, ik zeg dat ik het wel erg gevaarlijk vind om een echt hondagressieve stafford los te laten tussen andere honden. Andere honden = aanlijnen.
Een hond die blind op elke hond afduikt, nee daar zou ik ook niet mee tussen vreemde honden gaan staan.

Heb uit het verhaal van de topicst niet begrepen dat diesel blind op elke hond afduikt, wel dat ze bang is dat het gaat gebeuren omdat hij een pittbull is en kennelijk elke pittbull dit gedrag vroeg of laat gaat ontwikkelen.
Kennelijk is dit een geaccepteerd gegeven bij een pittbull :19:

lydia
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

nana schreef:
Cash schreef:

Heb uit het verhaal van de topicst niet begrepen dat diesel blind op elke hond afduikt, wel dat ze bang is dat het gaat gebeuren omdat hij een pittbull is en kennelijk elke pittbull dit gedrag vroeg of laat gaat ontwikkelen.
Kennelijk is dit een geaccepteerd gegeven bij een pittbull :19:
Inderdaad, als een pitbull/stafford eenmaal een gevecht heeft gehad kan je er donder opzeggen dat de hond voor de rest van zijn leven niet meer met andere/vreemde honden kan.
De pitbull/stafford is vroeger gefokt op hondengevechten, en dit is iets wat er nog steeds in zit.
Het is meer regel dat een stafford/pitbull hondintolerant wordt dan uitzondering...
Afbeelding
nana
Zeer actief

Dus een jachthond die 1 keer achter een haas aan is geweest kun je nooit meer los laten lopen omdat het een jachthond is.
Een gezelschapshond leren speuren kan niet omdat hij de genen niet heeft?
Een jachthond die waakt kan niet omdat hij de genen niet heeft?

lydia
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Een baas die haar verantwoording neemt kan niet omdat?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

nana schreef:Dus een jachthond die 1 keer achter een haas aan is geweest kun je nooit meer los laten lopen omdat het een jachthond is.
Wat wil je nou? Het uitproberen? Als je weet dat je een ras hebt gefokt om te vechten en je merkt in de ontwikkeling dat hij langzaamaan neigt te gaan willen bewijzen, waarom zou je dan niet voor veiligheid gaan?
Als je een jachthond hebt die met lopen steeds meer ruimte pakt en af en toe verdwijnt ga je er toch ook mee aan de slag? Dan laat je hem toch ook niet jagen?
Een hond die neigt er lol in te gaan ontwikkelen om een potje te matten zul je moeten sturen. En aangezien je hond-hondcontacten niet kan sturen zul je moeten gaan voor ontwijken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
nana
Zeer actief

Eline* schreef:
nana schreef:Dus een jachthond die 1 keer achter een haas aan is geweest kun je nooit meer los laten lopen omdat het een jachthond is.
Wat wil je nou? Het uitproberen? Als je weet dat je een ras hebt gefokt om te vechten en je merkt in de ontwikkeling dat hij langzaamaan neigt te gaan willen bewijzen, waarom zou je dan niet voor veiligheid gaan?
Als je een jachthond hebt die met lopen steeds meer ruimte pakt en af en toe verdwijnt ga je er toch ook mee aan de slag? Dan laat je hem toch ook niet jagen?
Een hond die neigt er lol in te gaan ontwikkelen om een potje te matten zul je moeten sturen. En aangezien je hond-hondcontacten niet kan sturen zul je moeten gaan voor ontwijken.
precies wat je zegt ermee aan de slag gaan. Bij een jachthond die eerste keer een sprintje trekt achter een haas aan ga je toch ook mee trainen. Is wat anders dan nooit meer de hond loslaten en je erbij neerleggen dat hij eenmaal een jachthond en niet kan leren.
Dat is wat anders dan verwachten dat je een jachthond los kunt laten lopen in een veld met hazen. Haar verwachting hoeft niet te zijn dat ze hem over los kan laten maar in een aanlijngebied wandelen en andere honden negeren of ergens met bekenden afspreken en de honden laten spelen.
Wat moet ze dan de hond muilkorfen en strak aan de lijn houden omdat hij niet eens een gaatje heeft gemaakt.

Lijn jij je honden voor de rest van hun leven aan omdat ze achter een haas aan zijn geweest voor de eerste keer?
Begin maar eens met je hond aan te lijnen totdat hij onder appel kan staan.

Hond hond contacten kun je heel goed sturen maar daar moet je mee gaan trainen en dan is het ook handig als je in een aanlijngebied zeker weet dat mensen hun hond niet op jou hond af laten gaan.

lydia
nana
Zeer actief

Valerie schreef:Een baas die haar verantwoording neemt kan niet omdat?
Heel goed dat ze verantwoordelijkheid neemt. Maar vind het behoorlijk heftig om een hond die nog niets heeft gedaan nooit meer los te laten en bij andere honden weg te houden.

lydia
nana
Zeer actief

Nanna schreef:
nana schreef: Hond hond contacten kun je heel goed sturen maar daar moet je mee gaan trainen en dan is het ook handig als je in een aanlijngebied zeker weet dat mensen hun hond niet op jou hond af laten gaan.
In welk Utopialand leef jij?
In een land waar kennelijk een hond niet meer mag grommen of bekvechten zonder dat hij een ander hond aanraakt.
Waarom dan niet alle pittbulls bij voorbaat niet met andere honden in contact laten komen en muilkorfen als het toch iets is waar men niets aan kan doen en zo ingebakken zit in het ras.

lydia
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

nana schreef:
Haar verwachting hoeft niet te zijn dat ze hem over los kan laten maar in een aanlijngebied wandelen en andere honden negeren of ergens met bekenden afspreken en de honden laten spelen.
Wat moet ze dan de hond muilkorfen en strak aan de lijn houden omdat hij niet eens een gaatje heeft gemaakt.

Hond hond contacten kun je heel goed sturen maar daar moet je mee gaan trainen en dan is het ook handig als je in een aanlijngebied zeker weet dat mensen hun hond niet op jou hond af laten gaan.
Wat je nu schrijft is toch waar we het over hebben? je ontwijkt dus hond-hondcontacten?
Je kunt spel tussen honden niet sturen, dat is wat ik bedoel. Je kunt honden leren andere honden te negeren en weet ik het wat, maar je kan niet een hond leren dat hij niet mag vechten , maar wel mag snuffelen en spelen. Dus moet je ontwijken. Je schrijft volgens mij precies hetzelfde als er bedoeld wordt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door laura b »

Ook ik ben het eens met het besluit van TS. Je kan wel gewoon verder door gaan tot de hond en andere hond een keer goed pakt. Ikzelf zou dat risico ook niet lopen hoor.
nana
Zeer actief

Eline* schreef:
nana schreef:
Haar verwachting hoeft niet te zijn dat ze hem over los kan laten maar in een aanlijngebied wandelen en andere honden negeren of ergens met bekenden afspreken en de honden laten spelen.

Wat je nu schrijft is toch waar we het over hebben? je ontwijkt dus hond-hondcontacten?
Je kunt spel tussen honden niet sturen, dat is wat ik bedoel. Je kunt honden leren andere honden te negeren en weet ik het wat, maar je kan niet een hond leren dat hij niet mag vechten , maar wel mag snuffelen en spelen. Dus moet je ontwijken. Je schrijft volgens mij precies hetzelfde als er bedoeld wordt.
Je hoeft diesel niet te leren spelen en snuffelen dat kan hij al. Hij moet leren om zijn emoties en driften te beheersen.
Ik zou hond hond contacten zeker ontwijken in het begin en het in een gecontroleerde situatie gaan oefenen met honden die je kent, zodra je ziet dat hij te opgewonden wordt onderbreken. Hij knalt toch niet gelijk op elke hond die hij ziet?

Het maakt mij niet uit maar al het hondencontact ontwijken in nederland is een utopie als je er niet mee aan de slag wilt...prima maar dan muilkorfen en kort aan de lijn.

lydia
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hoe had je dat in gedachten dan :mann:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

nana schreef:
Je hoeft diesel niet te leren spelen en snuffelen dat kan hij al. Hij moet leren om zijn emoties en driften te beheersen.
Ik zou hond hond contacten zeker ontwijken in het begin en het in een gecontroleerde situatie gaan oefenen met honden die je kent, zodra je ziet dat hij te opgewonden wordt onderbreken. Hij knalt toch niet gelijk op elke hond die hij ziet?

Het maakt mij niet uit maar al het hondencontact ontwijken in nederland is een utopie als je er niet mee aan de slag wilt...prima maar dan muilkorfen en kort aan de lijn.
Ik denk niet dat je snapt waar we het over hebben. Je kan een hond als Diesel niet beletten te knokken als ie dat wil, want dan ben je te laat. Inzetten op negeren en fijn samen met hem aan het werk is een prima iets. Maar niet meer spelen met andere honden vanwege het risico op knokpartijen. Dat kan toch prima dan?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
nana
Zeer actief

Eline* schreef:
nana schreef:

Ik denk niet dat je snapt waar we het over hebben. Je kan een hond als Diesel niet beletten te knokken als ie dat wil, want dan ben je te laat. Inzetten op negeren en fijn samen met hem aan het werk is een prima iets. Maar niet meer spelen met andere honden vanwege het risico op knokpartijen. Dat kan toch prima dan?
Het verschil tussen nooit meer los en geen enkel contact met een andere hond en alles ontwijken omdat het met een pitbull niet kan is iets anders dan, hem aanlijnen en niet met onbekende honden laten spelen.

lydia
nana
Zeer actief

Nanna schreef:
nana schreef: Je hoeft diesel niet te leren spelen en snuffelen dat kan hij al. Hij moet leren om zijn emoties en driften te beheersen.
En ras dat decennia lang gefokt is om te knokken en "game" te zijn moet nu opeens maar zijn emoties en driften beheersen. :19:
Je hoort denk ik bij de vélen die gedacht hadden dat hún staffie niet zou gaan vechten omdat hij consequent en met liefde werd opgevoed, maar die kwamen bijna allemaal van een zeer frisse kermis thuis ;-)
Een staffie gaat er gewoon voor. Er hoeft maar ruzie over een stofje of pluisje te zijn en het vat explodeert. Daar valt weinig aan te beheersen hoor :mrgreen:
Waarom dan niet alle staffs en pittbulls vanaf het begin weghouden bij alle honden.
Waarom dan geen wet dat alle pittb. gemuilkorft moeten zijn.
Gek hoor ken iemand die met 2 deerhounds losloopt in wildrijk gebied kan niet volgens jou omdat het deerhounds zijn en dus moeten jagen.
Ontken geen raskenmerken maar om het een keihard gegeven te maken waar je helemaal niets mee kan gaat te ver.

lydia
S@ndr@
Zeer actief

Omdat ze heel sociaal zijn tot de knop omgaat op een bepaalde leeftijd :19:
nana
Zeer actief

Nanna schreef:
nana schreef: Waarom dan niet alle staffs en pittbulls vanaf het begin weghouden bij alle honden.
Waarom dan geen wet dat alle pittb. gemuilkorft moeten zijn.
Gek hoor ken iemand die met 2 deerhounds losloopt in wildrijk gebied kan niet volgens jou omdat het deerhounds zijn en dus moeten jagen.
Ontken geen raskenmerken maar om het een keihard gegeven te maken waar je helemaal niets mee kan gaat te ver.
Waarom zou je ze al vanaf het begin weghouden? Bij sommige staffies gaat het járen goed en bij anderen zelfs levenslang.
Maar bij sommige staffs gaat die knop vroeger of later om en ik vind het toch wat anders of ze een konijntje verschalken of iemands hond doodbijten.
Ben blij als eigenaren van deze honden (zoals TS of massam) hun verantwoordelijkheid nemen en niet gaan kijken hoe ver ze kunnen gaan in "misschien kan het nog bèst als we maar..."
De pittbulls waarbij het wel jaren goed gaat of zelfs levenslang hebben dus nog nooit gegromd of gebekt tegen een andere hond.
Waarom kan een deerhound wel leren om niet te jagen en een pittb niet om zijn driften te beheersen?

lydia
Judith
Zeer actief

Zoo hee ik ben even een uurtje weg met de hond en er is een discussie ontstaan hihi

Het is zoals Nanna omschrijft sommige staffies kunnen hun hele leven lekker spelen en rondhobbelen. Er zijn ook staffies die tot een bepaalde leeftijd kunnen en daarn gewoon niet meer die klappen op bijna alles wat 4 poten heeft.
Natuurlijk had ik ook gehoopt op levenslange spelen van Diesel.
Maar waarschijnlijk kan dat dus gewoon niet en natuurlijk ga ik met Diesel verder trainen en zorgen dat hij gewoon aan zijn beweging komt.
Er is 1 teefje (labrador) van een vriendin van ons waar hij heel leuk mee speelt, ik kan natuurlijk diesel met die hond laten spelen. Maar als die dan het teefje grijpt dan is in mijn ogen wel meteen heel erg, ik ken het baasje en ja dan heb je dus nog kans op een verstoorde relatie want nou je je kan genoeg redenen bedenken.

Ik ga straks met mijn vriend lekker een stuk wandelen met Diesel aangelijnd natuurlijk, kijken hoe hij vandaag reageert op honden.
Ik ben vandaag al honden tegen gekomen en hoe hij erop reageert is nog steeds het zelfde, hij wil nog steeds spelen.
Oren omhoog kwispelen (zo deed hij voor dit voorval ook).

Het nadeel is dat wij Diesel pas 5 maanden hebben, hij is ongeveer 2 a 2,5jaar maar dat weten we niet zeker want hij is gevonden door de Dierenambu. Wij weten niets van hem maar ook echt helemaal niets.
Wij hadden in het begin ook echt het idee dat hij dus totaaaal niet wist hoe hij moest spelen met andere honden...Wij zijn heel voorzichtig gewest maar misschein hebben wij hem teveel zijn gang laten gaan. Naja je kan het niet terug draaien
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Judith-Diesel schreef:
Het nadeel is dat wij Diesel pas 5 maanden hebben, hij is ongeveer 2 a 2,5jaar maar dat weten we niet zeker want hij is gevonden door de Dierenambu. Wij weten niets van hem maar ook echt helemaal niets.
Wij hadden in het begin ook echt het idee dat hij dus totaaaal niet wist hoe hij moest spelen met andere honden...Wij zijn heel voorzichtig gewest maar misschein hebben wij hem teveel zijn gang laten gaan. Naja je kan het niet terug draaien
Ik heb de discussie gelezen en begrijp dat een staff qua achtergrond toch wel risicovoller is.
Ik zou niet te hard voor jezelf zijn. Je bent toch voorzichtig genoeg zo?
Het lijkt mij dan eerder, dat de knop nu om is zoals al gezegd werd òf dat hij zichzelf nu gaat thuisvoelen bij jullie.
En daarom zijn 'ware aard' gaat tonen.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
nana
Zeer actief

Jullie hebben Diesel nog niet zo lang je weet niet wat hij heeft meegemaakt. Hij was in het begin onhandig met honden maar hij heeft in de 5 maanden dat hij bij jullie was met honden leren spelen en socialiseren. De laatste week merkte je dat hij wat moeite begon te krijgen met andere honden. Ipv wat rustiger aan doen en misschien een wandeling ergens waar je geen honden tegenkomt of minder honden ga je hem toch laten spelen tot hij dus een akkefietje krijgt.

Stel hij was een jachthond en je wist niet of hij jaagde, je ging elke dag met hem naar een wildgebied in het begin was hij een beetje onwennig met het loslopende wild maar hij ging er niet achteraan. Toch ga je met een hond die genetische aanleg heeft voor de jacht elke dag naar een gebied met veel konijnen en ander wild meerdere keren per dag. De laatste week is hij wat meer gericht op de konijnen en je merkt dat het hem triggert, toch ga je weer naar een wildrijk gebied na een tijdje gerend te hebben tussen het wild trekt hij toch een sprintje achter een konijn aan hij vangt en dood hem niet maar trekt wel een sprintje. Je vraagt je af of hij ooit nog los kan als je konijnen ziet. De volgende dag ga je weer naar het jachtgebied om te kijken hoe hij reageert op wild??? :19: Wat denk je zelf?

Waarom niet een tijdje gaan wandelen in een gebied waar geen wild is. Jachthonden hoeven niet elke dag wild te zien om niet te te gaan jagen. Het is beter als je 3 of 4 keer per week in een gebied loopt waar af en toe een haas of ree voorbij komt zo onderhou je wat je hond al kon namelijk niet jagen.

Dit zelfde geld toch ook dan voor een hond die gefokt is om te vechten. Waarom zo een hond 3 maal per dag laten spelen met andere honden hij heeft toch al laten zien dat hij het kan je hoeft het alleen te onderhouden en te voorkomen dat het uit de hand loopt? Vooral jonge reuen laten zich snel opfokken en krijgen een korter lontje. Je kunt ook over socialiseren. Snap best dat je dat wilt omdat je gericht bent op het feit dat je hem sociaal wilt houden. Je hebt nu toch ook duidelijk gemerkt dat hij een korter lontje had maar je hebt er niets mee gedaan. Als je nu een een week of drie rustig aan doet komt hij een beetje tot rust, merk je weer een iets korter lontje dan weet je dat je rustige wandelingen moet doen met niet te veel hond hond contact of te veel druk spel.

Het is best veel voor een hond van 2,5 om herplaatst te worden en elke dag met honden te socialeren terwijl je dat niet gewend was.

lydia
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Je vergelijking gaat niet op Lydia. Een staffpup is vaak prima sociaal totaan de volwassenheid en dan komt er soms een omslag en kan de hond niet meer met sexegenoten of gewoon uberhaupt niet met vreemde honden. Heeft niets te maken met oversocialiseren of wat dan ook.
Het is gewoon verstandig het hond-hondcontact te gaan vermijden als je merkt dat hij verandert. En dat betekent helemaal niet dat je panisch over straat hoeft, maar je kunt gewoon andere route's lopen en inzetten op het negeren van andere honden. Dat is toch prima dan? Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je zo ingewikkeld doet. :ugh:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
nana
Zeer actief

Eline* schreef:Je vergelijking gaat niet op Lydia. Een staffpup is vaak prima sociaal totaan de volwassenheid en dan komt er soms een omslag en kan de hond niet meer met sexegenoten of gewoon uberhaupt niet met vreemde honden. Heeft niets te maken met oversocialiseren of wat dan ook.
Het is gewoon verstandig het hond-hondcontact te gaan vermijden als je merkt dat hij verandert. En dat betekent helemaal niet dat je panisch over straat hoeft, maar je kunt gewoon andere route's lopen en inzetten op het negeren van andere honden. Dat is toch prima dan? Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je zo ingewikkeld doet. :ugh:
Die omslag is volwassen worden alle honden worden op een gegeven moment volwassen en kunnen er conflicten ontstaan. Alle honden hebben begeleiding nodig tijdens het volwassen worden.
Waarschijnlijk is dat bij een staff of pittb extremer. Maar ik geloof niet in een gen wat de eerste 2 jaar in een slapende toestand is en dan ineens zonder aanleiding met 2,5 tot leven wordt gewekt en boem de hond was prima sociaal en kan ineens niet met andere honden. Dat het er zo uitziet dat kan ik me voorstellen maar denk toch dat hele proces van minder sociaal worden zich geleidelijk ontwikkelt en gevormd wordt door de ervaringen die de hond heeft. Dat de pittb genen heeft waardoor hij eerder "asociaal" wordt dan een ander ras dat geloof ik wel. Dus zul je bij de pittb meer je best moeten doen dat je houdt wat je hebt. Dus niet de kat op het spek binden en goed uitkiezen met welke honden je hem contact laat hebben dus niet oversocialiseren liever weinig maar goede rustige speelmomenten als vaak en veel woeste speelpartijen of mopperervaringen.

Hond-hond contacten vermijden of begeleiden als je merkt dat hij feller reageert is precies wat ik ook zeg. Hem ook leren andere honden te negeren als het nodig is en niet met alle honden laten spelen is toch ook prima. Als je hem nu angstvallig gaat weghouden en korthouden bij alle honden die hij tegenkomt heb je zeker een garantie dat het een hond wordt die met geen ander hond kan en helemaal uit zijn plaat gaat als jij er 1 tegen komt.

lydia
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

nana schreef:
Eline* schreef:Je vergelijking gaat niet op Lydia. Een staffpup is vaak prima sociaal totaan de volwassenheid en dan komt er soms een omslag en kan de hond niet meer met sexegenoten of gewoon uberhaupt niet met vreemde honden. Heeft niets te maken met oversocialiseren of wat dan ook.
Die omslag is volwassen worden alle honden worden op een gegeven moment volwassen en kunnen er conflicten ontstaan. Alle honden hebben begeleiding nodig tijdens het volwassen worden.
Waarschijnlijk is dat bij een staff of pittb extremer. Maar ik geloof niet in een gen wat de eerste 2 jaar in een slapende toestand is en dan ineens zonder aanleiding met 2,5 tot leven wordt gewekt en boem de hond was prima sociaal en kan ineens niet met andere honden. Dat het er zo uitziet dat kan ik me voorstellen maar denk toch dat hele proces van minder sociaal worden zich geleidelijk ontwikkelt en gevormd wordt door de ervaringen die de hond heeft. Dat de pittb genen heeft waardoor hij eerder "asociaal" wordt dan een ander ras dat geloof ik wel. Dus zul je bij de pittb meer je best moeten doen dat je houdt wat je hebt. Dus niet de kat op het spek binden en goed uitkiezen met welke honden je hem contact laat hebben.

Hond-hond contacten vermijden of begeleiden als je merkt dat hij feller reageert is precies wat ik ook zeg. Hem ook leren andere honden te negeren als het nodig is en niet met alle honden laten spelen is toch ook prima. Als je hem nu angstvallig gaat weghouden en korthouden bij alle honden die hij tegenkomt heb je zeker een garantie dat het een hond wordt die met geen ander hond kan en helemaal uit zijn plaat gaat als jij er 1 tegen komt.
Een herplaatser heeft vaak ook een gewenningsperiode bij een nieuwe baas, vaak merk je na een aantal maanden pas dat een hond zijn echte aard laat zien als hij zich op zijn gemak voelt, en baas/hond combi speelt dan mee.. als een vorige baas altijd strict is geweest en geen hond hond contact toestaat en een nieuwe baas gaat er onbevangen in en alle contacten verlopen goed dan is dat prima. Er kan echter een moment komen dat een hond wat minder tolerant gaat worden omdat hij zijn nieuwe leefomgeving ook als eigen gaat zien en dus gaat uitmaken dat hij toch wel wat te zeggen heeft in dat gebied..
Zo is dat een beetje bij mij verlopen ook.. ik zeg niet dat dat dan altijd zo moet gaan, maar de kans is groot dat een zelfverzekerde reu wat meer praatjes gaat krijgen.

Wat ik eigenlijk niet begrijp van TS is dat hij de engelse bull kon, en dat het een teefje was toch? Wat gebeurde er nu precies dan.. ik lees eroverheen of het is niet duidelijk.. ze speelden wat, teefje was moe en ging liggen en toen reageerde Diesel door hoe te reageren?
S@ndr@
Zeer actief

wat bij engelse bullen nog wel eens een reactie uitlokt is dat ze knorren :N: , het hoeft natuurlijk niet zo geweest te zijn maar het zou zomaar wel het geval kunnen zijn :19:
Judith
Zeer actief

Hij reageerde door te grommen, happen, de bull op der rug laten liggen (dus niet accepteren dat de hond om wou draaien).
Het is moeilijk uit te leggen alleen in taal, maar het zag er echt uit als gevecht. Toen k Diesel weg had gejaagd liep de ambull er ook nog en daar gromde hij ook naar, met opgetrokken lip (aangelijnd).
Het was niet zo dat hij er in hing en niet meer losliet en dat we door agressie hem los moesten krijgen. Maar de eigenaar van de engelse bull stond er zowat boven op endie had toch even nodig om hem weg te krijgen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”