Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Paasshow

Moderator: moderatorteam

Wilm@

Re: Paasshow

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Aiske schreef:
Wilm@ schreef:Als je drie keer een U1 voor zijn 18 maanden hebt gehaald dan ben je Nederlands Jeugdkampioen. Ik zou dus nog even in de Jeugdklas blijven en toch proberen om op de 1ste plaats te komen.

Zodra je Nederlands Jeugdkampioen bent, lever je je U1 kopie papieren in en krijg je daarvoor in de plaats van Raad van Beheer een CAC 'gratis' wat telt voor het Nederlands Kampioenschap. Aangezien je al één CAC hebt, zou ik proberen om op die manier aan de tweede te komen. Dan hoef je daarna nog maar 2 CAC's waarvan 1 CAC mag bestaan uit 1/4 punten.
Als de Raad alle papieren heeft verwerkt en je wordt op een show NJK, dan krijg je automatisch een CAC-kaart thuis gestuurd.
Althans ik vorig jaar wel voor Jelmer's NJK.
Ja, dit klopt, ik heb het even onderstreept want we zeggen hetzelfde. Je krijgt na de show je keurrapport en die bewaar je. Ik had het over het Nederlands Jeugd Kampioenschap, die moet je aanvragen bij RvB. http://www.raadvanbeheer.nl/vereniginge ... n/?type=98" onclick="window.open(this.href);return false; Dat doe je door je 3 keurrapporten waar een U1 op staat te kopieëren en op te sturen naar RvB. Voor het Jeugdkampioenschap heb je dus nog geen CAC nodig, al zou ik die CACkaartjes beslist niet weggooien! RvB heeft, nadat je je kopieën met je U1-tjes erop hebt opgestuurd, nog een fijn cadeautje voor je in petto. A: een rekening want je NJKschap-oorkonde moet je betalen en B: je krijgt een CAC (is hetzelfde als CACkaartje). Als je 4 CAC's hebt gehaald ben je Nederlands Kampioen.
1 CAC heb je al van RvB gekregen en wat je daarvoor, dus tussen de 9 en 18 maanden -NIET de JeugdCAC- hebt behaald telt mee. 3 CAC's moeten volle punten zijn en 1 CAC mag uit 4 delen bestaan. Namelijk 4 x 1/4 punt. http://www.raadvanbeheer.nl/vereniginge ... -kampioen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan mag je je Nederlands Kampioenschap aanvragen en jawel...je krijgt een prachtige rekening van RvB., voor het Nederlands Kampioensschapskruis. Sinds dit jaar moet je daarvoor betalen. Zie ook de tarievenlijst! http://www.raadvanbeheer.nl/raad-van-be ... oenskruis/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nee, je mag niet meer dan 2 keer door dezelfde km (keurmeester) een CAC hebben gekregen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

shanty schreef:Leuk ik kom kijken ! Ik zal kijken of ik mensen herken of eerder gezegd honden haha.
Leuk! Ik neem het boek dan wel mee naar Leeuwarden voor je, als je dat goed vind.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Wilm@ schreef:
Aiske schreef:
Wilm@ schreef:Als je drie keer een U1 voor zijn 18 maanden hebt gehaald dan ben je Nederlands Jeugdkampioen. Ik zou dus nog even in de Jeugdklas blijven en toch proberen om op de 1ste plaats te komen.

Zodra je Nederlands Jeugdkampioen bent, lever je je U1 kopie papieren in en krijg je daarvoor in de plaats van Raad van Beheer een CAC 'gratis' wat telt voor het Nederlands Kampioenschap. Aangezien je al één CAC hebt, zou ik proberen om op die manier aan de tweede te komen. Dan hoef je daarna nog maar 2 CAC's waarvan 1 CAC mag bestaan uit 1/4 punten.
Als de Raad alle papieren heeft verwerkt en je wordt op een show NJK, dan krijg je automatisch een CAC-kaart thuis gestuurd.
Althans ik vorig jaar wel voor Jelmer's NJK.
Ja, dit klopt, ik heb het even onderstreept want we zeggen hetzelfde. Je krijgt na de show je keurrapport en die bewaar je. Ik had het over het Nederlands Jeugd Kampioenschap, die moet je aanvragen bij RvB. http://www.raadvanbeheer.nl/vereniginge ... n/?type=98" onclick="window.open(this.href);return false; Dat doe je door je 3 keurrapporten waar een U1 op staat te kopieëren en op te sturen naar RvB. Voor het Jeugdkampioenschap heb je dus nog geen CAC nodig, al zou ik die CACkaartjes beslist niet weggooien! RvB heeft, nadat je je kopieën met je U1-tjes erop hebt opgestuurd, nog een fijn cadeautje voor je in petto. A: een rekening want je NJKschap-oorkonde moet je betalen en B: je krijgt een CAC (is hetzelfde als CACkaartje). Als je 4 CAC's hebt gehaald ben je Nederlands Kampioen.
1 CAC heb je al van RvB gekregen en wat je daarvoor, dus tussen de 9 en 18 maanden -NIET de JeugdCAC- hebt behaald telt mee. 3 CAC's moeten volle punten zijn en 1 CAC mag uit 4 delen bestaan. Namelijk 4 x 1/4 punt. http://www.raadvanbeheer.nl/vereniginge ... -kampioen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan mag je je Nederlands Kampioenschap aanvragen en jawel...je krijgt een prachtige rekening van RvB., voor het Nederlands Kampioensschapskruis. Sinds dit jaar moet je daarvoor betalen. Zie ook de tarievenlijst! http://www.raadvanbeheer.nl/raad-van-be ... oenskruis/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nee, je mag niet meer dan 2 keer door dezelfde km (keurmeester) een CAC hebben gekregen.
En je laatste punt (of kwartpunt) moet je behaald hebben als de hond 24 maanden of ouder is, toch?
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

27 Mnd!! :cheer:
Maggie
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

LongFields schreef:
shanty schreef:Leuk ik kom kijken ! Ik zal kijken of ik mensen herken of eerder gezegd honden haha.
Leuk! Ik neem het boek dan wel mee naar Leeuwarden voor je, als je dat goed vind.
Ja is goed !
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

goud schreef:27 Mnd!! :cheer:
Ik wist het niet zeker, dacht 24 maanden maar het is dus nog 3 maanden ouder. :wink:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

LongFields schreef:
Ik wist het niet zeker, dacht 24 maanden maar het is dus nog 3 maanden ouder. :wink:
Yep, voor je Nederlands Kampioenschap mag je hond niet jonger zijn dan 27 maanden. Dus zodra je hond 27 maanden is en de volgende dag behaal je je laatste CAC (of 1/4 CAC) dan is je hond NK.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Wilm@ schreef:
LongFields schreef:
Yep, voor je Nederlands Kampioenschap mag je hond niet jonger zijn dan 27 maanden. Dus zodra je hond 27 maanden is en de volgende dag behaal je je laatste CAC (of 1/4 CAC) dan is je hond NK.
Ik had het al wel begrepen hoor, maar ik meende me te herinneren dat de leeftijd 24 maanden was en dit blijkt 27 maanden te zijn. Ik heb hier 2 NK'tjes rondlopen dus ik heb er wel ervaring mee al. :wink:
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

hercujess schreef:
Rosa schreef:Ik ga voor het eerst een hond showen, erg spannend! Ik ga het boxerteefje Rayza van mijn vriend showen, zij is door mijn vriend zelf gefokt dus dat is wel erg leuk. Verder hoop ik als het qua tijden lukt nog even bij de tervuerense te kijken.
Spannend! :cheer: Heb je ringtraining gevolgd?
Nee geen ringtraining gevolgd. Mijn vriend heeft wel eerder geshowd dus die zal mij van te voren nog het een en ander uitleggen en zorgen dat ik haar goed kan voorbrengen. Het is alleen nog even onzeker of we mee kunnen gaan doen. We hebben haar 2,5 week geleden laten rontgenen voor de HD en ze heeft sinds die tijd last van haar rug/heupen. A.s. donderdag naar de dierenarts waar de foto's zijn gemaakt (eigen DA al geweest) en naar fysiotherapie. Hopelijk is ze snel weer helemaal de oude want dit is echt niet leuk (en dan niet vanwege de show maar ze heeft echt last er van).
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Wat naar rosa .. Hopelijk knapt ze snel op.
Trinand
Actief
Mijn ras(sen): Briard.
En ik zou héél graag een Pyrenees herdertje erbij willen :-)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trinand »

Kaarten binnen gekregen, geeft een rustig gevoel :D
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

shanty schreef:Wat naar rosa .. Hopelijk knapt ze snel op.
Gisteren slecht nieuws gehad.... Rayza blijkt erge spondylose te hebben (ze 1,5 jaar oud en 't lijkt zo erg als bij een boxer van 8 jaar). Met medicijnen kan ze nog wel eventjes genieten van het leven, verder zijn de fokplannen van de baan en daarmee ook grotendeels het einde van deze lijn. Echt heel erg klote, Rayza is een super mooie boxer (behoort bij de beste 5 jeugd teven van de boxers 2009) en heeft een geweldig leuk en werkwillig karakter! Echt ontzettend balen (weg alle mooie dromen met dit super hondje) en met Rayza dus ook geen paasshow.
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Wat erg! Balen zeg :ugh:
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ik ga zeker weer heen :cheer:
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Als we nou allemaal gezellig een naamplaatje links op de borst gaan dragen herkennen we elkaar vast wel :smile:

Oh en voor de genen die mij wel kennen, Kit loopt er weer bij als G.I. Jane :mrgreen: :mrgreen:
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ik ben de enige met een Zuidrus (een grijze) dus dat is niet zo moeilijk :mrgreen:
Groetjes, Marjan
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Nawosh schreef:Ik ben de enige met een Zuidrus (een grijze) dus dat is niet zo moeilijk :mrgreen:

Ik kom zonder honden de deelnemende forumleden aanmoedigen EN natuurlijk kijken hoe Barakah het gaat doen :mrgreen: :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik loop stage bij de stabijs en die zijn na de tekkels in dezelfde ring.
Dat is ook niet zo moeilijk ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Wij zijn denk ik voornamelijk bij de ring van de Franse Bulldog, waar ook de Grifjes gekeurd worden :cheer: Reggy gaat mee denk ik.
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

En ik ben overal en nergens weer foto's maken van mooie leuke hondjes :cheer: :mrgreen:
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ladybird schreef:Wij zijn denk ik voornamelijk bij de ring van de Franse Bulldog, waar ook de Grifjes gekeurd worden :cheer: Reggy gaat mee denk ik.
Oh dan ga ik zeker even gluren ;)

leane maar 15 rottweilers? Doe jij ook mee?
wij kijken het meest bij de rottweilers (reuen), dan krijg ik altijd de kriebels, en doe ws ook mn oorkleppen op want mn vriend die zeurt mij dan de oren van de kop :D
Afbeelding
*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door *Petra* »

ik ga met Kaj-jla showen, kijken of ze er weer zin in heeft. :wink:
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Marjoleine schreef:Ik loop stage bij de stabijs en die zijn na de tekkels in dezelfde ring.
Dat is ook niet zo moeilijk ;)
Zie ik je daar nog wel!!! :cheer:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

kijk ik er nou zo erg overheen of staan de groepskeurmeesters nergens ? :scratch:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Trinand
Actief
Mijn ras(sen): Briard.
En ik zou héél graag een Pyrenees herdertje erbij willen :-)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trinand »

Ik kon ze ook niet vinden, dacht dat het aan mij lag :piew:
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Ik had al tevergeefs gezocht naar de keurmeester van de koppelklasse; heb Chuck en Evira als koppel ingeschreven. Volgens mij stonden de keurmeesters wel op de pdf van het inschrijfformulier, maar die is van de site gehaald.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Buffel krijgt zaterdag zijn bad :mrgreen: die heeft vandaag lekker in de blub gelegen :ugh:
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Ik zou eerst gaan, en toen kon ik niet, maar nu kan ik weer wel! Yaay :cheer:
Mijn vader gaat met een Vizsla showen en ik kom hem uitlachen met mijn collietje ;)
Ben toch wel benieuwd of ik iemand herken :mann:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik kom toch kijken :cheer: Nog even rassenkennis oefenen voor het examen 17 April :mrgreen:
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Maeve schreef:Ik kom toch kijken :cheer: Nog even rassenkennis oefenen voor het examen 17 April :mrgreen:
Dat is wel handig ja ;)
Voor mij is het lekker om de hoek :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Show”