Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Clickeren
Moderator: moderatorteam
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Clickeren
Ik wil graag beginnen met clickeren, samen met Beau. Het lijkt me een goede methode waar ik zeker tijd in wil steken. Ik had het hierover met een Beagle-fokster, maar die raadde het me af. Beagles zouden niet clicker-getraint kunnen worden en het zou niet werken voor een betere training. Ze vond het ene methode die je alleen gebruikt als je ten einde raad bent, maar sowieso niet bij Beagles. Nou heb ik altijd begrepen dat clickeren voor elke hond geschikt is, ongeacht leeftijd, ras(groep), temprament, enzovoort. Wat is er waar van?

-
chant
- Zeer actief
Re: Niet voor Beagles
Ik denk dat je prima kan clickeren met een Beagle hoor. Waarom niet?
Ik zou het gewoon gaan proberen met Beau, je merkt vanzelf of hij het goed oppakt of dat het hopeloos is, zoals die fokster zegt. Ik ga voor het eerste.
Ik zou het gewoon gaan proberen met Beau, je merkt vanzelf of hij het goed oppakt of dat het hopeloos is, zoals die fokster zegt. Ik ga voor het eerste.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Clickeren
Wat gaf ze voor reden aan dat je met een Beagle niet kunt trainen met een clicker? Wat maakt een Beagle anders dan al die andere rassen?

Linda, Izzie en Bram
- stefanie
- Zeer actief
Ik denk dat die fokker niet helemaal begrijpt wat clickeren precies is, wat het inhoudt.
Clickeren kun, in principe, je met iedere hond doen.
Clickeren kun, in principe, je met iedere hond doen.
- Hilde
- Zeer actief
Beagles zijn eigenwijzer en willen dit dus niet doen. Op afstand zullen ze ook nooit meer luisteren naar een click, volgens haar.Zoek stok! schreef:Wat gaf ze voor reden aan dat je met een Beagle niet kunt trainen met een clicker? Wat maakt een Beagle anders dan al die andere rassen?

- Hilde
- Zeer actief
Re: Niet voor Beagles
Het aanleren van de clicker pakte hij goed op. Met 10 keer had hij al door dat hij een beloning kreeg na een click.chant schreef:Ik denk dat je prima kan clickeren met een Beagle hoor. Waarom niet?

- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Clickeren kan volgens mij met iedere hond.
Begin maar eens met 101 dingen te doen met een doos.
In de doos, op de doos, 2 poten erin etc., is goed om te oefenen en je zult zien, Beau heeft dat ook zo door hoor.
(Wel eerst even de clicker aanleren natuurlijk)
Begin maar eens met 101 dingen te doen met een doos.
In de doos, op de doos, 2 poten erin etc., is goed om te oefenen en je zult zien, Beau heeft dat ook zo door hoor.
(Wel eerst even de clicker aanleren natuurlijk)
- stefanie
- Zeer actief
Uit dit stukje blijkt al wel dat ze het niet begrijpt. Ze hoeven niet te luisteren naar de click. Ze moeten een commando uitvoeren en als ze het goed hebben gedaan, krijgen ze een click. De click betekent juist dat ze het goed hebben gedaan en ze een beloning krijgen.Hilde schreef:Beagles zijn eigenwijzer en willen dit dus niet doen. Op afstand zullen ze ook nooit meer luisteren naar een click, volgens haar.Zoek stok! schreef:Wat gaf ze voor reden aan dat je met een Beagle niet kunt trainen met een clicker? Wat maakt een Beagle anders dan al die andere rassen?
-
shanty
Beagles zijn eigenwijzer en willen dit dus niet doen. Op afstand zullen ze ook nooit meer luisteren naar een click, volgens haar.[/quote]
Uit dit stukje blijkt al wel dat ze het niet begrijpt. Ze hoeven niet te luisteren naar de click. Ze moeten een commando uitvoeren en als ze het goed hebben gedaan, krijgen ze een click. De click betekent juist dat ze het goed hebben gedaan en ze een beloning krijgen.[/quote]
Precies. Clickeren kan je met alle honden doen beagle of geen beagle
Als je aan het boek clickertraining van mary ray kan komen zeker een keer lezen is een heel duidelijk boek.
Ik heb hem bij de intratuin gekocht
Uit dit stukje blijkt al wel dat ze het niet begrijpt. Ze hoeven niet te luisteren naar de click. Ze moeten een commando uitvoeren en als ze het goed hebben gedaan, krijgen ze een click. De click betekent juist dat ze het goed hebben gedaan en ze een beloning krijgen.[/quote]
Precies. Clickeren kan je met alle honden doen beagle of geen beagle
Als je aan het boek clickertraining van mary ray kan komen zeker een keer lezen is een heel duidelijk boek.
Ik heb hem bij de intratuin gekocht
- Hilde
- Zeer actief
Ik was al bang dat het allemaal niet door zou gaan, terwijl ik me al zo had ingelezen enzo. Ik ga het zeker proberen dan, bedankt iedereen

- Triplefox
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Fox Terrier
Kerry Blue Terrier - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wel ff goed lezen voordat je gaat beginnen anders kan je heel snel een handig hulpmiddel ontkrachten...
Er zijn volgens mij wel workshops clickertraining, erg leuk om te doen en een handige opstap, hoe goed de boeken ook zijn... iemand die ff meekijkt in het begin is ook erg handig
Er zijn volgens mij wel workshops clickertraining, erg leuk om te doen en een handige opstap, hoe goed de boeken ook zijn... iemand die ff meekijkt in het begin is ook erg handig
- Hilde
- Zeer actief
Dat zou ook echt iets voor mij zijn, het helemaal verpesten :N: Ik ga eens opzoek bij mij in de buurt, dankje voor de tip!Triplefox schreef:Wel ff goed lezen voordat je gaat beginnen anders kan je heel snel een handig hulpmiddel ontkrachten...

- Triplefox
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Fox Terrier
Kerry Blue Terrier - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nou helemaal verpesten.... kom kom zo erg zal het toch niet zijn.. de timing is belangrijk en ff wat handvatten en uitleg daar is nog niemand slechter van geworden volgens mij, misschien voor jou niet naast de deur maar ik weet dat[RECLAME] Hondenschool Zwolle wel eens van dat soort workshops geeft, werken al heel lang met de clicker en ze zijn gewoon leuk..!Hilde schreef: Dat zou ook echt iets voor mij zijn, het helemaal verpesten :N: Ik ga eens opzoek bij mij in de buurt, dankje voor de tip!
- Hilde
- Zeer actief
Nou, het helemaal verpesten kan dus wel degelijk, vooral als je mij bent
Zwolle is toch nog wel redelijk dichtbij, 20 minuutjes rijden. Dus is nog te doen hoor. Iig heel erg bedankt 

- Hilde
- Zeer actief
Alleen een beetje jammer is, wat ik nu pas zie, ik ben te jong voor deze workshop. Ach, ik zoek door 

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Ik ben zelf niet zo'n clickeraar, maar de methode is niet voorbehouden aan bepaalde rassen.
Zelfs niet alleen aan hónden
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Hilde
- Zeer actief
Dolfijnen, katten, paarden en ik ken zelfs konijnen die het er goed op doen. Nu ik er meer over nadenk, waarom zou een Beagle een uitzondering zijn? En trouwens, als de Beagle een uitzondering is, heb je daar ook altijd weer uitzonderingen op. Veel Beagles lopen niet eens los en Beau doet dat prima dus dan zal dit ook wel goed gaanJaap* schreef:Ik ben zelf niet zo'n clickeraar, maar de methode is niet voorbehouden aan bepaalde rassen.

- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Inderdaad. Ik heb een paar paarden met de clicker getraind en dat waren ook verschillende typetjes.Hilde schreef:Dolfijnen, katten, paarden en ik ken zelfs konijnen die het er goed op doen. Nu ik er meer over nadenk, waarom zou een Beagle een uitzondering zijn? En trouwens, als de Beagle een uitzondering is, heb je daar ook altijd weer uitzonderingen op. Veel Beagles lopen niet eens los en Beau doet dat prima dus dan zal dit ook wel goed gaanJaap* schreef:Ik ben zelf niet zo'n clickeraar, maar de methode is niet voorbehouden aan bepaalde rassen.
Een clicker is gewoon een beloning signaal.
Ik zou niet weten waarom een Beagle zo dom/zo slim is
(doorhalen wat niet van toepassing is), dat dat niet aangeleerd kan worden.
- Daanie
- Zeer actief
Ik denk dat ik weet over wie je het hebt, maar beagles kunnen hartstikke goed leren met de clicker!
Ik heb ze hier allebei clicker getraind en ik ben blij hoe goed Charlie en Levi luisteren.
De manier waarop zij en haar man hun beagles trainen is totaal niet in mijn straatje (ieder zijn ding) en ik vind dat ze mbt clickeren niet weet waar ze het over heeft.
Ik denk alleen wel dat je wel clickertraining moet doen onder begeleiding, het aanleren in ieder geval, omdat je anders de verkeerde dingen kunt gaan doen. Bijv. de clicker gebruiken om de aandacht van je hond te trekken.
Lekker op clickercursus met Beau en je niet teveel laten imponeren door haar en haar soms wat overweldigende manier van haar ideeën uitdragen
Ik heb ze hier allebei clicker getraind en ik ben blij hoe goed Charlie en Levi luisteren.
De manier waarop zij en haar man hun beagles trainen is totaal niet in mijn straatje (ieder zijn ding) en ik vind dat ze mbt clickeren niet weet waar ze het over heeft.
Ik denk alleen wel dat je wel clickertraining moet doen onder begeleiding, het aanleren in ieder geval, omdat je anders de verkeerde dingen kunt gaan doen. Bijv. de clicker gebruiken om de aandacht van je hond te trekken.
Lekker op clickercursus met Beau en je niet teveel laten imponeren door haar en haar soms wat overweldigende manier van haar ideeën uitdragen
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
ik volg nu ook een clickercursus en daar lopen op die hondenschool zo veel verschillende honden rond, die hebben het allemaal geleerd dus waarom niet een beagle
ik vind het wel handig om tips te krijgen met het clickeren vooral als iets niet lukt ofzo en je kan zelf niet bedenken waarom niet of hoe je het anders aan moet pakken. dus ik kan een cursus zeker aanraden. maar ik denk dat je met behulp van boeken, filmpjes en fora ook wel een eind kan komen.
ik vind het wel handig om tips te krijgen met het clickeren vooral als iets niet lukt ofzo en je kan zelf niet bedenken waarom niet of hoe je het anders aan moet pakken. dus ik kan een cursus zeker aanraden. maar ik denk dat je met behulp van boeken, filmpjes en fora ook wel een eind kan komen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik zie de clicker wel vaker zo gebruikt worden. Click betekent dan dat ze hier moeten komen. Niks mis mee natuurlijk als je dat wilt. Maar dat is niet het oorspronkelijke idee achter de clicker. En het geluid is idd te zachtjes om het op flinke afstand te horen.

Linda, Izzie en Bram
-
Wahya
- Actief
- Mijn ras(sen): Alaskan malamute
Weleens geprobeerd een Alaskan Malamute te trainen? Nou, die blinken ook uit in eigenwijsheid.
Evengoed kan ik van alles en nog wat aanleren met de clicker. Geen enkel probleem.
Alleen heb ik wel ontdekt dat het beter werkt te shapen d.m.v. de click steeds langer uit te stellen dan de voerbeloning weg te laten na de click.
Er wordt vaak beweerd dat een hond, eenmaal gewend aan de clicker, het brokje al proeft als hij de click hoort en daarom dus geen click meer zou hoeven. Nou, daar kwam ik snel van terug met die malle mutsen van mij want de clicker nam gelijk in kracht af.
Vooral bij de zelfstandigere, haha lees eigenwijzere, rassen lijkt dit zo te werken.
Bij rassen waar al een sterke 'will to please' in zit, is dat vaak minder.
Evengoed kan ik van alles en nog wat aanleren met de clicker. Geen enkel probleem.
Alleen heb ik wel ontdekt dat het beter werkt te shapen d.m.v. de click steeds langer uit te stellen dan de voerbeloning weg te laten na de click.
Er wordt vaak beweerd dat een hond, eenmaal gewend aan de clicker, het brokje al proeft als hij de click hoort en daarom dus geen click meer zou hoeven. Nou, daar kwam ik snel van terug met die malle mutsen van mij want de clicker nam gelijk in kracht af.
Vooral bij de zelfstandigere, haha lees eigenwijzere, rassen lijkt dit zo te werken.
Bij rassen waar al een sterke 'will to please' in zit, is dat vaak minder.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat laatste is niet de theorie achter de clicker. Op een click volgt altijd een beloning.Wahya schreef: Alleen heb ik wel ontdekt dat het beter werkt te shapen d.m.v. de click steeds langer uit te stellen dan de voerbeloning weg te laten na de click.

Linda, Izzie en Bram
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Probeer het gewoon uit, dan merk je snel genoeg of dit een goede methode is voor Beau 
- Daanie
- Zeer actief
Wahya schreef: Alleen heb ik wel ontdekt dat het beter werkt te shapen d.m.v. de click steeds langer uit te stellen dan de voerbeloning weg te laten na de click.
Als je gaat clickeren maak je eigenlijk de afspraak met je hond: als ik click krijg jij van mij een voertje.
Het idee is dat je je click veel nauwkeuriger kan timen dan een stembeloning of een voertje geven. Maar door de afspraak click=voertje te maken kun je beter timen en daarna de tijd nemen om een voertje uit je zak te halen.
Op die manier kun je dus gedrag ook zo shapen dat ze het niet gaan doen omdat jij een voertje in je handen hebt, maar omdat ze dat gedrag vertonen nav een commando of lichaamshouding.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Precies, een clicker is bedoelt als een beloning signaal, niet als een beloning zelf.
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Is niet waar, er wordt ook in literatuur aangeraden om de beloning na de click weg te laten, waarbij de click zelf dan het aangeleerde beloningssignaal wordt, net als braaf eerst wordt aangeleerd met aaien en daarna braaf zelf het signaal wordt.Zoek stok! schreef:Dat laatste is niet de theorie achter de clicker. Op een click volgt altijd een beloning.Wahya schreef: Alleen heb ik wel ontdekt dat het beter werkt te shapen d.m.v. de click steeds langer uit te stellen dan de voerbeloning weg te laten na de click.
Niet dat ik het vind werken, want ik merk dat mijn honden er erg van in de war raken. Dus hier ook na 9,5 jaar, na click -> voer (geen bal meer ivm gezondheidsklachten).

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Ohw, dat is mij onbekendMirandaH schreef:Is niet waar, er wordt ook in literatuur aangeraden om de beloning na de click weg te laten, waarbij de click zelf dan het aangeleerde beloningssignaal wordt, net als braaf eerst wordt aangeleerd met aaien en daarna braaf zelf het signaal wordt.Zoek stok! schreef:Dat laatste is niet de theorie achter de clicker. Op een click volgt altijd een beloning.Wahya schreef: Alleen heb ik wel ontdekt dat het beter werkt te shapen d.m.v. de click steeds langer uit te stellen dan de voerbeloning weg te laten na de click.
Niet dat ik het vind werken, want ik merk dat mijn honden er erg van in de war raken. Dus hier ook na 9,5 jaar, na click -> voer (geen bal meer ivm gezondheidsklachten).
Als ik rondzoek op clickertraining vind ik niet anders dan, klik is ALTIJD voertje.
Wanneer de oefening er eenmaal inzit, klik achterwege laten en overgaan op intervalbeloning (voer/spel etc).
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
Als ze een kip al van alles kunnen leren met een clicker waarom zou dat dan niet lukken met een beagle ....Jaap* schreef:Ik ben zelf niet zo'n clickeraar, maar de methode is niet voorbehouden aan bepaalde rassen.
vreemd verhaal hoor
- Zoek stok!
- Zeer actief
Welke literatuur is dat?MirandaH schreef:Is niet waar, er wordt ook in literatuur aangeraden om de beloning na de click weg te laten, waarbij de click zelf dan het aangeleerde beloningssignaal wordt, net als braaf eerst wordt aangeleerd met aaien en daarna braaf zelf het signaal wordt.Zoek stok! schreef:Dat laatste is niet de theorie achter de clicker. Op een click volgt altijd een beloning.Wahya schreef: Alleen heb ik wel ontdekt dat het beter werkt te shapen d.m.v. de click steeds langer uit te stellen dan de voerbeloning weg te laten na de click.

Linda, Izzie en Bram