Vanmiddag met Diesel naar de duinen geweest wat een losloop gebied is. Diesel was lekker aan het spelen met een airedale terrier heel gezellig lekker rennen en beetje bekvechten gewoon lief.
De hond (+baas) liepen verder en we zagen een ambull (reu) en een engelse bull (teef). De ambull ook heel speels en lekker rennen.
Op een gegeven moment krijg Diesel de kolder in ze kop en begint de inmiddels uitgeputte engelsebull die lekker op de grond lag uit te hijgen aan te vallen.
Ik en mijn vriend stonden wat verder weg, mijn vriend stond met de eigenaar van de ambull te praten (die kennen elkaar) en ik stond op Diesel te letten, totdat het gebeurde.
Ik met een noodsprint er naar toe (heuvel af) en ja daar ga ik (mijn benen ging toch net wat sneller wat ik aan kon, dus kablam daar lag languit in het zand
Gelukkig bleek het meer bekvechten te zijn met een hoop gegrom, Diesel heeft de hond neit vast gehad en er zijn geen gaatjes gevonden.
Ik ben met Diesel weggelopen (aangelijnd natuurlijk) en mijn vriend is naar de eigenaar gegaan van is echt alles goed, geen gaatjes of iets (ja wij willen toch dat als er wat was dat WIJ de da rekening betalen).
Het bleek dus dat het een teefje was wat Diesel al vaker tegen was gekomen want die hond woont bij ons aan de overkant en daar heeft hij meerdere keren heerlijk mee gespeeld.
K zet dit neer omdat ik gewoon even geschrokken ben en mijn arm verschrikkelijk pijn doet. Ik weet het is stom wat er is gebeurd , maar bij mij zal Diesel niet meer loslopen of op gebieden waar niemand loopt... Helass voor hem hij heeft het zelf verpest.
Mijn vriend is nog even langs de eigenaar gegaan toen we thuis waren en de hond was alweer lekker aan het hobbelen en nog steeds geen zichtbaar letsel.
Ik voel me echt een beetje stom en ik schaam me....