Dat zijn ook rotstreken. En dat is eigenlijk ook precies waar we het wat mij betreft over hebben. Je gevoel van veiligheid als je met je hond op stap bent.nana schreef: Maar goed zit hier mijn frustratie te spuien op mensen die waarschijnlijk net zo hun best doen als dat ik doe en dat is ook niet terecht.
Wil helemaal niet dat er gebeten wordt wil gewoon lekker wandelen en genieten van mijn honden.
Kom gewoon nog teveel mensen tegen zoals vorige week de dame met de herder die het gewoon niets kan schelen. Moet zeggen dat ik me zelf ook behoorlijk ongemakkelijk voelde met een herder die grommend en sluipend op ons af komt. Omdat ik een hond bij me had moest het maar kunnen maar als ik nu met een peuter van 3 aan de hand had gelopen dan was het anders geweest.
De hond mocht van haar los omdat hij toch niet luisterde en ze slecht ter been was en omdat hij waarschijnlijk niet bijt maar dat hij dusdanig bedreigend gedrag vertoond dat iemand anders zich wel bedreigd voelt kan haar niets schelen want haar hond bijt immer niet.
En daar hoort een bedreigende hond die jouw hond iets wil doen niet bij. De herder die je noemt hoort niet zo op jouw hond af te komen, klaar. Je loopt neem ik aan expres in een aanlijngebied dus zou zoiets niet moeten gebeuren. Ik liep met mijn vorige hond ook altijd in aanlijngebieden, juist om gedoe te voorkomen.
Aan de andere kant zijn er ook de sociale eikeltjes die moeten kunnen lopen en daar heb je dan weer de frustratie's over mensen die met aangelijnde moeilijke vechtersbazen in een losloopgebied gaan lopen. Hoort wat mij betreft ook niet.
Conclusie; we zijn allemaal gefrustreerd!