Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo ontzettend boos!!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Zo ontzettend boos!!!

Ongelezen bericht door marian* »

Ik vraag me af hoe MP hier juridisch mee zit.....
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Dit staat er nu bij:

zeer lieve herder (heeft een nieuw baasje !!)

Foto staat er desondanks nog :19:
Laatst gewijzigd door Ariane op 25 mar 2010 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Ariane
Erelid

marian* schreef:Ik vraag me af hoe MP hier juridisch mee zit.....
Hartstikke fout denk ik....

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nu staat er dat hij geplaatst is, maar de advertentie staat er nog steeds!

Belachelijk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

heel vreemd

heb via het contact formulier naar mp gemaild dat de foto is misbruikt

mijn aanvraag wordt binnen 4 dagen behandeld krijg ik als antwoord :(:

naar de adverteerder gemaild met de vraag wanneer ik de hond kan bekijken
vandaag of morgen kon dat wel :19:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Ariane
Erelid

Marjoleine schreef:Nu staat er dat hij geplaatst is, maar de advertentie staat er nog steeds!
Precies.

Heidi T
Actief
Mijn ras(sen): Friese stabij

Ongelezen bericht door Heidi T »

Wat een verschrikkelijke rotstreek,
heb getipt, maar of dat zoveel uithaalt?
ander zou hij toch allang ervanaf gehaald moeten zijn.
Per post pfff wat een gedoe,
Groetjes Heidi
Aukje Fenna Út it suden

Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ik heb nogmaals getipt met een verhaaltje erbij, maar dat heeft denk ik niet veel zin, want de hond is al geplaatst zie ik. Ik vraag me ook af of ze hier zo maar mee weg kunnen komen. Zo zie je maar weer dat je al je openbare foto´s goed moet beschermen....bah!

@ Selena: ik hoop dat jullie nog een fatsoenlijk antwoord krigen van Marktplaats of de adverteerder. Nogmaals heel veel sterkte! :J:

edit* typo
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

wat vaag... toen ik een advertentie in 2 rubrieken geplaatst had was die binnen 5 (!!!) minuten verwijderd... en dit moet dagen duren???
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

getipt en mijn mening uitgeproken naar mp, slaat toch nergens op. dit is ook gewoon oplichting, iets aanbieden wat helemaal niet kan en dan nog de emotionele waarde van zo'n foto, jammer dat ze hier niks aan doen.
en waarom haalt de adverteerder hem gewoon niet weg, is dit treiteren? ik bedoel die hond is "geplaatst" en dan nog even lekker laten staan ofzo? :oohja:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Maak een printscreen van de pagina en stuur een rekening (gewoon in een mailtje) voor ongeoorloofd gebruik van je foto naar de adverteerder (met een bedrag van een paar 100 euro). En dat je dit bedrag binnen een paar dagen op je rekening ziet, anders schakel je je advocaat in.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

getipt!
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Net weer 4x getipt, 2x verboden object, 1x reeds verkocht en 1x de foto

sterkte knufff
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

antwoord van marktplaats

""""""

Reactie (Bonnie) - 25-03-2010 12:06Geachte mevrouw/meneer , Hartelijk dank voor uw bericht. Wij gaan niet klakkeloos van tips uit. Wij kunnen alleen iets met een tip doen als deze voor ons duidelijk zichtbaar in strijd is met de regels die in onze voorwaarden zijn opgenomen. Dat deze hond overleden is en dat de foto niet van de plaatser is, is niet voor ons zichtbaar en dus kunnen wij een dergelijke advertentie niet zomaar verwijderen. De rechthebbende van de foto kunnen hierover melding van inbreuk bij ons doen. Dit is erg vervelend en uiteraard niet de bedoeling. Op Marktplaats kunt u het formulier 'Melding van inbreuk' invullen en naar ons toesturen. Zodra wij dit formulier van u hebben ontvangen, verwijderen wij de betreffende advertentie(s). U kunt het formulier downloaden door te klikken op de volgende link: http://statisch.marktplaats.nl/help/For ... nbreuk.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; Wij verzoeken u om goed te controleren of u inderdaad de rechthebbende bent van de intellectuele eigendomsrechten op de foto. Dat wil zeggen dat u eigenaar van de foto bent of een licentie van de eigenaar heeft gekregen. Indien de advertentie onrechtmatig wordt verwijderd op uw verzoek, kunt u door de adverteerder aansprakelijk worden gesteld voor de schade die wordt geleden ten gevolge van het verwijderen van de advertentie. Met vriendelijke groet, Bonnie Helpdesk medewerker http://www.marktplaats.nl" onclick="window.open(this.href);return false; N.B. Als u een reactie op dit bericht wilt geven, verzoeken we u vriendelijk doch dringend het onderwerp van deze e-mail niet te wijzigen.

""""
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Echt belachelijk allemaal!!!!! :devil:
Ik had al een hekel aan mp maar nu mogen ze wegzakken in de *****. ( Ooit hoop ikdat er geen dieren meer verkocht mogen worden via mp)
Sorry hoor maar ik vind dit dus gewoon echt niet kunnen, zowel van mp als van de adverteerder!! grrrrrrrrr
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Wat heeft het dan voor zin om in dit geval tips door te geven? Belachelijk gewoon...
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ohw dat klote geintje heb ik ook eens gehad :devil:
Ik heb de adverteerder toen gemaild die weigerde hem te verwijderen omdat het zo'n mooie hond was :piew: ja wel MIJN mooie hond, en die is NIET te koop :M:
Toen marktplaats gemaild met de link naar mijn site, binnen een uur was de advertentie weg gehaald door marktplaats en kreeg ik een mailtje daarvan...
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

fenneke schreef:antwoord van marktplaats

""""""

Reactie (Bonnie) - 25-03-2010 12:06Geachte mevrouw/meneer , Hartelijk dank voor uw bericht. Wij gaan niet klakkeloos van tips uit. Wij kunnen alleen iets met een tip doen als deze voor ons duidelijk zichtbaar in strijd is met de regels die in onze voorwaarden zijn opgenomen. Dat deze hond overleden is en dat de foto niet van de plaatser is, is niet voor ons zichtbaar en dus kunnen wij een dergelijke advertentie niet zomaar verwijderen. De rechthebbende van de foto kunnen hierover melding van inbreuk bij ons doen. Dit is erg vervelend en uiteraard niet de bedoeling. Op Marktplaats kunt u het formulier 'Melding van inbreuk' invullen en naar ons toesturen. Zodra wij dit formulier van u hebben ontvangen, verwijderen wij de betreffende advertentie(s). U kunt het formulier downloaden door te klikken op de volgende link: http://statisch.marktplaats.nl/help/For ... nbreuk.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; Wij verzoeken u om goed te controleren of u inderdaad de rechthebbende bent van de intellectuele eigendomsrechten op de foto. Dat wil zeggen dat u eigenaar van de foto bent of een licentie van de eigenaar heeft gekregen. Indien de advertentie onrechtmatig wordt verwijderd op uw verzoek, kunt u door de adverteerder aansprakelijk worden gesteld voor de schade die wordt geleden ten gevolge van het verwijderen van de advertentie. Met vriendelijke groet, Bonnie Helpdesk medewerker http://www.marktplaats.nl" onclick="window.open(this.href);return false; N.B. Als u een reactie op dit bericht wilt geven, verzoeken we u vriendelijk doch dringend het onderwerp van deze e-mail niet te wijzigen.

""""
Meten die even met 2 maten!Als je een hen niet welgevallige advertentie plaatst is ie in no time weg :devil:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Wat vreselijk voor jullie dit.
Heb 2x getipt, 1x reeds verkocht en 1x misbruik van de foto.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Je kunt beter de adverteerder mailen met het verzoek de foto direkt weg te halen omdat je anders stappen zult ondernemen ivm misleiding en oneigenlijk gebruik van de foto .... Denk dat dit op dit moment de snelste weg is.
Het komt helaas vaker voor maar in het geval van TS is het helemaal schrijnend omdat de hond overleden is.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Na nogmaals de link van onze site met die van Angus en de emorionele betekenis te hebben uitgelegd krijgen we ditonderstaande bericht van de MP medewerker terug.....
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar volgens mij heeft niet iedereen een fax in huis.....
(en natuurlijk geen telefoonnr. of klachtenrubriek te vinden van MP....)

Reactie (Liesbeth) - 25-03-2010 13:39
Geachte mevrouw/meneer van Leeuwen,

Helaas kunnen wij alleen aan uw verzoek voldoen nadat wij dit formulier per fax van u hebben ontvangen. Ik begrijp dat u dit vervelend zult vinden, maar het is de enige manier waarop wij gemachtigd zijn om aan uw verzoek te voldoen.
U kunt het formulier ook uitprinten en vervolgens faxen naar nummer: +31 20 524 8566.
Zodra wij het formulier hebben ontvangen zullen wij er zorg voor dragen dat de advertentie verwijderd wordt.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Liesbeth

Helpdesk medewerker
http://www.marktplaats.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

N.B. Als u een reactie op dit bericht wilt geven, verzoeken we u vriendelijk doch dringend het onderwerp van deze e-mail niet te wijzigen.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Seleen, mail maar ik fax wel.
Trinand
Actief
Mijn ras(sen): Briard.
En ik zou héél graag een Pyrenees herdertje erbij willen :-)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trinand »

Dit is meer dan belachelijk. Je zou ze zo een scheldbrief sturen zo boos word je hiervan.
Hoe moet jij je dan wel niet voelen Selena.

Al en aantal malen getipt maar het helpt geen bal.
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

maar wat denk je van de adverteerder zelf dan!!? Het lijkt wel alsof ie nu aan het irriteren is door hem te laten staan!
ik vind het echt belagelijk allemaal!
Afbeelding
Selena
Zeer actief

Zojuist deze mail gestuurd naar MP

Wij overwegen sterk (samen met de nodige "lotgenoten") om de publiciteit te zoeken. Wij kunnen nergens een klachtenformulier vinden of een andere wijze om over deze manier van handelen te reclameren.

Wij denken dat er best interesse vanuit de media is als MP duidelijk willens en wetens het plaatsen van een illegale foto bij een advertentie gedoogd. Zeker als dit een overleden dier van een ander betreft. Wij krijgen sterk de indruk dat hier andere belangen gelden.

Buiten het schenden van de auteursrechten, overwegen we aangifte van oplichting te doen. Door deze foto willens en wetens/opzettelijk bij de advertentie te plaatsen (de adverteerder is namelijk meerdere malen gemaild omtrent haar handelswijze) misleid ze de evt. koper en valt daarmee al gauw onder het element " listige kunstgrepen/valse voorwendselen" van het Wetboek van strafrecht artikel " oplichting" .

U heeft werkelijk geen idee welke emoties uw handelswijze losmaakt bij ons. De procedure wordt door u zodanig gerekt, dat van enig nut om die te starten geen sprake meer kan zijn. Weinig efficiënt en daadkrachtig.

Wij zullen zeker op zoek gaan naar een weg om ons ongenoegen omtrent uw werkwijze kenbaar te maken.

~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik heb zowel adverteerder gemaild, ALS mp met een link naar site van TS waar de foto met rouwrand te zien is, met het verzoek om hier alsjeblieft direct actie op te ondernemen.
Aan adverteerder heb ik laten weten (sorry TS ;-) dat door "rechthebende op de foto" inmiddels in verband met deze zaak de betrokken instanties zijn ingeschakeld.

De tip om een nota te sturen lijkt me prima ;-) Gewoon doen! (ik verwacht geen reaktie, dat niet).

Zou het om 'pesten' kunnen gaan? Iemand die dus zeer gericht tegen TS dit onderneemt???

Suzanne
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Selena schreef:Zojuist deze mail gestuurd naar MP

Wij overwegen sterk (samen met de nodige "lotgenoten") om de publiciteit te zoeken. Wij kunnen nergens een klachtenformulier vinden of een andere wijze om over deze manier van handelen te reclameren.

Wij denken dat er best interesse vanuit de media is als MP duidelijk willens en wetens het plaatsen van een illegale foto bij een advertentie gedoogd. Zeker als dit een overleden dier van een ander betreft. Wij krijgen sterk de indruk dat hier andere belangen gelden.

Buiten het schenden van de auteursrechten, overwegen we aangifte van oplichting te doen. Door deze foto willens en wetens/opzettelijk bij de advertentie te plaatsen (de adverteerder is namelijk meerdere malen gemaild omtrent haar handelswijze) misleid ze de evt. koper en valt daarmee al gauw onder het element " listige kunstgrepen/valse voorwendselen" van het Wetboek van strafrecht artikel " oplichting" .

U heeft werkelijk geen idee welke emoties uw handelswijze losmaakt bij ons. De procedure wordt door u zodanig gerekt, dat van enig nut om die te starten geen sprake meer kan zijn. Weinig efficiënt en daadkrachtig.

Wij zullen zeker op zoek gaan naar een weg om ons ongenoegen omtrent uw werkwijze kenbaar te maken.
Goed gedaan!!! :E:
En anders loop ik zo even de klantenservice van mp in :S:
Afbeelding
Selena
Zeer actief

crutz schreef:Seleen, mail maar ik fax wel.
tnx, hij is onderweg, Car.

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hij is weg.
Ik heb wel een printscreen waar de foto nog op staat, als je dat mocht willen gebruiken.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Ongelezen bericht door Reneey »

Ik kijk net en de ad is weg ...
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
Plaats reactie