Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Probleem...
Moderator: moderatorteam
- Maxine
- Zeer actief
Probleem...
Nu we alle praktische dingen aan het overlopen zijn voor de aanschaf van een hond, zijn we op een groot probleem gestoten:
Op maandag en donderdag zou het kunnen zijn dat de hond gewoon /te/ lang alleen zou moeten blijven. (Want papa weet nooit met zekerheid of hij 's middags al thuis kan zijn of niet.)
De andere dagen is geen probleem.
De hond kan zowel 'binnen' (in de garage waar hij een hondenluikje heeft en een warm hok) als in de tuin wanneer niemand thuis is. Maar dat lijkt ons ook enkel maar van toepassing op de dagen waarin hij niet lang alleen moet blijven.
Maandag en donderdag is dus echt een groot probleem. Heeft er iemand hier een oplossing voor?
Op maandag en donderdag zou het kunnen zijn dat de hond gewoon /te/ lang alleen zou moeten blijven. (Want papa weet nooit met zekerheid of hij 's middags al thuis kan zijn of niet.)
De andere dagen is geen probleem.
De hond kan zowel 'binnen' (in de garage waar hij een hondenluikje heeft en een warm hok) als in de tuin wanneer niemand thuis is. Maar dat lijkt ons ook enkel maar van toepassing op de dagen waarin hij niet lang alleen moet blijven.
Maandag en donderdag is dus echt een groot probleem. Heeft er iemand hier een oplossing voor?

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: Probleem...
Hoe lang moet de hond dan alleen zitten?
- doggyfun
- Erelid
- Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar
hoi,
Misschien een dagopvang ?
groetjes,
corina
groetjes,
corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
-
Josee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
dat wilde ook opperen, of als de hond oud genoeg is mee met een goede uitlaatservice!!
- Maxine
- Zeer actief
Als papa wel thuis kan zijn, 2-3 uur. Zoniet, 7-8 uur.Aimee schreef:Hoe lang moet de hond dan alleen zitten?

- Maxine
- Zeer actief
Waar zou ik zoiets kunnen zoeken?doggyfun schreef:hoi,
groetjes,
corina

- Maxine
- Zeer actief
Daar was ik ook aan het denken...Josee schreef:dat wilde ook opperen, of als de hond oud genoeg is mee met een goede uitlaatservice!!

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Als je uitgaat van een pup zal er beslist wat geregeld moeten worden.... die kan (en mag in mijn ogen) nooit zolang alleen zijn. Dan zit je al gauw in de richting van een week of 4 tot 6 vrij zijn zodat pup niet alleen is ... kan dat opgelost worden?
Suzanne
Suzanne
- Maxine
- Zeer actief
Ja, daarom proberen we nu ook er een oplossing voor te vinden.Suzanne123 schreef:Als je uitgaat van een pup zal er beslist wat geregeld moeten worden.... die kan (en mag in mijn ogen) nooit zolang alleen zijn. Dan zit je al gauw in de richting van een week of 4 tot 6 vrij zijn zodat pup niet alleen is ... kan dat opgelost worden?
Suzanne
En ja, we nemen zowizo de eerste weken vrijaf zodat de pup nooit alleen moet zijn. Dat is geen probleem.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Voor een pup inderdaad even kijken of je een oplossing kan vinden, misschien kennissen? Ik vind dat een volwassen hond dat wel aankan 2x per week, maar goed daar zijn de meningen vaak over verdeeld.
Hangt ook van je hond af denk ik.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Zou zoeken naar een privé-oppas in de buurt, dagopvang of uitlaatservice.
-
Lieke87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
- Aantal honden: 2
Wij hadden het bij onze pup/jonge hond zo geregeld dat als we lang van huis waren er vrienden of mijn opa en oma de hond meenamen. wij paste in ruil dan ook op hun hond. Tegenwoordig zijn we niet meer zo lang van huis.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Ik zou een privé oppas proberen te zoeken.
Misschien via marktplaats of zo.
Er zijn vast genoeg mensen die op een pupsel willen passen
Ik zou wel een beetje screenen dan.
Er zijn vast genoeg mensen die op een pupsel willen passen
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Er zit nog wel verschil tussen willen en kunnen. Je hebt er weinig aan als die mensen in die 7-8 uurtjes je hond verpesten.Danoontje powerrr schreef:Ik zou een privé oppas proberen te zoeken.
Er zijn vast genoeg mensen die op een pupsel willen passen![]()

-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
7-8 uur op een dag is wel lang alleen.
Ik weet niet wat de afstand van zijn werk is, maar kan hij misschien tussen de middag (tijdens zijn lunchpauze) niet op en neer naar huis en de hond even uitlaten?
Dat doe ik namelijk ook elke dag.
Ik weet niet wat de afstand van zijn werk is, maar kan hij misschien tussen de middag (tijdens zijn lunchpauze) niet op en neer naar huis en de hond even uitlaten?
Dat doe ik namelijk ook elke dag.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kunnen honden klok kijken dan.??
Snachts zal hij toch ook die tijd alleen zitten.?
Een stuk afgezette tuin met een luik naar binnen toe kan toch best 2 dagen in de week.??
Snachts zal hij toch ook die tijd alleen zitten.?
Een stuk afgezette tuin met een luik naar binnen toe kan toch best 2 dagen in de week.??
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Een pup laat ik s'nachts ook nooit zolang in de bench hoor. Dan sta ik toch ook s'nachts één, maar vaak meerdere keren, buiten. En die staat naast bed de eerste week.
Ik zou eens goed rondkijken of ik iemand kan vinden die het op zich wil en kan nemen.
Zelf ging ik wel eens naar huis tussen de middag als het echt niet anders kon. Weet niet of dat bij jou een optie is?
Maar dan waren ze al volwassen. Voor een pup zou ik dit geen optie vinden.
Ik zou eens goed rondkijken of ik iemand kan vinden die het op zich wil en kan nemen.
Zelf ging ik wel eens naar huis tussen de middag als het echt niet anders kon. Weet niet of dat bij jou een optie is?
Maar dan waren ze al volwassen. Voor een pup zou ik dit geen optie vinden.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Wel blijven lezen hèsjaak-k schreef:Er zit nog wel verschil tussen willen en kunnen. Je hebt er weinig aan als die mensen in die 7-8 uurtjes je hond verpesten.Danoontje powerrr schreef:Ik zou een privé oppas proberen te zoeken.
Er zijn vast genoeg mensen die op een pupsel willen passen![]()
- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
Voor een pup is het zeker te lang vind ik. Mijn volwassen hond kan het wel aan. Hij is hier 2 x per week 7 uurtjes alleen. Maar nu we Blitz er bij hebben (5 mnd nu) komt mijn schoonmoeder gewoon tussendoor even de honden uitlaten.
Dit laat ik haar zeker tot een jaar doen. En als ze het niet erg vind ook daarna. Vind het toch niet zo fijn idee om ze zo lang alleen te laten al hebben ze wel de ruimte in de huiskamer.
Dit laat ik haar zeker tot een jaar doen. En als ze het niet erg vind ook daarna. Vind het toch niet zo fijn idee om ze zo lang alleen te laten al hebben ze wel de ruimte in de huiskamer.